LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NED

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
cees.lesterhuis

NED

Ongelezen bericht door cees.lesterhuis »

Ik heb maar een advies aan mensen die willen overstappen naar een ander energiebedrijf, doe het niet!!!
Ik ben overgestapt van Oxxio naar de N.E.D. op 6 juni j.l. kreeg ik een bevestiging van levering en het voorschotbedrag van 337 Euro p.m.
Op 9 juni j.l. heb ik middels een E-mail bezwaar ingediend tegen de hoogte van dit bedrag. Want ik betaalde voorheen rond de twee honderd Euro.
Ik kreeg van de NED geen enkele reactie.
Via automatisch incasso hadden ze inmiddels die 337 Euro geind, dit heb ik terug gehaald en de incasso voor de NED geblokkeerd.
Vervolgens heb ik met een dame van de Ned telefonisch afgesproken dat het voorschotbedrag 207 Euro p./m. zou zijn.Dit heeft ze keurig per brief bevestigd.Vervolgens heb ik de incassoblokkade voor de NED onmiddellijk ongedaan gemaakt.En ik verwachte met terug werkende kracht de nota van 207 Euro te ontvangen.Nee!! Ze sturen een incassobureau op mij af met een vordering van 2 x 337 Euro incl. Incasso kosten moet nu 861,10 Euro betalen.Daarnaast hebben ze de 227 Euro via automatische incasso gewoon geind!
Van Oxxio heb ik ook nog een nota van 50 Euro ontvangen voor het vroeg tijdig beeindigen van het leveringscontract.In het gesprek met de persoon van het callcentrum is mij verzekerd dat ik geen boete van Oxxio hoefde te verwachten.Als ik dit, zoals het zich nu laat aanzien,had geweten was ik zeker niet overgestapt, in ieder geval later.

Ik heb van mijn advocate van de SUR vernomen waar ik maandelijks een bedrag voor juridisch hulp, van 12 Euro p.m. betaal), dat ik de vordering van het Incassobureau wel moet betalen.
En dat ik de komende driejaar aan de dievenbende van Ned.Energie Maatschappij vast zit, omdat er sprake is van een driejarig contract.
Ik wil eigenlijk maar een ding en dat is weg van de N.E.D maar dat gaat me nog eens een heleboel geld kosten.
Mijn advies is blijf uit !!!!de buurt van het monstrum de Ned.Energie Maatschappij.

Deze handelswijze verwacht je in een derde wereld land maar dat dit hier helaas steeds meer voor komt is te gek voor woorden.

Mijn eindconclusie is dat het met de rechten van de consument in Nederland nog slecht is gesteld.

Twisted Evil
Groet, Cees. :evil:

W Bogaard

Re: NED

Ongelezen bericht door W Bogaard »

Hallo Cees
Hebben ze zich bij jou wel aan de leveringvoorwaarden gehouden zoals voorschot bedrag vooruit laten weten
Je klant nr gegevens voor aanvang?
Dit was bij mij niet en ik ben van alle incasso kosten en ook mag mocht ik boetvrij overstappen en mijn contract wasnog maar 6 maanden

hpb

Ongelezen bericht door hpb »

ik sta paf, na alle slechte verhalen over Oxxio (en hiervoor Durion) blijkt het nog slechter te kunnen ?? Mijn advies: bezint eer ge begint. Het voordeel op de energierekening na de overstap is vaak een paar tientjes. Als de omzetting fout gaat kost het meer persoonlijke energie en dat is nog meer zonde dan een paar Euro's. Oh ja, ik zit bij Greenchoice via vastelastenbond en dat bevalt me uitstekend.

HvanGennip

Ongelezen bericht door HvanGennip »

Ik zit bij Elektran en via de Vastelastenbond, bevalt mij ook prima! Mijn advies is om wel over te stappen, maar wel naar een goede aanbieder. Een aanbieder waar je ook nog meetelt als je al bent overgestapt, want dat is het.

De meeste leveranciers proberen je binnen te halen met een contract waar je niet meer onderuit kan en dan levert het niets meer op om je probleem op te lossen (Oxxio en NEM bijv.) Pure commercie zonder gevoel, over lijken gaan ze. Oxxio biedt nu zelfs een creditcard aan hun klanten, en deze wordt aangeboden door een oud Durion directeur.

zie hier:

Wie is de groenste? Oxxio omarmt groene creditcard van oud Durion-directeur
--------------------------------------------------------------------------------
2 november 2007
HILVERSUM (Energeia) - De strijd om de klimaatbezorgde kleinverbruiker lijkt langzaam maar zeker los te barsten in de Nederlandse energiesector. Terwijl Eneco de ene na de andere duurzame investering aankondigt en Nuon menig reclameblok vult met zijn, alweer, prijswinnende zonnewagen Nuna, mengt nu ook Oxxio zich in de strijd. Het gaat al zijn klanten een groene creditcard aanbieden.

Oxxio heeft een partnerschap gesloten met Repay International, de uitgever van de Visa Greencard. De Greencard is een product van Visa waarbij voor alle aankopen die met deze groene creditcard worden gedaan, door Visa de CO2-uitstoot van die aankoop wordt gecompenseerd. De gebruiker betaalt daarvoor niets extra's.

Oxxio bood de Visa Greencard al sinds vorig jaar aan aan klanten die een driejarig contract afsloten of verlengden. Maar dat gaat nu dus gelden voor alle klanten van Oxxio, volgens het bedrijf zelf zijn dat er inmiddels 800.000. Zij kunnen het eerste jaar gratis gebruik maken van de Greencard en daarna "met een flinke korting", voor EUR 9,95 per jaar.

Wie op eigen houtje een Visa Greencard neemt, betaalt eenmalig EUR 75 en daarna geen jaarlijkse bijdrage meer. Oxxio-klanten die acht jaar of langer via hun energiebedrijf de groene creditcard gebruiken, zijn dus duurder uit? "Dat klopt", zegt Oxxio-woordvoerder Richard Spaans. "Maar wij gaan er vanuit dat de gemiddelde levensduur van een creditcard korter is."

De Greencard-houder heeft er bovendien inspraak in op welke manier Visa zijn aankopen compenseert. Door bijvoorbeeld de aanplant van bomen of investeringen in duurzame energie. Voor de berekening van klimaatcompensatie werkt Visa samen met CE Delft en TNO.

"De Visa Greencard past naadloos in ons aanbod van groene producten", zegt commercieel directeur Joop Heijenrath van Oxxio in een reactie. Hij wijst erop dat Oxxio al andere 'groene' initiatieven heeft genomen, zoals de ontwikkeling van de Pharox Led-lamp. "De Visa Greencard sluit perfect aan op dit aanbod van groene producten." Volgens Repay is Oxxio het eerste bedrijf in Nederland waarmee een dergelijk samenwerkingsverband is gesloten.

Toch liggen er banden tussen de twee bedrijven. Repay International, dat de Greencard in Nederland verzorgt, is een werkmaatschappij van Tendris. En Tendris is het bedrijf van onder andere Ruud Koornstra, de oud-directeur van Durion. Durion werd overgenomen door Energiebedrijf.com, wat later opging in Oxxio. Tendris is ook het bedrijf achter de Pharox-lamp, waarmee Oxxio goede sier maakt.

Copyright©, Energeia, 2007

Gesloten