LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CD WOW geeft geen geld terug !!!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
animuse
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 okt 2007 21:15

CD WOW geeft geen geld terug !!!

Ongelezen bericht door animuse »

op 12 juni bestelde ik een game voor mijn zoon. Leuk voor de vakantie. Nu ( 3 oktober) heb ik hem nog steeds niet binnen. Dus ik annuleer de order.
Krijg ik het bericht in het engels dat ik kan kiezen tussen een voucher van 1 pond of een cheque die ik bij de bank in kan leveren, waarvoor de bank een bijdrage vraagt.
Ik wil gewoon mijn geld terug !
Dus ik stuur het bericht met mijn bankrekening en het verzoek het volledige bedrag daarop over te maken.

Dat kan niet volgens hen.

WAT KAN IK DOEN ???

ST

Re: CD WOW geeft geen geld terug !!!

Ongelezen bericht door ST »

Ze geven wel geld terug (als ik je verhaal goed begrijp) dmv een cheque, die jij dan bij je bank kan laten verzilveren.
Dat jouw bank daar een bijdrage voor vraagt, is CDWOW's probleem eigenlijk niet..

angry dragon
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 mei 2006 15:43

Re: CD WOW geeft geen geld terug !!!

Ongelezen bericht door angry dragon »

Ik heb ook nog steeds geen geld retour en heb al diverse keren gemaild.
Ook heb ik onlangs een cd besteld (en betaald) maar tot op heden niet binnen gekregen... Op mail via klantenservice wordt niet gereageerd..
Eerdere bestellingen zijn altijd prima verlopen, maar de laatste tijd is het dieptriest.
Ben bang dat ik mijn geld kwijt ben...

animuse
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 okt 2007 21:15

Re: CD WOW geeft geen geld terug !!!

Ongelezen bericht door animuse »

Ik heb ook het gevoel dat het niet meer veilig is om bij cd wow te bestellen... heb er al jaren regelmatig besteld, maar nu durf ik het ook niet meer.
Ik heb nog bij diverse andere instanties ( oa consuwijzer en juridisch loket) gevraagd wat je kunt doen, het komt erop neer dat je moet betalen:
- om een tegoedbon te krijgen
- om een cheque te innen ( 12,50 euro)
- om een rechter in te schakelen
Al sta je in je recht... je hangt !

Gewoon niet meer daar bestellen lijkt me het verstandigst !

angry dragon
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 mei 2006 15:43

Re: CD WOW geeft geen geld terug !!!

Ongelezen bericht door angry dragon »

:?
Laatst gewijzigd door angry dragon op 10 nov 2007 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.

angry dragon
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 mei 2006 15:43

Re: CD WOW geeft geen geld terug !!!

Ongelezen bericht door angry dragon »

Cd-importeur over de kop door miljoenenboete

Bron: Pocket-lint, submitter: pjottum, views: 32.550

Online cd-prijsvechter CD Wow lijkt onder de druk van de Britse copyrightwaakhond BPI te bezwijken. De shop, die eerder werd veroordeeld tot een miljoenenboete, is in surseance van betaling gegaan. De retailer staat in de etalage.

Het bedrijf, dat kantoor houdt te Hong Kong en webshops runt in verschillende landen waaronder Groot-Brittannië en Nederland, werd in mei door het Britse hooggerechtshof veroordeeld tot een boete van omgerekend zestig miljoen euro, wegens het schenden van een schikking uit 2004 met de BPI. Hierin was afgesproken dat CD Wow zou stoppen met zogeheten parallele imports - het importeren van op zich legitieme (niet nagemaakte) producten uit een ander land met lagere prijzen, maar zonder dat de houder van het intellectuele eigendom daarvoor toestemming heeft gegeven. CD Wow gaf destijds aan dat er fouten waren gemaakt bij de inkoop en er toch schijfjes uit Azië waren binnengeglipt.

CD Wow is tegen de miljoenenboete in beroep gegaan, die vindt het bedrijf namelijk buitenproportioneel hoog. Bovendien is het bedrijf van mening dat het niet uit te leggen is dat enkel de platenindustrie beslist dat Britse klanten een veelvoud van hetzelfde product moeten betalen in vergelijking met cd-kopers elders ter wereld. Het feit dat CD Wow in surseance is wijst er op dat het bedrijf het winnen van het hoger beroep niet erg waarschijnlijk acht. CD Wow heeft zijn hele boedel en bedrijfsvoering te koop aangeboden. De online shops van de prijsvechter zijn nog gewoon actief.

angry dragon
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 mei 2006 15:43

Re: CD WOW geeft geen geld terug !!!

Ongelezen bericht door angry dragon »

Er schijnen diverse e-mail adressen actief te zijn voor de klantenservice.
Ik heb steeds gemaild naar [email protected] (via de site) en kreeg helemaal geen reactie terug.
Nu vond ik nog een e-mail adres, [email protected], waarna ik binnen een uur reactie terug kreeg.
Ik wacht maar rustig af, meer kan ik niet doen.... :?

jeroen742
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2008 23:32

Re: CD WOW geeft geen geld terug !!!

Ongelezen bericht door jeroen742 »

ik heb op 11-1-'08 een game besteld bij cd wow de eerste order zou zoek geraakt zijn zij beloofde mij een nieuw exemplaar te sturen en dat is volgens hun ook gebeurd nu in totaal 28 dagen later heb ik mijn game nog steeds niet eerst kon ik nog mailen met het bedrijf maar ineens geven ze geen reactie meer terug ik ben bang dat ik mijn geld kwijt ben 45 euro dus je bent gewaarschuwd!!!!!!!!!! :(

qwerty2007
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 okt 2007 13:06

Re: CD WOW geeft geen geld terug !!!

Ongelezen bericht door qwerty2007 »

ST zegt: Ze geven wel geld terug (als ik je verhaal goed begrijp) dmv een cheque, die jij dan bij je bank kan laten verzilveren.
Dat jouw bank daar een bijdrage voor vraagt, is CDWOW's probleem eigenlijk niet..
Ik durf haast te wedden dat cdwow erop gokt dat de meeste mensen door die kostenmaatregel bij banken dit dus niet doen en dan maar
geen geld terugvragen. cdwow geeft je dus eigenlijk geen keus.
waarom bieden ze geen andere vorm van vergoeding, enkelt een voucher van 1 pond? Wat je eigenlijk doet is cdwow verdedigen in zulke prakijken. Betaald cdwow je wel voor deze PR?

Gesloten