Ik ben overgestapt van Oxxio naar de N.E.D. op 6 juni j.l. kreeg ik een bevestiging van levering en het voorschotbedrag van 337 Euro p.m.
Op 9 juni j.l. heb ik middels een E-mail bezwaar ingediend tegen de hoogte van dit bedrag. Want ik betaalde voorheen rond de twee honderd Euro.
Ik kreeg van de NED geen enkele reactie.
Via automatisch incasso hadden ze inmiddels die 337 Euro geind, dit heb ik terug gehaald en de incasso voor de NED geblokkeerd.
Vervolgens heb ik met een dame van de Ned telefonisch afgesproken dat het voorschotbedrag 207 Euro p./m. zou zijn.Dit heeft ze keurig per brief bevestigd.Vervolgens heb ik de incassoblokkade voor de NED onmiddellijk ongedaan gemaakt.En ik verwachte met terug werkende kracht de nota van 207 Euro te ontvangen.Nee!! Ze sturen een incassobureau op mij af met een vordering van 2 x 337 Euro incl. Incasso kosten moet nu 861,10 Euro betalen.Daarnaast hebben ze de 227 Euro via automatische incasso gewoon geind!
Van Oxxio heb ik ook nog een nota van 50 Euro ontvangen voor het vroeg tijdig beeindigen van het leveringscontract.In het gesprek met de persoon van het callcentrum is mij verzekerd dat ik geen boete van Oxxio hoefde te verwachten.Als ik dit, zoals het zich nu laat aanzien,had geweten was ik zeker niet overgestapt, in ieder geval later.
Ik heb van mijn advocate van de SUR vernomen waar ik maandelijks een bedrag voor juridisch hulp, van 12 Euro p.m. betaal), dat ik de vordering van het Incassobureau wel moet betalen.
En dat ik de komende driejaar aan de dievenbende van Ned.Energie Maatschappij vast zit, omdat er sprake is van een driejarig contract.
Ik wil eigenlijk maar een ding en dat is weg van de N.E.D maar dat gaat me nog eens een heleboel geld kosten.
Mijn advies is blijf uit !!!!de buurt van het monstrum de Ned.Energie Maatschappij.
Deze handelswijze verwacht je in een derde wereld land maar dat dit hier helaas steeds meer voor komt is te gek voor woorden.
Mijn eindconclusie is dat het met de rechten van de consument in Nederland nog slecht is gesteld.
Twisted Evil
Groet, Cees.