LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Weer dreigt Dexia met invorderingsmaatregelen

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Gast

Re: Weer dreigt Dexia met invorderingsmaatregelen

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi Birka,

Net de eerste aangetekende ontvangen van Dexia ook eegaleaser met het bekende verhaal maar ik reageer niet meer.

Zonde van de tijd en het geld :lol:

Leontien

Frederica

Re: Weer dreigt Dexia met invorderingsmaatregelen

Ongelezen bericht door Frederica »

Vandaag weer een brief ontvangen van GGN.

In eerdere briefwisseling met GGN hebben wij geschreven dat wij ons reeds vanaf augustus 2002 bereid hebben getoond te betalen, zij het onder protest en in maandelijkse termijnen. Dat Dexia daar niet afwijzend tegenover stond konden wij bewijzen d.m.v. een reactie naar aanleiding van dat voorstel, waarin zij (nadat ze eerst alle verantwoordelijkheid van zich af schoven) vermeldden dat we om voor een betalingsregeling in aanmerking te komen een bepaald nummer moesten bellen. Daarna is er enkele malen telefonisch contact geweest (weliswaar op hun initiatief), maar een schriftelijke bevestiging van een betalingsregeling wilden ze niet afgeven.

Nu komt GGN met het volgende:
alvorens ons betalingsvoorstel in aanmerking te nemen (met nadruk alleen de hoofdsom en niet de incassokosten, echter daar gaan ze in de brief niet nader op in) moeten wij ze een overzicht van alle inkomsten en uitgaven doen toekomen met bewijsstukken.

Ik vind dit wel heel ver gaan. Wie bepaalt wat er onder de noemer uitgaven valt. Ik reserveer bijvoorbeeld ieder bedrag een behoorlijk bedrag om op vakantie te kunnen en bepaalde jaarlijks terugkomende kosten te betalen (sportvereniging e.d.). Als ik puur naar de opsomming kijk op het voorbedrukte formulier dan hou ik dik geld over, in de praktijk is het maandelijks (na voornoemde reserveringen) dus gewoon op.

Zijn er meer mensen die zo'n formulier hebben ontvangen, en hoe hebben jullie daar op gereageerd?

Ik zie het niet zo zitten om van al mijn inkomsten en uitgaven bewijsstukken bij elkaar te gaan sprokkelen.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Weer dreigt Dexia met invorderingsmaatregelen

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Frederica,

Een landelijk dagblad wil graag een artikel schrijven over dit onderwerp.
Wil je hier aan meewerken, mail me.

Groeten,
Piet

mm

Re: Weer dreigt Dexia met invorderingsmaatregelen

Ongelezen bericht door mm »

ben bij de advocate geweest. er is nog niemand gedagvaard, iedereen wacht op elkaar dexia, ministerie etc. ggn blijft dreigen dat ze gaan dagvaarden. willen helemaal niet redelijk naar je luisteren of brieven beantwoorden. spelen onder een hoedje met dexia. expres geen brieven naar je toe sturen onder het motto van "we hebben toch een brief gestuurd of een keuzeformuliertje waarin je binnen 10 dagen moet reageren". ik zie ze al bij de voordeur staan van de rechtbank. stelletje onmenselijk boeventuig. ik hoop dat ze daar wel menselijk zijn.
ik ben benieuwd, ik ga toch eerst met vakantie, doet de advocate ook.


Frederica

Re: Weer dreigt Dexia met invorderingsmaatregelen

Ongelezen bericht door Frederica »

Ik zal wel een spreadsheetje terugsturen met wat uitdraaitjes van het telebankieren.

Zal in hun ogen waarschijnlijk bij lange na niet volledig zijn, maar wie kan nu tot de laatste cent zijn maandelijkse uitgaven verantwoorden.

En zo houden we de briefwisseling leuk op gang, met iedere keer binnen 5 werkdagen de plicht te antwoorden.
Ook wij gaan op vakantie, dit zal ik in mijn brief vermelden. Ik ben benieuwd of ze daar rekening meehouden.

En anders, jammer dan, dan houdt het dus op en wachten ook wij de dagvaarding met spanning af.

Jeetje

Re: Weer dreigt Dexia met invorderingsmaatregelen

Ongelezen bericht door Jeetje »

Wil jij je verhaal dan niet vertellen voor de TV Piet zoekt met spoed iemand.

frederica
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 jul 2003 17:32

Re: Weer dreigt Dexia met invorderingsmaatregelen

Ongelezen bericht door frederica »

Ik vrees dat ik geen TV-hoofd heb, bovendien heb ik last van cameravrees. :oops:
Maar ik heb Piet al een mailtje gestuurd. Ik denk niet dat mijn verhaal schrijnend genoeg is, als ik sommige verhalen op het forum lees dan kom ik er nog goed vanaf.

Het is alleen zo'n machteloze woede. Vijf jaar lang betaal je iedere maand ƒ 250 met de verwachting een leuk kapitaaltje op te bouwen. Maar nee, als dank voor je jarenlange trouwe betalingen mag je nog een beetje geld toeleggen. Het feit dat het pakket tussendoor nog ƒ 75.000 waard is geweest (topdagen van KPN) maakt het allemaal nog zuurder.

Bah!!

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Weer dreigt Dexia met invorderingsmaatregelen

Ongelezen bericht door aert0001 »

Hoi frederica, zeg beste meid je zou toch wel belatafelt zijn als je aan zo'n verzoek van Dexia voldoet, bijna net zo idioot als dat ze vragen om een brief van je dokter of psychiater, ook dat stond toch in een van de topics. Wiilen ze ook missc.. nee ik ga even niet verder, ik word gwoon kwaad. Wat mankeren die lui???


