LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Amway

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Amway

Ongelezen bericht door So be it »

Tekenend voor jou dat je geen flauw benul hebt waar het over gaat. Het voor de rechter slepen, of het door de rechter veroordeeld worden, zet zich in jouw vernauwde bewustzijn vast als "lovende woorden". Je bent echt te stom om de wereld te begrijpen, zelfs niet dat je in zo'n geval beter niet al te veel kabaal kan maken. Als jij het uithangbord bent voor de andere 3,6 miljoen sukkels valt het te vrezen dat amway er in de komende 50 jaar net zo weinig van bakt als in de afgelopen 50. Behalve voor de erven deVos en vanAndel natuurlijk, die zitten nog wel even op rozen...
Oh..., je hebt er dus ook wel vertrouwen in dat mlm nog bestaat over 50 jaar...??
Wist ik wel!!! Je hebt wel verstand.., maar je gebruikt het zo weinig...., hè?
Kom..., om je op te monteren zal ik nog's vermelden wat gerespecteerde mensen denken over dit bedrijf...:

http://www.youtube.com/watch?v=f61tt1lu ... ed&search=

SBI

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: Amway

Ongelezen bericht door Econometrist »

Oh..., je hebt er dus ook wel vertrouwen in dat mlm nog bestaat over 50 jaar...??
Natuurlijk!!
There's one born any minute, dus over 50 jaar zijn er weer 26 miljoen nieuwe slachtoffers.

Hoewel... alleen amway verslijt er al een miljoen per jaar. Nou ja, we hebben altijd nog de ray's en de sobeits enzo die graag meerdere keren op hun bek gaan. Mlm forever!!
vermelden wat gerespecteerde mensen denken over dit bedrijf
Onnodig, dat wisten we al: "door-to-door paddling wannabee entrepeneurs"!

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Amway

Ongelezen bericht door So be it »

Wat mot je nou weer...?? :lol:
Natuurlijk!!
There's one born any minute, dus over 50 jaar zijn er weer 26 miljoen nieuwe slachtoffers.

Hoewel... alleen amway verslijt er al een miljoen per jaar. Nou ja, we hebben altijd nog de ray's en de sobeits enzo die graag meerdere keren op hun bek gaan. Mlm forever!!
Yeahhhhhhhhhhh!!!

Go go.. E......... Your the man.......
Truste....
(Is WIN niks voor jou??? Lijkt mij van wél....? Niet bedoeld als een belediging, hoor....
Je scheert ons toch allemaal over één kam, toch??? :wink:)

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Amway

Ongelezen bericht door So be it »

Nou mag jij het laatse woord hebben..., want ik ga nog ff wat smijten met gewichten....., nog ff een marathontje lopen...., nog ff 4 uur dansen...... en de Europacup nog ff winnen... voor ik naar bed ga!!!

Zo.., nu zit ik een beetje op jullie niveau...!:wink: ....:lol:

SBI

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Amway

Ongelezen bericht door So be it »

Dit forum staat bij mij onder de map " forum"..., maar eerlijker zou zijn deze map "humor" te noemen.....
Dit is al 3 jaar oud..., maar om je te bescheuren, toch???
was je nick toen "JJJ", Maarschalk?
Gewoon jouw onzin toch?
Qxy03-04-04, 14:43
Dit is een quote van JJJ
Voorts lijkt het erop (zie je eerste link en de link van Rick Ross) dat een bepaalde groep ontvankelijk is voor deze praktijken, zeg maar de emotioneel zwakkeren. Die wervingsbijeenkomsten staan bol van de indoctrinatie en mensen worden erg "getjakkaaad", waardoor het gezond verstand opzij wordt gezet.Ik ben eens bij zo'n bijeenkomst geweest. Mijn toenmalige buren waren overgehaald om distributeur van Amway (schoonmaakartikelen) te worden. Ze vroegen of ik ook interesse had. Niet dus, maar ik wilde wel eens naar zo'n bijeenkomst komen, uit nieuwsgierigheid. En wat je daar te horen krijgt overtreft alles. Ratelband is er niks bij. Vanaf de binnenkomst wordt je in een hiephiephoera-stemming gebracht, en je hoort de meest fantastische succesverhalen. De term MLM wordt zorgvuldig gemeden, net als iedere vergelijking met pyramidespelen. Alles wordt met eufemismen aangeduid, om maar de aandacht van mogelijke valkuilen af te leiden. En je moet heel stevig in je schoenen staan, want er gaat geen moment voorbij of er staat alweer iemand met allerlei aanlokkelijke contracten te zwaaien. Ik vond het allemaal erg vermakelijk om te zien hoe mensen met open ogen enorme risico's aangaan.

