LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] RTC Schiphol ritje schandallig en overdreven duur !!! +TIP

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
consumentjes
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 okt 2007 14:41

RTC Schiphol ritje schandallig en overdreven duur !!! +TIP

Ongelezen bericht door consumentjes »

Ik heb eens wat sites van verschillende taxibedrijven uitgeplozen.

De taxi berekent de rit als volgt : het aantal mensen,het aantal koffers,en of je alleen in d eauto wilt,of met andere vreemde mensen die ook gezellig op vacantie gaan in een busje.

Anyhow:bij de laatste is een retourtje rotterdam-shiphol-rotterdam

270 euro !!! ( tweehonderdenzeventig ),ja u leest het goed.

Een ENKELE reis bij de rtc kost : 135 euro.

Doe het als volgt (als je buurman niet kan of wil)

Neem voor bv 15 dagen een parkeerticket bij de RAI,dit kost je precies 84 euro.Bewaakte garages.

270 euro,daarvoor zit gvd een week voor in Kusadasi in de 32 graden man ...incl vliegreis.

consumentjes
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 okt 2007 14:41

Re: RTC Schiphol ritje schandallig en overdreven duur !!! +TIP

Ongelezen bericht door consumentjes »

Nog een toevoeging,wat zo opvallend is is de diversiteit in prijzen naar Schiphol van de taxibedrijven.

Er is bv een groot taxibedrijf uit Roosendaal,Brabant (!) ,die berekent 115 euro..voor............HEEN EN TERUG !!!

Wat een vage bedoening allemaal.Schandalig gewoon.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: RTC Schiphol ritje schandallig en overdreven duur !!! +TIP

Ongelezen bericht door Jonjo »

Ga je toch lekker met de trein of op de fiets.

consumentjes
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 okt 2007 14:41

Re: RTC Schiphol ritje schandallig en overdreven duur !!! +TIP

Ongelezen bericht door consumentjes »

www.vasttariefschiphol.nl

Hier,71 euro heen en 71 euro terug,nog niet echt goedkoop,maar dezelfde rit vanaf de zelfde woonplaats,dat is 142 euro.

IN PLAATS VAN TWEEHONDERDENZEVENTIG EURO !!!!!

DAT IS 130 EURO WINST !

HOE KUNNEN DEZE PRIJSVERSCHILLEN ZO GROOT ZIJN,ALS JE HGET BIJ DE TAXI ZELF INFORMEERT KRIJG JE DE MEEST BELACHELIJKE REDENEN !

consumentjes
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 okt 2007 14:41

Re: RTC Schiphol ritje schandallig en overdreven duur !!! +TIP

Ongelezen bericht door consumentjes »

En maar klagen als iemand bijverdiend die op Schiphol staat te wachten,goh wat vreemd.

Dirkie
Berichten: 2943
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: RTC Schiphol ritje schandallig en overdreven duur !!! +TIP

Ongelezen bericht door Dirkie »

Wij zijn ooit met 8 personen met een taxi van Rotterdam naar Schiphol en terug gegaan. Met 8 personen was dit goedkoper dan met 2 auto's inclusief parkeren. Wat we toen betaald hebben, weet ik niet precies meer maar volgens de site van DReizen zou het nu op € 199 neerkomen. Taxi komt je thuis ophalen en op Schiphol moet je je even melden en staat de taxi ook weer klaar.

Maar wat is nu het vreemde. Uiteindelijk bleken deze ritten verzorgd te worden door de RTC. Die biedt op hun site dezelfde service aan, maar de kosten zijn heel wat hoger.

En vergeet niet, dat je niet alleen naar de kosten moet kijken, maar ook naar het gemak wat je ervan hebt. Thuis ophalen en brengen, geen parkeergedoe en kosten op Schiphol enz enz. Het was het geld meer dan waard!

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: RTC Schiphol ritje schandallig en overdreven duur !!! +TIP

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Ik kan mij dit erg goed voorstellen. Wat kost een manuur?? Iemand daar al eens aan gedacht.......

Daarnaast op het moment dat deze taxi een lange rit maakt, kan deze niet meer worden ingezet in Rotterdam. Nu is dat geen probleem, maar de taxi moet ook nog terug en ook daar betaal je voor. Een ritje Rotterdam naar Schiphol is ongeveer 45 minuten. Heen en terug is dus 90 minuten. Hier maken wij voor het mooie maar 2 uur van, omdat je ook nog met files kan zitten. Daarnaast die man heeft ook misschien zijn verplichte pauze nog te nemen en dan duurt het nog langer voordat hij weer terug kan zijn in Rotterdam klaar voor de volgende rit.

