LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nova Lusus

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
mindmerge
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 nov 2007 22:09

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door mindmerge »

Hi, MM...,
(Mag ik je zo noemen??? Ik ben van nature wat lui... en houd van afk....!)
Hi SBI, Tuurlijk, noem ik je voor het gemak SBI.
Is érg belangrijk..., of mag ik jou ook een oplichter noemen... omdat er ook mensen zijn die "oplichter" zijn??
Oke ik neem terug dat MLM altijd 'smerig' is, maar het krijgt zo vaak een slechte naam (helaas).

En wat betreft het franchise verhaal, tja... ik zal mc donald's er maar bij halen. Als ik als franchiser beslis dat ik ineens Mc Unoxworst ga voeren in mijn assortiment dan is het hoofdkantoor daar (begrijpelijk) niet blij mee. Dat is het model nou eenmaal.

Groeten, MM

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door jor »

En dat doet jou allemaal niks hè?
E-tje mag van jou rustig alle mlmbedrijf en nep-mlmbedrijven over één kam scheren, toch??
Heb het al eens eerder gezegd, Jor...., denk ik.....
Je bent niet echt iemand die tegen de stroon IN durft te zwemmen, hè?

So be it
En waarom zou mij dat wat moeten doen? Het is zijn mening en ik heb een andere. Het gaat hier over een bedrijf dat ik direct al als piramidespel benoemde! ook heb ik jou eerder gezegd dat ik dus geen
don quichot ben die overal tegen in ga omdat het anti-mlm is.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door So be it »

Hi SBI, Tuurlijk, noem ik je voor het gemak SBI.
Mag ik daar bezwaar tegen aanbrengen, MM???:lol:...Hahaha....!
Oke ik neem terug dat MLM altijd 'smerig' is, maar het krijgt zo vaak een slechte naam (helaas).
Klopt.
En wat betreft het franchise verhaal, tja... ik zal mc donald's er maar bij halen. Als ik als franchiser beslis dat ik ineens Mc Unoxworst ga voeren in mijn assortiment dan is het hoofdkantoor daar (begrijpelijk) niet blij mee. Dat is het model nou eenmaal.
Zó is het maar nét!!! :wink: En dát zou je dan in gedachten moeten houden.
Als ik als leverancier, op een of andere manier, jou in de gelegenheid stel financieel voordeel te halen... dan heb ik ook het recht bepaalde voorwaarden te stellen, toch??

Groeten, SBI (korter kan niet!!:lol:)

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door So be it »

En waarom zou mij dat wat moeten doen? Het is zijn mening en ik heb een andere. Het gaat hier over een bedrijf dat ik direct al als piramidespel benoemde! ook heb ik jou eerder gezegd dat ik dus geen
don quichot ben die overal tegen in ga omdat het anti-mlm is.
Jor..., je hebt er géén moeite mee om iemand af te zeuren die, in zijn enthousiasme, grotere doelen stelt dan jij.

Jij sluit je af..., of durft er niet voor uit te komen, dat er grote inkomens mogelijk zijn in mlm.... en wanneer iemand aangeeft dat hij vertrouwen heeft in een eerlijk mlmgebeuren (kán helemaal niet.., volgens de E-mob) en vertrouwen heeft in zichzelf en grotere doelen stelt dan jijzelf...., dan spring je hem of haar gelijk hijgend in zijn nek!
En dát vind ik dus niet leuk aan jou. (Maar we hoeven niet met elkaar te flikvlooien hoor!! :lol:)

So be it

mindmerge
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 nov 2007 22:09

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door mindmerge »

Hallo SBI,

We begrijpen elkaar geloof ik wel. Wat betreft franchise, daar houden we maar over op :)

Ik hoop toch nog dat er iemand kan uitleggen wat ik in 2 bovenstaande posts heb gezegd over de aandelen in de NV. Heeft iemand een verklaring waarom je pas echte aandelen krijgt bij de beursgang ipv bij aankoop van de aandelen? Laten we wel wezen, zelfs al zou Nova Lusus geld waard worden, met de 'stock entitlements' ben je in dat geval nog geen spekkoper! De echte aandelen van de NV worden meer waard, en niet die informele 'stock entitlements'.

