LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boycot de consumentenbond!

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Johan Gronloh
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 okt 2007 13:02

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door Johan Gronloh »

Prima Jor, we kunnen natuurlijk gewoon vijandig blijven doen, mijn pogingen om het luchtig te doen blijken vergeefs, vijanden voor het leven blijkbaar.
Dat ik niet weet welk service-pack wel of niet uit is heeft toch denk ik weinig met kennis te maken vooral omdat ik vermelde dat ik niet precies weet hoever ze al zijn bij Microsoft.
Zover ik weet zijn we nog steeds ontopic daar ik het nog steeds over Vista en microsoft heb. :evil:

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door jor »

Het is helemaal niet mijn bedoeling om vijandig te doen, Dit topic gaat over een boycot die de consumenbond wilde.Je verteld jou ervaring met Vista en benoemd het bagger, Prima, dat is jou mening, de mijne is een andere en zelfs dat probeer ik te onderbouwen met feiten. dat jij het bagger noemt is iets dat je dan exact moet onderbouwen, anders is het zomaar wat roepen.Dat je sinds Win95 geen blue screen gezien hebt lijkt me redelijk ondenkbaar. met XP/Pro/Home heb ik dat best wel eens gehad.Is absoluut geen reden voor paniek en erg schadelijk is het ook vaak niet. No hard feelings.

Johan Gronloh
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 okt 2007 13:02

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door Johan Gronloh »

Beste jor, ook ik heb neergezet waarom Vista bagger is.
Ik heb niet gezegd dat ik na Win95 geen Blue Screen meer heb gehad, ik heb gezegd dat ik met vista binnen een week al een Blue Screen had en dat me dat zelfs met Win95 binnen een week niet is overkomen, klinkt dus heel anders.
Ik heb geen exacte cijfers maar als je de media mag geloven dan zijn er toch veel meer mensen die problemen met Vista dan mensen waarbij het goed werkt.
Volgens mij heeft dat veel te maken met wat je doet met Vista.
Gebruik je het zoals Microsoft het voor ogen heeft dan loop je tegen tal van problemen op. Doe je niet meer dan dat je deed als toen je Win98 of XP had dan werkt het redelijk.
Ook van mij kant No Hard Feelings.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door jor »

do 1 nov 2007, 15:34
Microsoft ziet verkopen Vista groeien
door onze redactie
AMSTERDAM - Softwaregigant Microsoft zegt dat steeds meer bedrijven een jaar na de lancering van het nieuwe besturingssysteem Windows Vista de overstap naar het nieuwe systeem nu durven te maken. Het bedrijf zegt bovendien te verwachten voor de komende feestdagen veel Vista-pakketten te kunnen verkopen.


“De verkoop van Vista begint nu pas echt goed op gang te komen, niet alleen richting consument, maar ook qua acceptatie door het bedrijfsleven,” zegt Kevin Johnson namens Microsoft.

Zeker vlak na de introductie van het nieuwe besturingssysteem viel er veel kritiek van diverse kanten te beluisteren. Zo klaagden veel consumenten over een gebrekkige compatibiliteit tussen Vista en oudere randapparatuur en software. De softwarereus ging als gevolg van al die klachten door de knieën en besloot de verkoop van het vorige besturingssysteem Windows XP met vijf maanden te verlengen.

Uit de nieuwste kwartaalcijfers van Microsoft blijkt nu echter dat zowel de OEM-versie als de retail-versie van Vista momenteel boven verwachting verkopen.

het is maar vanuit welk gezichtspunt je het bekijkt.En voor de problemen die er nog zijn is deze website.
http://www.microsoft.com/netherlands/wi ... taservice/

Laten we hopen dat het goed komt met Vista. :wink:

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door BBCS »

Tuurlijk zijn er problemen.

Maar dat ligt niet aan Microsoft alleen.

Veel hardwarefabrikanten passen de drivers niet aan voor Vista uit marketingsoogpunt.

En doordat de hardwarefabrikant het verdommen, krijgt Microsoft de schuld.

Een ander punt is dat Microsoft ook de schuld krijgt dat de gekochte muziek en films via internet niet op Vista af te spelen is.
Dat is niet de schuld van Microsoft, maar van de platenbazen.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door angel1978 »

Tuurlijk zijn er problemen.

Maar dat ligt niet aan Microsoft alleen.

Veel hardwarefabrikanten passen de drivers niet aan voor Vista uit marketingsoogpunt.

