LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Orange!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Marquesa

Orange!!

Ongelezen bericht door Marquesa »

Het is toch nu even tijd om mijn verhaal over Orange te vertellen.

In December 2007 viel mijn oog op een limegroene motorola v360 van Orange. Een leuk toestel en ik was er ook erg blij mee. Inderdaad was.

Binnen no time begon het toestel trekjes te vertonen die niet goed waren. Het geluid stond aan maar werd niet hoorbaar afgespeeld.
Toch maar eens contact opnemen met orange. Zij vertelde mij dat ik terug moest naar de winkel waar deze gekocht was.

Ik naar de Dixon...Zij vertelde mij weer dat de Orange wil dat je direct bij hun een toestel inleverd... en niet via Dixon..
Bij de Orangeshop hier in het centrum aangekomen en ik was al geirriteerd de vraag: Maar mevrouwtje.. staat u geluid wel aan!!
Ja hallo, ik weet wel waar het geluidknopje zit hoor! Heb de meneer in de winkel vriendelijk verzocht zich bij zijn werk te houden en niet te proberen mensen nog geirriteerder te maken dan ze al zijn bij het niet nar behoren werken van een telefoon!

Uiteindelijk moest ik de klantenservice maar bellen omdat ze mijn toestel alleen in de shop wilde innemen zodra ik hem daar gekocht zou hebben. De klantenservice heeft mijn gegeven genoteerd en zou mij een speciale envelop toesturen waarin ik mijn gsm kon opsturen.
Zo gezegd zo gedaan zou je zeggen.. mijn telefoon opsturen en met uiterlijk 20 werkdagen mijn toestel weer terug en werkende indien het een mankement was door waterschade etc.

Prima.. na een week nog geen envelop dus toch nog maar een keer gebeld.. Ja maar mevrouw we hebben uw adres niet.. alleen uw telefoonnummer.

Jaaaa hallo .. is het dan zo lastig om me hier even over te bellen?? Nou de mevrouw op de service balie zei dat dit niet de gang van zaken was en ik maar moet terugbellen.. en gelukkig deed ik dat nu.

Ze ging me een envelop toesturen.. Na 3 dagen had ik deze en heb ik mijn toestel opgestuurd naar DINAFIX (hun reparatie bureau).
Na een week kreeg ik een brief waarin stond dat ik een envelop had aangevraagd maar dat hun nog steeds niets binnen hadden..
Toch maar even gebeld met hun.. nee hoor mobiel was er nog niet..dus ik moest maar even wachten.. de meneer gin zoeken (en hij zou mij bellen met goed of slecht nieuws over mijn mobiel) en ik moest maar afwachten.. na 5 dgn mocht ik dan pas actie ondernemen om via de tpg een handtekeningen lijst aan te vragen..
Daar ging ik niet op wachten en heb meteen deze lijst aangevraagd!

Na 5 dgn had de beste man nog niets gevonden maar terugbellen deed hij ook niet!! Mijn toestel was verdwenen. Ze zouden een interne zoekactie op touw zetten in de hoop mijn gsm te vinden.Regelmatig heb ik contact opgenomen hoe het met de zoekactie staat en iedere keer krijg je hetzelfde te horen: je moet geduld hebben.

Wanneer je de klantenservice spreekt moet je niet gek opkijken wanneer ze gewoon de verbinding verbreken.. ze hebben gewoon geen zin om moeilijke vragen te beantwoorden..

Op 13 juni is mijn gsm naar hun toegezonden en begin augustus kreeg ik uiteindelijk na heel wat geld aan telefoonkosten armer te zijn een nieuw toestel toegezonden!!

Gelukkig.. alle ellende voorbij zou je denken..
Mijn klachtenbrief richting orange hebben ze tot op de dag van vandaag nog niet beantwoord.. zodra je er over belt krijg je alleen te horen.. ja hij is ingescand maar we hebben nog geen tijd gehad om hem te beantwoorden!! (ja.. schandalig!!)

