LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantiekaart

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
jdewaal
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 okt 2007 20:46

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door jdewaal »

Ik heb hetzelfde probleem. Ik ben gebeld door iemand van vakantiekaart of ik interesse had in 5% korting op een vakantie. Ik moest daarvoor eenmalig 2,95 betalen. Ik had eerst twijfel omdat ik mijn reknr moest doorgeven. Maar die mr zei dat alles werd opgenomen en dat ik niets hoefde te vrezen voor mijn persoonlijke gegevens. Ik ben er met mijn stomme kop ingestonken. Na een aantal dagen kreeg ik het proefsetje thuisgestuurd. Ik ben vervolgens eerst op vakantie gegaan. Bij terugkomst zag ik dat er inmiddels 75 euro was afgeschreven. Ik heb toen contact opgenomen met vakantiekaart maar zij zei dat ik te laat was en dat ik nu aan het abonnement vast zit. Ik zei dat ik niets van die 75 euro wist en dat ik een klacht wil indienen. Van die klacht nooit iets vernomen. 75 euro heb ik terug laten boeken. Na een aantal dagen kreeg ik een reminder dat ik nog niet betaald zou hebben. Ik heb via de mail vervolgens aantal malen doorgeven dat ik niet op tijd heb kunnen reageren en dat ik geen gebruik maak van de service van vakantiekaart. Maar ze reageren nauwelijks op je mail en als ze reageren zeggen ze dat je eenmalig 75 euro betaald en dat je vervolgens je hele leven lang korting krijgt. Gevraagt naar de bandopname, krijg je een mail terug: de bandopname klopt en u moet nu 75 euro overmaken. Ik heb weer een mail gestuurd dat ik de opname persoonlijk wil beluisteren. Reactie: wij hebben u geprobeerd te bellen maar kregen geen gehoor, wilt u laten weten wanneer u thuis bent zodat wij u kunnen bellen. Ik heb vervolgens tijd en dag afgesproken via de mail. Maar u raad het al, ze hebben niet gebeld. Ook een vernietigingsbrief gestuurd, maar daar kreeg ik als reactie op dat ie te laat was. Dit is mede oorzaak omdat ze mij aan het lijntje houden en ik had zoiezo niet op tijd kunnen reageren omdat ik op vakantie was en het opzegtermijn bij terugkomst was verstreken. Wel krijg ik vandaag een brief met acceptgiro van het incassobureau. Ik moet nu 86,95 betalen. Ook zit daar het bedrag van 2,95 in die ik wel heb betaald, want dat was de afspraak. Ik heb mijn klacht doorgestuurd naar de consumentenbond, wachtende op een reactie. Ik ga in iedergeval niets betalen. Kan iemand mij adviseren?

EV
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 okt 2007 20:49

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door EV »

Wat een losers. Alleen daarom al zou ik niet meedoen aan Vakantiekaart.

Tja, advies... misschien een aantal loketten waar je met je klacht naar toe kunt:
- eigen rechtsbijstandsverzekering
- nationale ombudsman
- juridisch loket (voormalig bureau voor rechtshulp)
- Kassa

Wellicht is het een idee om je met alle (of in ieder geval meerdere) gedupeerden op de een of andere manier te verenigen. Deze site zou daarvan een goede start kunnen zijn, maar tot nu toe lees ik helaas slechts individuele reacties van gedupeerden.

Ik wens je in ieder geval oprecht succes, ben benieuwd of (en hoop dat) deze schandalige manier van handelen aan te pakken valt.

alwi2004
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2007 22:48

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door alwi2004 »

Ook ik ben benaderd door vakantiekaart. Heb de kaart toe laten sturen nadat mij verzekerd was dat ik per mail op kon zeggen. Heb dit ook keurig gedaan. Wat schetste mijn verbazing toen ik vier weken later ineens de kaart op de deurmat vond. Heb toen gebeld en gezegd dat ik geen gebruik wens te maken van de kaart en dat ik het geld zou storneren. Kreeg geen reactie echter wel een brief waarin ook de 2,95 verzendkosten van de eerste verzending zijn opgenomen. Weer gebeld en gemaild en kreeg een zeer lullig standaardmaailtje terug waar ik maar niet meer op heb gereageerd. Vandaag kreeg ik een brief van een incassobureau. Heb oveleg gehad met mijn advocaat. deze adviseerd om vakantiekaart uit te dagen het voor het gerecht te laten komen. De rechter zal namelijk oordelen dat als er geen schriftelijke overeenkomst is dat de claim van Vakantiekaart nietig is. Heb inmiddels een aangetekend schrijven gestuurd naar vakantiekaart waarin ik ze uitdaag een rechtzaak te beginnen.

