LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] uitbetaling inboedelverzekering problemen bij u bekend?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
browny

uitbetaling inboedelverzekering problemen bij u bekend?

Ongelezen bericht door browny »

Goedenmiddag,

Helaas is er recentelijk bij ons ingebroken wat op zich al heel vervelend is. De nasleep inzake de verzekering is ook een vervelende kwestie geworden.

De portemonnee's zijn gestolen incl. een aantal pinpassen. De dieven hebben de complete administratiedoorzocht en de pincode van de net geopende rekening gevonden (in de administratie). De gehele rekening is geplunderd (ik had net enkele dagen hiervoor een bedrag gestort).

De verzekering heeft keurig de braakschade uitbetaald maar niet het contante geld en het gepinde bedrag.

Nu is het toeval dat een collega van mijn vrouw diezelfde avond (dezelfde) inbrekers heeft gehad (andere woonplaats) en daar is ook de pinpas en pincode gestolen. Het toeval is dat op dezelfde tijd en zelfde locatie ook daar het bedrag is opgenomen.

De verzekeraar van mijn collega heeft alle schade incl. contat en geprind geld uitbetaald. Mijn tussenpersoon melde dat geen enkele verzekeraar deze kosten betaalde. Het tegendeel is bewezen en ik zoek nog meer mensen met soortgelijke ervaring.

Mocht u ook soortgelijke ervaring hebben dan hoor/lees ik die graag met vermelding van de naam van de verzekeraar.

Erasmus: betaald NIET uit
Unive: betaald WEL uit
Klaverblad betaald Wel uit.

Bedankt voor uw mederwerking

brown

Byob

Re: uitbetaling inboedelverzekering problemen bij u bekend?

Ongelezen bericht door Byob »

Afhankelijk van de voorwaarden die bij uw polis horen, is het volgende een stukje uit de meest recente voorwaarden op een woonriant inboedel verzekering:
22.2 Geld en geldswaardig papier
Meeverzekerd is schade aan of verloren gaan van geld en
geldswaardig papier zich bevindende in het op de polis
genoemde gebouw en toebehorende aan verzekerde(n),
veroorzaakt door een in artikel 21 genoemde verzekerde
gebeurtenis. In geval van schade aan of verloren gaan van
cheques, betaalkaarten, -passen of creditcards, zich
bevindende in het op de polis genoemde gebouw en
toebehorende aan verzekerde(n), veroorzaakt door een in
artikel 21 genoemde verzekerde gebeurtenis, zal de
vergoeding echter uitsluitend en alleen bestaan uit het door
derden opgelegde eigen risico. De totale uitkering uit hoofde
van dit artikel zal nimmer meer bedragen dan EUR 1.000,-,
als onderdeel van het verzekerde bedrag.
Artikel 21 betreft ondermeer braak/diefstal.

Er is met betrekking tot de opname dmv de bankpas een uitsluiting gedaan, tenminste zo lees ik het. Ze keren alleen uit een eventueel door bank of instelling opgelegd eigen risico.

De contanten zijn volgens mij wel gewoon voor diefstal (na braak) meeverzekerd...

Gesloten