Nu heb ik het nieuwe toestel .. maar helaas deze is ook NIET goed..
Iedere keer.. midden in een gesprek of tijdens een sms krijg ik een melding dat ik de simkaart moet gaan plaatsen!!
En dan doet het toestel compleet niets meer!!

Heb vanavond contact opgenomen met de klantenservice van orange en de jongeman aan de telefoon zegt mij doodleuk dat motorola nou eenmaal niet een langdurig en betrouwbaar toestel is!!!
Ja en?? wat moet ik daar mee?? hun verkopen dit toestel toch??

Ook vertelde hij mij dat het aan Motorola zal liggen en hun alleen verantwoordelijk zijn voor de Simkaart..

Ja.. ik mag morgen terug bellen om mijn klacht neer te leggen... en of ze er wat aan zullen doen kan hij niet beloven!!

Een en al ellende dus met Orange!! Ik wil nu gewoon mijn geld terug.. laat ze maar die telefoon komen halen en mijn simkaart.. ik ben er goed klaar mee en voel me aardig in de steek gelaten door orange!!

Wie heeft dit ook meegemaakt of iets soort gelijks bij Orange?? Wat heb jij toen gedaan??

marietje1

Re: Orange!!

Ongelezen bericht door marietje1 »

Met verbazing heb ik je verhaal zitten lezen
ik heb vorig jaar in 2006 dus een zelfde motorola telefoon gekregen voor mijn verjaardag ( niet gekocht bij een orange winkel). Die het nu na bijna een jaar gebruikt te hebben het nog steeds prima doet dus echt geen klachten hier over.
Ik heb in april mijn prepaid overgezet naar een slim abbo dat betekend dat ik een nieuwe sim kaart kreeg en dat mijn oude niet meer zou werken, nu had ik deze nieuwe simkaart er in gezet maar mijn telefoon gaf geen thuis meer kon niet meer bellen of gebeld worden.
Ik dus naar een een orangeshop werd daar vriendelijk geholpen de motorola moest gereset worden (simlock eraf) en moest daarvoor worden verzonden heeft de shop voor mij gedaan kreeg zelfs een leentelefoon mee waar ik een borg van 10 euro voor moest betalen en verder werd alles voor mij geregeld. kreeg netjes een sms-je van de shop dat mijn telefoon weer klaar was. van mij dus geen nare verhalen over orange.

Misschien dat je net een verkeerde shopmedewerker hebt getroffen.

mvg marietje

Marquesa

Hoi marietje,

En het erge is nog..dat dit lange stuk tekst van mij maar een heel beknopt overzicht is van alle ellende..

Vind het zelf al een giga verhaal maar als ik werkelijk alles op zou schrijven zou het zo lang worden dat niemand het meer kan lezen tenzij ze er voor gaan zitten met een kop thee of een stevige borrel!!

Helaas is het dus bij mij meerdere malen fout gegaan bij Orange.
Ben nog steeds in discussie/gesprek met ze over een passende oplossing..

Heb uit pure ellende van het weekend een nieuwe mobiel gekocht van een voor mij meer betrouwbare provider...
Maar goed.. hoe hard je ook roept, hoe vaak je ook een klachtenbrief stuurt, hoe vaak je ook belt en je telefoonkosten op laat lopen... ze staan je niet naar behoren te woord en kunnen niets voor je doen behalve je afwimpelen met de opmerking ik kan niets voor u doen mevrouw...

Erg frustrerend!!

groetjes...

Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Hoi,

Ik heb zelf (ook) een slechte ervaring met Orange.
Ik heb een abonnement willen opzeggen. Dat heb ik nota bene per fax EN per brief gedaan. De brief zijn ze ergens kwijt geraakt. Van de fax heb ik stom genoeg geen afschrift bewaard (meestal krijg je nog een afschrift met "verzenden ok").
Resultaat: moest als nog schriftelijk opzeggen (heb maar een hele boze brief bij gedaan). En binnen een paar dagen had ik een bevestiging van ze. Maar ik zat dus nog wel met een opzegtermijn van twee maanden. Moet je nu tegenwoordig al getekende brieven sturen voordat ze eindelijk de brieven afhandelen?
Het zal voor mij in ieder geval weer heel lang duren voordat ik een Orange abonnement neem.

