LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN kosten acceptgiro
Re: KPN kosten acceptgiro
Hoezo 'extra' kosten?
De kosten zaten toch ook al in de prijzen verrekend.?
Het is gewoon een prijsverhoging.
Gewoon protesteren.
Ik heb mijn rekening betaald in twee gedeelte's.
Het gedeelte waar ze recht op hebben.
En de 1,25 euro van die kosten van een andere rekening met de tekst in het vakje opmerking dat ik protesteer en daar ook het kenmerk.
Er gaat nog een brief heen waarin ik uitleg vraag over die dubbele kosten.
En als ik geen goed antwoord krijg ga ik sterk nadenken over VOIP.
Schijnt al te kunnen voor 10 euro waarmee je 120 dagen gratis kunt bellen naar de gewone nummers en als die dagen op zijn dan betaal je 1 ct per minuut. De kosten voor dat kastje kun je dan snel terugverdienen.
Dan bij de KPN naar een goedkoper ABBO voor de 0800 en de 0900 nummers.
Voor de mobiele nummers is er vast ook een goedkopere oplossing te vinden!
Dan zijn ze meer kwijt dan die 1,25 euro!
De kosten zaten toch ook al in de prijzen verrekend.?
Het is gewoon een prijsverhoging.
Gewoon protesteren.
Ik heb mijn rekening betaald in twee gedeelte's.
Het gedeelte waar ze recht op hebben.
En de 1,25 euro van die kosten van een andere rekening met de tekst in het vakje opmerking dat ik protesteer en daar ook het kenmerk.
Er gaat nog een brief heen waarin ik uitleg vraag over die dubbele kosten.
En als ik geen goed antwoord krijg ga ik sterk nadenken over VOIP.
Schijnt al te kunnen voor 10 euro waarmee je 120 dagen gratis kunt bellen naar de gewone nummers en als die dagen op zijn dan betaal je 1 ct per minuut. De kosten voor dat kastje kun je dan snel terugverdienen.
Dan bij de KPN naar een goedkoper ABBO voor de 0800 en de 0900 nummers.
Voor de mobiele nummers is er vast ook een goedkopere oplossing te vinden!
Dan zijn ze meer kwijt dan die 1,25 euro!
-
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 07 jul 2007 10:25
Re: KPN kosten acceptgiro
Nee dit is niet rechtsgeldig! (zie mijn eerdere post, waar blijkbaar ook Harm10 niet naar heeft gekeken)[email protected] schreef:
in het voorjaar is het in een nieuwsbrief aangekondigd,dat de onkosten voor accept betalen worden opgevoerd en is dit rechtsmatig geldig.
Re: KPN kosten acceptgiro
Welke post bedoel je?Nee dit is niet rechtsgeldig! (zie mijn eerdere post, waar blijkbaar ook Harm10 niet naar heeft gekeken)
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 18 okt 2007 08:40
Re: KPN kosten acceptgiro
Vroeger had de kpn het alleen recht voor bv telefoon, ze hebben ons eens afgesneden omdat we een paar dagen te laat waren met betalen(vakantie).
Dus gelijk geen telefoon meer.Dat heeft bij mij toen al kwaad bloed gezet
Nu de concurentie zo groot is en er abonnees weg lopen wil de kpn toch extra geld zien, vandaar waarschijnlijk deze verhoging.
ik overweeg om via de kabel te gaan internetten en bellen.
KPN is Goed bezig, ga zo door!!!!!
Dus gelijk geen telefoon meer.Dat heeft bij mij toen al kwaad bloed gezet
Nu de concurentie zo groot is en er abonnees weg lopen wil de kpn toch extra geld zien, vandaar waarschijnlijk deze verhoging.
ik overweeg om via de kabel te gaan internetten en bellen.
KPN is Goed bezig, ga zo door!!!!!
-
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 07 jul 2007 10:25
Re: KPN kosten acceptgiro
ff paar berichtjes (posts) terug lezen.Welke post bedoel je?
Re: KPN kosten acceptgiro
Via welk e-mail adres kan ik de KPN mailen? Op de site vind ik alleen een telefoonnummer. Dit heb ik al geprobeerd, maar dat werd me te duur.
