LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Standaard Super Size menu bij Mac Donald's!

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
NynkevanderWoude

Standaard Super Size menu bij Mac Donald's!

Ongelezen bericht door NynkevanderWoude »

Vorige week bij de MacDrive in Woerden een Mac Chicken menu besteld. Wat schets mij verbazing, bij het eerste loket waar je moet betalen stond er in het groot voor het personeel: "Standaard Super Size menu geven". Vol verbazing reed ik naar het volgende afhaal loket en ja hoor, ik kreeg een 'Super Size menu' incl een frite saus die ik niet extra besteld had.
Dit heb ik niet geaccepteerd en de desbetreffende manager van het restaurant beaamde dat het 'voedings wise' niet echt verantwoordelijk was maar dat het een beslissing van hoger hand is omdat ze op deze menu's meer marge maken.
Ik kom ca 1x per jaar bij de MacDo en dat was voor mij niet de eerste keer. Hebben andere hier ook ervaring mee? MacDo profileert zich zo met het de gezonde voeding die ze ook hebben maar ondertussen....

jiping

Re: Standaard Super Size menu bij Mac Donald's!

Ongelezen bericht door jiping »

Vreemd,
In amerika hebben ze het juist afgeschaft n.a.v. de documentaire "Supersize Me" (aanrader!!)

Jonjo

Ongelezen bericht door Jonjo »

Ach je komt er maar een keer per jaar zeg je. Wat je niet meer lust omdat het teveel is, lekker thuis een paar dagen later opwarmen. J*zus
wat een zeikerds heb je toch in dit land.

jiping

Ongelezen bericht door jiping »

Ik vind het geen gezeur,

in die film is goed te zien wat voor invloed het standaart invoeren/aanbieden van super-size in amerika heeft gehad.

Dat was niet misselijk,
ze schaffen zoiets ook niet zomaar af,

maar waarschijnlijk hebben ze i.p.v. afschaffen het supersize terrein naar europa verlegd

NynkevanderWoude

Ongelezen bericht door NynkevanderWoude »

Zeikers, idd zou ik ook zeggen als ik dit berichtje zou lezen... Heb je niks beters te doen zeg maar :?

Maar wat mij zo boos maakt is dat ze aan de ene kant zo druk bezig zijn om zichzelf in een goed daglicht met de zogenaamde 'gezonde reclames', te zetten en 'zogenaamd' meedenken aan het maatschappelijk probleem MAAR via de achterdeur je toch stiekem wel degelijk een groter menu aansmeren dan gevraagd omdat ze dan meer winst maken....

Maar goed om te lezen dat het zo'n groot issue is geweest in de US. Ik heb inmiddels reaktie gehad van MacDo zelf en die ontkennen natuurlijk alles. Maar goed, ik zou niet anders doen.

slashd

Ongelezen bericht door slashd »

Dit was me ook eens overkomen bij Burger King, dus ik denk dat alle fastfood ketens het nu standaard doen.

Voor zover ik nog fastfood haal (veel te duur voor wat je krijgt) zeg ik er nu expliciet bij dat ik een medium menu zonder frietsaus wil.

Gesloten