Suzan83
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 sep 2006 19:11

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Suzan83 »

Goed zo. Ik heb niets tegen de Vakantiekaart maar wel tegen de callcenters waar men op provisiebasis mensen van alles zit aan te smeren. Ik vraag al niet eens meer waarom het gaat wanneer iemand me 'Een heel goede morgen, middag of avond wenst'. Het komt gewoon nooit gelegen en zo ben ik er het snelst vanaf. Is het iemand die me belt voor mijn hobby dan is het jammer. Ik ben echt allergisch geworden voor die 'een heel goede' etc. kreet. Ik hoorde dat ook in een belspelletje op tv. Ik hoop toch niet dat het net zo populair gaat worden als de verkeerde meervoudsvorm van euri voor euro.

EV
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 okt 2007 20:49

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door EV »

alwi2004, ik hoop dat ze eindelijk eens een keer goed aangepakt worden! Alleen jammer dat je dan zelf weer een advocaat moet hebben, of een rechtsbijstandsverzekering. Het zou mooi zijn als dit collectief zou kunnen gebeuren. Misschien door het oprichten van een stichting ("Stichting Stop Vakantiekaart" :-) ) ofzo, en dan gezamenlijk een advocaat in de arm nemen? Geen idee hoe dat werkt hoor, ik hoor dat wel eens op radio/tv (net als in de Dexia-zaak bijv.).

Ben benieuwd naar je ervaringen, succes en hou ons op de hoogte aub!

Suzan83
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 sep 2006 19:11

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Suzan83 »

Ik denk dat je dit breder moet aanpakken. De irritatie en zelfs problemen ontstaan door de mensen die 'voor den brode' vanuit een callcenter hun provisies zitten op te strijken en daarna hun verantwoordelijkheid voor hun verkooppraktijken ontduiken. Deze mensen worden door de organisatie afgeschermd. Het is niet alleen de vakantiekaart die zo aan de man wordt gebracht, ook energie- en telecombedrijven werken zo. Dat ze met die bandjes werken, is ook alleen maar gekomen doordat er zoveel klachten kwamen.

jdewaal
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 okt 2007 20:46

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door jdewaal »

Reactie ontvangen van de consumentenbond:

Hartelijk dank voor uw e-mail van 30 oktober jl. waarin u aangeeft problemen te ondervinden met het bedrijf Vakantiekaart. U heeft slechts toestemming gegeven voor een proefkaart. Deze kaart is omgezet in een definitieve kaart zonder uw toestemming. Wij kunnen u het volgende vertellen.

Als bij het ontvangen van de Vakantiekaart pas bekend wordt gemaakt dat u vast zit aan een abonnement, dan is dat te laat. Dit heeft tot gevolg dat er geen overeenkomst tot stand is gekomen. Een overeenkomst komt tot stand door een wilsuiting, niet door het niet reageren.

Om problemen te voorkomen met incassobureaus is het verstandig om aan te geven dat er geen overeenkomst bestaat en dat u niet van plan bent te betalen. U kunt er op wijze dat u geen toestemming heeft gegeven. Het incassobureau heeft geen bevoegdheden om geld van uw rekening te halen of beslag te laten leggen. Uiteindelijk zal het bedrijf of het incassobureau naar de rechter moeten om het geld te kunnen incasseren. Mocht het bedrijf deze stap zetten, dan zult uzelf altijd verweer moeten voeren. Als u niet reageert op een dagvaarding, dan wordt de eis van de ondernemer toegewezen. U zult aan de rechter moeten aangeven dat er geen overeenkomst tot stand is gekomen. Het daarom van belang dat u een kopie bewaart van de brief die u verstuurd heeft.

madirven
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2007 22:05

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door madirven »