Verder heb je ook nog de brandstofkosten, onderhoudskosten etc etc etc. Hier betaal je ook allemaal aan mee.

Dus ja 135 euro is niet veel als je de manuren eraf haalt. Je kunt beter zelf rijden.

Iemand inhuren om je te brengen is altijd duur.

Dirkie
Berichten: 2943
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: RTC Schiphol ritje schandallig en overdreven duur !!! +TIP

Ongelezen bericht door Dirkie »

maar de taxi moet ook nog terug en ook daar betaal je voor.
Klopt, wij hebben betaald voor de heenrit en de terugrit 2 weken later.
En even grof gezegd: het is niet mijn probleem, dat die taxi terug moet rijden. En krijg ik het geld terug, als hij overhoopt toch een iemand mee terug neemt?

consumentjes
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 okt 2007 14:41

Re: RTC Schiphol ritje schandallig en overdreven duur !!! +TIP

Ongelezen bericht door consumentjes »

De taxiprijzen in zijn algemeen in heel Nederland moeten onder de loep worden genomen,volgens mij is er HEEL HEEL erg veel mis.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: RTC Schiphol ritje schandallig en overdreven duur !!! +TIP

Ongelezen bericht door kanovaarder »

taxitarieven in Nederland schandalig duur?

Besef dan wel dat een stomme politica wil invoeren dat het wachten niet meer gerekend mag worden.

Iedereen wordt betaald naar zijn kunde maar ook naar zijn tijd die hij/zij werkt.
Niet alleen in Nedrland maar overal in de wereld! Slavenarbeid niet meegerekend)
Maar die taxichauffeur zou die uren wachten niet meer mogen berekenen?

Tsja, dan werk je natuurlijk hoge kilometerprijzen in de hand want het moet uit de lengte of de breedte.

Ik ben daarom een fel tegenstander van het niet meer mogen berekenen van wachttijden.
Immers, die dronken politicus die de taxichauffeur besteld en lang laat wachten terwijl hij nog lekker even in de kroeg zich verder volgiet laat zo'n chauffeur nu gewoon nog langer wachten.
't Kost die zuiplap toch niets meer meer met die nieuwe regel.

Wanneer ik weer (na mijn pensioen) het taxivervoer op een unieke nieuwe wijze weer ga doen (een gat in de markt) dan toch ook met wachttijd maar wel voor rolstoelers een normaal redelijk tarief dat met wachttijdberekening zou uitkomen op pl.m. € 1.30/km.

Dat kan mits die idiote politiek wakker wordt gemaakt en eens gaat kennisnemen hoe het taxibedrijf werkt.
Er is veel mis gegaan in die laatste 25 jaar en daarom zo'n puinhoop geworden.

Grootvader.

consumentjes
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 okt 2007 14:41

Re: RTC Schiphol ritje schandallig en overdreven duur !!! +TIP

Ongelezen bericht door consumentjes »

O,dus dat is de reden dat een gezinnetje na een jaar zwoegen 270 euro neer moet tellen voor een heen en weer ritje Schiphol.

Tsssss

Ravick
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2007 18:14

Re: RTC Schiphol ritje schandallig en overdreven duur !!! +TIP

Ongelezen bericht door Ravick »

Even over die ritprijs van 135 euro , dat is als je nu een taxi bestelt voor schiphol.
Als je nu is even een dag van te voren belt en beter kijkt op de site van de rtc dan zie je de naam taxidirect , dan kost een ritje schiphol afhankelijk van waar je woont in rdam e.o ongeveer 85 euro .
Staat allemaal op de site niet gaan roepen en kreunen als je niet eerst eens iets goed leest.

http://www.rtcnv.nl/airporttaxidirect.asp

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: RTC Schiphol ritje schandallig en overdreven duur !!! +TIP

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Dirkie sorry fout. Jij betaald voor de heen-en terugweg. Ook als de taxi je weer ophaald van schiphol betaal je zijn heenreis. Dit is allemaal verwerkt in de tarieven. Dus dat is wel degelijk jouw probleem. Hun moeten schadeloos gesteld worden en dat gebeurd op deze manier. Jij besteld een taxi en dus moet je betalen ook.

