LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] extra hoog en extra diep?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
keukenleek
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 mei 2007 21:46

extra hoog en extra diep?

Ongelezen bericht door keukenleek »

Ivm de lengte van mijn partner (2,02) willen wij graag een keuken die hoger is dan standaard. En dan wel doordat de kasten hoger zijn... Dat je de plint 25 cm kan maken, kan ik zelf ook wel verzinnen :D
Verder willen we een keuken met een diepte van minimaal 70 cm.
Ik weet dat Schmidt de maxi en jumbo uitvoering heeft en dat Leicht iets soortgelijks heeft.
Maar welke merken bieden dit nog meer??

Pfffff

Re: extra hoog en extra diep?

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 13 nov 2007 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Sjoerd15
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 sep 2006 00:13

Re: extra hoog en extra diep?

Ongelezen bericht door Sjoerd15 »

Next, E+K, PoggenPohl kunnen verdiepte Maxi-lines leveren. Systemat volgens mij ook.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: extra hoog en extra diep?

Ongelezen bericht door maxx »

De woorden "Pfffff" en "laten" in 1 zin. Dat zaakje stinkt :wink:

De meeste merken verkopen naast Maxiline kasten ook aparte opbouwladen waarmee de kast ook weer hoger kan zonder de plint op zo'n mooie 25cm (favoriet van Pffff maar dan wel met die mooie plintladen :wink: )

Als je toch voor een dieper werkblad gaat neem dan een 75cm diep exemplaar. Hieronder kun je die mooie extra diepe kasten kwijt. Wil je geen extra diepe kasten dan kun je iedere andere diepte nemen.

MVG

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: extra hoog en extra diep?

Ongelezen bericht door GWTE »

Wil je geen extra diepe kasten dan kun je iedere andere diepte nemen.
Dat kan ook met het werkblad.....die kun je ook minder diep nemen....700 mm bijvoorbeeld.....of 685 mm..of 50 mm verdiept kan ook, dan kom je op 650 mm.....standaard is eigenlijk 600 mm maar dat weten jullie natuurlijk wel.....het kan zelfs nog minder diep!.......het werkblad bedoel ik............ja ja. 8)

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: extra hoog en extra diep?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Redelijk standaard is de kastmaat 720mm.
Nu zijn er merken die een standaard maat van 780mm hanteren (hacker/Beda) of 751mm (Nieburg)
Ook zijn er die een aparte hoge lijn hebben; 864mm (Rotpunkt / Schmidt) 846mm (Störmer)

Er zullen er vast nog meer zijn; deze wist ik zo ongeveer uit m'n hoofd.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: extra hoog en extra diep?

Ongelezen bericht door GWTE »

[/quote]Nu zijn er merken die een standaard maat van 780mm hanteren hacker[quote]

Hacker heeft 721mm..................Hacker/Systemat hanteren 650mm en 780mm. Mmmmmmmmmmmm...heerlijk weet ik het weer beter. :lol:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: extra hoog en extra diep?

Ongelezen bericht door kweenie »

Even een reactie van een consument, die ook nog in het zelfde schuitje zit... Ik heb in een paar winkels gekeken en gemerkt dat er de meeste winkels wel mogelijkheden hebben voor hogere en soms diepere kasten. Maar dat dat dan vaak de (relatief) duurdere types zijn. Dat hoeft op zich natuurlijk geen probleem te zijn, als de kwaliteit in het algemeen ook beter is (en je budget het toelaat...).

Ik meen dat bv Next in hoogte ook mogelijkheden heeft voor 750 of 875 mm. Dan hangt het natuulijk ook van je blad af hoe hoog de plint moet worden voor een normale werkhoogte (zul je bij 2,02 m wel iets van 98 cm willen hebben, maar als je zelf ook goed wilt kunnen werken, dan moet je waarschijnlijk toch weer wat lager gaan zitten.). In diepte gaan ze volgens mij tot 66 cm. Ik denk dat je dan op een bladdiepte van zo'n 75 cm uitkomt? (Zou ik denken als je bij die 66 cm nog het frontje, stukje bladoverhang en een beetje ruimte achter de kasten moet meerekenen, maar ik ben geen expert op dat gebied.)

keukenleek
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 mei 2007 21:46

Re: extra hoog en extra diep?

