LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PBK incasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Twinkie

PBK incasso

Ongelezen bericht door Twinkie »

Dag allemaal,

Het volgende is het geval: ik had een akkefietje met Bol.com over een openstaande rekening die naar mijn mening allang betaald was. Wij hebben nogal veel besteld de laatste tijd en het blijkt dat Bol de ene betaling verrekend heeft met een andere vordering. Ik heb daar een uitgebreide mailwisseling met hun over gehad en uiteindelijk na prints van mijn betalingen en hun besteloverzicht naast elkaar gelegd te hebben, op 25 september jl betaald, het ging om 19,45 euro, na aanmaning om 24,50 euro. Tot zover niets aan de hand. Dacht ik..
Wat schetst mijn verbazing toen ik een maand later, zo rond 25 oktober ineens een brief van PBK incasso op de deurmat vond met het verzoek nog 40 euro incassokosten te betalen vanwege een vordering van Bol.com!
Ik had dan inmiddels wel de hoofdsom voldaan, maar moest nog wel die 40 euro aan hun betalen..
Daar ga ik natuurlijk niet mee accoord omdat ten eerste de hoofdsom al een maand geleden voldaan was, en bovendien ik nog niet eerder van hun een brief gekregen had.

Ik heb met PBK gemaild, dat blijkt maar 1 meneer te zijn die consequent s avonds laat mails stuurt. BELANGRIJKE BERICHT staat er dan..Hij vindt dat ik nog steeds de incassokosten moet betalen natuurlijk en ik vind van niet. Ik heb hem wel een copy van mijn Postbank betalingen doorgemaild.

De eerste brief die ik van hem ontving had een dagtekening van 23 oktober. Nu ligt er vanmorgen weer een brief van hem waarin hij ineens
stelt dat de eerste brief op 23 september verstuurd is! Dat is dus absoluut niet waar! Hij heeft aan mijn betalingsoverzicht kunnen zien wanneer de vordering betaald is en zegt nu twee dagen daarvoor een brief gestuurd te hebben..Bovendien stelt hij dat wij geen fundamentele bezwaren hebben geopperd, ook dit is niet waar, en dreigt nu met de rechter..
Moet ik me zorgen maken?
Het wordt voor mij echt een principe kwestie, want ik ga geen incassokosten betalen over een vordering die al lang en breed betaald is en waar bovendien pas een maand na dato een incassobureau om de hoek komt kijken..Mag het wel wat hij doet, brieven antidateren?
Kortom, wie weet raad?

IJskonijn

Re: PBK incasso

Ongelezen bericht door IJskonijn »

Hey Twinkie, bekend verhaal, wij (en vooral mijn vrouw) kopen ook wel eens wat bij Bol.com. Ook wij hebben wel eens een aanmaning over het hoofd gezien, iets later betaald en kregen we ook een poos (lees, aantal weken) later na al betaald te hebben een e-mail van ene PBK incasso (in onze spam box :lol:) waarin stond dat de rekening nog openstaat en er incasso kosten bij opkwamen.

Ik heb ze terug gemailed, kort maar krachtig, dat het allang betaald was, de datum van betaling erbij en erbij gezet dat ze de administratie tussen PBK en Bol eens moeten synchroniseren, daar komt het euvel wat jij nu hebt ook uit voort.... Nooit meer wat van gehoord.

Je hebt tenslotte alles zwart op wit, de datums komen al niet overeen, laat staan de synchronisatie tussen bol en PBK... Het is een fout in de communicatie met Bol geweest, ze moeten dus ook daar zijn, niet bij jou.

Twinkie

Ja, dat heb ik hem ook allemaal verteld en ook dat ik hem anders wel vol vertrouwen voor de rechter zie, maar het lijkt alsof hij daar alleen maar fanatieker van wordt.. :lol:
Ik had me voorgenomen om niet meer te reageren maar aan de andere kant ben ik ook weer bang, als ik dat niet doe, dat dat nadelig voor mij is mocht het ooit tot de rechtbank komen..

PBK

Ongelezen bericht door PBK »

Graag mengt PBK Incasso zich in de discussie om e.e.a. duidelijk te maken voor de lezers van dit forum.
1. PBK Incasso brengt in het minnelijke traject nimmer meer kosten in rekening dan vermeld in de algemene voorwaarden van de opdrachtgever. Bij gerechtelijke procedures hanteert PBK altijd rapport Voorwerk II. Over het algemeen is dit minder gunstig voor de debiteur.
2. PBK handelt te allen tijde uit naam van haar opdrachtgever en dient derhalve haar klanten op een juiste maar bovenal correcte wijze te informeren.
3. PBK wordt uitsluitend ingeschakeld indien er sprake is van forse overschrijding van de betaaltermijn bij haar opdrachtgever.
4. Het verwerken van de gegevens alsmede de verzending van emailberichten gebeurt automatisch. Dit vindt plaats om 21:30 als er geen medewerkers meer op kantoor aanwezig zijn.
5.PBK wijzigt geen data op brieven! Buiten dat dit PBK en haar opdrachtgever een slechte naam zou bezorgen worden vorderingen resoluut door elke kantonrechter afgewezen.
6.PBK is als een van de weinige incassobureau's bereid voor lage hoofdsommen en/of kosten een gerechtelijke procedure te starten.

Indien er vragen of opmerkingen zijn, het telefoonnummer van PBK is 030-2543777 en is bereikbaar tussen 8:30 en 17:00. mailen kan natuurlijk ook incasso@pbk.nl

Twinkie

5.PBK wijzigt geen data op brieven! Buiten dat dit PBK en haar opdrachtgever een slechte naam zou bezorgen worden vorderingen resoluut door elke kantonrechter afgewezen.

Oh nee? Nou, in dat geval zitten we gebeiteld, want er wel degelijk geantidateerd en ik kan het bewijzen ook. Verfoeilijke praktijken om 41 euro binnen te krijgen. :x :evil:

colad46

Ongelezen bericht door colad46 »

Ook ik kreeg vandaag een brief van een spoedberichtenservice.Of ik even met spoed tussen 09:00 & 17:00 uur met telefoonnummer 030-2543777 toestel 2411937 wil bellen.

voor de rest stond er niets vermeld, van wie de brief is en waarom het gaat.

Ik vermoed dat het hier om een oplichter gaat die op 1 of andere manier aan bepaalde gegevens over mensen komt en hen lichter probeert te maken door zich als incassobureau voor te doen.

Want als je het burgelijkwetboek boek 7 en de wet voor burgerlijk rechtsvordering er opna leest, dan kom je tot de ontdekking dat een in cassobureau & ook gerechtsdeurwaarders verplicht zijn in hun brieven te vermelden wie ze zijn en precies waarom het gaat.( de hoogte van de mogelijke vordering, wie de schuldeiser is en alle kosten) zodat de vermeende schuldenaar hier in verweer kan stellen.

En daarbij, welk incassobureau verstuur na 21:30 uur brieven en e-mails? elk van dit soort bureaus is na 17:00 gesloten, en behandelt brieven en e-mails tijdens kantoor uren.

Dus niet op reageren en weg gooien die brief.

Gesloten