LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat kan ik het beste doen! PRIMELINE :(

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
salvedor

Wat kan ik het beste doen! PRIMELINE :(

Ongelezen bericht door salvedor »

Iedereen heeft er wel eens van gehoord lenen via Primeline!
Ook ik heb dit gedaan voor een klein bedrag van 1200.- dit heb ik ook afbetaald.
Maar wat schetste mijn verbazing de lening is nu 4000,- na een kort onderzoek ben ik erachter gekomen hoe en wat! Wat blijkt nou mijn broer heeft naar Primeline gebeld!
Heeft het adres gewijzigd en het rek nr gewijzigd! Vind het sowieso vrij vreemd dat dat kan Telefonisch! Daarna heeft hij om extra geld gevraagd en ook gekregen. nu heeft hij niets meer op zijn rek nr staan! Primeline veranderd het rek nr weer naar mijn rek nr en zit hier vanaf te halen!

Ik zit nu met een dilemma mijn broer die vertrouw ik niet meer! Maar ik durf ook weer geen aangifte te doen, op het moment dat ik aangifte tegen Primeline zou doen zouden ze vervolgens mijn broer dan oppakken wegens fraude? Want ja mijn broer is fout maar Primeline ook.

Ik heb trouwens al meerdere aangetekende brieven verstuurd naar primeline maar reageren dat woord kennen ze daar niet.

Jan1

Re: Wat kan ik het beste doen! PRIMELINE :(

Ongelezen bericht door Jan1 »

Volgens mij zul je toch bij je broer moeten zijn. Als je hem de hand boven het hoofd blijft houden, zal hij van zijn wangedrag niet leren, en je blijven bestelen.

salvedor

Hey jan

dat begrijp ik en heb ik ook gedaan alleen hij staat geregistreerd bij stadsbank en van een kaal kip kun je niet plukken :)

jora39

Ongelezen bericht door jora39 »

:?:
Laatst gewijzigd door jora39 op 18 nov 2008 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.

salvedor

LoL ja ik weet niet hoe het bij jou in de fam zit maar ik denk dat mijn broer wel weet wat mijn adres en voorletters zijn

IJskonijn

Ongelezen bericht door IJskonijn »

Altijd makkelijker gezegd dan gedaan, je eigen famillie aangeven!

Heeft PL zomaar de gegevens (terug) veranderd naar jouw adres/bankrekening? Of is dat ook "telefonisch doorgegeven"? Wellicht handig om te weten... Het maakt PL geen bal uit waar ze afschrijven zolang het maar binnenstroomt.

Ik zou je broer niet het hand boven het hoofd houden maar aangeven zou ik ook niet doen. Weten je ouders hiervan? Heeft ie een vriendin en weet die het? Het eerste wat ik zou doen is het openbaarmaken in de famillie, wellicht kom je er op die manier uit, het is niet makkelijk maar zeker het proberen waard.....

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik vind het raar dat je zomaar telefonisch het adres en rekeningnummer kunt veranderen. Dat lijkt mij niet helemaal in de haak. Zeker als je daat geen melding (op je 'oude' adres) van krijgt. Volgens mij hebben ze dus wat dat betreft geen poot om op te staan. Ze zijn volgens mij hierin onzorgvuldig geweest.

Maar ik ben bang dat er wel de hulp van een advocaat of rechtshulp voor nodig is om het recht te zetten. Zij zullen nl. in eerste instantie alles ontkennen en zeggen dat zij gewoon doen wat gebruikelijk is. Maar laat ze maar eens een door jou ondertekend verhuisbericht zien, of een door jou ondertekend rekeningnummer wijzigingsformulier. Waarschijnlijk hebben ze wel de telefoongesprekken opgenomen, wat soms ook als aanvraag mag gelden, maar volgens mij moet je daar altijd een schriftelijke bevestiging van krijgen.

seagoing racer2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Belangrijkste troef die je hebt is het feit dat je het geld nooit hebt ontvangen. De rekening waarnaar het geld is overgemaakt staat immers niet op jouw naam

Het feit dat het je broer is geweest is juridisch oninteressant. Het had immers ook een willekeurige vreemde geweest kunnen zijn.

Jij ben ook niet verantwoordelijk voor het handelen van je broer, er bestaat niet zoiets dat schulden ook bij familieleden geind kunnen worden.

Gewoon , aangetekend, aan primeline vermelden dat je jouw lening hebt afbetaald en dat het overboeken naar een andere rekening een vorm van fraude is. Het is jammer dat primeline dit niet beter heeft beschermd , maar dat is niet jouw probleem.

Aangeven dat je het geld dus ook nooit hebt ontvangen.

Lijkt me dat een eventuele rechtszaak weinig kansrijk is voor primeline

salvedor

Allereerst bedankt voor jullie reactie's hier kan ik tenminste iets mee.
Dit loopt al langere tijd ik heb al meedere aangetekende brieven verstuurd naar primeline om die overeenkomst op te vragen. hier geven ze geen antwoord aan. ook het opvragen van de voicelog geen antwoord ze houden me aan het lijntje. Normaal zouden ze de gegevens kunnen omzetten naar die van mijn broer alleen staat hij bij kredietbank genoteerd. en denk dat ze hierom dit niet kunnen omzetten. Ik weet niet hoeveel telefoontjes ik al gepleegd heb naar primeline en ze zoeken het uit hoor ik steeds maar. Ik zal de rechtsbijstand inschakelen.

seagoing racer2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste

Spendeer geen telefoontjes aan primeline. Ze kosten alleen geld en leveren niets op .
Doe alles per e-mail of aangetekend

Gesloten