LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarde hechten aan uitspraken van klantenservice KPN..??!!??

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
r.vos83

Waarde hechten aan uitspraken van klantenservice KPN..??!!??

Ongelezen bericht door r.vos83 »

In Oktober vorig jaar heb ik bij KPN Internet Plus Bellen aangevraagd (23 okt 2006). Ik heb 4 weken moeten wachten op de levering en het eerste gebruik vond plaats op 25 november 2006. Ik heb Internet Plus Bellen een jaar prima kunnen gebruiken (enkele ups en downs en klachten maar dat is bekend met Internet Plus Bellen).

Nu zou ik dus dit jaar een ander ADSL abonnement willen hebben, eentje zonder bellen want dat gebruik ik te weinig. Halverwege oktober bel ik met de klantenservice van KPN om te vragen hoe en voor wanneer ik het abonnement op dien te zeggen. Antwoord van deze meneer was dat het niet uitmaakte wanneer ik het abonnement op zou zeggen als het maar voor 25 november was en dan zou het abonnement per 25 november stop gezet worden.

Met deze informatie ben ik om mij heen gaan kijken wat voor mij het beste abonnement zou zijn en ik heb gekozen voor Orange ADSL extra, dit abonnement is € 10,- goedkoper dan mijn huidige en het internet is 4 maal zo snel. De keuze was gemaakt en donderdag 1 november 2007 heb ik Orange daadwerkelijk besteld.

Vandaag 3 november 2007 heb ik contact opgenomen met de KPN om mijn abonnement op te zeggen. Mevr. van de KPN heeft alle gegevens met mij doorgenomen en heeft een reden van opzegging genoteerd, ze zou alles even in orde maken en ik werd in de wacht geplaatst. Na 2 minuten te hebben gewacht komt mevrouw bij mij terug met de mededeling dat mijn abonnement niet kan worden opgezegd omdat het het per 23 oktober stilzwijgend met een jaar verlengd is. Nog een aantal vragen gesteld over het hoe en waarom maar het enige wat zij kon zeggen was: "Sorry dat mijn collega u foutief heeft geïnformeerd, ik kan daar helaas niets aan doen".

Tsja en daar zit je dan, door een foutieve uitspraak van een medewerker van de klantenservice van de KPN zit ik nu met de gebakken peren en kan ik mijn Orange weer afzeggen in afwachting van mijn bezwaar bij de KPN.

Uit ervaringen in het verleden durf ik nu geen uitspraak van een callcenter medewerker meer in vol vertrouwen aan te nemen. Ik ben haast geneigd om de klanteservice dan maar een keer of 5 te moeten bellen om dan verschillende uitspraken met elkaar te vergelijken en de beste eruit te pikken.

Uit de algemene voorwaarden Internet Plus Bellen wordt ik ook niet veel wijzer.

"De Overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd en heeft een nader te bepalen
minimumduur en wordt na afloop van de minimumduur automatisch met steeds een jaar
verlengd."

Ik weet het niet meer en baal nu enorm van de hele situatie....

Henri42

Re: Waarde hechten aan uitspraken van klantenservice KPN..??!!??

Ongelezen bericht door Henri42 »

KPN ? er zijn 40.000 klanten met hetzelfde probleem,Kassa besteedter aandacht aan

r.vos83

Maar hoe kom ik er nu onderuit, een mondelinge overeenkomst is ook rechtsgeldig maar hoe veel waarde hecht men aan de uitspraken van deze medewerker. Hij heeft mij verzekerd dat als ik voor de 25e van november op zou zeggen dat er geen probleem zou zijn, hij doet deze uitspraak toch namens de KPN.

trappist

Ongelezen bericht door trappist »

belangrijke uitspraken van klanten worden tegenwoordig opgenomen door call-center medewerkers.
Het wordt tijd dat klanten ook gesprekken met voor hen belangrijke toezeggingen gaan vastleggen.
Dus fabrikanten van eenvoudige telefoon-opname apparatuur: gat in de markt!

queenfan

Ongelezen bericht door queenfan »

Opzeggen Abonnement zie link

- Voor je telefoon thuis bel je met de klantenservice 0900-0244 (€0,10 per minuut en kies voor optie 'Opzegging'.
Michien dat dit helpt.

r.vos83

Geplaatst op 03 Nov 2007 22:58 door trappist

--------------------------------------------------------------------------------

belangrijke uitspraken van klanten worden tegenwoordig opgenomen door call-center medewerkers.
Het wordt tijd dat klanten ook gesprekken met voor hen belangrijke toezeggingen gaan vastleggen.
Dus fabrikanten van eenvoudige telefoon-opname apparatuur: gat in de markt!

Ik heb hier dus hetzelfde idee bij, vandaar mijn vraag hoeveel waarde je nou eigenlijk moet hechten aan de uitspraken van z'n callcenter. Eigenlijk weet ik het antwoord al, als het het goede antwoord is heb je mazzel en als het het foute antwoord is dan heb je gewoon pech gehad.