Net als veel andere MLM-bedrijven werkt Amway met distributeuren. Die moeten een bepaalde hoeveelheid spullen afnemen per afgesproken periode, en deze op eigen houtje zien door te verkopen. Mijn buren hebben nog lang met een grote voorraad schoonmaakspullen in hun maag gezeten. Die konden ze aan de straatstenen niet kwijt, dus hebben ze zich maar op hun familie, vrienden en kennissen gestort om de zooi maar te kunnen verkopen. Dat is ook niet echt bevorderlijk voor hun sociale contacten geweest. Daarnaast moesten ze allerlei bijeenkomsten en verkooptrainingen volgen, en een x-aantal distributeuren aantrekken. Als ze daar niet aan voldeden moesten ze een boete betalen. Die boete werd uiteraard anders genoemd, maar het is gewoon een boete.

Ik kan me fijner werk voorstellen. Het is allemaal heel mooi om eigen baas te zijn, maar dat eigen baas zijn is in een MLM-context slechts uiterlijke schijn.Als (en zolang) de zaken goed gaan is het mooi natuurlijk. De schoonmoeder van mn zusje is al jaren gelukkig met haar bijverdienste met Tupperware. Maar afhankelijk van het bedrag waarmee je ingestoken bent, kunnen de gevolgen, financieel en emotioneel, behoorlijk verstrekkend zijn. Tupperware is een van de weinige bedrijven die wel succesvol is in de MLM. Succesvol in de zin dat niet alleen een kleine groep aan de top er veel geld aan overhoudt. Laatst was er een docu over Tupperware op Discovery. Daar bleek uit dat zij in feite een gewoon MLM-bedrijf zijn, maar iets beter zorgen voor hun distributeurs dan veel anderen. Minder rigide voorwaarden e.d. Een vriendin van ons is ook Tupperware-gastvrouw, en is daar zeer tevreden mee. Ze verdient er een leuke cent bij op die manier, en wordt naar eigen zeggen niet zo heel erg gepusht om veel produkten in voorraad te houden of anderen over te halen om ook te gaan verkopen.
Humor of niet??? :lol:

So be it

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Amway

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Wat ik vooral humor vindt is hoe jij elk snippertje berichtgeving over mlm als positief beschouwt.
There's no such thing as bad publicity is zeker jouw motto.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Amway

Ongelezen bericht door So be it »

hoe jij elk snippertje berichtgeving over mlm als positief beschouwt
Tja..., eigenlijk heb je wel een béétje gelijk...... want de mensen met gezond verstand kunnen tóch wel het verschil zien tussen roddeltjes / kletskoek aan de éne kant en meesterlijke speeches aan de andere kant...!:cool:
Vandaar dat ik ook rustig deze flapdrollensite vermeld..., waar tóch ook weer een paar juweeltjes van toespraken staan van onze "opperpriester", en "grote leider" Rich Devos...!:wink:
http://www.amquix.info/amway_classics.html


Ik kan jullie "the four winds" van harte aanbevelen. (2 sides)

Vaak wordt deze speech door de TS verward met "Directly speaking"..., maar weten ZIJ veel???:lol:
Ben nog naarstig op zoek naar een digitale versie van "Try or cry".....!!
Misschien kan jij mij helpen, Maarschalk???
Jij zit nogal vaak op baggersites en zoals je ziet....:
Juweeltjes!!!

SBI

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Amway

Ongelezen bericht door So be it »

Hij is toch geen mlm-er....

