LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantie gewonnen bij World Travel Club?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
malou
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 jul 2007 18:26

Re: Vakantie gewonnen bij World Travel Club?

Ongelezen bericht door malou »

ja hoor helemaal, en de taxi later weer terug naar 't vliegveld ook.
maar je zult in de gratis week vakantie tijdens 'n (verplichte) presentatie merken dat je pittbulls a la bovenstaande overal kunt tegenkomen.
maar als je daarbij je poot stijf houdt laten ze je met rust,en kun je er best verder nog 'n leuke vakantie van maken,tenzij je wilt kopen natuurlijk.

Engel18
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 okt 2007 17:57

Re: Vakantie gewonnen bij World Travel Club?

Ongelezen bericht door Engel18 »

Beste lezer,

Ik ben part-time reisadviseur en student toeristisch management. Mijn ouders kregen inderdaad een telefoontje en daarna keurig een bevestiging van World Travel Club b.v. Zij kwamen toen naar mij toe met de vraag of dit betrouwbaar is. Het volgende heb ik geantwoord:

Ik verkoop mijn klanten geen reizen van reisorganisaties die niet aangesloten zijn bij de ANVR (Algemene Nederlandse Vereniging voor Reisorganisatoren) en SGR (Stichting Garantiefonds Reisgelden). Hier zijn verschillende redenen voor. In de ANVR reisvoorwaarden staan bepalingen over o.a. annulering. De SGR biedt financiële zekerheid aan reizigers. De laatste tijd zijn verschillende reisorganisaties failliet gegaan. De SGR heeft het faillissement voor deze bedrijven gedeeltelijk betaald. Dit betekent dus dat wanneer een reisorganisatie NIET is aangesloten bij de ANVR of het SGR, hij zich niet hoeft te houden aan de ANVR reisvoorwaarden.

Dit heeft als gevolg dat u als reiziger niet geheel beschermd bent en u bij faillissement geen geld terugkrijgt.

Bovendien is het erg onwaarschijnlijk dat een reisorganisatie gratis reizen aanbiedt als promotionele actie.

Kortom: ik raad dit af aan iedereen die denkt zo goedkoop op vakantie te kunnen.

Met vriendelijke groet,

M.E. Schuurmans

chris68
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2007 15:36

Re: Vakantie gewonnen bij World Travel Club?

Ongelezen bericht door chris68 »

4 november 2007
Ook ik heb een telefoontje gekregen van het wtc dat wij een vakantie hebben gewonnen. Inmiddels hebben wij de brief ook binnen.
Het gaat volgens mij om een luxe appartement voor 7 dagen voor 4 personen.
Klopt dit?
Wij zijn uitgenodigd op vrijdag 9 november op 19.00 uur.
Wij gaan er wel naar toe en zijn zeer benieuwd.
Op zich houden wij wel van reizen.

Gouda
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 dec 2005 21:42

Re: Vakantie gewonnen bij World Travel Club?

Ongelezen bericht door Gouda »

Geplaatst op 05 Nov 2007 17:12 door chris68

Klopt dit?
Wat denk je zelf......... :wink:
(na het lezen van voorgaande posts)

sermyr76
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2007 22:30

Re: Vakantie gewonnen bij World Travel Club?

Ongelezen bericht door sermyr76 »

Bedankt Engel18. Vandaag werd ik gebeld met de mededeling dat ik een prijs gewonnen heb. Binnen 3 dagen ontvang ik de bevestiging. 'k Was natuurlijk perplex omdat ik nergens aan heb meegedaan en toch iets gewonnen heb. Vroeg meteen wat het adertje was. Mij werd meteen gezegd dat die er niet was. Voelde me daarop niet gerust en ben het internet opgegaan en las jou advies. Hartstikke bedankt. Nu weet ik waar we aan toe zijn. :D

Annemiek75
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2007 13:11

Re: Vakantie gewonnen bij World Travel Club?

Ongelezen bericht door Annemiek75 »

Hoi allemaal,
Ik heb dus ook een vakantie gewonnen, werd net gebeld. Maar achterdochtig dat ik ben ben ik gelijk gaan googelen....had al vragen gesteld aan de telefoniste...maar daar werd ik niet veel wijzer van.
Ik heb in eerste instantie wel gezegd dat we kwamen naar Maarsen, maar nu ik dit allemaal gelezen heb zie ik er wel vanaf.
Stom eigenlijk, toevallig heb ik een maand geleden vakanties in de canarische eilanden zitten bekijken, omdat we dat goed kunnen gebruiken...en dan ineens zo'n telefoontje....
Nou ja, het was te mooi om waar te zijn.
Groetjes Annemiek

tamara26
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 nov 2007 11:13

Re: Vakantie gewonnen bij World Travel Club?

