LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Maar ik ben toch CONSUMENT!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
BBCS
Contacteer:

Re: Maar ik ben toch CONSUMENT!

Ongelezen bericht door BBCS »

Verder moet je lekker met BBCS rond de tafel gaan zitten. Kunnen jullie samen klagen over het feit dat de consument (die jullie salaris betalen) zo'n kl****akken zijn.
Dat bedoel ik dus.

De winkelier moet het maar pikken dat hij als vuil wordt behandeld, dat de winkelier vaak wordt opgelicht (gebeurd echt heel vaak), enz. enz.

De consument mag zich gedragen zoals hij zelf wilt en de winkelier heeft dit maar te pikken en dient zich altijd als een prof te gedragen.

En als er dan een winkelier tegen sputtert is het antwoord:

Had je maar geen ondernemer moeten worden.

Zo werkt het dus niet.

De winkelier wilt dat de consument zich gedraagd zoals de consument graag door de winkelier behandeld dient te worden.

Alleen sommige mensen willen dat maar niet begrijpen.

aussienl

Ongelezen bericht door aussienl »

Dat bedoel ik dus.

De winkelier moet het maar pikken dat hij als vuil wordt behandeld, dat de winkelier vaak wordt opgelicht (gebeurd echt heel vaak), enz. enz.
De consument mag zich gedragen zoals hij zelf wilt en de winkelier heeft dit maar te pikken en dient zich altijd als een prof te gedragen.
Heb ik dat ook maar ergens gezegd? Ik geeft gewoon aan dat (vooral jij) constant de consument uitmaakt voor oplichter, grootmuil e.d. Je wilt alleen consumenten die in adoratie naar je opkijkt, altijd accepteerd wat jij zegt en doet, en vooral niet tegensputterd. Als je leest wat jij en Ondernemer allemaal meemaakt zou ik als ik jullie was nog liever parkeerwachter worden. En je moet geen woorden in mijn mond leggen.

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger »

En 2? Als je zonodig vindt dat je een forum nodig hebt om te klagen? Stap Dan naar het MKB. Vraag hen een forum voor jullie te starten. En ga niet klagen dat wij consumenten wel zoiets hebben.
Dat heb ik dus al eens eerder gezegd. Maar ik heb zo het idee dat BBCS bij geen enkele organisatie is aangesloten. Alleen kan je geen vuist maken dus ga je maar je gal spuwen bij je tegenstander :|

BBCS
Contacteer:

constant de consument uitmaakt voor oplichter, grootmuil
Doe ik helemaal niet.
Als je leest wat jij en Ondernemer allemaal meemaakt zou ik als ik jullie was nog liever parkeerwachter worden.
Maak ikzelf vaak niet mee, maar dit hoor ik van andere winkeliers.

Hier op het dorp valt het gelukkig allemaal wel mee, maar in Nijmegen is dit dagelijkse bezigheden.

Je moet daar als winkelier zo goed oppassen, doe je dat niet, dan wordt gelijk een poot uitgedraaid.

In Nijmegen is het zo dat als de consument de kans krijgt om de boel te belazeren, doen ze het gelijk.
Je wilt alleen consumenten die in adoratie naar je opkijkt, altijd accepteerd wat jij zegt en doet, en vooral niet tegensputterd.
Dat zeg ik helemaal niet.

Maar als een product kapot gaat in de garantieperiode vind ik het hufterig van de consument als diezelfde consument gelijk begint te roepen dat hij recht op garantie heeft, enz, enz.

Hoeven ze helemaal niet te doen.

BBCS
Contacteer:

Quote:
En 2? Als je zonodig vindt dat je een forum nodig hebt om te klagen? Stap Dan naar het MKB. Vraag hen een forum voor jullie te starten. En ga niet klagen dat wij consumenten wel zoiets hebben.
Dat heb ik dus al eens eerder gezegd. Maar ik heb zo het idee dat BBCS bij geen enkele organisatie is aangesloten. Alleen kan je geen vuist maken dus ga je maar je gal spuwen bij je tegenstander
Klopt. Er is wel een computerorganisatie, maar de contributie bedraagt daar €50,- per maand en dat vind ik te duur.

