LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fresh Brew koffie

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Hultje
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 nov 2007 14:18

Fresh Brew koffie

Ongelezen bericht door Hultje »

Wat gaan we nu doen met die heerlijke kop koffie, hij staat nu naast me maar aangezien ik 55+ ben heb ik een verhoogde kans van 0,4% :lol: op vroegtijdige hartproblemen. Moet ik nu overgaan op rode wijn overdag ? :?: :o Wie heeft hier goede raad.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Fresh Brew koffie

Ongelezen bericht door kanovaarder »

verhoogde kans op hartproblemen en koffie?

U schrijft: "een verhoogde kans van 0,4% op het krijgen van hartproblemen"

Ik denk dat het stoppen van het drinken van een kopje koffie en het zich zorgen gaan maken op hartproblemen en op aanraden van buren,kennissen,familie en uiteindelijk (met al uw bezorgdheid) de huisarts dat u daarmee de kans op hartproblemen alleen maar vergroot.

Wie lekker in z'n vel zit en daarbij kan genieten van een kopje koffie zal niet snel een hartprobleem krijgen of er moeten erfelijke factoren meespelen. En dan nog!

Drink ze! Maar.....................................
Ah ha; . niet slurpen!.
En ook het koekje niet zo diep indopen!

Grootvader

Hultje
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 nov 2007 14:18

Re: Fresh Brew koffie

Ongelezen bericht door Hultje »

Hallo Kanovaarder, daar ben ik het helmaal mee eens. Overdag op tijd een lekker bakkie koffie en inderdaad niet slurpen. :)
Ook ik ben grootvader dus heb al heel wat kopjes koffie gedronken en ja.. de erfelijke factoren kun je niet uitschakelen maar genieten van het leven maakt veel goed.

p.s. ik zit heerlijk in mijn vel.

odo
Berichten: 77
Lid geworden op: 21 sep 2004 13:02

Re: Fresh Brew koffie

Ongelezen bericht door odo »

Koffie is om met mate van te genieten. En van kwaliteitskoffie geniet je dan nog het meest en deze bevat het minste cafestol. Bovendien zijn er ook goede dingen in koffie: het bevat enkele zeldzame vitaminen en maakt de bloedvaten in de hersenen wijder waardoor bloedtoevoer en hersenfuncties iets verbeteren.

Teveel koffie (meer dan 5 tot 7/dg) is naar mijn ervaring niet gezond. Geniet meer van goede koffie en drink minder, zou ik zeggen.

Gesloten