Ongelezen bericht door tamara26 »

hallo

hier ook zo een verhaal
maar door een ander bedrijf
M-D-V_REIZEN

mijn opa en oma kregen een brief en daar stond in dat ze een 1ste prijs hebben gewonnen
en dat ze die moesten komen afhalen
omdat die prijs niet uigedeelt was geworden in een busreis wat ze hebben gehad
(nou nooit een busreis gehad , bus niet komen opdagen, niet bekend welke organisatie het ging)

in de brief stond ook dat ze moesten bellen met hoeveel personen ze kwamen voor het eten
en voor iedere persoon die ze mee namen kregen ze 20 euro
ze kregen ook nog eens boven op de waardebon van 199 euro(hoofdprijs)
een 26 delige gereedschapsset een porseleine pop en ook nog eens een mooie gevulde kerstpakket

nou mijn opa met dat nummer gebeld en doorgegeven dat we met 3 personen kwamen ( i.v.m het eten )
smorgens om 9 uur stond mijn opa voor de deur
manlief doet op het kind passen en mama gaat mee

aangekomen op de plaats waar het is
hangt er een briefje aan de deur
wegensomsandigheden gaat het helaas niet door

wij het nummer gebeld kregen meteen de voicemail

nu heb ik op google gaan zoeken en daar is niets bekend van dit bedrijf
ook bij het kvk staat wel van alles maar er staat niets onder deze naar
bij het anvr is ook niets bekend

ik ben bllij dat ze nergens op in zijn gegaan
want anders hadden ze mss iets gedaan waar ze spijt van hebben
en ik ben blij dat ik mee ben gegaan ook al was het wel doorgegaan dan hadden ze wel iemand bij zich die iets meer kan en weet

ik ben blij dat er ook meer mensen zijn die zo iets hebben ondervonden

ik ga zeer zeker verder zoeken en info ophalen over dit bedrijf

groetjes tamara

Tis
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2007 19:35

Re: Vakantie gewonnen bij World Travel Club?

Ongelezen bericht door Tis »

Zijn er inmiddels al meer mensen geweest naar de "bijeenkomst"? Ik ben vandaag dus ook gebeld en vertrouw het idd voor geen meter. De site www.lacosta.com ziet er wel erg gelikt uit... Ik ga ook niet, klinkt te goed om waar te zijn :shock:

malou
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 jul 2007 18:26

Re: Vakantie gewonnen bij World Travel Club?

Ongelezen bericht door malou »

kijk bij 29 juli en 23 september,daar heb ik al uitgebreid mijn ervaringen opgeschreven,er wordt je 'n week aangeboden(vliegreis zelf betalen!)
maar de achterliggende gedachte is om je lid in hun organisatie te laten worden,dus óf 'n mooie (wel met alles erop en eraan ) week waarbij je goed de hand op de knip moet houden als je niks méér wilt,of je laat je overhalen,maar geloof niets van alle beloftes die ze doen tijdens de verplichte presentatie die je tijdens die week hebt.
mijn laatste ervaring is dat ik echt geen vakantiegevoel had in dat resort met die jacht naar 't grote geld,je ziet ze gewoon zaken doen vanuit je ligbedje met iedereen die binnenkomt.
wat 'n verschil met m'n gewone vakantie 'n paar maanden later geboekt met 'n gewoon reisbureau.
succes

RobEstate
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2007 20:32

Re: Vakantie gewonnen bij World Travel Club?

Ongelezen bericht door RobEstate »

Ook wij mogen woensdag 21 november om 19.00 uur komen om de gratis reis in ontvangst te nemen na betaling van 58 euro plus de gratis wijn. Wij komen van Rotterdam. Na het lezen van alle reacties word het volgens mij een duur wijntje. Wij blijven maar thuis.

Cees van der Pol
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2007 19:47

Re: Vakantie gewonnen bij World Travel Club?

Ongelezen bericht door Cees van der Pol »

Jaren geleden waren we op vakantie in Zuid-Spanje. Tijdens een straatenquête in Fuengirola wonnen we "de hoofdprijs" via een kraslot. Echte Nederlanders als we waren besloten we onze prijs op te gaan halen. We kwamen in een sektarisch ogend kampement waar we een hele middag onder druk zijn gezet om vooral maar te tekenen in een time share verhaal. We hielden echter voet bij stuk en toen was het met de vriendelijkheid gauw gedaan. De taxi terug moesten we zelf betalen.
De hoofdprijs bleek een "diamond watch"te zijn (van goedkoop nepspul, die later op de markt van Torremolinos toch zeker 10 gulden moest opbrengen.) We waren eerst boos en daarna zagen we de humor wel.

