Het probleem is, dat de consument denkt dat de eigenaar van een bedrijf een goud leven heeft
vergeten dat hij enorme verantwoordelijkheden heeft en soms ook tegenslagen
kortom, de consument denkt dat ze het veel slechter hebben dan de ondernemer
consumenten kunnen wel tegen een winkel zeggen KOOP NOOIT IETS BIJ
of BLIJF WEG VAN
en de hele reut, en de ondernemer? die moet maar leiden onder al het commentaar? terwijl hij/zij op een eerlijke manier zijn winkel probeert te runnen
de consument denkt altijd dat de ondernemer bakken vol geld heeft en wanneer een probleempje is zomaar een nieuw product aan kan leveren
De overheid denkt er ook zo over.
En vooral Europa!
Die vinden dat wij genoeg geld verdienen.
Op laptops zit een winstmarge van 15%
Op monitoren ido.
Tegenwoordig hoor je steeds meer dat de consument overal teveel geld betaald en dat alles veel goedkoper moet kunnen.
Daarnaast heeft de overheid de kolder in de kop gekregen om te zeggen dat er meer concurrentie nodig is.
Meer concurrentie betekent ook dat het er op achteruit gaat.
Want als de rasechte dozenschuivers met hun idiote lage prijzen en dito service de overhand krijgen, is het voor diegene die wel service biedt heel moeilijk om het hoofd boven water te houden. Puur omdat hij te duur is.
Tegen de vakman zeggen dat hij te duur is, maar als de vakman ook dezelfde producten gaat verkopen als de grootgrutter is het weer niet goed. Want dan verkoopt de vakman troep en bij de vakman heeft de consument meer verwachtingen.
Veel mensen vinden het normaal om bij problemen de winkelier gelijk als vuil te behandelen, had hij maar geen ondernemer moeten worden.
De consument heeft een beetje maling aan de wettelijke regels. De consument bedenkt haar eigen regels en voldoet de winkelier er niet aan (ook al heeft hij het wetboek achter zich staan) dan wordt die winkelier keihard afgestraft (zie de topic over cadeaubon kwijtgeraakt).
Hiermee bedoel ik dat de consument vind dat ook in de normale winkel de regels wet koop op afstand van toepassing is.
En hanteerd een winkelier die regels niet, dan zullen toch een groep consumenten die winkels negeren en er nooit meer iets bij kopen.
Als een winkelier een negatief advies geeft of de consument geen gelijk geeft, is hij gelijk klantonvriendelijk.
De winkelier moet maar geld overhebben om de klanten te behouden.
Gelukkig zijn er ook consumenten die wel weten hoe het moet en hoort.
Consumenten die bij problemen normaal tegen de winkelier doen en zich niet a-sociaal en hufterig gedragen, zullen door heel veel winkeliers gewoon geholpen worden.
Als ik een fout maak, mogen de klanten dat rustig zeggen. Ook ik maak wel eens een foutje en daar moet ook gewoon over gepraat kunnen worden.
Het gaat er mij om dat wel als volwassenen de problemen op moeten kunnen lossen.
Dus het is niet gepast dat ik als winkelier de klant ga afbekken en als vuil behandelen, de klanten dienen dat ook niet tegen de winkelier te doen.
Altijd eerlijk zijn. Met eerlijkheid kom je het verst.
Als ik een fout maak zal ik dat altijd tegen de klanten zeggen.
Daarnaast heb ik een hele open deur beleidt.
Dus bij reparaties mogen de klanten er altijd bij zijn, de klanten mogen altijd zien wat ik doe.
Ik heb geen geheimen wat dat betreft voor de klanten.