LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] schotel aanschaffen

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Ayla

schotel aanschaffen

Ongelezen bericht door Ayla »

Wij hebben digitenne van kpn, ik moet zeggen dat ik er niet kapot van ben, heel veel storing nu overwegen wij een schotel aan te schaffen, heeft iemand daar ervaring mee.

Hoeveel zenders kan je dan ontvangen, kun je er twee tv's aan koppelen , moet hij boven op het dak geplaatst worden , wat kost zo'n schotel en boven al is de ontvangst echt goed :roll:

groetjes ayla

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: schotel aanschaffen

Ongelezen bericht door sprokkel »

Ik zou zeggen lees hier
( http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php?cat=0 ) de berichten eens door of stel op dit gebied daar je vragen, die mensen hebben er veel verstand van.

trappist
Berichten: 197
Lid geworden op: 23 okt 2003 11:02

Re: schotel aanschaffen

Ongelezen bericht door trappist »

voor 2 TV's zijn er ontvangstkoppen met 2 uitgangen, en u hebt bij elke tv een satellietontvanger nodig; verder nog een kaart van kanaaldigitaal; het aantal zenders is vrij groot, de schotel hoeft zeker niet boven op het dak, kan soms in de tuin of aan voor- of achtergevel (hangt af van de ligging van de woning).
Voor een kostenplaatje of verder advies denk ik dat u toch beter bij een goede satellietzaak kunt binnenstappen.

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: schotel aanschaffen

Ongelezen bericht door KPN »

Een schotel voor de ontvangst van 2 satellieten is ook aan te bevelen, aangezien canaldigitaal gebruik maakt van 2 satellietposities (Astra 1 en 3).

Met zo'n schotel kunt u dan ook de regionale zenders ontvangen en het sinds kort gelanceerde Themapakket met zenders als NL4, HollandDoc e.d.

De kwaliteit is zeer goed, hoewel via de digitale kabel nog veel betere kwaliteit geleverd wordt en een wat completer pakket dat op Nederland gericht is.

Ik gebruik zelf een Multytenne schotel, dat is een kleine schotel (45cm) voor de ontvangst van 4 satellieten. Erg makkelijk te installeren, alleen werkt deze wat minder goed bij heel slecht weer.
Voordeel van deze en andere schotels voor de ontvangst van bijv. 3 of meer satellieten, is dat je ook veel Engelse zenders (w.o. alle BBC's) kan ontvangen.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: schotel aanschaffen

Ongelezen bericht door agro »

Wil je op meerdere tv's onafhankelijk van elkaar elke willekeurige zender willen bekijken cq opnemen is dat mogelijk door middel van cardsharing.
Voor elke tv wel aparte decoder nodig.
Cardsharing is mogelijk met o.a. de I-Box en de Dreambox, of er meer decoders zijn waarmee mogelijk is, is mij niet bekend.

AntonTH
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2007 11:30

Re: schotel aanschaffen

Ongelezen bericht door AntonTH »

Een eigen schotel kan ik alleen maar iedereen aanbevelen die de mogelijkheid heeft om er een te plaatsen.
De beeldkwaliteit is superieur met DVD kwaliteit, in ieder geval op een plasmascherm: een echt mooi beeld ben ik nog bij geen enkel LCD scherm tegengekomen.
Het verdient wel aanbeveling om een goede scartkabel met vergulde contacten te gebruiken, dan verdwijnen ook de laatste hinderlijke wriemels uit beeld.
Sinds kort hebben we voor de slaapkamer KPN Digitenne: is niet om over naar huis te schrijven maar als je niet te veel eisen stelt een goed alternatief voor nog een extra receiver.

Wil je overgaan op een eigen schotel; de mogelijkheid om 2 verschillende programma's te kijken en eventueel op te nemen dan is een twin-receiver ideaal, alleen wat duurder (plusminus € 299 ) dan een enkele ontvanger: je hebt dan wel een recorder met HD schijf.


De Max 2100+ is een heel goede ontvanger en goedkoop afhankelijk van waar je hem koopt vanaf € 105,00 Gewoon even Googlen.

AFBEELDING



@Ayla
Hieronder kun je een overzicht vinden van wat je zoal met een eigen schotel kan ontvangen:
Voor de Filmkanalen en sommige sportkanalen moet je een duurder abonnement bij Canal Digitaal afsluiten: heb je daar geen behoefte aan dan kun je volstaan met een abbo van € 12,95 p/mnd (Familie Pakket.

http://www.lyngsat.com/packages/canaldigitaal_chno.html
Laatst gewijzigd door AntonTH op 06 nov 2007 12:10, 2 keer totaal gewijzigd.

HarrieVermeulen
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 sep 2007 10:25

Re: schotel aanschaffen

Ongelezen bericht door HarrieVermeulen »

Kijk hier eens voor een mooie aanbieding, 99 euro voor een complete set en korting op installatie als je het niet zelf wil installeren. http://www.arobantennebouw.nl/

Een schotel hoeft helemaal niet op je dak, mag ook zoals bij mij aan de schuur gehangen worden. Schotel "kijkt" uit naar mijn huis op 9 meter afstand en ondanks dit "obstakel" ontvang ik prima signaal/beeld.

Gesloten