En doordat de hardwarefabrikant het verdommen, krijgt Microsoft de schuld
Dit verhaal kennen we nu wel :evil:
Dit is geloof ik de 2456ste keer dat je dat hier vermeld !!!
Iedereen kent je standpunt op dat gebied inmiddels wel !

Daarnaast wordt daardoor de aandacht afgeleid van de problemen die WEL door Microsoft kunnen en moeten worden opgelost...

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door BBCS »

Dit verhaal kennen we nu wel :evil:
Dit is geloof ik de 2456ste keer dat je dat hier vermeld !!!
Klopt, maar de consumentenbond geeft Microsoft overal de schuld van.

En dat is niet juist.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door jor »

BBCS


--------------------------------------------------------------------------------

Tuurlijk zijn er problemen.

Maar dat ligt niet aan Microsoft alleen.

Veel hardwarefabrikanten passen de drivers niet aan voor Vista uit marketingsoogpunt.

En doordat de hardwarefabrikant het verdommen, krijgt Microsoft de schuld.

Soms lijk je wel een langspeelplaat die blijft hangen. Microsoft heeft behoorlijk schuld, Net als de hardwarefabrikanten hadden zij moeten zorgen dat het driverprobleem was opgelost.Zij zijn niet helemaal achterlijk toch bij microsoft! ( mag ik hopen ).

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door angel1978 »

Volgens mij zit de consumentenbond hier niet, dus laat die 2457ste keer nu maar zitten :roll:

Daarnaast blijven we jou toch ook niet eindeloos doorzagen op fouten die je eerder maakte :?
Kom met fatsoenlijke argumenten en ga ook eens in op de soms hele zinnige argumenten van anderen... Er zijn er een flink aantal genoemd die heel duidelijk laten zien dat de consumentenbond er misschien helemaal niet zo ver naast zit en dat Vista lang niet zo perfect is als Microsoft regelmatig beweerd...

Maar ook nu weer negeer je die discussie's compleet :?
Pas wanneer je je standaard-zinnetje tevoorschijn kan halen, dan is ie er weer en mogen we weer een herhaling lezen van wat je al zo vaak hebt neergeschreven :(

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door BBCS »

Net als de hardwarefabrikanten hadden zij moeten zorgen dat het driverprobleem was opgelost.
Dat kun je nu wel zeggen, maar zoals ik aangaf verdommen veel hardwarefabrikanten voor de oudere hardware.

Daarnaast maken ze die drivers voor één specifieke windows versie.

Wat heeft dan Microsoft dan voor schuld eraan als die hardwarefabrikanten de drivers niet aanpassen vanwege marketingsoverwegingen van die zelfde hardwarefabrikanten?

Dus als Canon weigert om voor printers ouder dan 3 jaar de drivers voor Vista te maken, dan heeft Microsoft daar toch geen schuld aan!

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door angel1978 »

Daarnaast maken ze die drivers voor één specifieke windows versie.

Wat heeft dan Microsoft dan voor schuld eraan als die hardwarefabrikanten de drivers niet aanpassen vanwege marketingsoverwegingen van die zelfde hardwarefabrikanten?
En ook hier weer een herhaling van zetten.. Deze discussie hebben we hier al gehad, maar toen er tegenargumenten kwamen, gaf je niet thuis :evil:

Microsoft maakt een nieuw besturingssysteem en iedereen moet maar zorgen dat ie weer nieuwe spullen gaat maken :roll:

Microsoft moet zorgen dat drivers die onder XP functioneren ook onder Vista uit de voeten kunnen... Dat is echt niet ingewikkeld. Het is vrij eenvoudig om de systemcalls die de driver maakt naar XP ( die kent Microsoft ) te vertalen naar die van Vista en ze zo werkend te maken....

Zelfs op mijn Linux-systeem kan ik met een speciaal programma mijn windows-drivers installeren en zo hardware laten werken indien die niet in linux verkrijgbaar zijn.... het KAN dus wel... maar ze doen het niet....

Als je een nieuw systeem ontwikkelt, dan zorg je er in ieder geval voor dat iedereen die nog oude spullen heeft, deze kan blijven gebruiken. ( dan heb ik het niet over oude pc's, anders begin je daar weer over :evil: ), maar randapparatuur... Als die onder XP werkten, dan moet dat ook onder Vista kunnen... Hoeft niet per se de 64 bits-versie te zijn, maar normaal functioneren op een 32 bits Vista moet gewoon kunnen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door BBCS »

Er zijn er een flink aantal genoemd die heel duidelijk laten zien dat de consumentenbond er misschien helemaal niet zo ver naast zit en dat Vista lang niet zo perfect is als Microsoft regelmatig beweerd...