Groeten, MM

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door So be it »

truste, MM........,

Je bent "financieel" aardig op de hoogte, begrijp ik???
Dan ben ik toch wel benieuwd wat JIJ kunt aanvoeren tegen echte mlm...., maar dat komt dan misschien nog wel's....!:wink:

De E-mob, E en volgelingen, komen niet verder dan "verzadiging" en "er is iemand BOVEN je die aan jou verdient".... en dat vind ik wat zielig om als argument te gebruiken..., maar daar zijn ze het niet mee eens, dus!:lol:

SBI.. truste.

mindmerge
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 nov 2007 22:09

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door mindmerge »

truste, MM........,

Je bent "financieel" aardig op de hoogte, begrijp ik???
Dan ben ik toch wel benieuwd wat JIJ kunt aanvoeren tegen echte mlm...., maar dat komt dan misschien nog wel's....!

De E-mob, E en volgelingen, komen niet verder dan "verzadiging" en "er is iemand BOVEN je die aan jou verdient".... en dat vind ik wat zielig om als argument te gebruiken..., maar daar zijn ze het niet mee eens, dus!

SBI.. truste.
Mwah op de hoogte, ik houd ervan om dingen uit te pluizen waar sommigen afhaken. Dan ga ik altijd ietsje verder...

Ik denk dat MLM waarbij je louter verdient aan lagen onder je (in de keten) niet veel mis is. De fout zit hem in het betalen om toe te treden. Als je gewoon "gratis" kunt toetreden tot een piramide en onderaan aansluit bij de vorige deelnemer lijkt me daar niet veel mis mee. Ik kan me daarbij voorstellen dat er "gesjoemeld" wordt binnen de piramide en dat er vriendjes van de top omhoog gebracht worden.

Wat de anderen aanvoeren klopt natuurlijk wel een beetje, want als ik een handeltje zou willen beginnen en ik doe dit in mijn eentje dan hoef ik niemand te betalen, en anders ben ik tientallen procenten commissie kwijt aan de mensen boven mij in de keten.

Welterusten!, MM

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door So be it »

Hij was binnen nét voor ik naar boiven wilde gaan...:lol:
Mwah op de hoogte, ik houd ervan om dingen uit te pluizen waar sommigen afhaken. Dan ga ik altijd ietsje verder...
Mooi.
Ik denk dat MLM waarbij je louter verdient aan lagen onder je (in de keten) niet veel mis is. De fout zit hem in het betalen om toe te treden. Als je gewoon "gratis" kunt toetreden tot een piramide en onderaan aansluit bij de vorige deelnemer lijkt me daar niet veel mis mee.
klopt..., nét als een werkgever een graantje meepikt van de mensen "onder hem", die hij traint en begeleid.
Ik kan me daarbij voorstellen dat er "gesjoemeld" wordt binnen de piramide en dat er vriendjes van de top omhoog gebracht worden.
Als ik jou was zou ik dat, met wat je net over jezelf zei...., NIET voorstellen..., maar onderzoeken!:wink:
Wat de anderen aanvoeren klopt natuurlijk wel een beetje, want als ik een handeltje zou willen beginnen en ik doe dit in mijn eentje dan hoef ik niemand te betalen, en anders ben ik tientallen procenten commissie kwijt aan de mensen boven mij in de keten.
Héhéhé....!
Wat is dat voor een ondoordachte opmerking van een doordenker!!!??? :lol:

Een glazenwasser (wat een boeven zitten daarbij, zeg!!!) heeft een leuke wijk..., maar hij heeft ook maar 24 uur in een dag!!!
Hij huurt iemand in waar hij aan verdient en leidt hem op tot glazenwasser met zijn eigen wijk... waar hij vervolgens 10% van de omzet voor krijgt.

Dat doet hij zo 10 keer.
Wanneer hij nu wel... of NIET werkt........ hij verdient minimaal hetzelfde als een doorsnee glazenwasser!

Vertel, MM..., WAT is daar mis mee?

Morgen graag..., want ik ga echt naar boven anders moet ik vanavond in het kolenhok slapen!!! :lol:

SBI

avivito
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 nov 2007 15:18

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door avivito »

truste, MM........,

Je bent "financieel" aardig op de hoogte, begrijp ik???
Dan ben ik toch wel benieuwd wat JIJ kunt aanvoeren tegen echte mlm...., maar dat komt dan misschien nog wel's....!Wink

De E-mob, E en volgelingen, komen niet verder dan "verzadiging" en "er is iemand BOVEN je die aan jou verdient".... en dat vind ik wat zielig om als argument te gebruiken..., maar daar zijn ze het niet mee eens, dus!Laughing

SBI.. truste.
En dat heb jij ze al die jaren nog steeds niet kunnen uitleggen!?

:roll:

Groet.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door So be it »

En dat heb jij ze al die jaren nog steeds niet kunnen uitleggen!?
Tja..., wat de boer niet kent, da vret-ie niet hè????