Ik heb hetzelfde meegemaakt als jdewaal, zie verhaal van 30 oktober.
Afgelopen maandag kreeg ik een brief van het incassoburo met acceptgiro om direkt €86,95 te betalen. Ik ben sinds eind augustus bezig om vakantiekaart BV duidelijk te maken dat ik de vakantiekaart niet wil en dus ook niet ga betalen. Deze kaart is mij op dezelfde manier als jdewaal beschrijft toegestuurd. Ik was zelf op vakantie en kon dus niet op tijd opzeggen. Op de mails, telefoontjes en een brief was het enige antwoord dat ik te laat had opgezegd. Maar na de incassobrief van afgelopen maandag heb ik nogmaals een mail gestuurd naar vakantiekaart BV met daarin de verwijzing naar het programma KASSA! van de VARA in 2006. Hierin gaf de directeur van vakantiekaart BV, J vd Tempel, een interview en waren er al veel ontevreden klanten net als ik. Ook schreef ik in de mail dat ik de vakantiekaart aangetekend terug wil sturen. Hoera, hoera !, ik kreeg eindelijk het verlossende antwoord van Rudson Manuel dat in mijn specifieke geval vakantiekaart BV had besloten dat mijn opzegging met terugwerkende kracht zal worden doorgevoerd. Waarom dat antwoord na 2 maanden pas kwam en niet veel eerder snap ik niet, maar de aanhouder wint. Dus ik kan iedereen die dezelfde problemen heeft aanraden om niet toe te geven en hetzelfde te doen als ik. Ik ben heel blij dat dit gezeur over betalen nu ophoud en wens iedereen dit ook toe.

EV
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 okt 2007 20:49

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door EV »

jdewaal, bedankt!!!

Ik denk dat dit een perfect advies is voor de overige gedupeerden!

(Nu zou dit nog in de media moeten komen eigenlijk...)

Dus voor de mensen die niet zeker zijn over de Vakantiekaart: NIET UITPROBEREN!

jdewaal
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 okt 2007 20:46

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door jdewaal »

Ben gebeld door vakantiekaart vanwege het feit dat ik niet heb betaald en dat ze inmiddels incasso hebben ingeschakeld. Nu heb ik de bandopname terug kunnen luisteren en tot mijn verbazing blijkt dat mij duidelijk is gemaakt dat binnen twee weken het abbonement omgezet wordt naar een lidmaatschap en dat ik 75 euro moet betalen. Hier stond mij niets van bij. Ze zeggen dat het een mondelinge overeenkomst is en dat het mij bekend was. Tsjah... nu is alleen mijn grote probleem dat ik nooit heb kunnen reageren omdat ik op vakantie was. Wordt waarschijnlijk betalen voor iets waar ik geen interesse in heb.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Henri42 »

NIET BETALEN JURIDISCHE BIJSTAND INSCHAKELEN BIJ KASSA AANMELDEN

sonnytje
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2007 00:53

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door sonnytje »

ook ik lees de verhalen hier al een tijdje over de slechte ervaringen met vakantiekaart, ik wordt er echt verdrietig van hoe onmenselijk je daar behandeld wordt. ik heb mijn bandje teruggehoord, maar ondanks hun vragen of ik het goed begrepen heb en ik ja heb gezegd, heb ik het niet goed begrepen, ze hebben het over een gratis kaart, en over kortingsbonnen, en ik heb alleen het bedrag van 2,95 gehoord, en ja op het bandje ging het wel over 75 euro als je lid zou worden,(maar ik dacht dat ik wel een jaar had of zo) en dat je binnen 2 weken moest reageren, ik heb dus eerlijk opgebiecht dat ik de post te laat had opengemaakt en dat ik het pas doorhad toen die 75 euro was afgeschreven, je krijgt ze niet te pakken en maar aanmanen en machines je laten bellen en standaard stomme mailtjes terugsturen, en dan zou je teruggebeld worden, zit je ineens bij het incassobureau. blijkbaar krijg ik geen begrip van ze, dat ik er vanaf wil, dat ik het niet goed begrepen heb, ik heb het bandje gehoord, heb ik nu nog ergens recht op? wie kan me daar meer over vertellen/schrijven. want eigenlijk heb ik niets aan die kaart, en snap niet dat ze met één klant minder niet tevreden zijn. ik vergeet wel vaker iets, dat is menselijk, hun houden zich ook niet aan de afspraken en bellen ook niet terug, en nu is de termijn te lang verstreken, ja dat krijg je er van als ze zelf ook niet reageren, sorry moest het even kwijt. misschien moeten we inderdaad een actiegroep tegen de vakantiekaart oprichten.

