LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] conflict met Loonstra Computers te Duiven.

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
mar.degroot

Re: conflict met Loonstra Computers te Duiven.

Ongelezen bericht door mar.degroot »

Beste BBCS, ik ben het helemaal met je eens. Echter hoop ik ook dat je begrijpt dat wanneer er andere goederen dan courante goederen, dit duidelijk gemaakt dient te worden aan de koper. Op dat moment kan de koper nog besluiten om het wel of niet te kopen. Ik ben absoluut niet de persoon die zomaar in het wilde weg rond gaat bestellen. Wat ik echter wel ben is een man van principes.

Ik voel me door Loonstra onheus behandeld. Ik blijf dan ook op het standpunt staan dat Loonstra voordat er besteld wordt eerst duidelijk moet maken aan klanten dat het om artikelen gaan die uitsluitend voor die specifieke klant wordt ingekocht. De klant kan dan op dat moment besluiten of hij wel of niet de artikelen wil.

Als jij nieuwe schoenen wilt kopen bij winkel maar ze zijn er niet meer in jouw maat. Dan worden deze schoenen besteld. Jij wordt als klant gebeld en je gaat naar de winkel. Je past de schoenen maar ze zitten toch niet lekker. Word jij dan als klant gedwongen die schoenen af te nemen omdat ze speciaal voor jou zijn besteld? Ik geloof het niet.

Om een lang verhaal kort te maken, ik voel me als klant opgelicht door de firma Loonstra computers te Duiven. Zo ga je niet met klanten om. Dit is geen klantvriendelijkheid meer.

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

Ik denk dat hier spraken is van communicatiestoornis.

Ik vraag altijd aan de klanten of ze het zeker weten dat ik iets moet bestellen.
Gewoon om te voorkomen wat jij meegemaakt hebt.

mar.degroot

Ongelezen bericht door mar.degroot »

Beste BBCS ik merk duidelijk dat jij ook in de computerbusiness.

Mijn grootste punt is dat ik niet vooraf op de hoogte werd gebracht van het feit dat de geheugens niet courant zouden zijn. Als mij dat vooraf zou zijn gemeld en ik bestel dan toch, dan heeft iedereen gelijk en moet ik de geheugens afnemen. Is dit niet het geval dan hoeft dat niet.

Maar even een andere vraag aan jou. Ik neem de geheugens mee en ik betaal die € 50 euro. De dag erna kom ik bij jou terug en zegt dat ik ze kom ruilen. Dit staat tenslotte op de kassabon. Ruilen kan binnen 8 dagen. Wat had jij dan gedaan?

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

Beste BBCS ik merk duidelijk dat jij ook in de computerbusiness.
Dat heb je helemaal goed geraden! :lol:

Ik heb een eigen computerbedrijfje.

En als je slim bent, kun je er ook achter komen wie ik werkelijk ben. :wink:
Maar even een andere vraag aan jou. Ik neem de geheugens mee en ik betaal die € 50 euro. De dag erna kom ik bij jou terug en zegt dat ik ze kom ruilen. Dit staat tenslotte op de kassabon. Ruilen kan binnen 8 dagen. Wat had jij dan gedaan?
Deze vraag is tweedelig:

- Bij mij zal dat niet voorkomen, omdat de klanten bij mij niks terug kunnen brengen.

- Als op de bon staat dat je de producten binnen 8 dagen terug kunt brengen, behoort de winkelier dat gewoon te doen.
Echter hierop zijn wel uitzonderingen. Speciaal bestelde onderdelen vallen niet onder deze regeling en kunnen normaal gesproken ook niet terug gebracht worden.

skelter

Ongelezen bericht door skelter »

even voor de goede orde: dit gaat dus over 25 euro? Hoeveel vrije tijd heb je (TS) hier al in gestopt? Dat is ook wat waard!

en dit:
[quote] ...Het is bijzonder spijtig dat dit de gang van zaken is bij Loonstra Computer Services. Vooralsnog zal ik dit mailbericht niet posten op het internet en laat ik de keuze even bij u... [quote]
is chantage en vooral erg sneu. Als een "man van principes" ergens iets besteld, neemt hij het ook af.

T Peters

Ongelezen bericht door T Peters »

Er zijn meer mensen ontevreden over de Service en klantvriendelijkheid van Loonstra in Duiven!! :evil:
Laatst gewijzigd door T Peters op 21 aug 2008 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.

djmaze

Ongelezen bericht door djmaze »

@ T Peters: kon jouw post gewoon niet hieronder?
Best zinloos steeds een nieuwe topic te starten over je eigen ongenoegen.
U bent niet de eerste noch de laatste die de handleiding van fora nog niet heeft gelezen en/of kent.
Een moderator zal waarschijnlijk uw topic "mergen" (samenvoegen).

Verder: Als je iets besteld moet je het betalen. Of dat nou in een winkel is of op het internet, en of dat nou een auto, een computer, een russische vrouw of een jojo is maakt ook niets uit.