Ik vind zelf dat Vista te log is. Daarnaast erger ik me aan de beveiligingsmededelingen.

Daarnaast zeg ik ook de hele tijd tegen de klanten dat er in Vista nog kinderziektes zitten en als het even kan dat ze beter nog een jaartje met XP kunnen werken.

Zelf heb ik ook op mijn laptop Vista, en het probleem vaak is dat in de computers veel te weinig intern geheugen in gedaan wordt.
Vista heeft toch echt minimaal 2GB nodig om goed te kunnen werken.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door angel1978 »

Daarnaast zeg ik ook de hele tijd tegen de klanten dat er in Vista nog kinderziektes zitten en als het even kan dat ze beter nog een jaartje met XP kunnen werken.

Mmm. is dat niet de tekst die de consumentenbond ook gebruikt :wink:

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door BBCS »

Nee, die straffen Microsoft omdat er nog kinderziektes in zitten.

De houding van de consumentenbond is eigenlijk als volgt:

Het moet een keer afgelopen zijn met onvolledige windowsversies op te markt te zetten.
De consument moet nu maar eens een windows versie krijgen die "af" is en dat de consumenten dit gedonder niet meer krijgen.

De consumenten betalen voor een compleet product, dus met Vista die nog niet af is, hoeven ze geen genoegen mee te nemen.


En daar zit het punt, want je koopt als consument nooit het programma.
Je betaald om er gebruik van te mogen maken. Vista blijft eigendom van Microsoft.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door angel1978 »

ikbenik,

Jij bepaalt niet wat de houding van de consumentenbond is. De tekst van de bond is volgens mij echt anders. Hier een gedeelte LETTERLIJK gequote uit de tekst:
De Consumentenbond adviseert mensen die niet zoveel verstand van computers hebben om toch te vragen naar XP, de voorganger van Vista.
Aan consumenten adviseert de bond, zolang de problemen niet de wereld uit zijn, alleen Vista te kopen als je zeker weet dat jij geen problemen krijgt of in staat bent om die op te lossen.
Bron: www.consumentenbond.nl

Deze tekst lijkt mij volstrekt duidelijk ! Dat JIJ hier een andere draai aangeeft is JOUW interpretatie. Als je de tekst goed leest, zie je dat ze in feite niets anders zeggen dat jij hier net boven hebt gedaan.
Je kritiek hierop slaat dus werkelijk nergens op en speelt zich vooral af in je eigen hoofd !!!

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Windowsversies.

Waar ik mij zo over verbaas is het kennelijke feit dat nu ineens met dit Vista problemen om de hoek komt kijken die ik met alle voorgaande Windowsversies nooit zo heb meegemaakt.

Wel dat vanaf Win '95 Microsoft begon te roepen dat er zoveel funktionaliteit daarin was toegevoegd terwijl met een beetje uitproberen er niet veel meer in zat dat ook al in die Win 3.11. bleek te zitten en zelfs in die allereerste Win 1.1-versie (bijv. faxmogelijkheid) al zat.

Overigens moest dit Windows '95 wel een diskette in a:\ hebben om Win '95 te kunnen installeren zoals wij bèta-testers pas na veel gepeuter ontdekte.

Toen kwam die Win '98, ook al volgens Microsoft met veel nieuwe opties maar dat bleek ook meer reclamepraat dan waarheid want ook daar weer dat die "nieuwe" funkties ook al voor een groot deel in die Win '95 zat.

De fouten in Win XP die Win '98 regelmatig deed vastlopen lijkt goed opgelost want tot nu toe draait deze versie bij mij als een tierelier.
Daarom volgde ik dus wel kritisch die Vista en eenmaal een aantal bèta-opties zoals Live te kunnen gebruiken en later die versie zelf te kunnen bekijken begreep ik tenminste dat de vernieuwing voor het allergrootste deel in de grafische vormgeving zou zitten en daarom een nieuwe krachtige PC zou gaan verlangen.

Dat zou dus onzin moeten zijn! Want duidelijk is dat een besturingssysteem zou slechts moeten dienen om programma's welke op de markt zijn goed te laten draaien.
Wat de bedrijfspolitiek van Microsoft is zou ik allleen maar zelf kunnen bedenken en dat is dan niet in het voordeel van Microsoft.

