LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Scheurvorming bij scharnier Acer laptop 3613.

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
robbie01

Scheurvorming bij scharnier Acer laptop 3613.

Ongelezen bericht door robbie01 »

Ik heb een Acer laptop van ongeveer 16 maanden oud.
Deze vertoont sinds een paar maanden scheurvorming op een van de scharnierpunten. Het wordt steeds erger en ik ben bang dat ie binnenkort kapot gaat.
Nu heb ik contact opgenomen met Acer nederland en deze geven aan dat ik de laptop naar Den Bosch moet sturen. Hier wordt hij onderzocht en dan wordt bepaald of de kosten voor mij zijn of voor Acer. De onderzoekskosten zijn sowieso €41,- Verder moest ik ook een brief van coulance sturen waarin ik uit moet leggen hoe de klacht is ontstaan en waarom ik vind dat ik niet de schuldige ben.
Zelf ga ik heel voorzichtig om met mijn laptop en vind dus ook dat de scheurvorming niet mijn schuld is. Op dit forum heb ik al veel klachten gevonden over dit probleem dus dat wijst toch op een tekortkoming van het product. Je moet het scherm van een laptop toch gewoon open en dicht kunnen klappen zonder dat deze begint te scheuren?
Heeft er iemand ervaringen met de reparatie van deze klacht (liefst ook buiten de garantieperiode) en hoe zijn de ervaringen?
Hoe lang was de laptop weg ter reparatie. Bij acer zeggen ze 15 werkdagen.
Alvast bedankt voor uw reactie.

Mvg,

Rob.

RobertIon

Re: Scheurvorming bij scharnier Acer laptop 3613.

Ongelezen bericht door RobertIon »

Beste Robbie01, ik verwijs je naar de topic 'laptop reparatie van 3 maanden' Het is nu een heel lange topic geworden. Maar dit ging om mijn laptop. Binnen de garantieperiode was er al scheurvorming bij de schanieren. Door drukte ben ik (te) laat naar de winkelier gegaan. Daar heb ik mijn laptop ingeleverd en het probleem voorgelegd. Mijn laptop is vanaf eind december nog steeds in het bezit van Acer in Duitsland. Al mijn belangrijke documenten staan erop, wel heb ik van de belangrijkste documenten een back-up gemaakt (raad ik ook zeer aan). Door veel aandringen aan mijn kant heb ik nu een nieuwe laptop van de winkelier gekregen, dit wel met toestemming van Acer. De winkelier gaf zelf aan dat het schandalig is dat een laptop zo lang voor reparatie weg is.
Spreek met de winkelier af of hij een tijd kan geven voor reparatie. Als de reparatie langer duurt dan de winkelier heeft gezegd, dan kan je daar een beroep op doen. Deze kunnen dan bij Acer aan de bel trekken. Een (grote) winkelier/winkelketen hebben met de leverancier beter contact dan de consument. Zij kunnen dan ook meer druk uitoefenen op het proces. Bewaak zelf het proces ook heel goed. Voor je het weet ben je je laptop langer dan 3 maanden kwijt.
De winkelier kon aantonen dat het om een fabrieksfout ging. Acer gaf zelf ook de fout toe. Zij zijn wel degelijk op de hoogte van de productiefout (scheuren bij de schanier). De schanieren zijn te strak opgedraaid, hierdoor staat er extra spanning op.
Heel veel succes

robbie01

Dag Robert,

Bedankt voor je reactie,

Nu heb ik mijn laptop bij de media markt gekocht.
Je begrijpt dat ik een beetje huiverig ben om hem daar heen te brengen.
Ik heb op het forum ook al reacties gezien van mensen die naar de media markt waren geweest en hoge rekeningen voorgeschoteld kregen. Ik heb eigenlijk totaal geen vertrouwen in dat concern.
Is het niet slimmer om dan zlef direct zaken te doen met Acer Nederland en hem daar zelf heen te sturen?
Haal je er weer een tussenpersoon tussenuit. Ik neem aan dat een mediamarkt ook gewoon aanklopt bij Acer.
Maar ik begrijp dus uit je verhaal dat ondanks dat je laptop buiten de garantie viel Acer wel de schuld op zich heeft genomen.
Dat is op zich gunstig.
Acer vroeg mij nl een ik een brief van coulance bij wil voegen waarin ik mijn kant van het verhaal geef.
Heeft iemand meer misschien nog gouden tips?

Moppentappers

Ongelezen bericht door Moppentappers »

nu voel ik me toch een beetje iemand die reclame maakt, maar als acer nederland je niet wil/kunt helpen is het misschien toch een idee om eens contact op te nemen met mega2 zoek op google, en je vind het
verzorgen ook reparatie aan apparatuur die niet bij hunzelf vandaan komt

robbie01

Dag moppentapper,

heb jij gebruk gemaakt van de diensten van dit bedrijf?
Of is het van jou?

Gr. Rob

Moppentappers

gebruik gemaakt van hun diensten
1 PC bij hun gekocht
1 besteld
onderhoud wordt daar gedaan
en nog enkele zaken
ben zeer tevreden

TheLD

Ongelezen bericht door TheLD »

ik denk dat Acer gratis de cover gaat vervangen (90% kans). Gewoon naar Acer opsturen dus.

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik wil niet vervelend zijn, maar de kans bestaat dat de reparatie lang kan duren.