Maar jij snapt het wél, dan, Avivito???:roll:

Denk dat er énige mate van (echte) intelligentie nodig is....!:lol:

SBI

avivito
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 nov 2007 15:18

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door avivito »

Kijkend naar je historie op dit forum begin ik toch echt te twijfelen aan je vermogen om mensen te overtuigen! Kun je je tijd niet beter besteden? Aan MLM bijvoorbeeld?? Levert meer op denk ik!

Groet.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door So be it »

Kijkend naar je historie op dit forum begin ik toch echt te twijfelen aan je vermogen om mensen te overtuigen! Kun je je tijd niet beter besteden?
Schreef ik net niet ergens....:
Wie heeft het recht....etc. etc.....???

Ik wil niemand overtuigen!!!

Je geeft er blijk van weinig te snappen van mlm... en tóch heb je een oordeel klaar.
Hij vergelijkt MLM bedrijven altijd met klassieke ondernemingen. Alsof je moet betalen om bij een bedrijf te mogen werken.
Je bent gewend dat de overal die je draagt, door je werkgever verstrekt wordt.
Een ondernemer weet dat hij de kosten van een overal zélf moet ophoesten.......!

SBI

avivito
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 nov 2007 15:18

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door avivito »

Hoe kom je erbij dat ik een overal draag?? Waar baseer je dit op?? En een overal wordt normaal gesproken door de werkgever betaald!!

Groet.
Laatst gewijzigd door avivito op 07 nov 2007 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door So be it »

En misschien vertel ik je een beetje lomp...... dat je er geen barst van snapt..., maar ik ben hier niet om te slijmen en mensen te "werven"......

Als ik één persoon er wél van kan "overtuigen" zijn gezonde verstand te gebruiken..., dan vind ik het al best! :wink:

Maar de meeste mensen zijn napraters en roddelaars......:(

So be it

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door So be it »

Hoe kom je erbij dat ik een overal draag?? Waar baseer je dit op??
In het voorbeeld mag het óók je stropdas zijn, Avivito.....:lol:

SBI

avivito
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 nov 2007 15:18

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door avivito »

Kijk, dat bedoel ik nou! Waar baseer je het op dat ik een stropdas draag of voor een baas werk??

Groet.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door So be it »

Kijk, dat bedoel ik nou! Waar baseer je het op dat ik een stropdas draag of voor een baas werk??
Sokken van de baas dan??? :shock:

Kom..., vertel, wat vind jij van mlm dan?? (En bén je ondernemer" dan??)

SBI

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door jor »

Piramideman drie jaar de cel in
DORDRECHT- De Dordtse organisator van piramidespelen Arie Stok moet drie jaar de gevangenis in. Ruim 3,5 jaar nadat de Dordtse rechtbank hem tot deze straf veroordeelde wegens oplichting en fraude, heeft de Hoge Raad zijn beroep verworpen.

Foto ANP
Daarmee wordt het vonnis van het Gerechtshof in Den Haag onherroepelijk. Dat veroordeelde hem in januari 2006 tot dezelfde straf voor het organiseren van piramidespelen en het wegmoffelen van vele miljoenen euros.

Stok klopte eind jaren 90 en begin deze eeuw ongeveer 22.000 deelnemers tussen 3 en 5 miljoen euro uit de zak met spelen als Orpiton, Hypotheekplan, Het Ei, de Stichting Helping Hands of het leasen van Roemeense koeien.

Justitie liet hem lange tijd ongemoeid, totdat curator mr. C. Hamm van zijn failliete Arie Stok BV zich op de zaak stortte. Bij hem meldden zich 171 gedupeerden. Na de aangifte van Hamm ging justitie wel tot vervolging over en werd de Dordtenaar door de rechter veroordeeld
En dit gebeurd dan uiteindelijk met piramidespellen, Al de euro's verdwenen en de organisator de bak in. ( als ze hem kunnen vinden tenminste).Als iemand zich met Nova lusus bezighoud zou ik toch even beter nadenken. :idea:. want voor alle duidelijkheid, Daar gaat dit topic over!!

mrtelecom

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Het is toch opvallend hoe weinig mensen die ageren tegen MLM geen begrijpend lezen beheersen. Nu wordt de conclusie getrokken dat MLM met franchise wordt vergeleken terwijl het enkel een antwoord is op de opmerking dat MLM de enige bedrijfstak is waar je moet betalen om te mogen werken.

Ben ik nou zo slim of zijn zij nou zo dom.

:wink:

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door jor »

Ben ik nou zo slim of zijn zij nou zo dom.

Jij bent dus zo dom, Dit topic gaat over Nova Lusus en niet jou gezeur.

Gesloten