LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Cadeaubon kwijt geraakt
-
Re: Cadeaubon kwijt geraakt
Het is eigenlijk gewoon een product, zo'n cadobon
ik kan ook niet aankomen met "ik ben mijn koffiezet apparaat ergens verloren, ik wil een nieuwe ik weet zeker dat niemand dat ding kan gaan gebruiken"
De klant zou dan zelf voor een bewijs ect. moeten zorgen, niet de ondernemer die weer extra handelingen moet maken en extra kosten
ik kan ook niet aankomen met "ik ben mijn koffiezet apparaat ergens verloren, ik wil een nieuwe ik weet zeker dat niemand dat ding kan gaan gebruiken"
De klant zou dan zelf voor een bewijs ect. moeten zorgen, niet de ondernemer die weer extra handelingen moet maken en extra kosten
Tuurlijk niet.
Als de mensen de boel kwijtraken is het hun eigen verantwoordelijkheid.
En als men slordig is met die bonnen, dan moeten ze het maar voelen.
Ik bedoel, als men zijn eigen verantwoordelijkheid niet neemt, dan moet de winkelier deze niet over moeten nemen, omdat men weigert om de eigen verantwoordelijkheid te nemen.
Raakt men een cadeaubon kwijt, dan heeft men pech.
Men moet gewoon de eigen verantwoordelijkheid nemen.
Zo is het met meerdere zaken.
In het geval van de TS is de winkelier wel de ***, omdat hij wel een klant kwijt is omdat diezelfde winkelier het verdomde om de TS tegemoet te komen terwijl diezelfde winkelier dat helemaal niet hoefde.
En dat de winkelier maar de klant altijd tegemoet moet komen uit naam van klantvriendelijkheid, is ook weer zeer zwaar overdreven en ook een vorm van chantage.
Dus uiteindelijk kost het de winkelier meer geld, wat totaal niet rechtvaardig is.
En op naam zetten is ook weer niet praktisch, omdat als het een cadeaubon is, moet het een verrassing voor iemand zijn.
En daar krijg je gedonder mee.
Ik heb zoiets in het verleden meegemaakt.
Het bedrijf waar ik werkzaam was (VDB Computers in Wijchen) werkte met reparatiebonnen.
De klant moest altijd met de reparatiebon de computer op komen halen.
Ik had baliedienst en een klant kwam de computer ophalen. Het was een moeder met haar zoontje.
Ik zoeken en zoeken, maar de computer was nergens te vinden. De klant was woest en was aan het schuimbekken.
En wat bleek?
De vader van die jongen had van de reparatiebon een copie gemaakt en had die middag de computer opgehaald.
En dergelijke situaties kun je krijgen als je een bon opnieuw uitgeeft.
Als de mensen de boel kwijtraken is het hun eigen verantwoordelijkheid.
En als men slordig is met die bonnen, dan moeten ze het maar voelen.
Ik bedoel, als men zijn eigen verantwoordelijkheid niet neemt, dan moet de winkelier deze niet over moeten nemen, omdat men weigert om de eigen verantwoordelijkheid te nemen.
Raakt men een cadeaubon kwijt, dan heeft men pech.
Men moet gewoon de eigen verantwoordelijkheid nemen.
Zo is het met meerdere zaken.
In het geval van de TS is de winkelier wel de ***, omdat hij wel een klant kwijt is omdat diezelfde winkelier het verdomde om de TS tegemoet te komen terwijl diezelfde winkelier dat helemaal niet hoefde.
En dat de winkelier maar de klant altijd tegemoet moet komen uit naam van klantvriendelijkheid, is ook weer zeer zwaar overdreven en ook een vorm van chantage.
Dus uiteindelijk kost het de winkelier meer geld, wat totaal niet rechtvaardig is.
En op naam zetten is ook weer niet praktisch, omdat als het een cadeaubon is, moet het een verrassing voor iemand zijn.
En daar krijg je gedonder mee.
Ik heb zoiets in het verleden meegemaakt.
Het bedrijf waar ik werkzaam was (VDB Computers in Wijchen) werkte met reparatiebonnen.
De klant moest altijd met de reparatiebon de computer op komen halen.
Ik had baliedienst en een klant kwam de computer ophalen. Het was een moeder met haar zoontje.
Ik zoeken en zoeken, maar de computer was nergens te vinden. De klant was woest en was aan het schuimbekken.
En wat bleek?
De vader van die jongen had van de reparatiebon een copie gemaakt en had die middag de computer opgehaald.
En dergelijke situaties kun je krijgen als je een bon opnieuw uitgeeft.
