Afgelopen week had ik een colporteur aan de deur die mij een leesmap abonnement wou verkopen. Omdat ik toch eens wou weten hoe deze man te werk ging (zeker na vele klachten over de leesmap te lezen elders in dit forum) liet ik hem zijn verhaal vertellen.
Nou, wat een zeer onduidelijk verhaal vertelde deze opdringerige man. Als ik hem iets vroeg over de kado's of betaling, werd hij zeer onduidelijk!
Toen ik besloot om geen map te nemen bleef hij zeer aandringen, met een map op proef, die ik wel moest betalen. Toen ik ook zei hier geen gebruik van te willen maken schakelde hij over naar een vrijblijvend abonnement. Hij bleef maar aandringen om op welke wijze dan ook een map te leveren!!! Ik bleef weigeren en werkte hem de deur uit.
Ik wou het forum hiervan op de hoogte brengen, u bent gewaarschuwd!
Momenteel is hij werkzaam in limburg!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Colportage Leesmap
Re: Colportage Leesmap
Zaterdag 1 november is een man met een vlotte babbel bij mijn vader (81 j) aan de deur geweest en heeft hem een gratis proefmaand van de leesmap aangeboden. Hiervoor heeft hij mijn vader een handtekening ontfutseld. Er is geen sprake geweest van een abonnement en geen betalingsovereenkomst gemaakt. Ook heeft hij geen doorslag van het formulier dat mijn vader getekend heeft achter gelaten. Even verder in de straat, waar de colporteur zijn auto had geparkeerd, hebben bewoners gezien hoe hij papier verscheurde en weg gooide. Zij hebben dat opgeruimd en het bleken doorslagsnippers met handtekening te zijn!
Mijn vader kreeg op 4 november een bevestiging van zijn abonnement per post! Hij was er helemaal ontdaan door. Dit is toch oplichting!
Het is schandalig dat dit zomaar en ongestraft kan!
Het abonnement wordt morgen per aangetekende brief geannuleerd.
Mijn vader woont in een dorpje in Z-Limburg.
Mijn vader kreeg op 4 november een bevestiging van zijn abonnement per post! Hij was er helemaal ontdaan door. Dit is toch oplichting!
Het is schandalig dat dit zomaar en ongestraft kan!
Het abonnement wordt morgen per aangetekende brief geannuleerd.
Mijn vader woont in een dorpje in Z-Limburg.