LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wie heeft ervaring met golden toers

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
M.T.
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jul 2007 18:44

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door M.T. »

De laatste 2 reakties zijn niet echt nuttige. Het is zo dat als jezelf een vlucht zou boeken zonder tussenkomst van een operators je dat inderdaad allemaal zelf moet uitvechten.

In dit geval boek je bij een touroperator en die mag het dus voor jou opknappen, het is tenslotte de tussenpersoon. Zowel tussen de reiziger en de accomodatie als tussen de reiziger en de vliegmaatschappij.
Je stelt hun dus aansprakelijk en hoe hun dat regelen met de vliegmaatschappij, waar zij dan weer een klant zijn, dat is toch echt hun zorg!

Verder is het ergste nog en dat zullen de meeste mensen het met mij eens dat de manier van te woord staan en de mate van begrip tonen toch wel nummer 1 is in dit soort gevallen.
En laten ze daar bij Golden Tours nou net ff geen kaas van gegeten hebben.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door sprookje »

Geplaatst op 07 Aug 2007 07:42 door sprookje


--------------------------------------------------------------------------------

Reisbureaus en organisators die hun afspraken niet nakomen moeten mogelijk de deuren sluiten.

Dat staat in een nieuw vlaams decreet over het statuut van reisbureaus,het decreet geeft de vlaamse overheid meer controlebevoegdheid in de sektor.

Reisbureaus en oganisatoren die hun klanten in de kou laten staan riskeren vanaf september boetes tot 25.000 euro en als ze meermaals in de fout gaan kan de overheid hun zaak sluiten.

In het decreet staat ook de verplichting om de reizigers corect te informeren.
Want veel gestrande toeristen klagen over een gebrek aan informatie.
Bravo :D
Laatst gewijzigd door sprookje op 07 aug 2007 09:12, 2 keer totaal gewijzigd.

M.T.
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jul 2007 18:44

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door M.T. »

Dat bedoel ik!!

Jojolanda
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jun 2007 19:39

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door Jojolanda »

Omdat wij 27 uur vertraging hadden met Golden Tours/Fly Air, zouden we van de annuleringsverzekering (Europeesche via Golden Tours) 2 dagen compensatie krijgen. Vorige week ontvingen wij een brief van Golden Tours waarin ze schrijven dat we 1 dag terug krijgen omdat de 1e vertraging (van 08.15 uur naar 17.00 uur) een zogenaamde wijziging was en geen vertraging :? . Nergens staat beschreven wanneer het een wijziging is en wanneer een vertraging maar Golden Tours zegt dat ze iedereen 's nachts voor vertrek gebeld hebben en dat het dan een wijziging betreft. Wij hebben helaas niets gehoord. Ook hebben ze aan de ANVR-voorwaarden een extra clausule toegevoegd. Dat MAG van de ANVR "mits het de positie van de consument versterkt". In de extra clausule van Golden Tours staat echter een dusdanige zin dat ze zichzelf daar bij allerlei klachten achter kunnen verschuilen en mee kunnen vrijpleiten. Wij denken erover om de Geschillencommissie Reizen in te schakelen. Wie heeft hier ervaring mee?

apenstaartje
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jul 2007 11:55

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door apenstaartje »

Tja echt weer iets voor Golden tours

die maken volgens mij gewoon zelf hun regeltjes.
als ze zo door gaan zullen ze nog lang bestaan :!:

Want weet je wat het is mond op mond reklame is altijd nog de beste

Maar ik denk dat GOLDEN TOURS dat nog niet weet :lol:

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door Chief »

Nou dan misschien weer een positief bericht wat betreft GT, gelukkig is het met een collega van ons goed gegaan keurig op tijd weg gisteren morgen met Onur vanaf Rotterdam. Over twee weken gaat de volgende collega ook met onur vanaf Rotterdam. En aankomende zaterdag de overburen, die vliegen vanaf Amsterdam allemaal geboekt bij GT.
En nu mijn dochter nog die vertrekt Zaterdag met Transavia geboekt via Arke naar Marmaris verlopig heeft ze vandaag al aan de tel. gehangen waar haar tickets blijven, tenminste haar vriendin belde. Er werd haar verteld dat de tickets onderweg waren, en mochten ze er niet zijn dan liggen ze zaterdag klaar op het vliegveld. En dit kwam een beetje vreemd over op mij.