Settlement reached on Dr. Phil diet planLOS ANGELES (AP) — Unhappy customers who sued Dr. Phil McGraw over his now discontinued Shape Up! diet plan have reached a $10.5 million settlement agreement with the TV psychologist, an attorney for the plaintiffs said.
The lawsuit, filed in 2004 on behalf of three disappointed consumers, claimed McGraw defrauded fans with his yearlong venture into the diet supplement business, making false statements about the pills. McGraw has denied the allegations and admitted no wrongdoing or misrepresentation in the settlement.

Henry H. Rossbacher, an attorney for the plaintiffs, said thousands of eligible customers nationwide will be able to choose either replacement products or a small cash reward as part of the settlement. It wasn't immediately clear how much each person could receive.

Rossbacher said a fund would be set up with $6 million in Nutrilite vitamins and $4.5 million in cash.

http://www.usatoday.com/life/people/200 ... diet_x.htm

SBI

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Amway

Ongelezen bericht door So be it »

Wie wij toch allemaal niet op de loonlijst hebben staan!!! :shock:

Ik sla er zélf van achterover..!:lol:

"Author and television star Dr Phillip McGraw (Dr. Phil) has spoken at Quixtar leadership functions. "


http://www.quixtarwiki.com/index.php?title=Quixtar

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Amway

Ongelezen bericht door So be it »

http://ascrivenerslament.blogspot.com/2 ... -bell.html

Zó kan het ook gebracht worden....

Hey..., Maarschalk..., woon jij soms in de states....??:wink:

SBI

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Amway

Ongelezen bericht door mlmangel »

Amway bans "unapproved" LOA/LOS BSM's in UK and Ireland

http://www.amquix.info/amway_bsm_ban.html

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Amway

Ongelezen bericht door So be it »

Kristoes, en die informatie moet je van je collega-roddelsite halen.... terwijl het al weken bekend is op allerlei sites, waaronder www.mlmwatchdog.com?????

Kunnen we zien van welke baggersite jij de info haalt voor je eigen baggersite.....

Wat een onderdeurtje ben je toch...... :roll:

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Amway

Ongelezen bericht door So be it »

Effective Immediately: 4 May 07.
Eikel....!

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: Amway

Ongelezen bericht door Econometrist »

Wat een onderdeurtje ben je toch......
Eikel....!
Dit maakt het interessant. Als je er zo als door een horzel gestoken op reageert, waarbij je uitdrukkelijk het onderwerp zélf negeert, rijst direct het vermoeden dat er poep aan de knikker is. Het stukje lees je dan gelijk met wat extra aandacht en des te meer borrelt de vraag op waarom een man als jij, die toch zo graag over échte mlm discussieert, niet verder komt dan het bekritiseren van de website waarop het staat vermeld en het feit dat het dateert van een half jaar terug.

Het is opmerkelijk dat je het onderwerp negeert, in plaats van ons bijvoorbeeld in te lichten hoe deze actie inmiddels ten voordele van de amway business in the long run heeft gewerkt zoals destijds werd aangekondigd. Ook had je ons misschien kunnen informeren WAAROM destijds deze draconische maatregelen per direct aan de ibo's, de zelfstandig ondernemende ibo's wel te verstaan, werden opgelegd. Ik gok erop dat er weer een rechter iets 'moois' over amway heeft gezegd?

Al met al blijft het bevreemdend dat je deze kans laat liggen een echte discussie te voeren over deze voor jou zo belangrijke bedrijfstak, en daarboven verkiest om het schelden maar weer eens op te pakken. Moeten we daarbij conclusies trekken over amway, de deelnemers eraan, of beiden?

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Amway

Ongelezen bericht door So be it »

Dit maakt het interessant.


Dat maakt het zéker interessant!!! :lol:
Het toont weer duidelijk aan dat hetgeen hier besproken wordt je allemaal ontgaat en je je alleen bezig houdt met sommetjes te maken met niet reele getalletjes !:roll:
Als je er zo als door een horzel gestoken op reageert, waarbij je uitdrukkelijk het onderwerp zélf negeert,
Yeh, sure..., IK was degene die dit, voor jullie zo fijne bericht, hier op dit forum reeds vermelde, E-ikel!!! :lol:
Bovendien vind ik het óók een fijn bericht, oh, grote super E-ikel, omdat ik een groot tegenstander ben van zelfs maar de mogelijkheid om mensen uit te kleden dmv "tools".
Wat dat woord betekent... leg ik je nog wel eens uit!
rijst direct het vermoeden dat er poep aan de knikker is.

