LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] free-tones.be lokt je met gratis ringtine

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
nicodebruin

free-tones.be lokt je met gratis ringtine

Ongelezen bericht door nicodebruin »

Hallo,

Ik kreeg pas geleden een email...
Het begint ermee dat je een email krijgt met iemand uit je msn lijst als afzender.. Hierin staat het volgende bericht

Beste ....,

U heeft van ...... een REALTONE kado ontvangen!
Klik op de link hieronder om direct uw realtone in ontvangst te nemen.
<.....>

Groetjes
....

Als je vervolgens op die link klikt (heb hem weggelaten) dan kom je op de site van free-tones.be hier wordt gevraagd om je MSN ADRES + WACHTWOORD en als je dit invuld krijg je waarschijnlijk een schermpje waar je je mobiele nummer in moet vullen voor de gratis realtone...
Vervolgens zit je aan een abonnement vast van 3 realtones per week... van 3 euro per stuk... dus 9 euro per week! + nog eens sms downloadkosten..

Het emailtje met als afzender jouw emailadres wordt naar iedereen in je msn lijst gestuurd, je vrienden/kennissen enz denken oh wat leuk ik krijg een realtone cadeau en melden zich aan en zitten ook aan abonnement vast en ook al hun msn contactpersonen krijgen een mailtje :roll:

Hier staan de voorwaarden, waar alles vermeld staat....http://www.free-tones.be/av.pdf
ziet er beetje amateuristisch uit.... maar zal me niks verbazen als ze bakken met geld verdienen want ik heb ondertussen al 3 uitnodigingen gehad.... :shock:

Dus bij deze wil ik de mensen hier alvast waarschuwen....zelf ben ik er niet ingetrapt maar vrienden van me wel... alleen deze kregen een foutmelding bij het invoeren van hun mobiele nummer misschien omdat hun mobiel geen realtones aankan.. (geluk bij ongeluk)
ZIjn er mensen die zich hiervoor hebben aangemeld? zoja vertel er hier dan even over....

Groetjes Nico

caruso

Re: free-tones.be lokt je met gratis ringtine

Ongelezen bericht door caruso »

Zucht.....
Hoevaak moeten we nog zeggen dat GRATIS ringtones NIET bestaan!
Je krijgt ëén gratis ringtone en zit daarna aan een abbo vast.
Als je nu eens de moeite neemt om de hele site te lezen dan kom je er vast wel achter dat ONDERAAN de pagina de voorwaarden staan vermeld!

nicodebruin

Ja ik weet het....maar blijkbaar vele andere niet....zijn ook veel kinderen die zich hiervoor aanmelden ... zoiets verspreid zich dus razendsnel

caruso

Ongelezen bericht door caruso »

Accoord, maar ik heb mijn kinderen simpelweg verboden zich aan te melden bij die sites.
Nu weet ik ook dat sommige ouders daar niet op letten, weten meestal ook niet wat hun kids op het "net" uitspoken. Nu ben ik geen politieagent maar ik hou wel in de gaten wat ze uitvreten, ze noemen dat ook wel opvoeden...

nicodebruin

Mee eens het ligt wel deels aan de opvoeding, maar hetzelfde als kinderen ergens gratis smileys zien staan voor msn ze zijn zich er niet van bewust dat ze een bak met spyware mee slepen.....
En niet alle ouders hebben evenveel verstand van computers/gevaren van internet....
Kom het vaak genoeg tegen dat juist de ouders zorgen voor de spyware/virussen op de computers inplaats van de kinderen die er mee opgegroeid zijn :roll:

aankoopmakelaar

Ongelezen bericht door aankoopmakelaar »

.

Gesloten