En daar gaat het mij om.Het is eigenlijk gewoon een product, zo'n cadobon
De winkelier moet altijd maar tegemoet komen.
Het ergste van alles vind ik nog dat de winkelier van de TS echt de slachtoffer is.
Hij hoefde de TS totaal niet tegemoet komen en heeft terecht de poten stijf gehouden.
De TS heeft de winkelier ook niet aansprakelijk gesteld en verantwoordelijk gehouden, maar de winkelier is wel een klant kwijt.
Ik vind het gedrag van de TS niet kloppen en ook zijn beslissingen kloppen ook niet.
-
ik wil de consumenten hier nogmaals op het hart drukken (ikzelf ben geen ondernemer overigens) dat de ondernemer ook een man van vlees en bloed is, en met een bedrijf gigantische verantwoordelijkheden heeft
wat menig consument denkt, is dat de winkelier een goud leven heeft en dat de eigenaar van het bakkertje op de hoek een landhuis heeft (sarcasme) maar de ondernemer heeft (vaak) ook wat moeten doen om daar te komen, die ondernemer heeft het echt niet veel beter dan de gemiddelde consument hoor!
ondernemers moeten zich aan veel regels houden, een misstap kan hun doodvonnis betekenen
dus, in het kort
de ondernemer heeft het niet veel beter dan de gemiddelde consument!
wat menig consument denkt, is dat de winkelier een goud leven heeft en dat de eigenaar van het bakkertje op de hoek een landhuis heeft (sarcasme) maar de ondernemer heeft (vaak) ook wat moeten doen om daar te komen, die ondernemer heeft het echt niet veel beter dan de gemiddelde consument hoor!
ondernemers moeten zich aan veel regels houden, een misstap kan hun doodvonnis betekenen
dus, in het kort
de ondernemer heeft het niet veel beter dan de gemiddelde consument!
Geplaatst op 20 Okt 2007 02:53 door fransvanderwerff
Bij de plaatselijke juwelier kocht ik ter gelegenheid van de verjaardag van mijn vrouw een cadeaubon te besteden bij deze juwelier, ter waarde van honderdvijftig euro. De cadeaubon raakt na een week zoek. Alles nagekeken, niets te vinden. De juwelier zegt:'Mevrouw dan hebt u pech gehad!'. Is dit einde verhaal of is hier nog wat aan te doen
Geplaatst op 20 Okt 2007 16:07 door fransvanderwerff
De juwelier kent mij goed. Ik koop al jaren bij deze zaak. Ik zal nog een poging ondernemen om hem op andere gedachten te brengen. Als hij mij als klant kwijt raakt kost hem dit meer geld dan de zoekgeraakte cadeaubon.
Geplaatst op 20 Okt 2007 23:05 door fransvanderwerff
Het is een kwestie van tellen. Als ik iedere drie jaar voor twee honderd euro bij deze juwelier koop dan verdient hij daar minimaal bruto 120 euro op. Kwestie van tellen! Als ik daarbij het verhaal over zijn houding ten opzichte van een jaren lange klant door vertel aan de mensen die ik geregeld spreek, zal dit zijn reputatie geen goed doen. Heeft niets met verbeelding te maken, maar alles met hoe je een trouwe klant behandelt.
Geplaatst op 21 Okt 2007 03:56 door fransvanderwerff
Dus je eigen stommiteit ga je nu verhalen op de juwelier door die man in een kwaad daglicht te stellen?
Ik zou je de winkel uittrappen! Ga je schamen!
Jij bent zeker ook zo'n eikel die een half leegegedronken fles wijn terugbrengt met de klacht dat ie niet te zuipen was?
Ja, ik ken dat soort gasten, je bent zielig!
Geplaatst op 21 Okt 2007 16:11 door fransvanderwerff
Ik vertel alleen mijn ervaring met de juwelier. Ik vroeg niet eens een nieuwe cadeaubon. Overigens als de juwelier een goede administratie bijhoudt en dat doet hij ongetwijfeld, zal hij bij een mogelijke uitreiking van een duplicaatbon, een aantekening maken dat de originele bon ongeldig is geworden. Zie wat dat betreft ook de reactie van rattaplan.
(uh BMS.Jan denk ik)
Laatst aangepast door fransvanderwerff op 21 Okt 2007 16:27, in totaal 1 keer bewerkt
Geplaatst op 21 Okt 2007 16:38 door fransvanderwerff
Geplaatst op 25 Okt 2007 03:17 door fransvanderwerff
Tien pagina's met reacties, dat had ik nooit kunnen denken! Goede raad en scheldpartijen, het was waard om te lezen. Waarom ik niet met mijn vrouw meegegaan ben naar de juwelier? Ik werk op twaalf uur vliegen afstand van de juwelier.