Oke de prijs is hoog, maar een chauffeur kost dan ook aardig wat centjes. Neemt niet weg dat de prijzen lager kunnen.

kampvuur
Berichten: 243
Lid geworden op: 09 apr 2006 13:29

Re: RTC Schiphol ritje schandallig en overdreven duur !!! +TIP

Ongelezen bericht door kampvuur »

Simpel gezegd, auto rijden kost nu eenmaal geld...wil je er ééntje met prive chauffeur erbij betaal je de hoofdprijs.

Totale kosten taxiauto +/- 0,60 á 0,70 per/km daar bovenop de bruto loonkosten chauffeur + salaris taxiondernemer en aanverwante personeel, gebouwen en administratie ect ect...een een klein deeltje winst voor de onderneming en omzet belasting voor de heren belastingdienst.

Alles heeft zijn prijs.

Dirkie
Berichten: 2943
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: RTC Schiphol ritje schandallig en overdreven duur !!! +TIP

Ongelezen bericht door Dirkie »

Hun moeten schadeloos gesteld
Moet ik iemand schadeloos stellen, omdat die persoon het risico loopt om leeg terug moeten rijden. Nee dus.
Ik neem aan, dat taxi's in hun ritprijs ook de overige kosten, zoals onderhoud, brandstof, salaris enz enz. verrekenen. Dat lijkt me niet meer dan logisch. Maar het lijkt me niet logisch om ook de retour rit in die prijs te verrekenen. Want krijg ik dat terug, als hij niet leeg terug rijd. Stelt hij mij dan schadeloos?

Wij hebben destijds een vaste, vooraf afgesproken, prijs betaald. Wij betaalden nog geen € 200,00 om met 8 personen in een privé taxi naar Schiphol gebracht te worden en 2 weken weer opgehaald te worden. En dat is niet duur. Heen en weer rijden met 2 auto's en 2 weken parkeren op Schiphol is duurder!
En het voordeel van vooraf bespreken is volgens mij ook, dat er wat meer coördinatie kan plaatsvinden, zodat een taxi niet leeg terug of heen hoeft te rijden, vandaar dit wat lagere tarief.

consumentjes
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 okt 2007 14:41

Re: RTC Schiphol ritje schandallig en overdreven duur !!! +TIP

Ongelezen bericht door consumentjes »

Geplaatst op 02 Nov 2007 04:13 door kampvuur


--------------------------------------------------------------------------------

Simpel gezegd, auto rijden kost nu eenmaal geld...wil je er ééntje met prive chauffeur erbij betaal je de hoofdprijs.

Totale kosten taxiauto +/- 0,60 á 0,70 per/km daar bovenop de bruto loonkosten chauffeur + salaris taxiondernemer en aanverwante personeel, gebouwen en administratie ect ect...een een klein deeltje winst voor de onderneming en omzet belasting voor de heren belastingdienst.

Alles heeft zijn prijs.

******************************

Ja,dat begrijpen wij ook.
Maar waarom zijn er zulke grote prijsverschillen met die taxis naar Schiphol dan ????
Ik vindt 270 euro vanaf rotterdam naar schiphol en terug echt ik meen het.... een asociaal bedrag.
Mensen goed zoeken en je kan voor de helft,...ook met een taxi........

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: RTC Schiphol ritje schandallig en overdreven duur !!! +TIP

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Dirk schreef:
Moet ik iemand schadeloos stellen, omdat die persoon het risico loopt om leeg terug moeten rijden. Nee dus.
Ik neem aan, dat taxi's in hun ritprijs ook de overige kosten, zoals onderhoud, brandstof, salaris enz enz. verrekenen. Dat lijkt me niet meer dan logisch. Maar het lijkt me niet logisch om ook de retour rit in die prijs te verrekenen. Want krijg ik dat terug, als hij niet leeg terug rijd. Stelt hij mij dan schadeloos?


Je betaald gewoon ook een prijs zodat deze terug kan rijden. Dit is algemeen bekend. Deze mensen werken ook voor hun geld. Op het moment dat deze aankomen en leeg terug moeten, hebben zij verlies gedraaid. Ik ken geen enkele ondernemer die verlies of quite wilt spelen. Dat kost hen namelijk hun bedrijf en dan hebben zij torenhoge schulden. Tuurlijk ik ben het met je eens, ondernemersrisico mag een bedrijf best lopen, maar dit valt daar echt niet onder.

Jeetje nog eff en je wordt voor niks vervoert. Leer nu eens gewoon te accepteren dat je voor alles betaald. Gratis bestaat niet en zeker niet in een ondernemerswereld. Zij zeggen het wel, maar de winst halen zij elders terug. Doe eens een cursus bedrijfseconomie en management. Misschien dat er dan eens een wereld voor je open gaat.