Daarnaast ben ik compleet zelfstandig, ik ben dus ook niet bij een computerketen aangesloten.

cybertomaat

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Ik kom ff terug op het voorbeeldje uit de TS.
Als ik een computer ga kopen (moet er binnekort toch eens van komen)
ga ik naar een winkel waar ik samen met iemand die er meer verstand van heeft een pc naar mijn specifieke eisen samenstel.
zo'n pc zou ik NOOIT via een webwinkel kunnen bestellen ... en
zelfs als dat wel kon had ik aan een week niet genoeg om te testen of hij ook echt aan al mijn eisen voldoet.
Wat dat betreft is een computer misschien geen goed voorbeeld.

Wel snap ik dat meneer ondernemer het niet fijn vind dat er mensen zijn die misbruik maken van de wet kopen op afstand.
Deze wet is er echter omdat voor dat deze er was veel ondernemers missbruik maakte van het vertrouwen van de consument.

Een ondernemersforum lijkt me voor u wel een goed idee...
al was het alleen maar zodat u als ondernemers ook uw gal kunt spuwen,klanten zwart kunt maken ... en altijd wel een gewillige medeondernemer kunt vinden die u (waan)ideeen bevestigd en er
vaak zelfs nog wel een schepje bovenop doen.
(een beetje zoals TROS RADAR FORUM door veel consumenten word
gebruikt dus :wink: )

Maargoed ... ik koop dus niks via internet ... en ik ben geen ondernemer. Ik gaf slechts mijn mening en zal me er verder niet mee bemoeien tenzij iemand mij direct aanspreekt.
(of ik daar gewoon zin in heb... 8) )

>cybertje<

baardemakers

Ongelezen bericht door baardemakers »

hallo
als newbie wil ik ook reageren op de ondernemer en de consument.

Zo wil ik het thema MKB keurmerk aanhalen.
Velen staren zich blind :shock: op dit logo. Terwijl je er alleen maar voor hoeft te betalen om dit te krijgen (mijn mening).
Er zijn winkels met dit logo die zich gewoon niet aan hun afspraken houden. Triest voor de consument en dus geen toegevoegde waarde.
In geval van twijfel kun je altijd info ophalen bij kamer van koophandel over de firma.
Zoals jullie begrijpen heb ik dit keurmerk niet. Sinds een jaar is mijn webwinkel online en zoals ik zelf vind, een goede reputatie spreekt zich vanzelf rond. Ik probeer zo correct mogelijk mijn zaakjes af te wikkelen en krijg daarvoor positieve reacties.
Maar ook voor mij geld dat ik veel fake bestellingen krijg, terwijl de klant zich eerst moet registreren voordat men kan bestellen. Oervervelend en tijdrovend, omdat facturen en voorraden weer verantwoord moeten worden. Klanten kunnen ontzettend nalatig zijn en zien een aankoop in een webwinkel niet als een koopovereenkomst, maar waarschijnlijk als een lolletje. Zelfs een annulering van de bestelling is teveel moeite. (Ze mogen dus ook af en toe met een vinger naar zichzelf wijzen)
Gelukkig vormt deze groep niet de meerderheid, maar omdat ik met veel plezier aan mijn webwinkel werk wil ik natuurlijk wel serieus genomen worden. Maar daar kun je je niet tegen beschermen.