En dan......
Komt ALDI met een nieuwe Medion en met maar 1054 Mb geheugen!!.
Wel toch met Vista geïnstalleerd!!
En dat is m.i. vragen om problemen.

Dat iedereen juicht over dat Vista is mij dan ook een groot raadsel!
Immers, het gaat toch om de programma's die moeiteloos zouden moeten werken?
Printers en scanners toch moeiteloos kunnen werken?

Als ik dan ook lees dat onder andere de faxfunktie kennelijk uit het Officepakket (versie 2007) is gehaald dan wijs ik naar mijn voorhoofd.
Wie wil die Vista dankzij de verminderde funktionaliteit?
Modern lijken?
Het nieuwste van het nieuwste willen en niet willen onderdoen voor vrienden/kennissen/familie die ook al die jacht naar het nieuwste willen.

't Is naar mijn idee alleen maar diezelfde drang die men heeft bij het kopen van een auto die ook mooier,sneller en nieuwer moet zijn dan die van de buurman.

Wanneer u duidelijk kunt aangeven waarom ik een nog snellere PC zou moeten kopen voor het schrijven van tekst, foto's sorteren en internetten e.d. dan zal ik de eerste zijn die u gelijk zal geven maar ik wil tot nu toe dat alles gewoon werkt.

Grootvader

Johan Gronloh
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 okt 2007 13:02

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door Johan Gronloh »

Het gaat hier niet alleen om drivers die niet werken met Vista, het gaat ook om Vista zelf.
Het zit zo dicht getimmerd dat overal om toestemming gevraagt wordt, het is traag en vreet veels te veel memory. 3.5 GB is gewoon te weinig als je van alle mogelijkheden gebruik wil maken, daar komt dan die traagheid weer vandaan. Maak je gebruik van de 64 bits versie dan kun je dat in iedergeval opvangen door er veel meer memory in te stoppen, maar dat maakt het weer veel duurder want een bankje memory wordt ook niet echt weggegeven.
Maar de meeste mensen hebben alleen een licensie voor de 32 bits versie omdat dat al prijzig genoeg is. trouwens ook zo'n truck van Microsoft want in de USA kost Vista meer dan de helft minder als hier in Nederland, ondanks de zwakke dollar.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door jor »

System Builder, Nederlands WindowsNederlandsDVD-ROM1 Licentie€ 109,- Windows Vista Home Premium 32 bit
System Builder, Engels WindowsEngelsDVD-ROM1 Licentie€ 109,- Windows Vista Home Premium 64 bit
System Builder, Nederlands WindowsNederlandsDVD-ROM1 Licentie€ 109,-
Er zit helemaal geen prijsverschil tussen 32of 64 Bit Vista.Het overal toestemming voor vragen is simpel uit te zetten, Gewoon het vinkje bij het UAC weghalen en weg is het. 2 GB intern geheugen is ruim voldoende om Vista snel te laten draaien, En ja, Ik doe ook meer dan mailen en internetten. Zelfs mijn foto en videoprogs hebben er zat aan.De prijs van intern geheugen is op dit moment iets van €70.- voor 2X1GB 800mhz . Dus waar heb je het toch allemaal over??Als je het dan bagger vind kom dan in ieder geval met de juiste argumenten.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door Moppentappers »

ik heb geen idee wat jij doet op je PC, maar 2 GB is toch echt genoeg hoor
firefox heeft 40 tabs open, skype aan winamp aan powerpoint 2 office docs
VNC vieuwer thunderbird messenger kaspersky xfire secunia PSI logitech quickcam software en toetsenbord software
en op de achtergrond draait nog veel meer

en dat allemaal op 2 GB, areo en alles gewoon aan

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door BBCS »

Deze tekst lijkt mij volstrekt duidelijk ! Dat JIJ hier een andere draai aangeeft is JOUW interpretatie. Als je de tekst goed leest, zie je dat ze in feite niets anders zeggen dat jij hier net boven hebt gedaan.
Je kritiek hierop slaat dus werkelijk nergens op en speelt zich vooral af in je eigen hoofd !!!
Nee hoor! :lol:

Het feit is dat de consumentenbond vaak harde critiek uit maar deze nooit op hun eigen site zet.

Dat van de beveiliging van de computers waar de consumentenbond hard uithaald naar de computerleveranciers en internetproviders hebben ze ook niet op hun eigen site gezet.

Zo ook met Vista.

Gesloten