Tot een volgend topic!
Geplaatst op 26 Okt 2007 17:56 door fransvanderwerff
De opmerking van Ulbe, als ook enige andere opmerkingen met dezelfde strekking, slaat nergens op. Lees mijn allereerste opmerking (Topic). Ik stel de juwelier niet verantwoordelijk, heb hem niet gechanteerd etc. Mijn vrouw is zelfs geen discussie met hem aangegaan. Ik vroeg in de topic:'Is dit einde verhaal of is hier nog wat aan te doen?'. Het resultaat is:Hij is een klant kwijt!
Geplaatst op 26 Okt 2007 18:19 door fransvanderwerff
Geplaatst op 26 Okt 2007 21:02 door fransvanderwerff
Echter lezen wij dingen die hem in de mond zijn gelegd. Maar toch als hij niet hat gereageerd had het bij een goede topic de laatste regel blijven hangen met een goede vraag.
heb ik nu een puntje plus gekregen?
Maar goed dat je nu kunt quoten BMS anders had je nu platte vingertopen gehad.
Evengoed een 10 met een griffel
-
Ik lees verbaasd de reacties:
wat een taal, ik zou je de winkel uitschoppen/slaan...
belachelijk.
Ik denk dat wanneer je een bon met die waarde kwijt raakt je zelf ook zou proberen hoe dit op te lossen.
Bij onze juwelier worden alle bonnen op naam en datum uitgeschreven. Dan heb je de mogelijkheid om de bon uit te laten schrijven.....
Succes Frans!
Ik vind het krijgen van bonnen trouwens een enorm risico.... zoiets raakt namelijk heel vaak kwijt of wordt vergeten,
Frans ik zou in het vervolg je vrouw een zelfgemaakte/geschreven bon geven: die ze bij jou zelf op het moment van aanschaf kan verzilveren....
daar kan niet zoveel bloed uitlopen hihi.
Ellie
wat een taal, ik zou je de winkel uitschoppen/slaan...
belachelijk.
Ik denk dat wanneer je een bon met die waarde kwijt raakt je zelf ook zou proberen hoe dit op te lossen.
Bij onze juwelier worden alle bonnen op naam en datum uitgeschreven. Dan heb je de mogelijkheid om de bon uit te laten schrijven.....
Succes Frans!
Ik vind het krijgen van bonnen trouwens een enorm risico.... zoiets raakt namelijk heel vaak kwijt of wordt vergeten,
Frans ik zou in het vervolg je vrouw een zelfgemaakte/geschreven bon geven: die ze bij jou zelf op het moment van aanschaf kan verzilveren....
Ellie
Kijk zo kan het ook Ellie heeft het door.Maar goed dat je nu kunt quoten BMS anders had je nu platte vingertopen gehad.
Succes Frans!
Ellie
Geplaatst op 07 Nov 2007 12:53 door EllielovesONE
Nita knippen en plakken deed ik al langer.
I know, maar wel fijn dat je nu ook kan quoten toch?
Ja zeker Nita, ook ik kan nog iets leren, alleen het bekennen dat het kan?
Toch nog beter oefenen met quoten Jan.
De reactie van Nita hoort niet in de quote van Ellie thuis.
Als je iets doet moet je het goed doen.
Je zal het wel anders zien, maar dit is opbouwende kritiek.
De reactie van Nita hoort niet in de quote van Ellie thuis.
Als je iets doet moet je het goed doen.
Geplaatst op 06 Nov 2007 17:48 door BMS.Purmerend
--------------------------------------------------------------------------------
hahahaha
hoi hoi hoi
het was maar een opmerking in de goede zin BOT
Het was geen verkeerde topic 16 p. is nogal wat.
BMS.Je doet wel een hoopmoeite om gelijk te krijgen he.
Dit vind jij dus normaal.Hij is zijn bon kwijt hoor niet de juwelier.Geplaatst op 20 Okt 2007 23:05 door fransvanderwerff
Het is een kwestie van tellen. Als ik iedere drie jaar voor twee honderd euro bij deze juwelier koop dan verdient hij daar minimaal bruto 120 euro op. Kwestie van tellen! Als ik daarbij het verhaal over zijn houding ten opzichte van een jaren lange klant door vertel aan de mensen die ik geregeld spreek, zal dit zijn reputatie geen goed doen. Heeft niets met verbeelding te maken, maar alles met hoe je een trouwe klant behandelt.