Ik kan alleen de gedupeerde adviseren eerst wat inlichtingen te vinden op het net of elders en als er een bestelling geplaatst wordt, geef er niet te veel geld aan uit. In het slechtse geval is de schade dan niet zo hoog. Of raadpleeg het gastenboek als dat aanwezig is, daar kun je ook wel het een en ander uit halen.

gr. Lin

BBCS
Contacteer:

Wel snap ik dat meneer ondernemer het niet fijn vind dat er mensen zijn die misbruik maken van de wet kopen op afstand.
Deze wet is er echter omdat voor dat deze er was veel ondernemers missbruik maakte van het vertrouwen van de consument.
Snap ik. Maar ik hoor ook vaak van consumenten dat zij vinden dat de wet koop op afstand ook voor de normale winkel geldt.

Dus veel mensen vinden dat zij altijd het recht hebben om een product binnen 7 dagen terug te brengen. Ze vinden dus dat de regels van de wet koop op afstand ook altijd in de normale winkel van toepassing is.
Hun wil is wet.

Daarbij is het zo dat in een normale winkel nooit de wet koop op afstand van toepassing is.

De wet koop op afstand is alleen van toepassing op webwinkels en op postorderwinkels.

In de normale winkel is koop=koop.
Heb je spijt van je aankopen? In de normale winkel heb je pech gehad. Je hebt nergens recht op om de koop ongedaan te maken.

Veel winkels bieden wel de service waarbij je toch een product kunt terugbrengen, maar een wet is het niet.

cybertomaat

en dat weet ik (zonder benik) gelukkig wel :wink:
en zoals ik al zeg ... ik ga voor een pc naar een pc bouwer/verkoper
die samen met mij een pc samenstelt naar mijn wensen/eisen en die van te voren weet dat hij niet van me af is voor de pc aan mijn wensen voldoet.

op afstand kopen is voor mij gewoon niet voordelig ... 9 van de 10 keer krijg je niet wat je denkt/hoopt te krijgen en ik vind het ook zo'n gedoe... en bovendien lullig voor de ondernemer om het terug te moeten sturen...

en ik heb aan een week niet genoeg om alleste controleren ... tot het uiterste te pushen... al mag ik volgens ondernemer zo ie zo niks anders doen als een week naar een onuitgepakte... onaangesloten...
ongebruikte pc in de verpakking staren om te controleren of hij mij heeft gestuurd wat ik heb besteld ... en om te checken of het naar behoren doet wat het zou moeten doen.

>cybertje<

(en nu vinden jullie me misschien een zeikerd ... maare :
IK ben toch de CONSUMENT... lekker puh :lol: )

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Webwinkeliers en hun gal tegen consumenten.

Laat ik voorop stellen dat juist het ontbreken van een persoonlijk kontakt tussen mij als koper en die webwinkelier het maakt dat ik nooit per internet zal bestellen.
Diegene die een webwinkeltje wil beginnen is zelf ook diegene die de anonimiteit graag prefereert en dat dit ook idiote "consumenten"aantrekt ligt nu eenmaal aan die anonimiteit.
Dat is nu eenmaal het gegeven van een webwinkel en dan hier klagen over die indioten?
Dan had men gewoon niet aan een webwinkel moeten beginnen want jullie trekken daarmee diezelfde idioten aan die ook misbruik maken van gratis noodhulptelefoons.

In mijn aktieve leven als taxichauffeur/eigen-rijder heb ik moeten leren schatten wat voor vlees ik in de kuip zou krijgen en op grond daarvan ook klanten weigerde.
In die 25 jaar heb ik dit kennelijk goed ingeschat en persoonlijk nooit problemen gehad.

Tenslotte;
Ik hamer wat dit webwinkelen betreft altijd op een goede communicatie tussen (potentiele) klant en de verkopende partij en aan DIE communicatie scheelt er erg veel terwijl dat juist de filtering kan zijn voor een beter oordeel.

Dus heren/dames webwinkeliers hier op dit forum, uw woorden hier zijn slechts holle kreten want al veel eerder heb ik aangegeven dat binnen de zichttermijn van een product dit ongebruikt en onbeschadigd teruggezonden mag worden zonder verdere uitleg.
Die wet is niet alleen gunstig voor de koper maar OOK voor die WEBwinkelier die dus door diezelfde consumentenwetgeving OOK beschermd wordt.
Tsja, maar wie niet lezen WIL!!