Marquesa

Hoi Addy,

Zelfs aangetekend versturen geeft geen garantie.
Mijn mobiel was aangetekend verzonden, maar toch kwijtgeraakt.
Uiteindelijk wilde ze mijn originele bewijs van aangetekend versturen want alleen dan zouden ze er iets mee kunnen..
Ja dikke neus want ik ben niet gek dus ze moesten het van mij maar doen met een kopie van het bewijs..

Krijg je nog te horen dat je de kans loopt dat ze daardoor je aanvragen niet in behandeling nemen!!
Jaaa ... dat is dus de manier van omgang met je klanten!!

Ook mijn klachtenbrief is aangetekend verzonden maar tot op de dag van vandaag heb ik totaal geen enkele vorm van reactie en is er door de mensen van de klantenservice al TE vaak een melding gedaan richting de afdeling die mij moet terugschrijven.
Maar tot op vandaag negeren ze ook die meldingen (en ja.. ik heb geen garantie dat deze melding ook echt gedaan ismaar tja.. misschien heb ik dan nog teveel vertrouwen in ze door er wel vanuit te gaan dat ze deze melding echt doen).

Groetjes...

r.vos83

Ongelezen bericht door r.vos83 »

In oktober 2005 nam ik bij Orange een Samsung D600 icm 2 jarig abbonement, leuk toestel en heeft het prima gedaan. Ik ben erg zuinig op mijn gsm en op de D600 was geen krasje te bespeuren.

In oktober 2006 begon de telefoon wat kuren te krijgen en ik had vaak geen bereik meer, meer niet dan wel. Nu heeft mijn vader het zelfde toestel en ik heb om problemen uit te kunnen sluiten de SIM kaarten verwisseld. Plotsling had mijn vader een probleem met zijn ontvangst, dus ik dacht het probleem te hebben gevonden. Ik contact opgenomen met Orange, en verzocht om een nieuwe SIM kaart, geen probleem en binnen 4 dagen een nieuwe SIM kaart in huis. Telefoon heeft het weer een tijdje redelijk gedaan, nog steeds slecht ontvangst maar toch ontvangst. In december 2006 hield ie er helemaal mee op en was ik niet meer bereikbaar. Wederom de SIM kaart verwisseltruc maar dit keer geen verschil.

Ik naar de Orangeshop en leg mijn probleem voor, zij kijken er even naar en constateren dan dat het toestel inderdaad geen bereik heeft. Op mijn vraag of dit gerepareerd kon worden antwoorden ze doodleuk, dat moet vast kunnen maar dan zult u uw toestel op eigen kosten op moeten sturen naar Dynafix en dan voeren zij een eerste controle uit. De kosten hiervoor bedragen € 50,-. Maar valt het niet onder de garantie van het toestel dan, nee de garantie van het toestel geld maar een jaar. Ik boos want ik heb mijn probleem reeds in oktober aangegeven.

Ik heb een hele brieven wisseling gehad en heb ook informatie ingewonnen via z'n gratis juridisch telefoonnummer. Orange doet er helemaal niets aan !!!!!!!!!!!!!!! ik heb dus nog wel een abbonement tot oktober 2007 maar de telefoon heeft het reeds lang en breed begeven :evil: :evil:

*** service (hier staat een woord dat begint met een K en eindigt op UT )

Swom

Ongelezen bericht door Swom »

