LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NED

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
cees.lesterhuis

NED

Ongelezen bericht door cees.lesterhuis »

Na de liberalisatie van de energiemarkt zit de overheid te slapen, waardoor een door psychopaten geleide energiebedrijf zoals de Ned.Energie Maatschappij, en er zijn blijkbaar nog meer, die hiervoor in aanmerking komen, hun gang kunnen gaan.

Deze bedrijven zijn ervoor verantwoordelijk dat er jaarlijks duizenden mensen bij een jurist of het maatschappelijkwerk om hulp vragen.
En zelfs bij de huisarts terecht komen.
De redenen zijn divers zoals we ook op deze site en de site van vara-kassa
kunnen constateren.
Hier komt mijn relaas!

Ik was overgestapt van Oxxio naar de NED, de persoon van het callentrum die mijn overstap via de telefoon inleide, had mij plechtig verzekerd dat ik geen claim van Oxxio hoefde te verwachten na mijn overstap.Nou de nota van 50 euro ligt op mijn bureau en wordt binnenkort door Oxxio geind.Een leugentje zullen we maar zeggen.

Op 6 juni j.l. krijg ik een brief van de NED met daarin vermeldt het voorschotbedrag van 337 euro p.m.dat ik zou moeten betalen.Op 9 juni heb ik middels een E-mail bezwaar aangetekend tegen deze absurd hoge voorschotnota.
Ik betaalde voorheen ongeveer 190 euro.
Ik kreeg geen reactie, ook niet op een tweede E-mail van de zelfde strekking werd niet gereageerd.
Wel hadden ze inmiddels en zonder mijn toestemming de 337 euro automatisch geincasseerd! Dit heb ik terug gehaald en ik heb de automatische incasso van de NED geblokkeerd.
Vervolgens gebeld met de NED en afgesproken dat ik 207 euro p.m. zou betalen.
Ik heb de blokkering vervolgens ongedaan gemaakt en inmiddels zijn er vier termijnen automatisch betaald.
Maar wat doet de Ned.Energie Maatschappij zij schakelen een inCasso bureua in om twee keer 337 euro te innen.
Samen met de incasso kosten moet ik nu 858 euro betalen, 160 plus de 50 euro van Oxxio ben ik 210 euro extra kwijt.
Ik heb inmiddels met een juriste gesproken en zij adviseerde om deze bedragen toch maar te voldoen.
Want juridisch had ik volgens mijn advocate geen poot om op te staan.

Het is dus mogelijk dat bedrijven als de NED misbruik maken van de gaten in het Burgerlijk Wetboek en daar willens en wetens, misbruik van maken. En daarmee kwetsbare mensen in diepe ellende stort.

Hoelang moet het nog duren voordat de overheid met maatregelen komt, om de consument tegen deze monsters te beschermen!

cees

kanovaarder

Re: NED

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Aan de heer Lesterxxxx

Als uw telefoonnummer begint met; 0594-64 wees dan verstandiger en kies voor dit internetten een z.g. "nickname"

Er zijn altijd wel mensen die van het neerzetten van privé-gegevens misbruik kunnen maken.
Er zijn namelijk ook zoekmachines die op naam kunnen zoeken.

M.vr.gr;

Grootvader

tinne

Ongelezen bericht door tinne »

voor Kanovaarder/Vrije Vogel /Twiskeganger/Grootvader..

en de enige die op deze site zet hoe je dat kan doen bent u dan zelf...........

ik zou zelf niet op het idee komen

tinne

cees.lesterhuis

Ongelezen bericht door cees.lesterhuis »

Grootvader hartelijk dank, zoals je inmiddels wel weet ik ben soms een beetje naief.
Vr.groet, cees

Gesloten