Je hoeft niks te "vermoeden".....
Zoals IK al had gemeld... is er inderdaad "poep aan de knikker"".
Het stukje lees je dan gelijk met wat extra aandacht en des te meer borrelt de vraag op waarom een man als jij, die toch zo graag over échte mlm discussieert, niet verder komt dan het bekritiseren van de website waarop het staat vermeld en het feit dat het dateert van een half jaar terug.
Tja, beter laat dan nóóit, E. Maar je aandacht is getrokken....
Het is opmerkelijk dat je het onderwerp negeert, in plaats van ons bijvoorbeeld in te lichten hoe deze actie inmiddels ten voordele van de amway business in the long run heeft gewerkt zoals destijds werd aangekondigd.
Je hebt verzuimd het allemaal te volgen???
Moet je ook maar niet je info halen op de baggersite van mlmspammer...:lol:
Ook had je ons misschien kunnen informeren WAAROM destijds deze draconische maatregelen per direct aan de ibo's, de zelfstandig ondernemende ibo's wel te verstaan, werden opgelegd. Ik gok erop dat er weer een rechter iets 'moois' over amway heeft gezegd?
Wel eens gehoord van "samenwerking", knul? Dat 2 partijen afspraken maken met elkaar???
De Engelse FTC (DTI) heeft inderdaad op enkele honderden oproepen met "vragen", een soort loze beschuldigingen, moeten reageren......
Wanneer baggersites massaal oproepen om te klagen bij de DTI, en mensen zoals jij reageren daar massaal op, dan zullen dat er heus wel een paar honderd zijn. Zóveel nitwits zijn er in de UK wel....:wink:
En dan is de DTI wel verplicht te reageren.
Al met al blijft het bevreemdend dat je deze kans laat liggen een echte discussie te voeren over deze voor jou zo belangrijke bedrijfstak, en daarboven verkiest om het schelden maar weer eens op te pakken.

Een echte eikel een Eikel noemen?? Schelden?? Valt mee, vind ik....:lol:
En ik krijg de pertinente indruk dat onze bedrijfstak een groter invloed heeft op jóuw leven dan op het mijne!!!
WWWHHHHOOOOEEEEIIIIHHHHAAAAAA!!! :lol:
Moeten we daarbij conclusies trekken over amway, de deelnemers eraan, of beiden?
Ja..., en vergeet vooral niet de conclusie dat je wat áchter loopt....! :twisted:

So be it
(Neem eens een keer een kijkje op www.thetruthaboutamway.com, zodat je kunt zien dat de IBO's zélf zeer kritisch kunnen zijn.
En jij denkt beter te weten dan wij, wáár toestanden voorkomen die niet door de beugel kunnen???
Waarom ben je nooit kritisch geweest op de "toolbusiness"...?
Ging het boven je pet?
Zelfs mlmspammer had er méér over te zeggen, en dan kon ik hem alleen maar gelijk geven....:(....

Dus...?
Lekker Puh, E....!

So be it

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Amway

Ongelezen bericht door So be it »

Voor alle duidelijkheid zal ik je even op weg helpen, want je gaat toch weer zitten spitten op roddel- en baggersites.....
As I've mentioned before, it appears to me that UK law can be interpreted in such a way as to make normal MLM operations illegal in the UK, however this is primarily because of one word. UK Statutory Instrument 1997 No. 30 says -

1. It is illegal for a promoter or a participant in a trading scheme to persuade anyone to make a payment by promising benefits from getting others to join a scheme.
http://www.thetruthaboutamway.com/index ... 0/lang,en/
En wanneer Amway inderdaad zou verliezen, wat mij niet waarschijnlijk lijkt, dan nóg heeft dat niet desastreuze gevolgen in de rest van de wereld.
De Pommies zijn altijd wel wat apart....:

Zo is er ook een wet dat het verboden is:
"Te overlijden in de parlementsgebouwen".....!