Het enige wat de firma Loonstra te verwijten valt is de slechte kennis van zaken. Een goede verkoper ziet meestal meteen hoe oud een computer is omdat hij weet wat er vroeger werd gemaakt/verkocht. Een videokaart zonder DVI of een PC met maar 2 USB poorten is snel te herkennen!
Als men dit zag en wist, kon men er van uit gaan dat het probleem mogelijk werd veroorzaakt door de harde schijf en gelijk al melden dat deze vervangen moet worden.
Harde schijven krijgen namelijk meestal al na 3 jaar kuren mits je er zelf een hebt uitgekozen die niet uit de onderste prijsklasse kwam.
Goedkope producten hebben meestal goedkopere onderdelen die op hun beurt sneller slijten. Zelfs solid-state disks hebben een maximum aan "her-schrijven".

Ik werk dan wel niet in een computer winkel, maar vanwege mijn werk is het wel belangrijk om te weten hoelang mijn computer het volhoud voordat hij de brui er aan geeft.

Je brengt toch ook niet voor niks je auto naar de garage en je ski's/snowboard voor onderhoud?
Als je auto kuren vertoond blijf je er toch ook niet in rondrijden totdat je hem om een boom vouwt omdat de remmen het nu echt niet meer deden, ook al is die auto zo enorm belangrijk voor je werk?

Het is dus je eigen keuze om iets niet te laten controleren als het niet werkt. Het enige verschil is dat de kans minder snel aanwezig is dat je in het ziekenhuis beland als je computer het niet doet t.o.v. je auto. Maar wat als dat zelfde risico bij een computer bestond?
Wees gerust het kan: stel de PC vliegt 's nachts in de fik en je huis brandt af....

MXMCE

Ongelezen bericht door MXMCE »

De Computerzaak is niet slim bezig en de TS ook niet.
Het is van beiden fout dat bij een reparatie eerst upgrademogelijkheden
verkocht worden om daarna pas het probleem te verhelpen.

De TS weet ook wel dat een pc na 3 jaar is afgeschreven, zo ook de pc zaak.

Dat een pc zaak het geheugen niet wil houden is logisch, maar dat
ze nu aankomen dat het moederbord ook defect is (waarschijnlijk) komt wel over als slechte procedures in de pc winkel.
Dan zou de pc zaak toch wat coulanter mogen zijn en (ook) niet mogen zeuren. (de medewerker had tenslotte nog niet "goed" gekeken!)

TS hoeft niet de onschuld zelf uit te hangen met er onderuit proberen te komen door over bestel en afname verplichtingen, maar had logischerwijs over een totaal kostenoverzicht moeten beschikken voor
de reparatie, die de PC zaak had moeten geven, vóór de bestelling.

Je kan nog proberen om deze weg in te slaan, maar nu je eenmaal
hierover ben gaan " ... " wens ik je veel succes, maar ik denk niet dat je vrienden gemaakt hebt.

Klaas899

Ongelezen bericht door Klaas899 »

Mijn advies: ga niet naar Loonstra Computers in Duiven! De service en klantvriendelijkheid aldaar is werkelijk bedroevend slecht.

Ik heb het zelf mogen ondervinden toen ik mijn drie jaar oude Dell computer daar bracht na bliksemschade. Eigenlijk was alleen de voeding stuk, maar doordat internet niet meer werkte ben ik opnieuw terug gegaan. Toen begon de ellende.

Hebben ze er een nieuw moederbord ingezet voor 250 euro, waarna ik al mijn programma's kwijt was (office etc.). Deze moest ik er volgens de eigenaar zelf maar weer op zetten. Alleen heb ik nooit installatiecdroms ontvangen van Dell. De eigenaar beweerde hoog en laag dat ik maar beter moest zoeken! Heb vervolgens Dell opgebeld. Deze gaf aan dat de programma's er in de fabriek al opgezet zijn.

Terug naar de eigenaar. Deze kon niet anders dan mij gelijk geven. Maar dat loste mijn probleem niet op. Ik had nu al 300 euro uitgeven aan een computer waar ik niets mee kon. Volgens hem was dat mijn eigen schuld. Had ik maar geen opdracht moeten geven om een moederbord te installeren. Maar wat weet ik van computers? Gevraagd of hij niet alles terug kon draaien. Kon niet meer volgens hem, wel kon ik Office 2003 bij hem kopen voor nog eens 120 euro! Niks service! Als klant werd ik gewoon afgeblaft waar andere klanten bij stonden. Ik voelde dat ik met de rug tegen de muur stond. Toch maar de programma's aangeschaft, waardoor ik uiteindelijk meer dan 400 euro kwijt was voor een drie jaar oude computer.

Na enkele weken gaf de gaf de computer soms foutmeldingen dat het moederbord niet compatible was met de rest van het systeem. Uiteindelijk is de computer na een half jaar gecrashed. Weg 400 euro. Een behulpzame collega heeft me geholpen om alle bestanden eraf te halen. Heb vervolgens een nieuwe laptop gekocht bij Paradigit in Arnhem! Ik heb er één les van geleerd: Ik ga nooit meer naar Loonstra Computers!!!

Roytheslayer

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Je had ook niet met je dell computer naar een onafhankelijke zaak moeten gaan , maar naar Dell.

Dell, en ook bijvoorbeeld HP en Packard Bell installeren de software mee op een aparte partitie van de harde schijf.
Bij een verandering in het systeem werkt dit vaak niet meer.

Gesloten