Als ik als rabobank klant geld overmaak naar iemand van de abn/amro ziet die persoon mijn Naam, adres en woonplaats op zijn afschrift. Andersom zie ik dat niet! Als ik geld overmaak naar iemand omdat ik iets op marktplaats heb gekocht ziet die persoon dus al mijn gegevens maar als die persoon vervolgens het pakketje niet overmaakt heb ik die gegevens niet.
Waarom gaat de ene bank zo slordig om met mijn gegevens zonder dat ik daar toestemming voor geef? Mijn bank geeft die gegevens niet door, dat haalt die abn/amro bank gewoon van interpay af. Waarom doet de rabobank dat niet?
Wie vindt dit ook raar? Ik wil dat alle bankklanten gelijk behandeld worden. Kijk maar op je afschrift hoe jouw bank het doet!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Waarom gaan banken verschillend om met de privacy?
Re: Waarom gaan banken verschillend om met de privacy?
Als je iets overmaakt naar iemand, dan neem ik toch aan dat diegene wel weet wie je bent. Hij moet dat zelfs ook kunnen weten.
Bij de postbank is het volgens mij soms zo dat je een kopie krijgt van de 'papieren' overschrijvingskaart van andere girorekeninghouders (incl. naam en adres, maar vooral ook inclusief de mededeling), maar soms staat die tekst ook alleen in de omschrijving op het afschrift. Ook bij internetbankieren staat alleen die omschrijving op het afschrift.
Bij de postbank is het volgens mij soms zo dat je een kopie krijgt van de 'papieren' overschrijvingskaart van andere girorekeninghouders (incl. naam en adres, maar vooral ook inclusief de mededeling), maar soms staat die tekst ook alleen in de omschrijving op het afschrift. Ook bij internetbankieren staat alleen die omschrijving op het afschrift.
Als je iets overmaakt naar iemand van marktplaats weet je dat niet altijd, maar daar gaat het mij niet om.
Ik heb geen toestemming gegeven aan de ABN/Amro om mijn gegevens door te geven en daarbij: ik krijg die gegevens zelf niet van de Rabobank, en dat vind ik erg vreemd.
Ik heb geen toestemming gegeven aan de ABN/Amro om mijn gegevens door te geven en daarbij: ik krijg die gegevens zelf niet van de Rabobank, en dat vind ik erg vreemd.
-
mevrouw tomaat
Beste Pell72,
Waarom je gegevens erop staan wanneer je iets overmaakt aan een ander. Als jij iets koopt op marktplaats dan maakt het toch niet uit dat je adres erbij staat? Het product moet daar toch ook naar toe gestuurd worden?
Dat je daar geen toestemming voor gegeven hebt, tja wellicht kan je eens vragen aan de ABN AMRO waarom het zo werkt.
Denk dat je dan antwoord krijgt van de juiste persoon.
gr Mevrouw Tomaat.
Waarom je gegevens erop staan wanneer je iets overmaakt aan een ander. Als jij iets koopt op marktplaats dan maakt het toch niet uit dat je adres erbij staat? Het product moet daar toch ook naar toe gestuurd worden?
Dat je daar geen toestemming voor gegeven hebt, tja wellicht kan je eens vragen aan de ABN AMRO waarom het zo werkt.
Denk dat je dan antwoord krijgt van de juiste persoon.
gr Mevrouw Tomaat.
De rabobank vindt het zelf ook vreemd dat abn het doet, rabo kiest er niet voor.
Nogmaals: het gaat mij om mijn privacygegevens, ik wil niet dat abn mijn gegevens doorgeeft en zeker niet als mijn bank het zelf ook niet doet.
Nogmaals: het gaat mij om mijn privacygegevens, ik wil niet dat abn mijn gegevens doorgeeft en zeker niet als mijn bank het zelf ook niet doet.