Maar misschien vind je het wel van belang om dáár een boom over op te zetten??:roll:

So be it
En we zullen je proberen je op de hoogte te houden....
Blijf dan wel voortaan van je grote hoeveelheid pilletjes af..., want je wordt er blijkbaar érg traag van....
(Niet kwaad bedoelt, hoor, maar misschien schudt dit je wakker??)

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: Amway

Ongelezen bericht door Econometrist »

Waarom ben je nooit kritisch geweest op de "toolbusiness"...?
Pardon? Ik dacht toch dat het onderwerp van de boekjes- en bandjesverkopers niet al te zuinig aan de orde geweest is. De dateline documentaire die volgens jou alleen maar stemmingmakerij en beeldmanipulatie was terwijl er verder helemaal niks mis mee is, weet je nog wel? En ook het inhuren van celebraties als Donald Trump en James Bond van wie jij de propaganda als een natte droom ondergaat zijn als tools te beschouwen.
Het zijn de enige jongens in jouw schimmige wereld die écht rijk worden, maar zoals één van hen het zelf heeft uitgedrukt: IN mlm en niet MET mlm. Het zijn de slimme jongens waar uiteindelijk de vruchten van de inspanningen van de sukkelaars zoals jij bij terecht komen. Maar hé, als jij je er niet druk over maakt, waarom zou je hierover dan een kritische houding van mij verwachten? Mij raakt het niet, en als jij er happy mee bent, be my guest!!

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Amway

Ongelezen bericht door So be it »

Pardon? Ik dacht toch dat het onderwerp van de boekjes- en bandjesverkopers niet al te zuinig aan de orde geweest is.
Je hebt het als scheldpartijtje gebruikt.... Je hebt nooit er je "case" van gemaakt.
De dateline documentaire die volgens jou alleen maar stemmingmakerij en beeldmanipulatie was terwijl er verder helemaal niks mis mee is, weet je nog wel?
Wat heeft dat met de toolbusiness te maken??
En ook het inhuren van celebraties als Donald Trump en James Bond van wie jij de propaganda als een natte droom ondergaat zijn als tools te beschouwen.
Heeft NIETS met de toolbusiness te maken! Hoe zou jij dat moeten weten dan????:lol:
Het zijn de enige jongens in jouw schimmige wereld die écht rijk worden, maar zoals één van hen het zelf heeft uitgedrukt: IN mlm en niet MET mlm.
vertel..., wie zei dat??
Het zijn de slimme jongens waar uiteindelijk de vruchten van de inspanningen van de sukkelaars zoals jij bij terecht komen. Maar hé, als jij je er niet druk over maakt, waarom zou je hierover dan een kritische houding van mij verwachten? Mij raakt het niet, en als jij er happy mee bent, be my guest!!
Dit is nu wat ik bedoel.....
Je weet er niks van en denk dat je daarmee scored......
Je toont daarmee je onmacht om met redelijke argumenten te komen...

Je standaard kreet.....

"Jullie zijn loosers"!!!!

So be it

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: Amway

Ongelezen bericht door Econometrist »

Je hebt het als scheldpartijtje gebruikt.... Je hebt nooit er je "case" van gemaakt.
Als we het maar eens zijn met elkaar, dat is waar het om gaat. In dat licht is het goed dat we jou de kant van de realiteit op zien komen.
Nog even en je ziet ook nog in dat je voor je financiele ruimte het best in de supermarkt kan kopen en je vrije tijd beter lekker voor jezelf kunt houden. E.e.a. met hetzelfde resultaat als je nu ook al hebt...

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Amway

Ongelezen bericht door So be it »

Nog even en je ziet ook nog in dat je voor je financiele ruimte het best in de supermarkt kan kopen en je vrije tijd beter lekker voor jezelf kunt houden. E.e.a. met hetzelfde resultaat als je nu ook al hebt...
En dat weet jij als "ervaringsdeskundige", natuurlijk????

SBI

Gesloten