Daarnaast maken ze die drivers voor één specifieke windows versie.
Wat heeft dan Microsoft dan voor schuld eraan als die hardwarefabrikanten de drivers niet aanpassen vanwege marketingsoverwegingen van die zelfde hardwarefabrikanten?
En ook hier weer een herhaling van zetten.. Deze discussie hebben we hier al gehad, maar toen er tegenargumenten kwamen, gaf je niet thuis
Microsoft maakt een nieuw besturingssysteem en iedereen moet maar zorgen dat ie weer nieuwe spullen gaat maken
Microsoft moet zorgen dat drivers die onder XP functioneren ook onder Vista uit de voeten kunnen... Dat is echt niet ingewikkeld. Het is vrij eenvoudig om de systemcalls die de driver maakt naar XP ( die kent Microsoft ) te vertalen naar die van Vista en ze zo werkend te maken....
Zelfs op mijn Linux-systeem kan ik met een speciaal programma mijn windows-drivers installeren en zo hardware laten werken indien die niet in linux verkrijgbaar zijn.... het KAN dus wel... maar ze doen het niet....
Als je een nieuw systeem ontwikkelt, dan zorg je er in ieder geval voor dat iedereen die nog oude spullen heeft, deze kan blijven gebruiken. ( dan heb ik het niet over oude pc's, anders begin je daar weer over
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
), maar randapparatuur... Als die onder XP werkten, dan moet dat ook onder Vista kunnen... Hoeft niet per se de 64 bits-versie te zijn, maar normaal functioneren op een 32 bits Vista moet gewoon kunnen.