LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Amsterdam Trade Bank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
jdevree
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:08

Amsterdam Trade Bank

Ongelezen bericht door jdevree »

Wie heeft er ervaring met deze Amsterdam Trade Bank. Ik kan deze nl. niet en wil er wel graag een rekening (internet) openen vanwege de hoge rente van 4,5%. Alle tips zijn welkom. bedankt

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Amsterdam Trade Bank

Ongelezen bericht door caruso »

Misschien een heel domme tip mijnerzijds:
GOOGLE!

Het enige dat ik weet is dat het een Russcische bank betreft, bij het programma Kassa van een aantal weken geleden werd ook al vermeld dat zij een hoog rentepercentage hanteren. Bank is toegelaten op de Nederlandse markt, dus met goedkeuring van de Nederlandse bank.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Amsterdam Trade Bank

Ongelezen bericht door SJZ »

Het enige dat ik weet is dat het een Russcische bank betreft,
Nou, eigenlijk is het een Nederlandse bank (met een Russische moedermaatschappij).

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Amsterdam Trade Bank

Ongelezen bericht door caruso »

Ook goed.

rogervdh
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 sep 2007 13:39

Re: Amsterdam Trade Bank

Ongelezen bericht door rogervdh »

Ik heb sinds deze zomer een rekening bij de Amsterdam Trade Bank en dat bevalt prima! Hoge rente en ook geen extra valutadagen o.i.d. Het geld krijgt dezelfde valutadatum, als de boekdatum. Verder vallen ze onder het toezicht van De Nederlandsche Bank en daarom EUR 20.000,00 helemaal afgezekerd (EUR 40.000,00 bij een en/of rekening) en de daarop volgende 20.000,00 resp. 40.000,00 is voor 90% afgezekerd door DNB. Kortom, nauwelijks tot geen risico!

E-rente.nl
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 nov 2007 14:10

Re: Amsterdam Trade Bank

Ongelezen bericht door E-rente.nl »

Ik heb veel positieve reactie ontvangen over AT Bank. Dit geldt trouwens voor meer buitenlandse banken die een hoge rente bieden. Toch blijven de meeste mensen bij: Rabo, Abn of ING met max. 2.6% rente!! Onvoorstelbaar
Laatst gewijzigd door E-rente.nl op 15 dec 2007 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Amsterdam Trade Bank

Ongelezen bericht door SJZ »

Caruso, het lijkt voor jou misschien een flauw woordspelletje, maar het is wel degelijk belangrijk of een bank een Nederlandse of een buitenlandse is.

AT Bank is een Nederlandse bank, en de Nederlandsee garantieregeling is van toepassing (20.000 p.p. gegarandeerd, de volgende 20.000 is voor 90% gegarandeerd)

Argenta bijvoorbeeld is een Belgische bank, die weliswaar met vergunning van De Nederlandsche Bank hier werkt, maar een Belgische bank blijft. Voor de garantieregeling moet je dus bij de nationale bank van België zijn, en die garantieregeling is "slechts" 20.000 p.p.

't Gaat mij dus niet om de woordgrap, maar om wat erachter zit.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Amsterdam Trade Bank

Ongelezen bericht door caruso »

Caruso, het lijkt voor jou misschien een flauw woordspelletje, maar het is wel degelijk belangrijk of een bank een Nederlandse of een buitenlandse is.
Ook goed! Whatever...

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Amsterdam Trade Bank

Ongelezen bericht door SJZ »

Ook goed! Whatever...
"Whatever..." ????

Nou, je doet er nogal nonchalant over. Het kan een verschil zijn of je bij faillisement 20.000 of 38.000 euro terugkrijgt.

Kennelijk is 18.000 voor jou een bedrag waarbij je je schouders ophaalt en "whatever" roept, voor veel mensen is dat een hoop spaargeld!

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Amsterdam Trade Bank

Ongelezen bericht door caruso »

Jongen, doe niet zo moeilijk, ik heb antwoord gegeven op een vraag over betreffende bank. Maakt mij geen reet uit waar die vandaan komt.
Jij zal wel in het bankwereldje zitten, prima, whatever, right!
Get a life!

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Amsterdam Trade Bank

Ongelezen bericht door SJZ »

Maakt mij geen reet uit waar die vandaan komt.
Voor veel mensen zou 18.000 euro garantie meer wel een reet uitmaken.
Jij zal wel in het bankwereldje zitten,
Nee, maar ik ben wel zuinig op mijn spaarcentjes.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Amsterdam Trade Bank

Ongelezen bericht door caruso »

Amen!

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Amsterdam Trade Bank

Ongelezen bericht door D1RK »

Deze Russische bank is dus onder Nederlands recht en Argenta was onduidelijk in deze maar vermoedelijk ook onder NL recht!
Als je meer dan ˆ20.000,- hebt en geen 90% garantie over de volgende ˆ20.000,- wilt dan kun je het verdelen!
Ook gezien de reputatie van Postbank Offline bankieren liever kleine bedragen bij meerdere dan alles bij een Offline bank!

Tussen storten en opnemen zit naast rente dagen ook nog opname tijd!
Ik kreeg tussen 10.00 en 11.00 uur van 8 verschillende banken het niet op een dag binnen, het was dus over 4 dagen verdeeld en de bank waar het naar toe ging was dus dezelfde!
Ook het weer terug storten gaf verschillen!

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Amsterdam Trade Bank

Ongelezen bericht door SJZ »

Argenta was onduidelijk in deze maar vermoedelijk ook onder NL recht!
Van http://www.argenta.nl/inhoud/about/arginnl.php :

"Argenta heeft een bankvergunning om haar bancaire activiteiten op de Nederlandse markt uit te oefenen en is lid van de Nederlandse Vereniging van Banken. Tevens valt Argenta onder de Belgische Collectieve garantieregeling."

Wel hebben ze natuurlijk een vergunning onder NL recht om in Nederland bancaire activitieten uit te oefenen. Zij noemen hun kantoor in Breda ook "bijkantoor".
Deze Russische bank is dus onder Nederlands recht
AT opereert als Nederlandse bank vanuit een Nederlandse B.V. Is dus puur Nederlands. (van wie de aandelen zijn - in dit geval een Russische bank - doet natuurlijk niet ter zake).

vdsluijs
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2009 15:31

Re: Amsterdam Trade Bank

Ongelezen bericht door vdsluijs »

Wat een m0ng0ol is die caruso, zeg.

Gesloten