Iedereen kan wel zeggen dat hij zijn bon kwijt is.
Maar goed dat er geen bonnen zijn voor fietsen en brommers
anders had ik tegen jou gezegd dat ik bij jou een bon gekocht
had maar dat ik hem kwijt was.
Sorry, NAK zal ook deze wel door krijgen (denk ik) en dan denk ik het goed te doen. Enne dit zie ik niet andersAls je iets doet moet je het goed doen.
Sorry nu is het toch verkeerd gelezen. Bot.Dit vind jij dus normaal. Hij is zijn bon kwijt hoor niet de juwelier.
Indien er kritiek is moet deze aan wederzijdse worden geïncasseerd worden.
Ik roep dat als er boven een bedrag een tegoed bon wordt uitgeschreven dat hiervan een kopie is.
Ik wil niet beterweter maar zoals eerder vermeld heb ik daar nu wel verstand van.
Je koopt geen brommer zonder bewijs van overdracht, en als de klant zijn factuur kwijt is, is dit inderdaad stom.
Maar het blijft te allen tijde aan weerskanten aantoonbaar.
Indien de winkelier deze niet heeft geregisterd is er makkelijk vervalsing mogelijk. In dat geval zal ik eenmaal inzetten en deze laten namaken (snap je het nu).
Is deze winkelier standvastig verdiend hij zwart dan is deze een fraudeur en makkelijk aan te geven.
(alleen indien Frans het betalingsbewijs heeft anders valt deze onder tips).
Het is helemaal niet moeilijk om gelijk te hebben maar wel te krijgen.
Maar je komt er achter als Frans zo eerlijk is de naam en plaats door te geven en dan gewoon even bellen hoe deze juwelier werken zo simpel is het.
Echter is dit niet nodig als je even terug zoekt in die langen geplaatste opmerking van mij.
Ik zal deze wel opzoeken wellicht kun je het niet vinden?
de uitgifte van cadeaubonnen aan de klant alsook al die prestaties die zich richten, al naar gelang het gekozen verstrekkingssysteem, op de aanmaak, de afrekening en de verrekening van de cadeaubonnen. Bij deze laatste prestaties wordt met name gedacht aan overkoepelende organisaties van ondernemers dan wel specifiek in het kader van de verstrekking van cadeaubonnen in het leven geroepen centrales die ten behoeve van de aangesloten cadeaubonnen-verstrekkende ondernemers zorgdragen voor het (laten) functioneren van het verstrekkingssysteem.
Waarom wordt de winkelier gestraft omdat hij het verlies niet compenseerd?Quote:
Geplaatst op 20 Okt 2007 23:05 door fransvanderwerff
Dit vind jij dus normaal.Hij is zijn bon kwijt hoor niet de juwelier.
Waarom moet de winkelier de klant tegemoet komen uit naam van klantvriendelijkheid, terwijl die klant de bon kwijt is geraakt en de winkelier niet?
Waarom moet de winkelier altijd geld bijleggen, omdat het uit naam van klantvriendelijkheid is.
Waarom wordt de winkelier gestraft omdat hij terecht de poten stijf houdt?
Waarom moet de winkelier de klant tegemoet komen, terwijl met de bonnen heel gemakkelijk fraude te plegen is?
De reden dat de juwelier geen medewerking aan fransvanderwerff verleent is simpel, omdat er heel gemakkelijk te frauderen kan worden. En daarbij hoeft de juwelier fransvanderwerff niet tegemoet te komen, omdat fransvanderwerff de bon is kwijtgeraakt.
Als de juwelier fransvanderwerff tegemoet zou komen is de juwelier dubbel zo veel geld kwijt.
Moet hij dat er maar voor overhebben voor de klanten?
De mensen die dat wel vinden zijn echt oerstom en kunnen bovendien ook totaal niet nadenken.
Het risico van fraudatie is veel te groot aanwezig en vandaar dat de juwelier fransvanderwerff niet tegemoet komt.
Mijn inziens hoeft de juwelier fransvanderwerff ook totaal niet tegemoet te komen, omdat de juwelier die cadeaubon niet is kwijtgeraakt maar fransvanderwerff wel.
Kortgezegd:
Het is behoorlijk bezopen en niet eerlijk als fransvanderwerff de cadeaubon kwijtgeraakt is, dat de juwelier fransvanderwerff daarin tegemoetkomt.
