LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ticketsunlimited zwarthandel of niet?

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
da is ok
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2006 18:35

ticketsunlimited zwarthandel of niet?

Ongelezen bericht door da is ok »

Ik wilde vandaag kaarten kopen voor een houseparty in juli genaamd defqon.1...nou blijkt het na een week al te zijn uitverkocht en wat blijkt:op ticketsunlimited kun je nog kaarten kopen,deprijs:op 25 april vanaf 100 euro(officieel 52,50 euri,vvk begon op 14 april...feest is op 17 juni)
Nou blijkt dat alle evenementen op deze site voor woekerprijzen worden verkocht,dit lijkt me gewoon een nieuwe vorm van zwarthandel,ook al omdat deze gasten volgens mij ook al dezelfde waren met die WK-kaartjes een tijd geleden.
Ben ik nou de enige die zich afvraagt of dit wel mag en kan of zijn er meer mensen met ervaringen met deze oplichters...want zo maken ze wel de festivals kapot.

haka10
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 jul 2005 15:06

Re: ticketsunlimited zwarthandel of niet?

Ongelezen bericht door haka10 »

Of het mag en kan?

Het gebeurt dus het kan.

Of het mag? Mag je doelbewust kaarten opkopen van 'gewilde' evenementen met geen ander doel dan deze kaarten door te verkopen met woekerwinsten?

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: ticketsunlimited zwarthandel of niet?

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Het is niet bij wet verboden om een kaart die je in je bezit hebt duurder te verkopen. Zolang er een gek is die het betaald zou je gek zijn als je het niet deed.

Mensen die dus naar een uitverkocht concert/voetbalwedstrijd of wat dan ook willen, houden dit zelf in stand.

haka10
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 jul 2005 15:06

Re: ticketsunlimited zwarthandel of niet?

Ongelezen bericht door haka10 »

Het is misschien dan bij wet niet verboden om een kaart die je in je bezit hebt duurder te verkopen.
Maar achterbaks blijft het wel om kaarten van evenementen aan te schaffen (en daarmee de voorverkoop extra te frustreren) met als enigste doel deze kaarten zo duur mogelijk door te verkopen.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: ticketsunlimited zwarthandel of niet?

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Waarom is het achterbaks als de wet het toestaat?

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: ticketsunlimited zwarthandel of niet?

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Je wilt gewoon winst behalen over de rug van anderen heen, je profiteert van het feit dat iemand groot fan van een club is maar geen kaartje heeft kunnen krijgen, door er woekerprijzen voor te vragen. Dat vind ik redelijk asociaal. Maar helaas is niet alles wat asociaal is ook bij wet verboden.

Queenie18
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 mei 2006 19:24

Re: ticketsunlimited zwarthandel of niet?

Ongelezen bericht door Queenie18 »

Ja het is ook vreselijk asociaal... maar zolang mensen het maar blijven kopen zal het doorgaan. Dat is met heel veel zaken. Net zoals met het WK, geweldige sfeer natuurlijk in zo'n stadion maar goed, vanaf je bank met de tv aan zie je het nog 10x beter ook. Dan ga je daar toch niet het dubbele voor betalen omdat de kaarten uitverkocht zijn, en iemand ze nog aanbied. Ik vind de normale prijs al achterlijk, laat staan dat ik er nog eens meer voor zou betalen. Stop gewoon met het kopen van die kaartjes bij zulke mensen en ze houden er vanzelf mee op.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: ticketsunlimited zwarthandel of niet?

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik sluit me volledig bij je aan Queenie !

marloes-elisabeth
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 nov 2007 00:27

Re: ticketsunlimited zwarthandel of niet?

Ongelezen bericht door marloes-elisabeth »

ik sluit mij aan bij dilbert29
Zolang mensen deze prijzen willen betalen, is er niets mis mee.
Als iemand liever een merkbroek bij de Bijenkorf koopt voor 200 dan even om de hoek bij de Jeans Store diezelfde broek voor 165 te halen, dan kan ik daar geen tranen om laten.
Ticketunlimited koopt de kaartjes in grote hoeveelheden in, dit betekend niet dat ze altijd alle kaarten kwijt raken. dus moet je ergens winst halen, en als overal alles uitverkocht is, staan zij wel voor je klaar!
Ik ken zelfs gevallen van mensen uit Engeland die de kaartjes online hadden besteld en ze hoogst persoonlijk ontvingen in hun hotel van een medewerker van Ticketunlimited.
Dat noem ik service, en dat kost toch wat...

marloes-elisabeth
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 nov 2007 00:27

Re: ticketsunlimited zwarthandel of niet?

Ongelezen bericht door marloes-elisabeth »

wil nog wel even zeggen;
ik stap liever op de fiets en ga naar postkantoor, want ja de prijzen zijn soms belachelijk hoog!
maar ik ben ook blij dat ik de keuze heb om het vanuit mijn luie stoel te doen!

haka10
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 jul 2005 15:06

Re: ticketsunlimited zwarthandel of niet?

Ongelezen bericht door haka10 »

Als de Bijenkorf bij de Jeans Store alle spijkerbroeken opkoopt voor 165 euro, zodat die niet meer leverbaar zijn voor die prijs en dan door gaat verkopen voor 200 euro zijn ze net zo waardeloos bezig als TU.

Echter door voldoende aanbod heb ik zelf de keuze om de Bijenkorf voorbij te lopen en naar Jeans Store te gaan.

Bij concertkaartjes heb ik die keuze vaak niet, omdat de tickets op de ochtend van de voorverkoop (door het beperkte aanbod) al uitverkocht zijn.
En dan blijkt dat niet alleen liefhebbers de tickets hebben gekocht, maar ook shops als TU die geen ander doel hebben dan om ze door te verkopen en daar geld mee te verdienen.

Gesloten