Re: KPN kosten acceptgiro
Ik ben begonnen door een klacht in te vullen op de website.Via welk e-mail adres kan ik de KPN mailen? Op de site vind ik alleen een telefoonnummer. Dit heb ik al geprobeerd, maar dat werd me te duur.
Inmiddels ben ik in "discussie" met iemand van KPN klantenservice maar die heeft een persoonlijk e-mailadres.
Overigens schiet die discussie niet erg op............. vreemd hè?
Re: KPN kosten acceptgiro
Welk bedrijf wil niet graag zijn uitgaven overzichtelijk houden : uigaven gedaan voor geleverde diensten en uitgaven voor bijkomende kosten.
Lijkt me een goede zaak om daar als goede klant de KPN bij te 'helpen'.
Daarom maak ik aan de KPN voortaan bij het internetbankieren eerst het echte factuurbedrag over en pas enige tijd daarna de kosten die de KPN zegt te moeten maken : nl. de kosten van de acceptgiro.
Anders wordt het daar toch maar weer een warboel.
pt50
Lijkt me een goede zaak om daar als goede klant de KPN bij te 'helpen'.
Daarom maak ik aan de KPN voortaan bij het internetbankieren eerst het echte factuurbedrag over en pas enige tijd daarna de kosten die de KPN zegt te moeten maken : nl. de kosten van de acceptgiro.
Anders wordt het daar toch maar weer een warboel.
pt50
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 24 feb 2006 17:27
Re: KPN kosten acceptgiro
Ik doe dit nu al een jaar en het bevalt prima. Let wel: deze 120 dagen gratis bellen geldt voor zeer veel landen, dus niet alleen voor binnenlands telefoonverkeer. Ook mobiele nummers kunnen gebeld worden tegen concurrerende tarieven. Zou dit zeker doen en niet van de "goed service" van KPN laten afhangen.En als ik geen goed antwoord krijg ga ik sterk nadenken over VOIP.
Schijnt al te kunnen voor 10 euro waarmee je 120 dagen gratis kunt bellen naar de gewone nummers en als die dagen op zijn dan betaal je 1 ct per minuut. De kosten voor dat kastje kun je dan snel terugverdienen.
Dan bij de KPN naar een goedkoper ABBO voor de 0800 en de 0900 nummers.
Voor de mobiele nummers is er vast ook een goedkopere oplossing te vinden!
Harry
Re: KPN kosten acceptgiro
Ik heb ook bezwaar tegen deze geldklopperij aangezien de KPN geen gelijkwaardig alternatief biedt. Ook ik betaal al sinds jaar en dag via een telebankier pakket.
Er is een aantal dingen dat mij tegen de borst stuit:
1) Op de factuur is een mededeling dat m.i.v. 20/9 E1,25 wordt berekend voor de acceptgiro. Weliswaar kan dit aangekondigd zijn in een nieuwsbrief maar gezien de hoeveelheid ongevraagde informatie die via de post elke dag mij af komt lees ik geen enkele nieuwsbrief van welk bedrijf dan ook. De nieuwswaarde van deze "folders" is wat mij betreft nihil. Men heeft nagelaten mij middels een aan mij gerichte brief op de hoogte te brengen van deze kosten. Gezien de actie die ze nu ondernomen hebben hadden ze het net zo goed met strooifolders kunnen doen.
2) De opties zijn:
- betalen met acceptgiro a E1,25 per acceptgiro
- betalen via automatische incasso
Dit is mijns inziens onvoldoende, men kan toch ook gewoon een factuur versturen zonder acceptgiro. Indien hun automatiseringsysteem deze optie niet kent dient het alsnog toegevoegd te worden. Ik betwijfel overigens of dit de enige opties zijn voor zakelijke klanten.
3) Onzinnige argumentatie:
- Het management heeft zo besloten
- Ons automatiseringssysteem kent 2 opties
- Aan de verwerking van de acceptgiro zijn kosten verbonden
- Veel mensen betalen te laat
Ik denk dat het hoog tijd wordt dat er weer eens een topic over KPN komt in Radar.
