LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] cipramil en efexor

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
ilse77
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 okt 2007 09:40

cipramil en efexor

Ongelezen bericht door ilse77 »

hallo, ik heb een vraag. ik slik nu 3 jaar cipramil tegen een angst/paniekstoornis (citalopram) en omdat de arts vind dat het nog niet genoeg doet wil hij dat ik overstap op efexor, maar ik moet nu de ene dag 1 tablet van cipramil nemen en de andere dag 1 van efexor, maar dat mag toch helemaal niet, 2 ssri's door elkaar? heeft iemand hier ervaring mee? groetjes Ilse

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: cipramil en efexor

Ongelezen bericht door james86 »

In elk geval mag je ze niet tegelijk nemen. Hoef je niet afte bouwen met citalopram eerst? Wel een beetje vreemd hoor. Is het gewoon je huisarts die alles regelt, of een psychiater? Ik gok een huisarts......
Volgens mij moet je eerst rustug afbouwen enzo maargoed.
ik zou eens een beetje rond gaan bellen naar mensen die er echt verstand van hebben

jrs66
Berichten: 105
Lid geworden op: 28 jun 2007 09:43

Re: cipramil en efexor

Ongelezen bericht door jrs66 »

Hoi,
Ik ben onder behandeling bij een psychiater en ik heb 7 weken cipramil geslikt, sloeg niet genoeg aan, overgestapt naar Efexor, gelijk van de ene op de andere dag in combinatie met een pammetje. Doffe ellende maar ben er wel van opgeknapt. Maar ja, 7 weken is geen 3 jaar......je huisarts zal er toch wel voldoende verstand van hebben. Je krijgt toch altijd een periode waar je doorheen moet. Succes ermee! Jrs66

ilse77
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 okt 2007 09:40

Re: cipramil en efexor

Ongelezen bericht door ilse77 »

nou het is dus een psychiater die dit voorschrijft, maar ik vind het ook raar daarom dacht ik, ik vraag het hier eens. ik heb inmiddels ook een beetje rondgevraagd en ik hoor eigenlijk dat het normaal is om af te bouwen met het 1 en dan weer op te bouwen met een ander. pfff, en ik vind het al doodeng om te veranderen van medicatie, ben doodsbenauwd voor de bijwerkingen. ik kan toch moeilijk uit mezelf gaan afbouwen? ik durf het niet tegen die psychiater te zeggen want ik ben een paniekpatient en die vinden alles eng, of dat is iig wat ik denk dat hij denkt :( bedankt voor jullie reacties iig weltrusten ilse

anne 64
Berichten: 34
Lid geworden op: 24 jun 2007 08:50

Re: cipramil en efexor

Ongelezen bericht door anne 64 »

Ik heb het advies ook van mijn huisarts gekregen om een ander middel te gaan gebruiken als citalopram. Ik moet wel eerst afbouwen van hem.
Eerst een week ipv 60 mg 40 mg, Dan een week 20 mg ,Dan een week niets en dan een ander middel.
Je zou zeggen dat een psychiater wel weet wat hij voorschrijft.
Succes!

ilse77
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 okt 2007 09:40

Re: cipramil en efexor

Ongelezen bericht door ilse77 »

hoi anne waarom moet jij een ander middel gaan proberen? heb je ook last van angst en paniek? ik heb toch al wel besloten dat ik niet 2 dingen door elkaar ga slikken, ook al zegt die psychiater dat. ik heb een nieuw gesprek met hem aangevraagd en ik hoop dat ik ook eerst kan afbouwen en dan weer opbouwen desnoods met een oxazepam ofzoiets als overbrugging als de paniek te erg wordt. bedankt voor je reactie iig,

groetjes ilse

ano67
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 nov 2007 21:27

Re: cipramil en efexor

Ongelezen bericht door ano67 »

hallo
ik heb citalopram egslikt en toen de psychiater mij aan de efexor wilde mocht ik 1 tablet afbouwen van de citalopram en daarbij 1 capsule efexor. dus het mag wel.en kan denk ik ook
succes
gr ano

Gesloten