LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Cadeaubon kwijt geraakt
Re: Cadeaubon kwijt geraakt
sorry hoor maar ik lig hier zowat in een deuk,tis net af en toe de moppentrommel
In weze hebben jullie allebij gelijk. Er zijn winkeliers die zullen denken"ik kom hem tegemoet,iedere klant is er 1.EN er zijn winkeliers die "net als BBCS " zeggen ,rot maar op zit op jou niet te wachten.Jammer voor Frans dat hij de laatst genoemde voor zich had.
Ja, in elk geval is het duidelijk ;het kan vriezen en het kan dooien.
In weze hebben jullie allebij gelijk. Er zijn winkeliers die zullen denken"ik kom hem tegemoet,iedere klant is er 1.EN er zijn winkeliers die "net als BBCS " zeggen ,rot maar op zit op jou niet te wachten.Jammer voor Frans dat hij de laatst genoemde voor zich had.
Ja, in elk geval is het duidelijk ;het kan vriezen en het kan dooien.
haal deze zin a.u.b. weg Bot er is er inderaad vandag een bij mij gejatWedden om die brommer
die bij jou gejat is
Laatst gewijzigd door BMS.Purmerend op 07 nov 2007 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Normaal gesproken zijn de cadeaubonnen volgens mij niet op nummer en op naam.Je hebt gelijk, maar je vergeet een ding. Er wordt gesproken dat deze twee elkaar goed kunnen. En om vervalsing te voorkomen (vooral bij een juwelier waar deze topic over gaat) lijkt het mij het bestrijden van fraude wel op zijn plaats, dus zal deze juwelier gegarandeerd een kopie hebben.
Daarbij is het uitgeven van een copie behoorlijk link, ik heb dat zelf meegemaakt met een copie van een reparatiebon bij een computerbedrijf waar ik in het verleden gewerkt heb.
Je kunt elkaar kennen, maar je kunt elkaar niet in de kop kijken.
En ik heb me bij verschillende mensen daar al behoorlijk in vergist.
Mensen waarvan ik dacht dat ik ze vertrouwen kon, hebben mij toch een loer gedraaid.
Een cadeaubon is geen waardepapier.
Dus als ik cadeaubonnen zou uitgeven, dan komen mensen die ik niet ken tuurlijk verzilveren.
Voor zover ik het kan bekijken is dus de TS een cadeaubon kwijtgeraakt en hij vraagt de juwelier of die hem tegemoet wilt komen.
Daarbij pleegd de TS bij de juwelier ook nog chantage.
Als de juwelier hem niet tegemoet komt, dan is de juwelier een goede klant kwijt. Dat is gewoon ordinaire chantage. Anders kan ik dat niet zien.
Als de juwelier een fout zou maken, dan kan ik zijn reactie wel begrijpen, maar de fout ligt nu bij de klant en niet bij de winkelier.
Zoals ik het kan beoordelen is die cadeaubon niet op nummer en op naam verstrekt.
Er kan dus niet meer nagegaan worden welke bonnummer aan de TS verstrekt is.
Dus is het logisch dat de juwelier de TS in welke vorm dan ook tegemoet komt.
Ik vind dat de TS zich behoorlijk kinderachtig gedraagd en ook als een verwend kind.
De TS is die bon zelf kwijtgeraakt en de TS dient dan ook voor alle kosten zelf op te draaien.
De juwelier hoeft hem daarin totaal niet tegemoet te komen.
De juwelier kan de TS wel een nieuwe cadeaubon verstrekken, maar dan gewoon tegen de normale kosten.
En spijtig genoeg is de TS dan wel €150,- extra kwijt, maar dat is helemaal zijn verantwoordelijkheid.
dat weten wij niet (neem ik aan)Nog een keer BMS. Het is mogelijk dat de klant de juwelier
goed kent op basis van 1x per jaar
zeker wel alleen de van de hema en zo niet dat zijn ketenbonnen van maxi maal 15 euro ofzo.Een cadeaubon is geen waardepapier.
Dan is de juwelier €300,- kwijt.
Als een klant bij mij een laptop gekocht heeft en die raakt hij kwijt, moet ik hem dan tegemoet komen in de kosten van de aanschaf van een nieuwe?Er zijn winkeliers die zullen denken"ik kom hem tegemoet,iedere klant is er 1.EN er zijn winkeliers die "net als BBCS " zeggen ,rot maar op zit op jou niet te wachten.
Als een klant bij mij een nieuwe harde schijf koopt en 2 dagen later is hij die kwijtgeraakt, moet ik hem dan in de kosten van de aanschaf tegemoetkomen?
Als jij een bioscoopkaartje gaat kopen en je verliest hem, moet de bioscoop jouw dan tegemoet komen?
Zo werkt het dus niet.
-
In de OP staat heel duidelijk dat hij hem na 1 week kwijt was bot.Hoe lang is het geleden dat hij die bon gekocht heeft.1/2 weken of 2/3 mnd.
Geplaatst op 06 Nov 2007 17:46 door bot321
--------------------------------------------------------------------------------
Ja hoor helemaal gelijk hoor BMS.
Je weet het he.Art.1 De baas heeft altijd gelijk.
Art.2 Als de baas ongelijk heeft treed automatisch
art.1 in werking.
Even zonder gedonder haal die zin weg van die brommer je kunt er mee worden geconverteerd omdat er ook geweld bij is geweest. je weet maar nooitGeplaatst op 07 Nov 2007 17:12 door bot321
Laatst gewijzigd door BMS.Purmerend op 07 nov 2007 17:35, 2 keer totaal gewijzigd.
BMS ,als bot dat.............weg moet halen moet jij het natuurlijk zelf niet gaan quoten. :oops:Haal dat ook weg dan.
Laatst gewijzigd door Nita op 07 nov 2007 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Slaat nu nergens meer op.Ja hoor helemaal gelijk hoor BMS.
Je weet het he.Art.1 De baas heeft altijd gelijk.
Art.2 Als de baas ongelijk heeft treed automatisch
art.1 in werking.
Oke .was maar even een hint.
@BMS, beter op je eigendommen letten in plaats van de hele dag op dit forum te vertoeven. Heb je geen klanten in de zaak, of geen reparaties te verrichten?
Weet ik niat maar je weet hoe gevaarlijk regels kunnen zijn.het personeel weet dat ik hier ook op zit enz.
dom gelul je weet niets.@BMS, beter op je eigendommen letten in plaats van de hele dag op dit forum te vertoeven. Heb je geen klanten in de zaak, of geen reparaties te verrichten?
Sorry, was niet de bedoeling maar ik kan niet tegen onrecht of verwijten als je niet weet waar het overgaat. Ik vind je erg laf als je een oudere 65 jarig vrouw van haar brommer mept die net opgehaald is voor onze deur. Ik mag niet verder in details treden.
Laatst gewijzigd door BMS.Purmerend op 07 nov 2007 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoezo.begrijp het even niet sorry.
OH dat ,dat het niet aan mij was om je daar op te attenderen.