Wanneer je een produkt koopt dan betaal je ook voor het produceren, het transport naar de groothandel, het transport naar de winkel, de belasting voor de tijd dat een produkt in de winkel legt, de verkoop, de BTW, de ondernemersbelasting etc etc etc. Dit met die taxi is precies hetzelfde. Het zijn gewoon de voor jou onzichtbare posten die de chauffeur danwel het bedrijf waar hij voor werkt moet betalen. Hier betaal jij ook aan mee en dat is normaal. Wees blij dat je zijn uurtarief niet betaald om terug te rijden. Je betaald gewoon een X procent hiervoor en dat is heel normaal.

Alles zit gewoon in de prijs weggerekend.

Moeilijk he.

Wees blij dat je vervoert bent, want zij mogen namelijk ook ritten weigeren. Is dat al eens in je opgekomen!!!

Ik hoop dat we nu eens iemand krijgen die niet zeurt en altijd maar zijn gelijk wilt hebben. Bekijk het gewoon breder dan zie je wat er speelt, want dat snap jij echt niet.

Tuurlijk zijn er bedrijven die aanbieding, groepskortingen ed hebben, maar dat zijn vaak gewoon de grote bedrijven die dat kunnen veroorloven. Helaas hebben deze bedrijven ook een oog om enorme winst te boeken en dat gaat over zijn personeel en jou rug heen. Een taxichauffeur verdient slechts tussen de 1200 en 1300 euro. De oudere garde zit hier vaak nog iets boven.

Kleine taxibedrijven slaan deze ritten al af en waarom, omdat zij er niet aan verdienen, maar juist op verliezen.

Verder kijken dan je neus lang is en meer bedrijven bellen.

Welkom in de wereld van de concurentie.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: RTC Schiphol ritje schandallig en overdreven duur !!! +TIP

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Voor diegeen die het nog niet weten. In de taxi moet buiten de vergunning ook de tarievenlijst zichtbaar achter een raam zitten met de tekst naar buiten de auto gericht. Jij als klant bepaald met wie jij wilt rijden. De eerste van de rij hoef jij niet verplicht te nemen. Je mag een andere, welke een goedkopere instap-en kilometertarief heeft nemen. Het is momenteel nog steeds de gewoonte van alle chauffeurs je te verwijzen naar de voorste wagen. Dit omdat deze al langer wacht en zij elkaar ritten gunnen. Gaat een chauffeur welke tussen de rij instaat met een passagier ervan door dan mag dat, maar zijn collega's, van het zelfde bedrijf of niet, vinden dat niet leuk en zullen het dan ook aan deze persoon laten blijken bij terugkomst.

In deze wereld ben je op elkaar aangewezen. Wanneer men jou niet mag als chauffeur dan ben je met problemen op je zelf aangewezen. Ook in geval van nood wordt je veelal niet geholpen en genegeerd.

Verder geldt er nog steeds niet enkelt een kilometertarief. Voorlopig en dat gaat nog wel lang duren is het wachttarief ook nog steeds toegestaan. De overheid is bezig om dit te veranderen, maar die staatsecretaris Huizinga, weet op het gebied van verkeer en waterstaat, taxi, NS en overig OV geen donder en verziekt het waar je bij staat.

Als zij dit alsnog te snel invoert dan staat heel de taxiwereld op zijn kop.

Peterklaagt
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2007 12:42

Re: RTC Schiphol ritje schandallig en overdreven duur !!! +TIP

Ongelezen bericht door Peterklaagt »

Zelf ga ik samen met mijn gezin ook naar schiphol toe met de taxi vroeger bestelde ik altijd een bekend taxibedrijf hier in de buurt. Deze rekende een prijs van 56,70euro (124,74gulden) enkele rit naar Schiphol. Dus ik dacht dat kan goedkoper want het is van de gekke zo duur. Na slechts 1x googlen kwam ik uit bij (Ideaal Taxi Service in Katwijk - Weet niet of dit mag??) een bedrijf die velemalen goedkoper is en nog beter service geef ook. Onze vlucht was uitgesteld en kreeg een smsjes met daarin de vraag of hij afgelast was. Wij wisten nog van niks en ik antwoorden nee, alleen vertraagd. Even later kregen wij te horen dat onze vlucht was geannuleerd, en heb dit gesmst. Kijk dat is nog is service dat hun het weten voor dat wij het weten. Hierbij wil ik zeggen GOOGLEN en zoeken loont de moeite. Er zijn volgens mij overal kleine bedrijfsjes in de buurt die voor een voordelige prijs naar schiphol rijden.

