LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Factuur Orange Online fout ?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Daimond58
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2007 13:26

Factuur Orange Online fout ?

Ongelezen bericht door Daimond58 »

Bij Orange kun je je factuur online bekijken. Ik wou even kijken hoeveel mijn dochter met haar vriendje heeft gebeld. Ik telde alle gesprekken bijelkaar op en kwam op een ander bedrag uit dan de factuur van Orange. Ik heb Orange hierover gebeld en men vertelde mij, dat ze met 4 cijfers achter de komma rekenen, en daarom een verschil kan optreden. Maar een berekening waarbij ik alleen de mobiele kosten optelde klopte wel precies ! toeval ?

Yme
Berichten: 304
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:21

Re: Factuur Orange Online fout ?

Ongelezen bericht door Yme »

Beetje late reactie maar toch...

Heb je er wel rekening mee gehouden dat Orange een starttarief berekend van 6 cent per gesprek?

Edit: ik hoor net dat dit alleen zo is bij een mobiel abonnement van Orange. Bij internet & vaste telefonie van ze geldt een starttarief van E0.04 of E0.051 per gesprek.

MarcoDH
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 dec 2007 20:18

Re: Factuur Orange Online fout ?

Ongelezen bericht door MarcoDH »

De Orange aanbieding van 14,95 per maand voor internet en telefonie geeft ook problemen met factureren. In plaats van 5,00 euro lijnhuur het eerste jaar berekenen ze de volle 9,95. N.a.v. een mail van mij geven ze toe dat dat fout is en dat ze het zullen crediteren, maar tot dusverre gaat de foute facturatie door. Of ik de enige ben met deze bij Orange bekende fout? Nee, ook bij mijn ouders gaat dit fout.

A. Bos
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2008 10:51

Re: Factuur Orange Online fout ?

Ongelezen bericht door A. Bos »

Ook hier al 6 maanden problemen met orange. :(
Ze hebben mij zelfs een factuur van ruim 250 euro gestuurd voor de gratis aansluitkosten die ongeveer 4 keer in rekening waren gebracht.
Nu krijg ik nog elke maand rekeningen met automatische incasso's die veel te hoog zijn.

Ik heb een abonnement van 14,95 (inclusief 4mb adsl, doorbelasting lijnhuur en telefonie basis) + 5,00 per maand voor het Telefonie extra abonnement. Samen dus 19,95 euro per maand incl. btw.

Ze brengen mij echter maandelijks 15,60 euro ex. btw in rekening voor het abonnement, 9,95 ex btw voor de doorbelasting lijnhuur en 5,06 ex btw voor telefonie ???? en de download snelheid is ook veel te laag.

Ze reageren niet op brieven en telefoontjes.
Er veranderd niets.
De klantenservice in onbeschoft en duur.

En ze sturen elke maand een dreigmail (dat ik wordt afgesloten) als ik het te hoge afgeschreven (incasso) bedrag laat terugstorten om vervolgens het juiste bedrag handmatig te betalen.

Wat kan ik hier toch eens aan doen ??? :?:

BJ026
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 feb 2008 23:21

Re: Factuur Orange Online fout ?

Ongelezen bericht door BJ026 »

Een bekend gegeven over Orange. Gewoon blijven terugstorten en alleen juiste bedrag overmaken. Laat je niet intimideren. Dat proberen ze graag bij de klantenservice van Orange. Bij mij proberen ze het ook alleen verwachten ze niet dat ik daadwerkelijk een rechtszaak zal beginnen. Als je ooit op gaat zeggen anagetekend doen met ontvangsbevestiging. Oh ja geen boetes betalen als ze je dreigen daarmee.

mln
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:52

Re: Factuur Orange Online fout ?

Ongelezen bericht door mln »

k ben overgestapt van HETNET naar Orange aangezien die een aanbieding hadden voor €8,95/maand het eerste jaar en nog beduidend sneller was dan HETNET (€19,95/maand)

Echter nu moet ik toch het standaard maandtarief van €17,95/maand betalen. Terwijl ik volledig voldoe aan hun actie voorwaarden.

Na ontvangst van de aanmeldingsbrief en hierop telefonisch reageerde werd mij beloofd dat dit gecorrigeerd zou worden.

Op brieven, faxen en emails wordt niet gereageerd door Orange.

Nadat ik diverse keren de Helpdesk van Orange had gebeld (ondertussen €20 verbeld) werd mij eerst verzekerd dat alles goed zou komen.

Maar nadat ik weer telefonisch reageerde, nu na ontvangst van de eerste factuur, werd mij gezegd dat ik direct na ontvangst van de aanmeldingsbrief had moeten annuleren. Nu konden ze niets meer voor me doen.

Toen ik de aanmeldingsbrief kreeg wilde ik alleen dat de fout gecorrigeerd werd en was ik helemaal niet van plan te annuleren. Nu denk ik er heel anders over. Bij de eerste mogelijkheid om netjes onder het contract uit te komen zeg ik op.

Het gaat me niet alleen om het geld maar ik ben door de aanbieding duidelijk misleid.
:oops:

Gesloten