LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] energieprijs

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
chat

energieprijs

Ongelezen bericht door chat »

Waarom stijgen de energieprijzen weer?
Als je de dollar omrekend in euro`s dan kom je omgerekend 64 euro per vat olie ten opzichte van 92 euro in dollars.
De euro is ooit begonnen onder het peil van de dollar en het laatste jaar zakt de dollar steeds dieper.

HvanGennip

Re: energieprijs

Ongelezen bericht door HvanGennip »

Volgens mij omdat de overheid een heel groot belang heeft in een stijgende prijs. Moet je eens uitrekenen hoeveel er van onze energierekening naar de overheid gaat, belasting op belasting op belasting.....

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

toch prima,het geld vloeit in de staatskas,ten voordelen van ons allen :)

HvanGennip

Nou, ik persoonlijk rijd liever op een slechte weg en bepaal zelf we wat ik met mijn geld doe. Ook hoef ik niet, als ik een uitkering zou hebben, dit op te halen in een gebouw van een paar miljoen.

Nee, ik zou liever hebben dat dat geld in mijn zak blijft!!

Henri42

Nee, ik zou liever hebben dat dat geld in mijn zak blijft!!

Stel je voor dat iedereenzijn zakken wil vullen, welke gebouwen bedoel jij eigenlijk ??, ik kom daar nooit.:)

HvanGennip

Ik doel op dat gebouw van de UWV dat volledig in marmer is uitgevoerd en miljoenen teveel heeft gekost. belachelijk gewoon.

Henri42

UWV ? ik begrijp zo,n kantekening niet,als je het stoort moet je er niet komen :D

Energieprijzen zijn redelijk in Nederland, vergelijk het maar met de prijzen in Duitsland of Belgie

chat

Ongelezen bericht door chat »

Ze zijn inderdaad "redelijk" :roll:

Namelijk de hoogste in europa.

http://www.gaslicht.com/frameset.html?h ... a&reload=1

Niet gek voor een land die zich zelf kan bedruipen. :lol:

HvanGennip

UWV ? ik begrijp zo,n kantekening niet,als je het stoort moet je er niet komen
Ik kom er ook niet, maar ik lees de krant.

Maar we dwalen af, het belang van Nederland B.V. is groot, veel te groot. En een stijging van de energieprijs doet ook het belang van Nederland B.V. vergroten.

Voor de duidelijkheid, en voor de mensen die geen krant lezen, heb ik liever niet dat dat gedeelte wat ik teveel betaal aan energie in wegen wordt gestopt. Of in veel te dure gebouwen of in welke andere overheidsuitgave dan ook. ( excl. zorg, onderwijs en andere wel belangrijke zaken) Ik wil gewoon dat ons besteedbaar inkomen omhoog gaat en dat we zelf bepalen wat we met ons geld doen.

Wij zijn met ons allen gewoon melkkoeien van Nederland B.V., niets meer en niets minder. 19% of 6 % over onze aankopen, X% over ons inkomen, btw op energie, extra energiebelasting, aardgasbaten, etc. etc. en als we dood gaan dan gaat er van ons zuur verdiende en al eerder belaste geld ook nog eens X% succesierechten vanaf. Had ik overdrachtsbelasting al genoemd? en ga zo nog maar even door...

Met andere woorden verdiend jou overheid oftewel Nederland B.V. vele malen meer aan de burger, dan dat de burger zelf ooit over zal houden. Dat is toch krom?
toch prima,het geld vloeit in de staatskas,ten voordelen van ons allen
Denk jij echt dat dat eerlijk gebeurt? Dus dat al dat geld ten voordelen van ons allen wordt besteed. :roll:

Als dat zo was dan zouden we het heel wat beter hebben in Nederland, de gewone burger dan. Maar die profiteert daar niet van, teveel zakkevullers bij Nederland B.V.!

Henri42

typisch een tomaat rood SP onderwerp

Gesloten