LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NHG

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Freek121
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2007 21:31

NHG

Ongelezen bericht door Freek121 »

casus:

- Relatie over en gescheiden
- Huis moeten verkopen
- Restschuld aan postbank
- bank dient verliesdeclaratie in bij NHG
- NHG betaalt gedeelte uit aan postbank
- postbank blijft met(kleine) vordering op mij zitten omdat NHG niet
gehele verliesdeclaratie accepteert

Vervolgens:

- NHG krijgt vordering op mij en gaat beoordelen al
dan niet kwijtschelden
- postbank krijgt (kleine restant) vordering op mij en
gaat beoordelen al dan niet kwijtschelden

Aangezien ik ter goede trouw ben geweest zal e.e.a. waarschijnlijk worden kwijtgescholden.

Ben ook wel benieuwd naar andere ervaringen met NHG.

Dan niet met 't afsluiten van de hypotheek maar als 't mis gaat... dus als je beroep moet doen op NHG (alsmede een beroep doet op kennis die dan bankier hierover hebben)

Freek

gambino187
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 okt 2007 20:43

Re: NHG

Ongelezen bericht door gambino187 »

Hoi Freek,


Erg vervelend dat je met een restschuld blijft zitten.
Een ding klopt mijn inziens niet, NHG heeft alleen een vordering ter grootte van de restschuld ten opzichte van jou. De postbank grijpt mis mijn inziens.
NHG neemt namelijk het risico van de bank over.

Als je inderdaad alles hebt gedaan om een zo hoog mogelijke opbrengst eruit te krijgen en dus een zo laag mogelijke restschuld hebt, zal NHG de restschuld kwijtschelden. NHG houdt zich wel heel erg strikt aan alle regeltjes, dus 1 regel niet aan voldaan dan zal je toch een betalingsregeling aangeboden krijgen van het WEW.

Ik wens je het allerbeste!

mevrouw tomaat
Berichten: 33
Lid geworden op: 07 jun 2007 23:54

Re: NHG

Ongelezen bericht door mevrouw tomaat »

Beste gambino187,

Het is idd vervelend dat je in zo een situatie zit, maar Freek 121 heeft idd gelijk. NHG neemt de schuld over van de eiser op het moment dat jij als afnemer aan alle regels hebt gehouden. En dat zijn er best veel, verder is het ook zo dat de Postbank ook een geheel dossier moet toe sturen over de gehele looptijd, zodat de NHG kan beoordelen of je idd je hebt gehouden aan de regels.

In ieder geval wil ik je heel veel sterkte toe wensen, en verder ben niet alleen jij verantwoordelijk voor deze schuld maar ook je ex- partner.

gr mevrouw tomaat

simmetje
Berichten: 70
Lid geworden op: 18 jun 2005 21:27

Re: NHG

Ongelezen bericht door simmetje »

Wat veel mensen niet weten is dat NHG je ook registreert bij het BKR met een HY A3 codering.

Gesloten