69.0.4. § 4. Organisaties met betrekking tot cadeaubonnen
Het gestelde in § 2 betekent ook dat in gevallen waarin sprake is van cadeaubonnen die niet door één ondernemer maar door verschillende ondernemers worden uitgegeven, de organisatie of centrale die zich ten behoeve van die ondernemers bezighoudt met de organisatie en de financiële afwikkeling van het verstrekkingssysteem voor de desbetreffende verrichtingen en werkzaamheden is vrijgesteld, ook al bestaan die handelingen enkel uit het (doen) aanmaken van de cadeaubonnen en de verkoop ervan aan de aangesloten ondernemers. Is dat laatste het geval, dan vinden de afrekening en de verrekening van de cadeaubonnen doorgaans plaats tussen de ondernemers onderling. De terzake ontvangen provisie is bij de desbetreffende collega-ondernemer eveneens vrijgesteld van omzetbelasting.
BBCSWaarom wordt de winkelier gestraft omdat hij het verlies niet compenseerd?
Waarom moet de winkelier de klant tegemoet komen uit naam van klantvriendelijkheid, terwijl die klant de bon kwijt is geraakt en de winkelier niet?
Waarom moet de winkelier altijd geld bijleggen, omdat het uit naam van klantvriendelijkheid is.
Waarom wordt de winkelier gestraft omdat hij terecht de poten stijf houdt?
Waarom moet de winkelier de klant tegemoet komen, terwijl met de bonnen heel gemakkelijk fraude te plegen is?
De reden dat de juwelier geen medewerking aan fransvanderwerff verleent is simpel, omdat er heel gemakkelijk te frauderen kan worden. En daarbij hoeft de juwelier fransvanderwerff niet tegemoet te komen, omdat fransvanderwerff de bon is kwijtgeraakt.
Als de juwelier fransvanderwerff tegemoet zou komen is de juwelier dubbel zo veel geld kwijt.
Moet hij dat er maar voor overhebben voor de klanten?
De mensen die dat wel vinden zijn echt oerstom en kunnen bovendien ook totaal niet nadenken.
Het risico van fraudatie is veel te groot aanwezig en vandaar dat de juwelier fransvanderwerff niet tegemoet komt.
Mijn inziens hoeft de juwelier fransvanderwerff ook totaal niet tegemoet te komen, omdat de juwelier die cadeaubon niet is kwijtgeraakt maar fransvanderwerff wel.
Kortgezegd:
Het is behoorlijk bezopen en niet eerlijk als fransvanderwerff de cadeaubon kwijtgeraakt is, dat de juwelier fransvanderwerff daarin tegemoetkomt.
Je hebt gelijk, maar je vergeet een ding. Er wordt gesproken dat deze twee elkaar goed kunnen. En om vervalsing te voorkomen (vooral bij een juwelier waar deze topic over gaat) lijkt het mij het bestrijden van fraude wel op zijn plaats, dus zal deze juwelier gegarandeerd een kopie hebben.
Ik zeg dan ook niet dat deze juwelier te gemoed moet komen maar dat het wel kan omdat deze twee elkaar goed kunnen. Kijk wat daarop het gevolg is dat zijn kwade reacties van Frans.
Ik zal de laatste zijn die iet gratis weg geeft als ik er niets aan verdien.
Nog een keer BMS.Het is mogelijk dat de klant de juwelier
goed kent op basis van 1x per jaar,maar de juwelier krijgt een
hoop klanten en dat zijn dan allemaal goede bekende.Dacht het niet?
Bovendien zal er heus wel wat gebeurd zijn bij de juwelier
(waar niet tegenwoordig) dat hij gewoon voorzichtig is geworden.
Maar wat ik dus vreemd vind is dat als ik een kadobon koop
krijg ik ook een kassabonnetje.Dat is hij dus ook kwijt.
Nou wat wil je dan.Hoe lang is het geleden dat hij die bon gekocht heeft.1/2 weken of 2/3 mnd.
Bewijs het en de juwelier doet niet moeilijk.Wedden om die brommer
die bij jou gejat is
goed kent op basis van 1x per jaar,maar de juwelier krijgt een
hoop klanten en dat zijn dan allemaal goede bekende.Dacht het niet?
Bovendien zal er heus wel wat gebeurd zijn bij de juwelier
(waar niet tegenwoordig) dat hij gewoon voorzichtig is geworden.
Maar wat ik dus vreemd vind is dat als ik een kadobon koop
krijg ik ook een kassabonnetje.Dat is hij dus ook kwijt.
Nou wat wil je dan.Hoe lang is het geleden dat hij die bon gekocht heeft.1/2 weken of 2/3 mnd.
Bewijs het en de juwelier doet niet moeilijk.Wedden om die brommer
die bij jou gejat is