Frits Bom had destijds daarvoor gewaarschuwd, maar we keken natuurlijk niet naar die charlatan.

Bom waarschuwde tijdens zijn programma ook voor ballatje-balletje, maar nog steeds keken we niet naar zijn programma. Dus ......
Een jaar later trapten we in balletje-balletje op Mallorca. De schade was daar aanzienlijk hoger. (enkele tienduizenden peseta's per verkeerd geraden balletje) Het zijn twee succesvolle familieverhalen bij verjaardagen of oud en nieuw.

Natuurlijk hebben we ervan geleerd en we waarschuwen tijdens de vakanties altijd nieuwe slachtoffers.Nog steeds blijken argeloze vakantiegangers te trappen in het verhaal van de time share proppers. Van een Nederlandse jongen hoorden we dat hij per afgeleverd stel in de taxi 150 € betaald kreeg. Met balletje (2x) is dat preventief verraden van de spelregels overigens niet zo heel leuk gegaan, omdat er pure criminelen op Tenerife actief waren die het niet zo leuk vonden dat we hun handel verziekten.
:twisted:

Maar bijna waren we er weer ingetuind, hadden we a.s. vrijdag gewoon naar Maarssen gegaan om de prijs op te halen. Natuurlijk vermoedde ik een ringslang onder het gras, maar toen we vanmiddag de brief die de prijs aankondigde ontvingen, waren we toch wel erg blij. Immers, de manager die de brief had ondertekend, droeg dezelfde achternaam als ik, dus we waren natuurlijk gematst.

Maar wanneer je de "kleine letters leest" moet je toch gaan nadenken. Waarom mogen mensen van boven de 60 geen prijs winnen en waarom moet je inkomen toch minstens 1x modaal zijn? Ze kunnen beter schrijven 2x modaal, want zo goedkoop is time share helemaal niet.

Ik gun de eer aan mijn vrouw die zei dat ze internet ging raadplegen. Binnen vijf seconden zit je weer met beide benen op aarde. Eerst was ik heel boos, daarna begon ik hard te lachten: waren we er bijna weer ingetuind. In het weekend hadden we al zitten peinzen wie we zouden meenemen: de kinderen of toch vrienden?
Die waren niet eens zo teleurgesteld toen we het hun zo juist hebben verteld. Ze waren jaren geleden al gestopt met het geloof in sprookjes of Sinterklaas.

Ik geloof dat mijn vrouw morgen nog een potje wil gaan schelden op het opgegeven nummer. Zelf heb ik weer een mooi verhaal in de docentenkamer van mijn school. Die leraren trappen overal in. Mijn klas vwo-6 smult van dergelijke verhalen: gek genoeg schaadt het niets eens je reputatie.

Tros Radar: hartelijk bedankt voor de aangeboden informatie en het voorkomen van een vergeefse rit naar Maarsen a.s. vrijdag. Kunnen we gewoon thuisblijven om de verjaardag van mijn jongste dochter te vieren. Die moet nu wel een gewoon cadeautje krijgen.....

Karin2312
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2007 21:30

Re: Vakantie gewonnen bij World Travel Club?

Ongelezen bericht door Karin2312 »

Hallo allemaal,

Ook wij zijn vorige week benaderd, met de mededeling dat wij een reis hadden gewonnen t.w.v. € 1700,-- en deze prijs kunnen wij a.s. vrijdag op komen halen! Wij hebben de brief niet nog ontvangen, zal waarschijnlijk morgen komen en hebben er eerst serieus over nagedacht om echt te gaan a.s. vrijdag! Na het lezen van al deze verhalen, blijven we lekker thuid op de bank met een eigen wijn.

Hopelijk leest iedereen eerst deze berichten voordat ze zich er in laten luizen, ik was ook al door collega's gewaarschuwd, zij konden deze praktijken.

Wij gaan volgende zomervakantie gewoon heerlijk relaxed met onze caravan richting Oostenrijk!

Groetjes, Karin

Vlaardingen, 19 november 2007

Gouda
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 dec 2005 21:42

Re: Vakantie gewonnen bij World Travel Club?

Ongelezen bericht door Gouda »

Al deze verhalen zijn van de echte 'winnaars'
Mensen die dus niet in de val zijn gelopen.

Die praktijken blijven aanhouden zolang er mensen zijn die er blijven intuinen (en dus niet hier even wat posts nalezen).

Ik kan me goed vinden in de lovende woorden aan de TROS.
Ze hebben met het programma TROS-Radar en dit forum al menig 'goedgelovige' de ogen geopend.