Grootvader

Moppentappers

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Het probleem is, dat de consument denkt dat de eigenaar van een bedrijf een goud leven heeft
vergeten dat hij enorme verantwoordelijkheden heeft en soms ook tegenslagen
kortom, de consument denkt dat ze het veel slechter hebben dan de ondernemer
consumenten kunnen wel tegen een winkel zeggen KOOP NOOIT IETS BIJ
of BLIJF WEG VAN
en de hele reut, en de ondernemer? die moet maar leiden onder al het commentaar? terwijl hij/zij op een eerlijke manier zijn winkel probeert te runnen
de consument denkt altijd dat de ondernemer bakken vol geld heeft en wanneer een probleempje is zomaar een nieuw product aan kan leveren
de ondernemer doet soms zo zijn best, en nog zijn er mensen die klagen
daar is niets aan te doen, maar sommige consumenten denken op een zeer vreemde manier
uber goedkoop, en zodra er een krasje op het product komt een nieuwe?
consument denkt tegenwoordig gewoon onredelijk

dat je afhankelijk bent van iets, betekend nog niet dat je er niet over mag klagen
we zijn afhankelijk van de overheid en hoor ons eens klagen over van alles en nog wat
zowel de consument als de ondernemer moeten het recht hebben om te klagen

kanovaarder

Webwinkeliers en klagende consumenten.

Heer Moppentapper,

Ik hoor niets van die webwinkeltjes waar men vooruit geld moet overmaken en waar die consument verder niets meer van hoort.
Of verkeerde (tweedehands/kapotte)producten krijgt en waarvan die winkel op een bepaald moment met de noorderzon is vertrokken.

Als men als webwinkelier hier gaat klagen dan moet er wel redelijkheid in zitten.
De onredelijkheid van uw betoog is dat uw medewebwinkeliertjes er zelf vaak een puinzooi van maken en zelfs vaak alleen bedoeld om de zaak op te lichten!
Of niet dan?

U heeft veel meer last van die kleine oplichtertjes en onbekwame webwinkeliertjes dan van het overgrote deel van de bestellers/kopers van producten bij webwinkels.
Ik vind uw klagen dan ook meer de zaken uit zijn verband rukken.

Eerst uw eigen branche goed saneren en dan pas dat verwijtend vingertje naar die consument uitsteken.

Immers, herhaalde malen al geschreven, dat de consumentenwetgeving wat betreft die zichttermijn OOK die webwinkelier beschermd!
Moet dit nu echt tot in den treure herhaald worden?

Grootvader

cybertomaat

Wel frapant dat de heren ondernemer(s) nu geen reactie hebben...
waarschijnelijk zitten ze tijdens kantooruren al teveel achter de PC ???

>cybertje<

ondernemer-

Ongelezen bericht door ondernemer- »

Je hebt maar 1 tot 3% marge bij een omzet van € 80.000 ? Doe je toch echt iets fout
Op een Laptop of pc zonder monitor, zit bijna geen marge.
Dat wil niet zeggen dat alle producten deze marge hebben.
En ga niet klagen dat wij consumenten wel zoiets hebben.
De concumenten klagen alleen maar en daaruit zijn diverse forums opgericht.
Wij als ondernemrs klagen ook, maar houden het wel redelijk.
Verder moet je lekker met BBCS rond de tafel gaan zitten. Kunnen jullie samen klagen over het feit dat de consument (die jullie salaris betalen) zo'n kl****akken zijn.
U weet helemaal niet in welke verhouding b2b het bij mij betreft!!
Maar de consument doet het toch ook??
Quote:
Dat bedoel ik dus.