San32
Berichten: 47
Lid geworden op: 22 dec 2006 14:29

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door San32 »

Nou liever niet, want ik ben hartstikke blij met de vakantiekaart en heb hem er allang weer uit.
Misschien heb ik de mazzel dat ik wel op tijd mijn post heb open gemaakt, dat ik wel heb begrepen wat ze aan de telefoon zeiden en dat het bij mij maar 50 euro was ipv 75.
Jammer dat er veel mensen gedupeerd zijn maar laat de Vakantiekaart wel bestaan voor mensen die er wel blij mee zijn....

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door G7 »

Jammer dat er veel mensen gedupeerd zijn maar laat de Vakantiekaart wel bestaan voor mensen die er wel blij mee zijn....
Waarom? Dan moeten ze die kaart op een eerlijke manier aan de man/vrouw brengen en niet met allerlei smoesjes komen, waarom jij die kaart voor à € 2,95 thuis kunt krijgen. Dat is wat er nu merendeel gebeurd.

Ze hebben mij ook benaderd, maar ik trap er echt niet in. Die 5% korting kan ik overal krijgen, ook zonder kaart. Plus dat je niet gebonden bent aan alleen reisorganisatie's die zij verkopen. Sommigen die zelfs op hun site staan, doen in werkelijkheid niet eens mee.

Laat ze eerst die callcenter mederwerkers maar eens goed opleiden, om het produkt eerlijk te verkopen. Misschien dat ze dan nog "slachtoffers"maken.

San32
Berichten: 47
Lid geworden op: 22 dec 2006 14:29

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door San32 »

Okay, laten ze het eerlijk aan de man brengen...maar inmiddels weet iedereen dus wel hoe het werkt lijkt mij.
Gewoon goed luisteren en reageren.
Of gelijk nee zeggen!
Ik wil wel weten waar jij dan overal die 5% korting wel krijgt hoor, want die kreeg ik echt niet bij een reisbureau!
Ik ga 2 of 3x per jaar op vakantie dus ik ben er blij mee.

oplettertje
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 nov 2007 20:39

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door oplettertje »

Beste ''gedupeerden'',

Mijn eerste advies aan jullie is dat jullie beter moeten luisteren naar wat mensen aan de telefoon zeggen. Ze vertellen u duidelijk de voorwaarden en daarmee gaat U in de bandopname ook akkoord, want ze herhalen alles.
''Zegt u niet binnen twee weken op, dan ontvangt u de waardebonnen t.w.v 75 euro.......''
Daar zegt U allemaal gewoon ja op.

En daarbij komt, zij werken niet met provisie, maar hebben allemaal een vast uurloon. En respect voor die mensen hoor, dat ze bijna de hele dag door (terwijl ze een opdracht krijgen en alleen maar hun werk doen) van die ongelofelijk domme, onbeschofte, respectloze mensen aan de telefoon krijgen. Blokkeer dan je nr gewoon.
Ik vind dat werk nog altijd beter dan thuis zitten met een uitkering, of op straat hangen als jongere en maar sigaretjes, drank of wat dan ook kopen met je moeders geld.

OOK nog eens, mensen die zeggen dat ze het hebben besteld, en alles hebben begrepen aan de telefoon, maar het dan nog niet hebben begrepen, zijn echt ongelooflijk dom (sorry hoor), maar dan vraag je toch wat er niet duidelijk is?
Er wordt aan het einde van het gesprek altijd gevraagd; ''Zijn er nog vragen meneer/mevrouw.?''
Als u dan nee zegt, dan is het uw eigen stomme fout.

NEE ik ben geen medewerker, ik luister alleen goed naar wat mensen mij vertellen en aanbieden.

De problemen die ik zo zie, zijn alleen koopjesjagers die het woord ''korting'' horen en meteen klakkeloos antwoorden met ja en dan niet verder luisteren naar de voorwaarden.