Geplaatst op 04 Nov 2007 10:11 door queenfan

--------------------------------------------------------------------------------

Opzeggen Abonnement zie link

Quote:
- Voor je telefoon thuis bel je met de klantenservice 0900-0244 (€0,10 per minuut en kies voor optie 'Opzegging'.

Michien dat dit helpt.
Beide reeds gedaan, helaas.....daar komt het probleem dus uit voort....

Ik zal zodadelijk nog eens contact opnemen met KPN, ben erg benieuwd wat ze vandaag te melden hebben....

Ron58

Ongelezen bericht door Ron58 »

Mijn ervaringen met KPN hebben me geleerd dat je aan de antwoorden van de medewerkers weinig waarde moet hechten en aan de beloftes helemaal geen.

r.vos83

Mijn ervaringen met KPN hebben me geleerd dat je aan de antwoorden van de medewerkers weinig waarde moet hechten en aan de beloftes helemaal geen.
Waarde hechten aan de uitsprakenvan 1e lijns medewerkers is dus bij deze verleden tijd. Waarde hechten aan uitspraken van 2e lijns medewerkers is misschien nog te doen mits hier bevestiging van komt per brief of e-mail.

Dat men nog van klantenservice durft te spreken zeg.... :?

Henri42

Mijn ervaringen met KPN hebben me geleerd dat je aan de antwoorden van de medewerkers weinig waarde moet hechten en aan de beloftes helemaal geen. citaat Ron !!

dezelfde kreten lanceert hij ook over UPC,welke waarde moeten we daar dan aan hechten ??. veel geschreeuw en weinig wol !! :)

Ron58

Henri42/Laurent, zoals gewoonlijk klets je weer uit je nek, mijn ervaringen met KPN en UPC heb ik al een paar keer uitgebreid hier beschreven, mijn opmerkingen komen niet zomaar uit de lucht vallen.
Het enige waar jij je mee bezig houdt is anderen persoonlijk aanvallen.

nieuwenhuysen

Ongelezen bericht door nieuwenhuysen »

Volgens de Algemene Voorwaarden die op hun eigen site staan heb je na 1 jaar een opzegtermijn van 1 maand voor ADSL. Voor klanten die voor 2001 een abonnement hadden gebruiken ze stilzwijgend andere regels die bepaald niet klantvriendelijk zijn. Ze worden dan ook niet op de website vermeld. Ik heb een brief geschreven waarin ik eiste dat ik ook - met mijn opzegging - zou vallen onder de regels van hun eigen Algemene Voorwaarden. Er staat namelijk nergens vermeld dat die alleen voor bepaalde klanten gelden. Je kunt dat misschien ook proberen.

r.vos83

Ik heb vandaag nog maar een keer met de KPN gebeld, puur uit nieuwsgierigheid.

Wel vandaag deelde mij het volgende mee:

"Uw abonnement loopt af op 25 november 2007 en een collega van mij heeft op 3 november een verzoek tot opheffen/opzeggen doorgestuurd naar de betreffende afdeling. Mijn collega heeft er een notitie bijgedaan dat er door foutieve voorlichting een verkeerde datum was gegeven waarvoor het abonnement opgezegd diende te worden. Hierdoor is de opzegtermijn, buiten de schuld van de klant om, met een week overschreden. Deze afdeling beslist uiteindelijk en ik kan u niet zeggen wat het verloop zal zijn. Hoe er ook beslist zal worden u zult hier vóór 25 november per brief over worden geïnformeerd."

Ik weet echt niet meer wat ik nu kan verwachten en niemand kan mij met zekerheid zeggen wat nu de daadwerkelijke contractdatum is. Ik heb reeds een klachtenbrief opgesteld maar ik wacht het antwoord van "de betreffende afdeling" af.

Man man man wat een drama....

r.vos83

Goed nieuws (denk ik)

Vandaag een brief ontvangen en alles is GELUKKIG goed gekomen. Ik moet alles nog ff afwachten wanneer Orange het internet werkend heeft maar op 26 november komen ze de experia-box van KPN ophalen.

Als het allemaal goed loopt heb ik vanaf 28 november Orange ADSL extra.....

Vol verwachting klopt mijn hart....

Mr. Floppy

Ongelezen bericht door Mr. Floppy »

Als het allemaal goed loopt heb ik vanaf 28 november Orange ADSL extra.....
Van kwaad tot erger :cry:

Henri42

kan het nog erger dan bij KPN ?

Ron58

bij UPC?? :lol:

queenfan

Ongelezen bericht door queenfan »

Ron58

bij UPC?? :lol:
En daar kan niemand tegen aan zo erg is UPC :evil:

Ron58

En daar kan niemand tegen aan zo erg is UPC
Pas op, je maakt Henri wakker :lol:

Henri42

UPC DE beste

KPN De slechtste

Ons Net Bagger

agro

Ongelezen bericht door agro »

UPC DE beste

KPN De slechtste

Ons Net Bagger
En henri de gekste. :wink:

Gesloten