Ik heb ook iets dergelijks meegemaakt....
Jarenlang was ik een trouwe klant van Orange, betaalde elke maand iets van 140 euro aan tel rekening, nooit problemen mee. Ik belde veel dus ik verwacht zulke rekeningen. Ik had toen op een dag besloten ergens in 2005 dat ik een nieuwe abonnement wilde en kocht via de internetsite van Orange zo'n motorola V3 met een jaarabonnement.
Krijg ik de telefoon thuis, blijkt hij simlocked te zijn wat NIET werd vermeld op de website. Ik was nog dik tevreden met mijn telefoon van vorig jaar, mijn vriend die wilde wel die V3 maar hij had Vodafone...dilemma dilemma. Ik had er voor gezorgd dat ik de simkaart NIET had gebruikt en niet eens uit zijn verpakking had gehaald. Dezelfde dag had ik gebeld naar Orange met de mededeling dat ik het contract wil verbreken omdat ik onvoldoende ben ingelicht over het product. Er stond niet eens in hun algemene voorwaarden dat telefoons die je via de website koopt simlock vrij waren.
Die meneer was het er dus niet mee eens en zei doodleuk "dat is dan toch echt pech want je mag het niet meer verbreken!"
Nu staat er toch duidelijk in de wet dat je een aankoop via internet binnen 14 dagen zonder opgave van reden mag verbreken (met enkele uitzonderingen maar daar viel ik niet onder). En Orange zegt dat dat niet geldt voor hen! Ik denk toch niet dat zij boven de wet staan....
Dus de dag erna heb ik aangetekend de simkaart en telefoon opgestuurd naar Orange klantenservice met een brief dat ik hierbij het contract verbreek en dat ik mijn 90 euro terugwil. Ik krijg wekenlang geen reactie. Ik ga 3 weken op vakantie en kom terug en zie dat het abonnementgeld gewoon van mijn rekening is afgeschreven. Nou dan breekt mijn klomp en dat pik ik niet meer. Ik had het netjes geprobeerd. Ik heb de rechtsbijstand erbij gehaald en na 5 maanden heen en weer brieven sturen kreeg ik uiteindelijk mijn geld terug met de mededeling....DIT IS EEN UITZONDERING. Wat een onzin!! Ze MOETEN zich aan de wet houden.
Sindsdien ben ik overgestapt naar Vodafone en KPN. Ook dik tevreden mee sinds bij hen ook alles uit één bundel wordt betaald. Orange is tegenwoordig duur, slechte klantenservice en gewoonweg arrogant. NOOOOOIT meer bij Orange dus voor mij. Mijn jaarlijkse 2000 euros geef ik wel aan Vodafone of KPN.

me1983

Ongelezen bericht door me1983 »

Beste Marquesa,

Ik zit net uw verhaal te lezen maar kan het niet echt begrijpen.

Als U ergens een motorola koopt met het netwerk van Orange dan moet Orange zorgen dat het netwerk werkt. Ik kan je zeggen: "ik bel zelf met Orange en dat werkt op veel plaatsen prima, het kan altijd beter maar dat terzijde". Dat Motorola een telefoon op de markt brengt in het lagere en goedkopere sigment dat is hun zaak. Als het dan ook nog eens niet naar behoren werkt dan is het helemaal lullig. Hier is motorola de schuldige aan en niet de provider (in dit geval Orange).

Verder kan ik me best voorstellen dat de verkoper iets anders reageert als u iets bij dixons koopt en dan bij een orange winkel voor de garantie komt. zou het zelfde zijn als je bij de bcc een tv koopt en dat als hij kapot is je naar de mediamarkt zou gaan. Het kromme hieraan is dat dixons het geld in de kassa lade kan leggen en Orange winkel dan de service mag gaan doen. Dat jij niet netjes te woord bent gestaan is een zeer slechte zaak van de desbetreffende Orange medewerker.

Dus mijn advies is schrijf is een brief naar de fabrikant van het toestel (in dit geval Motorola), die is namenlijk verantwoordelijk voor uw probleem. Als dat niet helpt kan u uw klachten ook richten naar het hoofdkantoor van Dixons. Uit je verhaal trek ik de conclusie dat de schuld buiten Orange ligt. Helaas!

Succes met alles en nog veel belplezier met je Motorola!

Gesloten