Er is een aantal dingen dat mij tegen de borst stuit:
1) Op de factuur is een mededeling dat m.i.v. 20/9 E1,25 wordt berekend voor de acceptgiro. Weliswaar kan dit aangekondigd zijn in een nieuwsbrief maar gezien de hoeveelheid ongevraagde informatie die via de post elke dag mij af komt lees ik geen enkele nieuwsbrief van welk bedrijf dan ook. De nieuwswaarde van deze "folders" is wat mij betreft nihil. Men heeft nagelaten mij middels een aan mij gerichte brief op de hoogte te brengen van deze kosten. Gezien de actie die ze nu ondernomen hebben hadden ze het net zo goed met strooifolders kunnen doen.
2) De opties zijn:
- betalen met acceptgiro a E1,25 per acceptgiro
- betalen via automatische incasso
Dit is mijns inziens onvoldoende, men kan toch ook gewoon een factuur versturen zonder acceptgiro. Indien hun automatiseringsysteem deze optie niet kent dient het alsnog toegevoegd te worden. Ik betwijfel overigens of dit de enige opties zijn voor zakelijke klanten.
3) Onzinnige argumentatie:
- Het management heeft zo besloten
- Ons automatiseringssysteem kent 2 opties
- Aan de verwerking van de acceptgiro zijn kosten verbonden
- Veel mensen betalen te laat
Ik denk dat het hoog tijd wordt dat er weer eens een topic over KPN komt in Radar.
Re: KPN kosten acceptgiro
Mijn discussie met de KPN klantenservice is momenteel op het punt dat men zich beroept op de tarieven in de Algemene Voorwaarden.
Hierin staat inderdaad dat de KPN de tarieven mag wijzigen.
Men vindt dit argument afdoende verklaring.
Ik heb ze echter gereplied dat in dezelfde Algemene Voorwarden staat vermeld dat de tarieven verschuldigd zijn voor afgenomen diensten.
Hiertoe hoort uiteraard niet een acceptgiro en de kosten gemaakt hiervoor.
Ben benieuwd hoe ze hier op reageren......
Ik weiger vooralsnog die 1,25 te betalen. Het gaat me echt niet om de hoogte van het bedrag maar om het principe. Daarnaast is de KPN wel dusdanig onbuigzaam en klantonvriendelijk dat ik alleen gesterkt wordt in mijn mening dat ze zich onschendbaar wanen.
Op mijn herhaald verzoek slechts een factuur te ontvangen zonder acceptgiro wordt niet eens serieus gereageerd!
Ik werk zelf in de ICT en een dergelijke mogelijkheid inbouwen is echt geen ingewikkeld verhaal.
Zelfs een ideeële instelling als de Dierenbescherming biedt mij de mogelijkheid om op meerdere manieren mijn contributie te voldoen.
Ik ben het met de vorige schrijver eens dat Radar hier maar eens aandacht moet besteden.
En inderdaad 2 opties is natuurlijk te zielig voor woorden.
Hierin staat inderdaad dat de KPN de tarieven mag wijzigen.
Men vindt dit argument afdoende verklaring.
Ik heb ze echter gereplied dat in dezelfde Algemene Voorwarden staat vermeld dat de tarieven verschuldigd zijn voor afgenomen diensten.
Hiertoe hoort uiteraard niet een acceptgiro en de kosten gemaakt hiervoor.
Ben benieuwd hoe ze hier op reageren......
Ik weiger vooralsnog die 1,25 te betalen. Het gaat me echt niet om de hoogte van het bedrag maar om het principe. Daarnaast is de KPN wel dusdanig onbuigzaam en klantonvriendelijk dat ik alleen gesterkt wordt in mijn mening dat ze zich onschendbaar wanen.
Op mijn herhaald verzoek slechts een factuur te ontvangen zonder acceptgiro wordt niet eens serieus gereageerd!
Ik werk zelf in de ICT en een dergelijke mogelijkheid inbouwen is echt geen ingewikkeld verhaal.
Zelfs een ideeële instelling als de Dierenbescherming biedt mij de mogelijkheid om op meerdere manieren mijn contributie te voldoen.