Ongelezen bericht door keukenleek »

Thanx voor de info
Omdat we de plint zo laag mogelijk willen houden en het blad ook maar 4 of 5 cm willen hebben, zullen we wel uitkomen bij de 'hoge' lijn van veel merken.

@Maxx
we zullen zeker gaan kijken naar de extra diepe kasten. Ik neem aan dat Format die ook heeft???

Ik ben zelf helemaal weg van Bontempi. Weet iemand of die ook extra hoog en extra diep biedt?

nico_s
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 jul 2007 15:06

Re: extra hoog en extra diep?

Ongelezen bericht door nico_s »

Ik ben consument en kan alleen bevestigen dat Format kasten kan leveren die extra diep zijn. De hoogte van de XL-kasten zijn 77,2cm.
Hou je wel rekening met een meerprijs voor diepte-aanpassing? Niet alleen de kasten worden (iets) duurder, maar ook voor het werkblad zul je extra moeten betalen.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: extra hoog en extra diep?

Ongelezen bericht door GWTE »

De hoogte van de XL-kasten zijn 77,2cm.
Noem je dat XL? Pffffffffffffffffff. :?
Laatst gewijzigd door GWTE op 07 nov 2007 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.

nico_s
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 jul 2007 15:06

Re: extra hoog en extra diep?

Ongelezen bericht door nico_s »

GWTE,

Lees goed dat ik "hoogte" heb getypt en niet "hoog". Of 77,2cm hoog genoeg zijn voor de topicstarter kan ik niet beoordelen. Of er hogere kasten leverbaar zijn weet ik niet. Weet jij dat wel?

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: extra hoog en extra diep?

Ongelezen bericht door GWTE »

Wat?

babbel54
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 mei 2007 08:46

Re: extra hoog en extra diep?

Ongelezen bericht door babbel54 »

Nolte heeft onderkasten van 83.3 cm en 75 cm diep.
Wij hebben onlangs een Nolte gekocht met de hoge onderkasten en 10 cm plint en vinden hem erg mooi nu hij geplaatst is.

WARNING!
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 mei 2007 17:15

Re: extra hoog en extra diep?

Ongelezen bericht door WARNING! »

vinden hem erg mooi nu hij geplaatst is.
Eerst niet dan.....toen je hem kocht.

babbel54
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 mei 2007 08:46

Re: extra hoog en extra diep?

Ongelezen bericht door babbel54 »

In de showroom stond deze keuken niet met maxiline onderkasten, dus het was toch even afwachten hoe het eruit kwam te zien met hoge onderkasten en een lage plint.

krd
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 nov 2007 16:25

Re: extra hoog en extra diep?

Ongelezen bericht door krd »

Wij wilden ook een keuken extra hoog en diep en hebben uiteindelijk de keuken op maat laten maken. Je denkt in eerste instantie dat dat erg duur is maar het tegendeel is waar. Je bent zeker niet meer kwijt dan een topkwaliteit standaard keuken en je hebt het helemaal naar je zin.

snoeren
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 nov 2007 00:07

Re: extra hoog en extra diep?

Ongelezen bericht door snoeren »

Hey keukenleek,

Als je er niet uitkomt, kan ik hem altijd nog op maat maken voor je.
neem even contact met mij op en dan kunnen we het een en ander even door spreken succes.

Vriendelijk groeten,

Patrick Snoeren

Pfffff

Re: extra hoog en extra diep?

Ongelezen bericht door Pfffff »

Alles goed in Kaatsheuvel Patrick ? Toch niet om omzet verlegen ??

snoeren
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 nov 2007 00:07

Re: extra hoog en extra diep?

Ongelezen bericht door snoeren »

Haha,

Pffff nee zeker niet, maar als ik kan helpen ben ik daar altijd bereid toe. :wink:

Gesloten