LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rente Kortingscentrale Nederland

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Rente Kortingscentrale Nederland

Ongelezen bericht door Jablan »

Beste allemaal,

een paar weken geleden werden we gebeld. Het leek eerst een enquete maar bleek een gesprek te zijn over kredieten. Op het einde van het gesprek viel de naam. RKN. In de verkoop hebben zij o.a. doorlopende kredieten.

Afspraak gemaakt - lagere rente dan bij het huidige doorlopend krediet is altijd interessant. (Een ander doorlopend krediet moet minimaal een fors lagere rente hebben en de kredietverstrekker moet goede service bieden - anders weiger ik erover na te denken.)

De brief met de bevestiging van de afspraak liet bij ons een alarm afgaan. Er zou ook worden gesproken over een kapitaalverzekering. Daar zijn we niet in geïnteresseerd, afspraak afgezegd.

Vervolgens begonnen de telefoontjes, bijna dagelijks. Elk nieuw telefoontje werd agressiever van toon - onderliggende boodschap: je bent dom als je niet op ons aanbod ingaat.

Na telefoontje nummer vier nu maar een berichtje hier. Want luisteren is moeilijk voor deze hut ...

Mijn man neemt op: "Met ..."
RKN: "Goedenavond, is ... ook thuis?"
- "Nee, die is aan het werk."
- "Met wie spreek ik nu."
- "Met zijn man."
- "Mag ik zijn vrouw spreken?"
:lol: :lol:


:!: Geen zaken doen met de RentekortingsCentrale te Rotterdam - er zijn zat andere bemiddelaars met veel betere verkooptechnieken. :!:

Groet,

Jablan

Ook_Handelaar
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2004 20:00

Re: Rente Kortingscentrale Nederland

Ongelezen bericht door Ook_Handelaar »

Simpel,

eerst sparen, dan kopen zonder krediet, is veel goedkoper!

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Rente Kortingscentrale Nederland

Ongelezen bericht door Jablan »

Dat is helemaal waar, voor de meeste uitgaven doen we dat ook.

Maar aangezien we de familie in het buitenland ondersteunen, zit je soms met grote uitgaven ineens, terwijl de grote inkmsten ineens pas over een paar maanden komen. Dan is een doorlopend krediet veel goedkoper dan rood staan op je betaalrekening.

De Dupe
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2007 18:39

Re: Rente Kortingscentrale Nederland

Ongelezen bericht door De Dupe »

Ik heb ook slechte telefonische ervaringen met RKN maar deze zijn inmiddels ook gedeeltelijk verder gegaan bij een ander bedrijf genaamd Verbeter uw Koopkracht.De insteek is precies hetzelfde,ze zeggen ook intermediar te zijn, alleen hier moeten je schulden tot aan de 10.000 euro komen en moet je minimaal 1200 euro verdienen.kom je niet tot aan de 10.000 euro dan moet je bijlenen tot aan dit bedrag om geholpen te worden,andere woorden mooie praatjes dus net als RKN oplichterij.Ik hoorde ook buitenlandse accenten aan de telefoon,maar ze gaven een Nederlandse naam door,ik geloof er niks van...Kijk uit!!!!!!!!!

Ezy05
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2007 14:32

Re: Rente Kortingscentrale Nederland

Ongelezen bericht door Ezy05 »

Hallo,

Ik ben weken gebeld door de rkcentrale te rotterdam.

Men had een goedkopere rente voor mijn doorlopende krediet.
Normaal betaalde ik 260 euro p/mnd en bij hun zou dat 176 euro zijn.
Wederom werd ik gebeld helaas de bank dacht dat ik een eigen woning bezat, maar dit was niet zo. Dus werd ik nu als inwonende genoteerd en zou de maand betaling 200 euro zijn.
Ik had daarvoor al alle stukken ondertekend verstuurd, maar voor het bedrag van 176 euro. Nu dat blijkt dat het een oplichters zootje is, is mijn vraag zijn mijn ondertekende stukken nu nog wel rechtsgeldig. Als de maandpremie veranderd van 176 naar 200 euro zal ik toch de stukken opnieuw moeten ondertekenen neem ik aan.

Kan iemand mij hier advies voor geven.

Groeten Ezy05.

consumentjes
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 okt 2007 14:41

Re: Rente Kortingscentrale Nederland

Ongelezen bericht door consumentjes »

Over die telefoontjes.

Wij hebben 3 jaar geleden een gesprekje gehad met dsb bank,telefonisch,sindsdien worden we om de 3 weken gebeld,de ene keer frysia,dan becam,dan lenen.nl.......ik pleur resoluut de telefoon er op.