Arietaxi
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 dec 2007 16:25

Re: RTC Schiphol ritje schandallig en overdreven duur !!! +TIP

Ongelezen bericht door Arietaxi »

Beste consumentje...

Ik ben zelf chauffeur bij de R.T.C. en schrik van jouw prijs.
De vragen die mij te binnen schoten waren :
Met hoeveel personen was je ?
Waarvandaan kwam je ?
En waren er nog speciale dingen (rolstoel of zoiets) die je mee moest nemen ?


Want je betaalt bij ons wel per persoon maar je kan ook bijv. met taxi direct.
Ik weet dat het tarief veel lager is dan bijv. met een taxi ticket die je bij een reisburo kan boeken en waar je echt teveel voor betaalt.(omdat het reisburo ook een graantje mee wil pikken van de ritprijs )
Als je nog een tip wil zou ik zeggen : Als je in een R.T.C. taxi stapt vraag eens aan de chauffeur wat hij rekent voor een ritje schiphol.
De meesten chauffeurs rijden toch wel voor zo,n 100 euro enkele reis naar schiphol maar dat is gerekend vanaf rotrterdam centrum.
Vergeet overigens niet dat ook wij onze verantwoording jegens de belastingdienst moeten geven omtrent de kilometerprijs.
Ik kan wel zoveel aanbieden als ik wil maar dan klopt de belastingdienst bij me aan en vragen om 1 euro per kilometer.
Als je eens uitrekent wat de kilometers naar schiphol zijn dan kom je vanaf r'dam centrum op zo,n 80 kilometer.
Als je 100 krijgt voor je rit heb je dikke verlies, want je moet ook nog eens terug (op schiphol klanten oppikken staat de doodstraf waar zelfs de politie zich mee bemoeit,ondanks de "vrije standplaatsenwet")
Het betekent dus dat je 160 kilometer heb gereden en maar 100 euro hebt ontvangen............dus verlies.
Maar dit hebben wij wel over om klanten te helpen en vast te houden,zodat u ons ook een keer belt voor de kleinere ritten waar we dan weer iets op verdienen.

Geloof me ik vind t leuk om een zgn buitenrit te doen maar als ik eerlijk ben heb ik liever 10 kleine ritten dan 1 grote.
Simpel gezegd omdat ik op de grote rit 0,0 cent tip krijgt (want het is al zo duur) en op de 10 kleintjes misschien 3 euro tip ontvangt(waar wij ook van moeten leven en ook belast word...)

Soms wordt ik best wel moe van alle mensen die spontaan hun klachten ergens dumpen zonder uberhaupt verstand te hebben van wetten en regels waar wij aan vast zitten.
Geloof me als ik zeg dat wij liever mensen door het centrum van Rotterdam weg brengen voor 2,50 dan voor die 16 euro die de mensen nu betalen.
Als het zo goedkoop taxirijden is dan stappen veel meer mensen in en hebben wij weer eens een biefstukkie op tafel.
Maar helaas worden de prijzen bepaalt door mensen die helemaal geregeert worden door het openbaar vervoer !!!!!!

Onze prijzen worden bepaalt door het ministerie van verkeer en waterstaat.
Daar valt ook het openbaar vervoer onder en zolang hier in Nederland het openbaar vervoer als heilig wordt gezien door dit ministerie zijn onze handen gebonden !!!!


Misschien moeten de eeuwige klagers eens daar hun brieven heen schrijven.


Wat ik ook kwijt wil is dit :
We hebben pas weer een nieuwe manier door onze strot heen geduwd gekregen dat de beginstanden van de meter op 7,50 staat....hier zijn diverse grote taxibedrijven al 3 jaar mee bezig om dat tegen te houden.
En nu pas wordt de politiek wakker omdat we de publiciteit hebben gezocht.........helaas heeft het niet mogen baten de politiek heeft besloten dat deze belachelijke meterverhoging door moet gaan!!!


Zegt u het maar.........

@ Maarten,

Schei eens uit met dingen te roepen waar je geen ballen vestand van heb knul....stoort heel erg.
Ik bemoei me ook niet met de buschauffeurs die telefonerend,radio luisterend,rokend, of als een brok chagerijn in die tank zitten..........

Gesloten