padre
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 aug 2007 07:53

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door padre »

naar aanlijding van onze klachten.dat we plotseling 1 dag eerder naar huis moesten(en dit pas 3 uur van tevoren te horen kregen).hebben wij inmiddijls al een brief van golden tours terug gekregen.met de vermelding dat WIJ het ermee EENS waren dat we 1 dag eerder vertrokken??????HOEZO ermee eens waren wij stonden met de rug tegen de muur ,wij konden niets anders.ik heb nog NOOIT zo een slecht reisburou meegemaakt als golden tours ECHT verschrikkelijk hoe ze daar met de klanten omgaan(buiten de GROTE mond om ,die je nog krijgt als je vanaf schiphol belt dat er van alles niet in orde is)ECHT VERSCHRIKKELIJK

dommelse
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2007 18:15

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door dommelse »

Hier weer een positief bericht...
Vorige week zijn wij met Golden Tours 8 dagen naar Bodrum geweest en ik moet zeggen dat alles perfect verlopen is. De reispapieren op tijd, transfer was prima geregeld vanaf vliegveld naar hotel en een hele vriendelijke nederlandse hostess (Nelleke) die alles prima uitlegde.
Alle lof voor Golden Tours! We boeken volgend jaar zeker weer...

Jojolanda
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jun 2007 19:39

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door Jojolanda »

Zie mijn eerdere verhaal :? bij deze topic; Golden Tours gaf ons maar 1 dag schadevergoeding voor 27 uur vertraging. Volgens de Europeesche is Golden Tours gemachtigd zowel de annuleringsverzekering af te sluiten als de schadeclaims af te werken. Omdat in de polisvoorwaarden van de Eur. staat dat bij meer dan 20 uur vertraging je recht hebt op 2 dagen compensatie, heb ik bezwaar gemaakt tegen het besluit van Golden Tours. Deze bleef echter bij haar beslissing waarna ik de Europeesche zelf heb ingeschakeld. Zij hebben de zaak onderzocht en we hebben alsnog 8) 2 dagen schadevergoeding toegezegd gekregen :) . Heel fijn voor ons. Maar...weer een teken dat Golden Tours niet op de nette manier werkt en de mensen probeert af te schepen met minder dan waar ze recht op hebben. Dus als je dit leest en je hebt geen goed gevoel bij deze reisorganisatie, meld je dan bij de verzekering voor je vertraging en compensatie!!!

pedrorietje
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 nov 2007 20:23

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door pedrorietje »

In de herfstvakantie met goldentours op vakantie geweest en alles was heel goed gegaan een week van tevoren de papieren gehad en wij hadden nooit van goldentours gehoord. Van mij krijgen ze een 10 hotel heel goed vlucht goed wat wil je dan nog meer

Jet38
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2007 08:02

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door Jet38 »

Ook wij zijn in de herfstvakantie via Golden Tours naar Turkije geweest.
We kregen 3 weken voor vertrek bericht dat de vlucht was overgeboekt en werd 1 dag vervroegd. We gingen met 8 personen, dus het was even een geregel, maar alles is prima verlopen verder. We hadden gevraagd of de kamers niet te hoog zouden zijn én vlak bij elkaar én met zeezicht. Al onze wensen zijn vervuld, dus wat wil je nog meer. Wat ons betreft boeken we de volgende keer weer bij Golden Tours.
Het scheelt een hoop geld en bij de grote touroperators heb je ook geen garantie dat alles zonder problemen verloopt.

pedrorietje
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 nov 2007 20:23

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door pedrorietje »

Ook goed tehoren dat bij jullie alles goed was geregeld. Ook wij willen volgend jaar bij golden tours boeken :D en ze zijn niet duur.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door Henri42 »

Golden Tours???, kijk eens op het Turkije forum, goed en goedkoop gaat in de reiswereld niet samen!!!!!!

hansssss
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2008 08:43

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door hansssss »

Ik heb erg slechte ervaringen met Golden Tours.

Mijn reden om voor hun te kiezen was omdat zij een reis voor €20,- minder aanboden dan andere organisaties. De reis ging van Schiphol naar Antalya, waar we naar ons hotel Fame Residence in Goynuk gebracht zouden worden.