Ik ben het met de vorige schrijver eens dat Radar hier maar eens aandacht moet besteden.
En inderdaad 2 opties is natuurlijk te zielig voor woorden.
Re: KPN kosten acceptgiro
HIER moeten we op protesteren.
Hier is een manier die iedereen met internet bankieren kan doen:
Als wij massaal met zijn allen de kosten van de rekening splitsen en de werkelijke kosten op tijd betalen en de kosten voor het acceptgiro wachten op de eerste herinnering, dan wil ik zien of KPN dan net zo leuk deze kosten blijft innen, het sturen van eerste gratis herinnering kost hen ook geld.
Als wij dit massaal doen gaat KPN een berg kosten!
Ik ben er al mee begonnen!
Ze moeten de keuze geven om het faktuur te krijgen ZONDER acceptgiro!
Ik kan het zelf wel overboeken met het faktuurkenmerk!
Sterker nog ik betaal mijn rekening voortaan met Faktuurkenmerk i.p.v. het acceptgironummer.
ook staat in mijn kenmerk "Oneens kosten acceptgiro"
Als ze geld van mij op deze manier willen stelen dan zullen ze ervoor extra moeten werken.
Dit is te zot voor woorden.
Het lijkt mij ook een mooi onderwerp voor een uitzending van RADAR!
RADAR doe er a.u.b. hier wat aan want wij als klant/consument zijn tegenwoordig de koning niet meer en worden uitgebuit op deze manier! En bedrijven luisteren niet meer naar de consument maar wel naar jullie als het in een uitzending komt.
Hier is een manier die iedereen met internet bankieren kan doen:
Als wij massaal met zijn allen de kosten van de rekening splitsen en de werkelijke kosten op tijd betalen en de kosten voor het acceptgiro wachten op de eerste herinnering, dan wil ik zien of KPN dan net zo leuk deze kosten blijft innen, het sturen van eerste gratis herinnering kost hen ook geld.
Als wij dit massaal doen gaat KPN een berg kosten!
Ik ben er al mee begonnen!
Ze moeten de keuze geven om het faktuur te krijgen ZONDER acceptgiro!
Ik kan het zelf wel overboeken met het faktuurkenmerk!
Sterker nog ik betaal mijn rekening voortaan met Faktuurkenmerk i.p.v. het acceptgironummer.
ook staat in mijn kenmerk "Oneens kosten acceptgiro"
Als ze geld van mij op deze manier willen stelen dan zullen ze ervoor extra moeten werken.
Dit is te zot voor woorden.
Het lijkt mij ook een mooi onderwerp voor een uitzending van RADAR!
RADAR doe er a.u.b. hier wat aan want wij als klant/consument zijn tegenwoordig de koning niet meer en worden uitgebuit op deze manier! En bedrijven luisteren niet meer naar de consument maar wel naar jullie als het in een uitzending komt.
Re: KPN kosten acceptgiro
Blij te lezen dat ik niet de enige ben die het absurd vind! Het is toch te gek voor woorden dat ik moet betalen om te betalen. Of ik hier nu wel of niet over geinformeerd word doet niets ter zake de hele gang van zaken deugt niet. Ik ga in elk geval een klacht indienen. Dit kan volgens de klantenservice (na 15 minuten aan de lijn!) op Klantencontact IMK Postbus 90052 5200 KD Den Bosch en peins er niet over om die € 1,25 te betalen en zal het bij mijn betaling gewoon inhouden. Ik betaal net als velen elektronisch en gooi de acceptgiro elke 2 maanden in de vuilnisbak. Ik kom er maar niet achter of dit ook zomaar mag dus het zou inderdaad fijn zijn als Radar hier eens een blik op werpt.
Re: KPN kosten acceptgiro
Al vanaf het begin betaal ik automatisch.
Waarom niet ?!
En als je bijgesloten bijsluiter niet leest,moet je helemaal niet zeuren,want die stoppeen ze er niet voor niets bij.
Waarom niet ?!
En als je bijgesloten bijsluiter niet leest,moet je helemaal niet zeuren,want die stoppeen ze er niet voor niets bij.