Heb ik dat ook maar ergens gezegd? Ik geeft gewoon aan dat (vooral jij) constant de consument uitmaakt voor oplichter, grootmuil e.d. Je wilt alleen consumenten die in adoratie naar je opkijkt, altijd accepteerd wat jij zegt en doet, en vooral niet tegensputterd. Als je leest wat jij en Ondernemer allemaal meemaakt zou ik als ik jullie was nog liever parkeerwachter worden. En je moet geen woorden in mijn mond leggen.
Ga eens een winkel binnen en vraag eens na, hoe hij erover denkt.
De consument (veel) zit alleen maar te zeuren en menen dat ze altijd gelijk hebben.
die samen met mij een pc samenstelt naar mijn wensen/eisen en die van te voren weet dat hij niet van me af is voor de pc aan mijn wensen voldoet.
Dan vindt ik het een arme leverancier en geloof mij maar de volgende keer dat u daar komt, zal hij anders reageren.
(en nu vinden jullie me misschien een zeikerd ... maare :
IK ben toch de CONSUMENT... lekker puh )
En zo heb je er weer een....

En Moppentappers heeft gelijk!!
Ik hoor niets van die webwinkeltjes waar men vooruit geld moet overmaken en waar die consument verder niets meer van hoort.
99,2% van de webwinkels wordt vooruitbetaling gedaan en waarom?
Als wij dit niet zouden doen, kunnen wij naar ons geld fluiten.
Voor bedrijven kunnen wij als ondernemers een verzekering afsluiten bv Atradius, maar die kosten zijn behoorlijk.
Voor de consument kunnen wij dit helaas niet en dat zal zo zijn redenen hebben.
Wel frapant dat de heren ondernemer(s) nu geen reactie hebben...
waarschijnelijk zitten ze tijdens kantooruren al teveel achter de PC ???
Als je dagelijks al meer dan 11 uur p/d achter de pc zit, wil je ook eens iets anders.
Een prive leven of zo, of mag dat ook al niet.

cybertomaat

Bedankt voor de reactie ondernemer.
Wel jammer dat u in uw priveleven blijkbaar net zo weinig LOL heeft
als in uw werk... en dat u blijkbaar niet goed tussen de regeltjes door kunt lezen.
Ik denk dat BBCS mij wel begrijpt namelijk.

>cybertje<

BBCS
Contacteer:

Het probleem is, dat de consument denkt dat de eigenaar van een bedrijf een goud leven heeft
vergeten dat hij enorme verantwoordelijkheden heeft en soms ook tegenslagen
kortom, de consument denkt dat ze het veel slechter hebben dan de ondernemer
consumenten kunnen wel tegen een winkel zeggen KOOP NOOIT IETS BIJ
of BLIJF WEG VAN
en de hele reut, en de ondernemer? die moet maar leiden onder al het commentaar? terwijl hij/zij op een eerlijke manier zijn winkel probeert te runnen
de consument denkt altijd dat de ondernemer bakken vol geld heeft en wanneer een probleempje is zomaar een nieuw product aan kan leveren
De overheid denkt er ook zo over.

En vooral Europa!

Die vinden dat wij genoeg geld verdienen.

Op laptops zit een winstmarge van 15%
Op monitoren ido.

Tegenwoordig hoor je steeds meer dat de consument overal teveel geld betaald en dat alles veel goedkoper moet kunnen.

Daarnaast heeft de overheid de kolder in de kop gekregen om te zeggen dat er meer concurrentie nodig is.

Meer concurrentie betekent ook dat het er op achteruit gaat.

Want als de rasechte dozenschuivers met hun idiote lage prijzen en dito service de overhand krijgen, is het voor diegene die wel service biedt heel moeilijk om het hoofd boven water te houden. Puur omdat hij te duur is.

Tegen de vakman zeggen dat hij te duur is, maar als de vakman ook dezelfde producten gaat verkopen als de grootgrutter is het weer niet goed. Want dan verkoopt de vakman troep en bij de vakman heeft de consument meer verwachtingen.