De vakantie was leuk, maar de volgende problemen ondervonden wij tijdens ons verblijf daar:

- Geen ontvangst en uitleg op vliegveld Antalya.
- Geen info van Golden Tours op het informatiebord in het hotel wanneer de hostess langs zou komen of info over excursies, dichtbijzijnde banken, buslijnen, etc.
- We hebben zelf naar lokale agent moeten bellen om aan het telefoonnr van de hostess te komen. Lokale agent sprak geen Engels of Nederlands. Alleen maar Turks en een beetje Duits.
- Zelf telkens moeten bellen naar de hostess om info te krijgen over excursies. Daarop kregen we dan een faxje toegestuurd waarop we telefonisch moesten reageren.
- De goedkoopste lokale aanbiedingen werden door Golden Tours gekozen voor onze excursies:
- Een Jeep Safari waar we zelf moesten rijden in aan kapotte jeep langs de afgrond. Dat ging maar net goed! Engels of Nederlands werd er door niemand niet gesproken, alleen maar Turks en Frans.
- Quad Safari waar we veel te laat werden opgehaald en waar de voertaal Russisch was.
- Massage-uitje (Hamam) voor €25,- pp. Daar aangekomen bleek dat je van alles erbij moest kopen om het een beetje op een Turkse massage te laten lijken. Telkens kwam er iemand in het Turks vragen (beter gezegd jammeren) of je zus en zo wilde. Als we hem vroegen of dat extra geld kostte verstond hij het weer niet. Wij hadden geen idee wat nou bij de basis zit (ook niemand van Golden Tours in de buurt die ons kon helpen hierbij) en wat niet en we hadden geen zin om nog meer tientallen euro kwijt te zijn aan extraatjes. Uiteindelijk had hij toch wat kruisjes gezet (zelf voor een opgedrongen glaasje sinaasappelsap) zodat we aan het einde van de rit een flink bedrag extra moesten neerleggen.
- Communicatie tussen Golden Tours en de safari organisaties was slecht. We werden opgebeld met het verhaal dat we nog niet betaald hadden, terwijl dit allang gedaan was. Gelukkig toch kunnen overtuigen. Ook kwam de safari organisatie ons niet ophalen op de afgesproken tijd. Ze kwamen zelfs helamaal niet. Dus voor niets zo vroeg opgestaan dus en weer opnieuw een afspraak moeten maken.
- Voor de info over de vlucht naar huis moesten we zelf bellen naar de hostess. Die zei dat er een dag voor vertrek een fax bij ons op de kamer zou worden bezorgd. Dat was dus niet het geval, dus wij zelf maar weer bellen.
- Klachten worden niet aangenomen door Golden Tours. Er wordt zelfs niet eens op gereageerd.

Al met al dus meer een reisje waar je overal zelf achteraan moest gaan. Jammer, want we kwamen daar toch echt om lekker uit te rusten. Hadden we niets ondernomen dan had er er ook daadwerkelijk niets gebeurd, zelf de vlucht naar huis hadden we dan gemist. De telefoonrekening was bij thusikomst ook niet mis na 14 telefoontjes en in totaal meer dan een uur gebeld te hebben.



Voor die €20,- neem ik voortaan dus nooit meer Golden Tours. Ze zijn alleen maar geïnteresseerd in het geld en hebben totaal geen aandacht aan zorg voor hun klanten.

Bij het inchecken richting huis stond iemand van Arke om zijn klanten de weg te wijzen. Hij was de beroerdste niet en wees ook ons vriendelijk de weg. Voor komend jaar hebben wij dan ook bij Arke geboekt, zodat we veel meer zekerheid hebben van een leuke en ontspannende vakantie.

tweetyke
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 apr 2007 12:03

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door tweetyke »

hey Hansssss,

Wij hebben een soorgelijke ervaring met goldentours. Vonden de 3de dag van onze reis een fax onder de deur van onze hotelkamer dat we moesten kiezen om vrijdag of zondag te vertrekken (ipv van zaterdag zoals geboekt), zonder einige hostess te zien. We waren in groep en niet iedereen kon op dezelfde dag vertrekken, wat ook niet goed is voor de groepssfeer. In het hotel hing uit dat er op donderdag een hostess kwam, dus wij wachten er er kwam niet opdagen. Uiteindelijk vroegen we aan de receptie van het hotel of ze de hostess wilden opbellen het was tenslotte een lokaal turks telefoonnr. Maar de receptie wilde dit niet dus wij belden vanop onze kamer. We kregen te horen dat er geen hostess kwam om dat het einde seizoen was (eind oktober). Aan het einde van ons verblijf kregen we een rekening van 25 euro voor de 4 min die wij lokaal hadden gebeld vanop onze kamer! Daarboven ook nog onze gsmkosten om te bellen met het thuisfront. Ik heb bij mijn thuiskomst een klachtenbrief van 2blz geschreven waarin ik mijn telefoonkosten van 25euro terugvorderde. Na meer dan een maand heb ik deze teruggestort gekregen, maar heb nooit een reactie op mijn klacht zelf gekregen.