Mijn ouders staan gewoon in het telefoonboek,die worden elke week 1 keer gebeld door verschillende bedrijven......misselijkmakende lastigvalling.

ondertussen
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 nov 2007 20:46

Re: Rente Kortingscentrale Nederland

Ongelezen bericht door ondertussen »

als je minder rente kan betalen en kijkt wat je tekent dan heb je toch alleen voordeel. ik heb eind deze week een afspraak waar moet ik dan op letten. iedereen zegt oppassen, maar waarop dan?
groeten Anton

van grinsven
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2008 11:49

Re: Rente Kortingscentrale Nederland

Ongelezen bericht door van grinsven »

om die lastige telefoontjes te laten verdwijnen een handige link.

wij werden ook de hele tijd lastig gevallen door verschillende soorten maatschappijen.

het werkt echt, we zijn nu 4 maanden ingeschreven en hebben geen lastige telefoontjes meer gehad, voorheen was dat elke 2,3 dagen.

www.infofilter.nl

Nemo_Tigru
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 mei 2008 14:13

Re: Rente Kortingscentrale Nederland

Ongelezen bericht door Nemo_Tigru »

Ook wij zijn enige tijd geleden gebeld door de RKC. Daar ik nog uit mijn verleden een doorlopend krediet heb staan, maar wij deze aan het aflossen zijn wilden we natuurlijk wel voordeliger uit zijn. Na vijf keer te zijn gebeld... Ja, geen grapje:

Belletje 1: Hallo, bla, bla, bla, misschien interessant voor u. U wordt teruggebeld.
Belletje 2: U komt in aanmerking, afspraak? Waarop ik nee zei, bel over een maand maar terug.
Belletje 3: Weer inventarisatie! Afgekapt...
Belletje 4: Weer dat ze een afspraak wilden maken, zelfde als keer ervoor geantwoord.
Belletje 5: Helaas kregen ze mijn vriend aan de telefoon en die heeft ja gezegd. Ok dus een afspraak.

Je krijgt dan een afspraak met iemand in jouw tijd. Was op een avond, belden ze of het vervroeg kon worden, was iemand nu in onze beurt. Geen probleem voor ons, echter nooit het belletje gehad wie er zou komen.

Man kwam, aardige man, niks tegen hem persoonlijk... Echter...

Lening zou komen bij NVF Voorschotbank. En we zijn er op dit moment al helemaal klaar mee.

Het voordeel zou 72 euro op jaarbasis zijn. Krediet ging omhoog van 10.000 naar 15.000 want dan zou de rente voordeliger zijn. Papieren nog niet ingekeken in het weekend, was afgelopen woensdag dat die man kwam. Afgelopen weekend wel nagedacht, we hadden immers 8 dagen bedenktijd.

Gisteren besloten het niet te doen. Rente scheelt niet veel en op jaarbasis al amper iets. Zeker omdat wij de lening in een jaar kunnen aflossen, misschien zelfs sneller.

Belt mijn vriend net naar die instantie. Nu is het drama begonnen!

Ja meneer, waarom? Alles is namelijk al geregeld! Toen onplofte mijn vriend dus. Want dat is wel heel makkelijk met 8 dagen bedenktijd. Belt hij mij net, want nu moeten wij alles gaan regelen om de lening weer bij de Postbank te krijgen. Op dit moment staat de lening bij de Postbank ook nog gewoon open, dus hebben we maar liefst 2 kredieten!

Lees ik net alles maar eens door, is onze lening geen 7.500 euro meer (wat er nu open staat) maar al bijna 9.000 euro wat er open staat. Krijgen er nog een koopsompremie bovenop!

Ik vind het niet anders dan bizar. Zo erg dat mijn vriend op dit moment naar huis komt om alles te regelen. Want van RKC en NVF willen wij af!

Zephyr
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jun 2008 19:39

Re: Rente Kortingscentrale Nederland

Ongelezen bericht door Zephyr »

Gisteravond een uitermate onbeschoft reagerende dame (ene Jose) van RKC aan de lijn gehad. Zij wenste niet te antwoorden op vragen over het hoe en waarom van deze actie, sloot af met "Lamaar!" en drukte het 'gesprek' weg. Ik weet dat ik de telefoon niet op hoef te nemen als ik niet gestoord wil worden....

Nemo_Tigru
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 mei 2008 14:13

Re: Rente Kortingscentrale Nederland

Ongelezen bericht door Nemo_Tigru »

Geloof me, dat is nog niks.

Als je namelijk de lening ongedaan wilt maken, dan wordt je uitgescholden, op de luidspreker gezet en later tegen je vriend wordt verteld dat je een onbeschofte hoer bent. Geloof het of niet!

Ow en mogen nooit meer klant daar zijn, zij zijn de grootste en beste van Nederland.

Op de vraag waarom wij nog post krijgen en allerlei dingen was het antwoord: Dat heeft elkaar misgelopen...

Maar goed, onze rechtsbijstandsverzekering hebben wij er zelfs op gezet!

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Rente Kortingscentrale Nederland

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Ik heb een artikel over dit soort toko's gelezen. RKC staat inderdaad niet best bekend, en er zijn meerdere klachten over de agressieve en onbeschofte verkooptechnieken.