Veel mensen vinden het normaal om bij problemen de winkelier gelijk als vuil te behandelen, had hij maar geen ondernemer moeten worden.

De consument heeft een beetje maling aan de wettelijke regels. De consument bedenkt haar eigen regels en voldoet de winkelier er niet aan (ook al heeft hij het wetboek achter zich staan) dan wordt die winkelier keihard afgestraft (zie de topic over cadeaubon kwijtgeraakt).
Hiermee bedoel ik dat de consument vind dat ook in de normale winkel de regels wet koop op afstand van toepassing is.
En hanteerd een winkelier die regels niet, dan zullen toch een groep consumenten die winkels negeren en er nooit meer iets bij kopen.
Als een winkelier een negatief advies geeft of de consument geen gelijk geeft, is hij gelijk klantonvriendelijk.
De winkelier moet maar geld overhebben om de klanten te behouden.

Gelukkig zijn er ook consumenten die wel weten hoe het moet en hoort.
Consumenten die bij problemen normaal tegen de winkelier doen en zich niet a-sociaal en hufterig gedragen, zullen door heel veel winkeliers gewoon geholpen worden.
Als ik een fout maak, mogen de klanten dat rustig zeggen. Ook ik maak wel eens een foutje en daar moet ook gewoon over gepraat kunnen worden.

Het gaat er mij om dat wel als volwassenen de problemen op moeten kunnen lossen.
Dus het is niet gepast dat ik als winkelier de klant ga afbekken en als vuil behandelen, de klanten dienen dat ook niet tegen de winkelier te doen.

Altijd eerlijk zijn. Met eerlijkheid kom je het verst.
Als ik een fout maak zal ik dat altijd tegen de klanten zeggen.

Daarnaast heb ik een hele open deur beleidt.
Dus bij reparaties mogen de klanten er altijd bij zijn, de klanten mogen altijd zien wat ik doe.
Ik heb geen geheimen wat dat betreft voor de klanten.

Moppentappers

zal ik je wat leuks vertellen? ik lach me werkelijk helemaal dood,
het leuke aan dat gezeik t.o.v mij is dat.. ik pas.. 15 ben :')
ik heb geen eigen winkel, ik werk nog nergens
toch kies ik voor de goede winkel, mijn bed wordt niet bij meneer beter bed gekocht, PC wordt ook bij de kleine PC winkel gekocht
Mijn vader heeft wel een bedrijf ja, kan een rede zijn waarom ik me niet zo IK BEN TOCH WTF consument?
ik kan je in ieder geval vertellen dat ondernemer zijn zwaar is
consumenten hebben de winkelier hard nodig hoor, wie geeft ze immers werk? die consument? waar kopen ze immers hun spullentjes?
de winkelier, de ondernemer
en die ondernemer heeft het niet zo makkelijk hoor
als ze iemand aannemen op contract, en die verziekt het dan enorm kom je er niet vanaf
en als de werknemer op wil stappen? dat kan zomaar
goed voorbeeld zijn restaurants, de kok is daar alles
en hopla die vertrekt en dat kan zomaar
Ik vind dat de ondernemer barbaars wordt behandelt door de consument, niet door allemaal maar er zijn er toch echt een hoop bij die onredelijk zijn
maar om het nog eens te vermelden, ik lach me helemaal dood
ik ben zoals ik al zij pas 15 heb geen winkel (logisch)
vooral doordat ik het vanaf de zijlijn kan bekijken, denk ik dat ik een goede mening kan vormen
het lijkt me dus terecht als ook de gewone ondernemer een forum krijgt waarop zij kunnen klagen
want de ondernemer heeft het net zo zwaar als de consument (al dan niet zwaarder)

kanovaarder

aan die snotneus van een Moppentapper.