Ton

Bobo
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:22

Re: Weer dreigt Dexia met invorderingsmaatregelen

Ongelezen bericht door Bobo »

Frederica:
maar een schriftelijke bevestiging van een betalingsregeling wilden ze niet afgeven.
Frederica, straks heb je heel je hebben en houwen op tafel gelegd en zeggen ze doodleuk: gaat niet door die betalingsregeling, u heeft teveel inkomsten of iets dergelijks.

Het enige wat je volgens mij kunt doen is op die schriftelijke bevestiging aansturen. Pas dán zou je wat info kunnen geven. Andersom lijkt mij niet handig.

frederica
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 jul 2003 17:32

Re: Weer dreigt Dexia met invorderingsmaatregelen

Ongelezen bericht door frederica »

Besloten om idd er een brief uit te doen met de volgende strekking.

Mijn inziens is onze inkomsten / uitgavenpatroon niet relevant voor het aangaan van een betalingsregeling. Zoals reeds vermeld in onze brief d.d. ........ zijn wij bereid tot een betaling van xxx per maand onder protest en met behoud van alle rechten, tot het bedrag van de hoofdsom en niet de incassokosten. Take it or leave it en als je ons geld dan echt niet wilt dan houden we het zelluf wel gewoon (maar dan in wat meer schrijftaal-gedoe).

blablabla

Achterlijke zooi daarzo. Ik word steeds kwader eigenlijk. (En een beetje verdrietig).

kees1

Re: Weer dreigt Dexia met invorderingsmaatregelen

Ongelezen bericht door kees1 »

frederica
dat formulier voor betalings regeling is dat soms het gegevensformulier voor de hardheidsclousule?
want met dat formulier moet je ook je inkomsten/uitgavenpatroon op tafel leggen

Bobo
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:22

Re: Weer dreigt Dexia met invorderingsmaatregelen

Ongelezen bericht door Bobo »

Lijkt mij een uitstekende brief Frederica. Maar wat Kees al vraagt: gaat het hier om de hardheidsclausule? Ik had begrepen van niet namelijk.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Weer dreigt Dexia met invorderingsmaatregelen

Ongelezen bericht door aert0001 »

Zo is dat Frederica, prima brief, als men bij Dexia al aan een fin.beeld van je willen komen hadden ze dat moeten doen toen je jou contracten afsloot,
kom nou zeg, waar halen ze het toch vandaan? je moet niet meedoen met al die idiote spelletjes.

Ton

Karin
Berichten: 354
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:33

Re: Weer dreigt Dexia met invorderingsmaatregelen

Ongelezen bericht door Karin »

Frederica,

Dexia rotzooit maar wat aan. Dezelfde situatie als jij heb ik vorig jaar ook gehad , toen in juni 2002 een contract van mij afliep. Ik wist toen nog niet beter of het was:"eigen schuld, dikke bult".
Heb ze toen verzocht om de restschuld in termijnen te mogen voldoen.
OK, "Hoeveel wilt u dan per maand gaan betalen, mevrouw?" "O ja, hetzelfde bedrag als u gewend was, nou dat is prima"
Sindsdien int EOS die termijnen en dat alles zonder rente.
Niks vragen over financiële situatie of wat dan ook.
Er klopt gewoon geen hout van hun hele systeem!! Waarom gaat het bij mij gesmeerd en bij jou zo moeizaam?
Niet toegeven hoor!!!

Groeten, Karin

Bobo
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:22

Re: Weer dreigt Dexia met invorderingsmaatregelen

Ongelezen bericht door Bobo »

Kusje voor Karin :D


frederica
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 jul 2003 17:32

Re: Weer dreigt Dexia met invorderingsmaatregelen

Ongelezen bericht door frederica »

Nee, het gaat hier niet om de hardheidsclausule.

Idd. gewoon de restschuld die ik niet ineens wil betalen maar in termijnen. Ik denk dat de reden dat het bij mij niet zo gesmeerd is gegaan is omdat wij eerst de bevestiging op papier wilde hebben en niet alleen een telefonische afspraak. Omdat Dexia alles opneemt zouden zij alle bewijzen in handen hebben en wij dus geen poot om op te staan. Achteraf hadden we misschien gewoon de bedragen over moeten maken, dan was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest. En omdat nu GGN in de picture is wordt het er niet eenvoudiger op. Die willen natuurlijk de incassokosten binnenhalen, terwijl wij nu stellen dat omdat wij al die tijd welwillend geweest zijn om te betalen wij absoluut niet bereid zijn om die kosten te voldoen.

En eigenlijk wil ik helemaal niet betalen. Maar het doet je toch wel iets zo'n incassobureau die in je nek ademt. En dat hadden we nou juist willen voorkomen met die betalingsregeling.

We zien wel waar het schip strand... als ze die regeling niet aan willen gaan betalen we dus geheel niet in wachten we af met de rest van de niet-betalers.

Isaac

Re: Weer dreigt Dexia met invorderingsmaatregelen

Ongelezen bericht door Isaac »

Beste lotgenoten,

Ik kreeg vandaag ook een standaard brief die ik cirect verscheurd heb. Ik vind dat we met elkaar in contect moeten blijven, om op de hoogte te blijven en elkaar te kunnen steunen. Het is geen tijd voor loze kreten. Tegen deze schurken moet je echt staande kunnen houden en net zo als zij moeten wij ook "Hard Ball" kunnen spelen.

Isaac[/i]

Gast

Re: Weer dreigt Dexia met invorderingsmaatregelen

Ongelezen bericht door Gast »

Ja hoor ook zo'n naamloos figuur.

Gesloten