heijnd
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2007 20:31

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door heijnd »

Ik heb mijn vakantie geboekt bij Golden Tours (vertrek over 3 weken) en wilde de vluchttijden weten. Ik probeer alle bekende telefoonnummers te bellen, maar krijg niemand aan de telefoon.

Wie weet of Golden Tours nog wel bestaat??

Groeten,
Leo

cindy73
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2008 09:15

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door cindy73 »

Heijnd,

Als je met corendon vliegt kan je de vluchttijden op hun site bekijken.
Golden tours is net verhuisd naar Hoofddorp, ik heb ze aan de lijn gehad.
Het nieuwe adres en telefoonnummer kun je op hun site vinden.
Moet zeggen dat ik al het een ander gebeld heb met golden tours om een vlucht om te boeken en een extra persoon bij te boeken. Ze stonden mij vriendelijk te woord en alles is geregeld.
Tja, moet nog blijken of wij ook een slechte ervaring gaan krijgen.

Succes :lol:

rdtburgg
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 okt 2008 19:15

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door rdtburgg »

in juli zijn we op vakantie geweest naar voyage torba bij bodrum met arke en waren best veel geld kwijt.
in september samen met mijn dochter nog ff terug en via internet bij golden tours terecht gekomen.
heel veel goedkoper dan de andere maatschappijen, gewoon vliegen vanaf rotterdam met transavia.
bij bodrum opgevangen door een chauffeur en een medewerker en rechtstreeks met prive bus naar t hotel.
dan is dat heel luxe hoor, als je het vergelijk met arke dat je op veel mensen moet wachten omdat de bus helemaal vol zit en dat je dan andere hotels langs gaat enz enz
ook terug helemaal geweldig, hoefde niemand op te halen dus kort voor de vlucht opgehaald en met hostess terug naar vliegveld.
in dit geval kende wij het hotel al en hoefde we verder geen hulp/info van een hostess of zo
hebben haar ook niet hoeven bellen of zo dus weet niet hoe het dan zou gaan
maar voor nu ben ik dus heel blij met golden tours heeft ons veel geld bespaard

cderooy
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2008 16:13

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door cderooy »

Voor de herfstvakantie hadden wij bij Goldentours een reis naar Turkije geboekt. Zeer bewust een veel duurdere vakantie uitgezocht om met het nederlandse transavia te kunnen vliegen ( wij willen niet in turkse charter vliegen). Hoewel wij wel de tickets met vluchtgegevens van transavia per mail hadden ontvangen kregen wij 1 dag voor vertrek een fax op onze kamer dat we met een andere maatschappij en 6 uur eerder terugvlogen. Laatste dag vakantie was daardoor weg. Ze maken gewoon zelf een ticket in PDF om maar iets te kunnen mailen maar die tickets hebben helemaal geen nummer en zijn zeker niet door Transavia uitgegeven.
De zogenaamde vliegmaatschappij keuzes die Goldentours op de site biedt is geheel onzin. Als je boekt met Goldentours dan moet je accepteren dat je met een ongewenste andere maatschappij vliegt. Als je daar niet mee zit is er niks mis met het reisbureau.
Volgens de ANVR voorwaarden mag dit overigens gewoon, in alle opzichten. Ook wat betreft hotelaccomodatie, vertrekdatum en tijd, je kan gewoon naar een ander hotel gebracht worden. En om dat antwoord telefonisch te krijgen sta je 12 minuten in de wacht bij Goldentours vanaf je mobieltje in Turkije.
Voor ons in ieder geval nooit meer Goldentours!

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door hharteman »

Tja, niets staat vast in het leven schijnbaar.
Laatst een reis met Corendon geboekt naar Turkije, en we zouden met Corendon vliegen.
We vlogen uiteindelijk heen met Transavia, en onze verassing werd nog groter toen we met Miami airlines terugvlogen.
De kers op de cake was wel dat we van Schiphol vertrokken en op Rotterdam terugkwamen.
Kan dus allemaal binnen de regeltjes.

Gesloten