Mr1
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 apr 2006 14:22

Re: Vakantie gewonnen bij World Travel Club?

Ongelezen bericht door Mr1 »

misschien tijd dat radar hier eens aandacht aan gaat besteden?? alweer...ik werk bij een advocatenbureau, ik zal eens informeren of we hier gaan zaak van kunnen maken...lijkt mij een leuk projectje...

Eve34
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2007 18:13

Re: Vakantie gewonnen bij World Travel Club?

Ongelezen bericht door Eve34 »

Hallo,

Wij zijn ook net gebeld, die man was vreselijk zenuwachtig aan de telefoon, wat een irritant verkooppraatje word het dan zeker als iemand dan stamelend zegt nou dan mag ik u feliciteren en toen was het stil ik dacht ja en nu :lol: , hij wilde een afspraak maken ik zei dat ik dat niet kon inschatten want december is voor ons een drukke mnd, dus hij beld morgenavond terug tenminste dat zegt hij. . .alleen zie ik nu al wat dit allemaal is, laat mij maar lekker thuis geen wtc vakantie voor ons :wink:

Bedankt voor de info allemaal. . .

groetjes Eve

taowielandt
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2007 22:45

Re: Vakantie gewonnen bij World Travel Club?

Ongelezen bericht door taowielandt »

Best leuk z'n vakantie...........als het waar is!!!

Wij hebben ook z'n leuk telefoontje gekregen....maar ik geloof er steeds minder in :( .
Ik moet wel zeggen dat ik het 1st niet geloofde, maar na de tweede gesprek was het iets meer "geloofwaardig", papierwerk en alles gekregen met meerdere telefoontjes er achter aan, DUS je denkt "WAT LEUK!!).
Gelukkig bestaat inernet en RADAR!! :D
Toch op en avond achter de "box" gekropen en WTC opgezocht, kwam ik heel snel op Radar uit met al die mooie verhalen, dank U daarvoor.

Ik weet wel dat ik niet naar toe ga maar ik ga ze wel bellen en zo veel mogelijk vragen ff kijken hoe/wat ze zeggen :wink: .

gr uit Schoonhoven

luckyme
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2007 20:00

Re: Vakantie gewonnen bij World Travel Club?

Ongelezen bericht door luckyme »

Zojuist zijn wij ook gebeld door deze "club" :evil:

Ik vertrouwde het vrij snel niet. De persoon was slecht te verstaan, waardoor je snel antwoorden gaat geven op zijn vragen. Ja, ja, een vakantie gewonnen, goh wat een toeval, dat ik dat net ben, dacht ik. Ik behoefde alleen 4 vragen te antwoorden. De eerste vraag was al van persoonlijke aard. na wat doorvragen moest ik wel aan de doelgroep voldoen, was een antwoord van hem. Ik heb het gesprek beeindigd. Na te "googlen"kom je achter het ware verhaal.

Dus mensen: KIJK UIT, mijn advies niet in trappen.

Sweet_Fay
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 dec 2007 16:44

Re: Vakantie gewonnen bij World Travel Club?

Ongelezen bericht door Sweet_Fay »

Mag ik weten waar we niet in mogen trappen dan?
Weten jullie dan wat het addertje is.

wij hebben namelijk ook een afspraak.

psproxy
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2008 14:43

Re: Vakantie gewonnen bij World Travel Club?

Ongelezen bericht door psproxy »

Ja we zijn zojuist gebeld met het nieuws dat we gewonnen hebben. Of we volgende week zaterdag tijd hadden (wel kort dag zeggen ze) om de prijs op te halen in maarssen. OK om 11 uur. Maar ik denk waarom sturen ze het niet op en wat valt er te vertellen over een akantie die je nog moet boeken. Na ff denken toch maar even googlen!Ja hoor bij rada is genoeg te vindne over deze praktijk.
Ik krijg een brief met uitnodiging en wil hier dus niet naar toe. Moet ik dit azeggen of kan ik de bief gewoon negeren. (Ik heb nl wel een aantal keren ja geantwoord op simpele vragen, ik heb toch per ongeluk niet reeds gekocht?)
Wie helpt mij aan een antwoord? Alvast bedankt

malou
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 jul 2007 18:26

Re: Vakantie gewonnen bij World Travel Club?

Ongelezen bericht door malou »

op pagina 2 en3 heb ik uitgelegd hoe alles in z'n werk gaat,ik ben via club la costa en rcl op vakantie geweest,bedenk wel dat je altijd de vliegreis zelf betaalt dus reken zelf maar uit hoe "gratis" je vakantie is.

Gesloten