De toeleveranciers van de fabrikanten hebben de grootste moeite om aan de vraag van de onderdelen te voldoen.

Als het onderdeel (in dit geval de kappen) op voorraad zijn, dan is de reparatie snel uitgevoerd. Zijn de onderdelen niet op voorraad, dan is de kans heel groot dat de reparatietijd lang gaat duren.

Zelf zit ik meer dan 13 weken op een onderdeel te wachten.

Vandaar dat ik het maar even meld.

magel725

Ongelezen bericht door magel725 »

Wanneer je de laptop zelf voor reparatie opgeeft is de winkelier later niet meer aansprakelijk. En wat je hier op het forum leest is niet representatief over de werkelijkheid. (Bijna) Alleen de klachten komen op internet te staan, want mensen die ergens positief over zijn gaan daar vaak niet over schrijven. Voor elk raar geval hier zijn er honderden/duizenden die wel goed gaan. Ook bij Media Markt kun je met een gerust hart je spullen afgeven. Het gaat daar niet meer of minder mis dan bij anderen, alleen zijn er meer mensen die daar kopen dus relatief meer ervaringen zijn hier te vinden.

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

De fabrikanten luisteren naar de wensen van de consumenten.

De notebooks moesten lichter en platter worden.

Nu hebben de consumenten gekregen wat ze wilden, is het nog niet goed.

GibMo

Ongelezen bericht door GibMo »

Ik ben geen acer medewerker en heb de afgelopen 2 jaar de nodige ellende achter de rug met Acer notbooks... maar het lijkt alsof Acer zijn leven heeft gebeterd.

Al ruim 1.5 jaar vertoonde mijn notebook de bekende scheuren bij de scharnieren. en het werd steeds erger. Ik had dit al eerder bij Acer gemeld (formulier op website) zonder een enkele reactie, maar verleden week nog een poging gewaagd. En ziedaar..... binnen 1 uur een reactie met daarin een uit te printen barcode voor op de doos. Afspraak gemaakt met UPS. Doos kostenloos opgehaald. In de dagen erna 2 sms'jes van Acer dat het notebook was ontvangen en gerepareerd . Binnen een week had ik mijn notebook weer terug.

jor

Ongelezen bericht door jor »

Is toch ook wel fijn om een goede service met ons te delen, Bedankt voor de melding.

Jor. :wink:

aussienl

Ongelezen bericht door aussienl »

Geplaatst op 06 Mei 2007 19:48 door ikbenik

--------------------------------------------------------------------------------

De fabrikanten luisteren naar de wensen van de consumenten.

De notebooks moesten lichter en platter worden.

Nu hebben de consumenten gekregen wat ze wilden, is het nog niet goed.
Laten we alles weer op de consument afschuiven. Eigen schuld bult.
je bent trouwens de Caps en uitroeptekens vergeten

Trouwens? Dacht dat je alleen nog maar onder BCS o.i.d. zou posten?

jor

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 06 Mei 2007 19:48 door ikbenik

Op de datum letten. :wink:

jor

aussienl

Ongelezen bericht door aussienl »

Buig mijn hoofd diep van schaamte

Ramon163

Ongelezen bericht door Ramon163 »

Acer staat welbekent om dit verschijnsel. Ik en ook een kameraad van mij hebben ooit een acer laptop gehad, beide laptops vertoonden scheuren in de scharnieren na bepaalde tijd. Ik heb het toen op internet opgezocht, en er bleken heel veel mensen te zijn met dit probleem.

Acer heeft volgens mij inmiddels verholpen met de nieuwere generaties laptoppen.

Ikzelf heb nu een Toshiba Tecra A7, en deze ben ik vele malen tevredener mee dan met mijn oude Acer.

Moppentappers

tecra's zijn als ik me niet vergis de stevigste laptops die er bestaan
met het val detectie systeem voor de HD enz.

Johan Gronloh

Ongelezen bericht door Johan Gronloh »

Mijn werkzaamheden bestaan uit het repareren van laptops en pc's.
Uit ervaring kan ik je melden dat schanieren van laptops een heel zwak punt zijn en erg gemakkelijk breken/scheuren.
Hoofdzakelijk heb ik met HP en Compaq te maken en kan je vertellen dat ik bijna dagelijk enkele schanieren vervang.
Ik kan mij dus heel goed voorstellen dat ook bij Acer de schanieren een zwak punt zijn en dat Acer net als HP deze altijd onder garantie deze vervangt.
En dat het 2 weken of langer moet duren is onzin want die schanieren zijn binnen een half uur vervangen.

honda

Ongelezen bericht door honda »

Beste forum-deskundigen,
Ik heb onlangs een ACER 9300 laptop gekocht. Het eerste wat mij van deze laptop opviel was, dat het scherm nogal zwaar open en dicht gaat. Je moet de laptop daarvoor echt met twee handen stevig aanpakken. Iemand (Ramon 163) schreef in dit Acer-forum dat Acer het probleem van scheurende scharnieren in de nieuwe generatie laptops heeft opgelost. Ik vraag me af, of mijn ACER 9300 ook tot die nbieuwe generatie behoort. Kan iemand mij dar antwoord op geven?
Vriendelijke Groet Honda

Marco Polo

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Ik heb onlangs een ACER 9300 laptop gekocht.
Bij de Postbank - internetshop?

Gesloten