Re: KPN kosten acceptgiro
Dat deed ik ook, maar zoals ik al eerder schreef ging KPN daar misbruik van maken door steeds een paar dagen eerder te incasseren, van de 27 naar de 8e of 9e, je betaalt dan al 3 maanden vooruit!Al vanaf het begin betaal ik automatisch.
Waarom niet ?!
Daarom heb ik destijds de machtiging opgezegd en ik denk velen met mij, op deze manier worden we daarvoor nu teruggepakt.
Re: KPN kosten acceptgiro
KPN heeft er een handje om machtiging te misbruiken.
Herinnert u zich nog de switchtpoint affaire?
Lees hier en huiver! http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=11640
Na het lezen van het verhal op die site moet je je afvragen of je nog wel die machtiging aan KPN wil geven.
Herinnert u zich nog de switchtpoint affaire?
Lees hier en huiver! http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=11640
Na het lezen van het verhal op die site moet je je afvragen of je nog wel die machtiging aan KPN wil geven.
Re: KPN kosten acceptgiro
Wat een gedoe om niks. Er zijn steeds meer bedrijven waar je enkel nog tegen bijbetaling met een acceptgiro kunt betalen. Het is ook nergens voor nodig, die hele papierwinkel.
Als je een bedrijf zo weinig vertrouwt dat je ze niet eens durft te machtigen, neem er dan geen diensten af en stap over naar een andere dienstverlener (waar je overigens vaak hetzelfde betaalt voor een acceptgiro).
Als je een bedrijf zo weinig vertrouwt dat je ze niet eens durft te machtigen, neem er dan geen diensten af en stap over naar een andere dienstverlener (waar je overigens vaak hetzelfde betaalt voor een acceptgiro).
Re: KPN kosten acceptgiro
Inderdaad om niks! Vandaar dat ik de KPN al meermalen heb verzocht om een factuur zonder acceptgiro! Zo moeilijk kan het toch niet zijn.Wat een gedoe om niks. Er zijn steeds meer bedrijven waar je enkel nog tegen bijbetaling met een acceptgiro kunt betalen. Het is ook nergens voor nodig, die hele papierwinkel.
Ik heb er nooit om gevraagd en wordt nu op brutale wijze voor een voldongen feit gesteld dat ik maar even naar een automatische incasso moet! Nou mooi niet dus!
En overstappen kan niet zo makkelijk hoor! Naar wie dan? Naar een andere leverancier die vervolgens overgenomen wordt door de KPN?
Zo veel alternatieven zijn er niet!
Als ze een automatische incasso kunnen incasseren dan kunnen ze ook een factuur (of beter nog een e-mail) aanmaken met hierop het bedrag en het gewenste betalingskenmerk voor de vele electronische betalers onder ons!
Laten ze maar wat moeite doen i.p.v. dat wij voor hun tekortkomingen op moeten draaien!
Re: KPN kosten acceptgiro
Niet alleen voor hun tekortkomingen maar ook voor hun grillen, twee maanden vooruit betalen ? Datum incasso vervroegen zodat je eigenlijk drie maanden vooruit betaalt, dan weer dwingen tot automatische incasso?Laten ze maar wat moeite doen i.p.v. dat wij voor hun tekortkomingen op moeten draaien!
De twee keer dat je een nieuwe dienst aanvraagt, adsl en digitenne, de aanvragen volledig verknoeien en een dure 0900 helpdesk die alleen maar kan zeggen dat ze niets voor je kunnen doen en je "maar geduld moet hebben" Ook al is dat een half jaar??
Drie klachtenbrieven waar je na drie jaar nog geen antwoord op hebt??
Waar heeft de klant eigenlijk iets te zeggen in dit verhaal zodat hij zich ook eens serieus genomen voelt??
Die kan alleen opstappen, en dat is wat ik ook ga doen.
KPN sluit je aan? Nee, KPN jaagt je weg.
Re: KPN kosten acceptgiro
Belachelijke zaak dit!! Radar besteedt hier a.u.b. een keer aandacht aan. Dit kan toch niet!!