Als je tenminste 15 jaar bent dan ben je alleen hier aan het donderjagen met een oordeel die je alleen nog maar van je vader kunt hebben en inderdaad een naam koos die min of meer de lading dekt "Moppentapper".

Alleen dan tegen je vader zeggen dat hij ook maar eens meeleest want nog steeds klopt er geen hout van!

Ik durf te beweren dat het overgrote deel van de consumenten juist veel te veel afgaat op praatjes zoals niet alleen hier op dit forum, teveel ook de mode blind wil volgen omdat een ander ook het nieuwste van het nieuwste heeft of meedoet aan die hype om alles maar voor een paar centen goedkoper te bestellen op het internet en in beide gevallen veel te weinig de mogelijke gevolgen van zijn koopdaden wil overzien.
( dit niet gericht aan die snotneus van een Moppentapper dus)

En wat betreft die "webwinkeliers" nogmaals; ik heb het hele sterke vermoeden dat de meesten vanuit eigen huis (een bevestiging vanavond nog gezien op Vara kassa = konijnenhok) werken en de vooruitbetalingen minimaal nodig hebben om uberhaubt die bestellingen van klanten ook te kunnen bestellen bij hun leveranciers.
Kortom, voor een bedrijf een onmogelijke situatie waardoor er dan ook al snel betalingsmoeilijkheden gaan komen zoals Funtoys een bewijs is.

En tegen BBCS en andere wat serieuzer willen werken webwinkelier(tjes) met een specialisme.
Wie echt gespecialiseerd is in een aantal bij elkaar horende producten zal altijd een bepaalde markt behouden mits zich ook houdend aan de eisen die bij elk ondernemen hoort, een behoorlijke financiële positie met bankgaranties, een goede administratie en wat betreft het webwinkelierschap een uitstekend werkend systeem van communiseren met de klanten.

Ik maak mij sterk dat een overgote meerderheid van die Webwinkeltjes aan die eis niet kunnen (en voor die kleine oplichtertjes) daar ook niet aan willen voldoen.

Dus kankeren over consumenten?
Die consumentenwetgeving is er niet voor niets gekomen!
Dus dat huilen moet nou maar eens afgelopen zijn.

En Moppentapper; als je inderdaad bent die je zegt te zijn dan heb je nog heel erg veel te leren.
Zelfs als je toch een volwassene blijkt te zijn!!

Grootvader

Moppentappers

ik merk dit op als discriminatie jegens mijn leeftijd,
ik ben 15
ik zie dat niet als een rede om geen oordeel (al dan niet degelijk) te kunnen geven over dergelijke zaken
en wat klopt er volgens jou niet aan mijn uitspraken?
dat kan ik uit jouw verhaal niet afleiden
er is veel wetgeving om de consument te beschermen, zoals andere ondernemers je konden melden en daar ben ik het mee eens, zoals ik al zij kunnen werknemers zo ontslag nemen, in tegenstelling tot de ondernemer die aan zijn werknemers vast zit
en zo nog meer zaken
want de consument kan er ook wat van! wanneer er iets stuk is, de winkelier de schuld geven (PC zou printer gesloopt hebben zou een goed voorbeeld kunnen zijn) en dan terwijl de inkt in de cardridges zwaar opgedroogd is oid.
ik heb het dan niet specifiek over webwinkels maar over het handelen van consumenten jegens ondernemers in het algemeen.

Ik wil overigens nogmaals opmerken dat ik het jammer vind dat jij mij om mijn leeftijd een snotneus noemt, je kan ook als volgt denken:
"toch leuk dat iemand van 15 zich met zaken van de samenleving bemoeit" of hoor ik daar niet meer bij? of ben ik geen consument?

cybertomaat

@ moppentappers ....
ik mag dan bijna 2x zou oud zijn als jij
maar ik vind je bijdragen behoorlijk volwassen meestal.
En je hebt gelukkig ook nog wat humor...
en dat is op dit forum altijd een grote + :wink:

>cybertje<

Gesloten