Gewoon na 2 weken opzeggen.

En wat is er mis met voor je hele leven lang 5 % korting op al je vakantie???
Dat vindt ik zowiezo dom van die mensen die dan op vakantie gaan en zeggen van ik hoef hem niet, maar ik ben hem wel vergeten op te zeggen want ik was op vakantie...
Nouja, dan de volgende vakantie boeken met de vakantiekaart, dan krijgen jullie bijna meteen die hele 75 euro d'r uit.

Tegen mij is trouwens een nadeel verteld weten jullie.
Dat is zo erg.
IK MOEST ZELF MEE OP VAKANTIE!!!

.. maar stop nou met zeuren, luister gewoon naar wat er verteld word.
Want als deze mensen oplichters zouden zijn, zou hen een hoge boete te wachten staan, en daar zit zo'n bedrijf niet op te wachten

..oh. en goede tips voor ''callcenterhaters''
1. INFOFILTER.NL
2. Laat niet overal je nummer achter.
3. Zeg niet dat je geen tijd hebt. Want dan wordt je toch teruggebeld. OOK U MOET DUIDELIJK ZIJN....
Toedeloe.

Trouwens, ik heb mijn geld er allang uit.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door G7 »

Zo, zo jij durft! Hoeveel keer heb jij deze mensen "dom" genoemd?

Hebben die "domme" gedupeerden erom gevraagd om gebeld te worden door zo'n bedrijf? Ik dacht het niet.

Dat jij er gelukkig mee bent is fijn om te lezen, maar dring het anderen niet aan of op.

Als mensen korting willen, bellen ze jou of je bedrijf wel op. Afgesproken? :P

oplettertje
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 nov 2007 20:39

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door oplettertje »

Uhm, ik durf niet, het is gewoon de harde waarheid.
Oh, en in principe heb je er wel om gevraagd om gebeld te worden (namelijk je nummer achterlaten ....) Ik ben nog noooooit op mijn mobiel gebeld door mensen waarvan ik het niet wou.

Daarbij komt, ik ben het ook niet met alle telemarketing eens, maar...
Daar komt het.
De vakantiekaart is niet fout, en om het dan op zo'n manier zo af te kraken, sorry hoor.
En het enige wat je hoeft te zeggen tegen zo'n mensen is; ''sorry maar ik heb geen interesse.'' dan wordt je van de lijst gehaald, en nooit meer gebeld.
Op infofilter kun je je tel nr blokkeren trouwens....
Als je steeds antwoord met; heb geen tijd, of gewoon onbeschoft meteen hangt, dan wordt er ZOWIEZO teruggebeld.

Dat heb ik ondertussen ook wel ervaren bij dingen wat ik niet wilde horen.......

Het is geen aanval op die mensen, het is een aanradertje..

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door G7 »

Nou, ik laat anders nooit ergens mijn nummer achter.

Altijd bellen ze met die k*tsmoesjes van u heeft laatst aan een enquete meegedaan en... bla, bla, bla. Ik heb nergens aan mee gedaan, laat staan mijn nummer ergens achtergelaten. Ik ben heus niet zo "dom" hoor!

Het enige positieve aan jou schrijven is, de tip om mijn nummer te laten blokkeren bij infofilter. Mijn dank!

oplettertje
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 nov 2007 20:39

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door oplettertje »

Ja, alsjeblieft dan maar he.
Maar maak je niet zo druk over dat soort dingen..
Zijn zoveel andere dingen

Oh, en daarbij komt, callcenters zijn het dan niet fout, maar de bedrijven die willen dat er gebeld word.
Zij doen alleen maar hun werk.

En het is wel raar dat er iedere keer bij ieder gesprek een andere enquete staat. dus dan heeft iemand uw telefoonnummer ingevoerd ofzo.
Typfouten enzo...

en ik noem niet iederen dom.. gewoon de mensen die zo dom antwoorden... Vinden ze het dan gek dat ze teruggebeld worden.

Ik heb bij een callcenter gewerkt.. En ik zeg je soms worden er mensen die kwaad werden voor de lol teruggebeld. dus ja... je bereikt niks met kwaad doen, alleen dat je vet uitgelachen wordt.

Gesloten