RKC en andere bedrijven die colporteurs of telemarketeers gebruiken plukken mensen van de straat. Daar de eisen voor het werk niet hoog liggen ligt het gemiddeld opleidingsniveau ook niet erg hoog. Het zijn vaak randfiguren die geen ander werk kunnen vinden, hoewel ik me ook heb laten vertellen dat er veel studenten zijn die het als bijbaan doen. Hoe hoog of laag de opleiding ook is, er wordt echter wel van hen verwacht dat ze wat weten te zeggen over financiele producten!

Daarbij worden ze onderbetaald en tegelijkertijd op keiharde verkooptargets gezet. Halen ze die niet, dan worden ze eruitgeflikkerd, halen ze die wel dan krijgen ze een bonus. Soms is zelfs sprake van freelancewerk en dan krijgen ze slechts betaald als ze klanten binnenhalen. Hiermee creer je een druk waarin men erg ver wil gaan om een klant binnen te halen. En uiteraard een groot verloop wat ook niet bevorderlijk is voor een goede controle of uniforme werkwijze of richtlijnen.

Je zou een opdringerige verkoper ook eens moeten vertellen dat het niet is toe gestaan iemand zomaar op te bellen voor financiele producten. Daarbij is het misleidend eerst met goedkopere rente te gaan leuren om vervolgens je een dure verzekering in de maag te splitsen. Dat is gewoon oplichting.

Ik vraag me dan ook af of er al een onderzoek van een toezichthouder loopt.

Erkend Adviseur
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 aug 2007 14:31

Re: Rente Kortingscentrale Nederland

Ongelezen bericht door Erkend Adviseur »

Op de site van de AFM: www.afm.nl kun je een melding maken als je denkt dat een financieel dienstverlener in overtreding is. Als er voldoende meldingen binnenkomen zal de AFM actie ondernemen.

joceta
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2008 12:47

Re: Rente Kortingscentrale Nederland

Ongelezen bericht door joceta »

Ook wij hebben in 2006 een lening afgesloten via Cardif (rente kortingscentrale).bij DSB.
Al met al ging het om een lening en is ons nooit echt verteld dat er een verzekering aan vast zat van € 14,455,00(misschien stom van ons om dat niet te vragen)
We betalen voor de lening alleen rente en lossen per jaar een bedrag af.
Maar door dit extra bedrag wordt het wel heel veel jaren langer als het met een gewone lening was.
Wij zijn er naar ons inziens ook aardig ingeluist.
Na informatie van onze kant hebben ze op een gegevens moment de polis omgezet in een arbeidsongeschiktheids verzekering en deze zou voor het grootste gedeelte aftrekbaar zijn. Dus zou dat heel veel geld schelen.
Maar wij komen er niet uit hoe we het op de belasting papieren moeten invullen.Om het bedrag wat verteld is wat we dan terug zouden krijgen waardoor we in totaal niet zoveel extra moeten betalen.
Al verschillende keren met hun gebeld maar krijgen niets meer te horen.

Wie weet wat ik hier nog aan kan doen.

Nemo_Tigru
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 mei 2008 14:13

Re: Rente Kortingscentrale Nederland

Ongelezen bericht door Nemo_Tigru »

Helaas moet ik je teleurstellen, maar een arbeidsongeschiktheids verzekering is niet aftrekbaar in je IB...

Om het einde van ons drama te vertellen. Na veel onderhandelen (maar die mensen moeten nog steeds het geld terugstorten - dat hebben ze maanden geleden al gedaan - oh ja, onze fout) is bij ons alles weg, we hebben onze dure verzekeringspremie terug en hoeven verder niks te betalen!

Petje af voor onze rechtsbijstand!

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: Rente Kortingscentrale Nederland

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

Premies voor periodieke uitkeringen bij invaliditeit, ziekte of ongeval
Premies voor particuliere arbeidsongeschiktheidsverzekeringen die u recht geven op periodieke uitkeringen bij invaliditeit, ziekte of ongeval, kunt u aftrekken. Het gaat om periodieke uitkeringen waarover u inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen verschuldigd bent.
Hetgeen Nemo Tigru stelt over AO premies is niet waar. De premie is aftrekbaar van het inkomen in box 1 tegen het progressieve schijventarief mits de verzekering en de betaalde premie onder een van de onderstaande categorieen is te rangschikken.

:wink:

Ter illustratie onderstaande tekst van www.belastingdienst.nl
Bijvoorbeeld bij verzekeringen voor het opvullen van het WIA-gat (Wet werk en Inkomen naar Arbeidsvermogen), het Anw-gat of arbeidsongeschiktheidsverzekeringen die u hebt afgesloten als zelfstandige.

Het gaat niet om:

premies waarmee uw werkgever rekening hield bij het inhouden van de loonheffing
premies voor de verplichte verzekeringen Ziektewet en WIA
premies voor verzekeringen die een bedrag ineens uitkeren, zoals kapitaalverzekeringen
premies voor de Zorgverzekeringswet
Als de verzekering aan de voorwaarden voldoet, is de betaalde premie volledig aftrekbaar.

Gesloten