Ik heb van Dexia een aanbod voor de Hardheidsclausule gekregen maar ik ben hierop niet ingegaan omdat ik het gevoel heb dat ik verkeerd ben voorgelicht door de tussenpersoon.
Mijn overwaarde gebruikt en belegd in een depot bij Labouchere. Nu een tussentijdse restschuld van € 70000,00. in 2006 loopt de eerste 5 jaarstermijn af en de schuld kan lager worden als de beurs aantrekt maar ook hoger als hij weer gaat zakken.
Maar als ik op de webside bij Dexia kijk komt mijn afgesloten overeenkomst niet voor een Hardheidsclausule in aanmerking en toch krijg ik een brief hierover.
Ik denk dat je gekeken hebt op de site waar het gedeelte van het dexia aanbod staat.
En hier staat het Overwaarde Effect e.d. niet op, want deze contracten komen niet in aanmerking voor het dexia aanbod .
De meesten met een Effect contract hebben wel een brief gehad om eventueel in aanmerking te komen voor de hardheidsclausule.
dexia noemt dit geen aanbod maar een coulance regeling.
Het effect is bijna hetzelfde als het aanbod:
Partner MOET meetekenen
Afzien van juridische acties
Of je dan in aanmerking komt en wat je dan maandelijks moet gaan betalen daar weten sommigen van ons al over mee te praten.
Nogmaals ik ben niet van plan te gaan betalen. Ik ben volkomen verkeerd voorgelicht toen ik deze overeenkomst aanging.
Ik heb nog de brochure waarin dit product werd aangeprezen.
Er staat heel duidelijk in dat het mij helemaal niets zou kosten, ik heb zelf extra in het fonds gestort waaruit de maandlijkse rente betaalt wordt. In december is het depot op en zal ik zelf moeten gaan betalen.
Dat betekent dat ik per maand € 657,00 moet gaan betalen. Waarvan weet ik niet.
Ik heb een gezin met 4 jonge kinderen, moet ik dan droog brood gaan eten?
Ik slaap slecht en ik zie de toekomst somber in.
En als je dan nagaat dan ik nog nooit een cent schuld heb gehad en nu is eer tussentijds een verlies van € 76000,00!!!!!
Ik vindt het heel erg oneerlijk en ik voel mij bedrogen.
Ik overweeg maar een tweede hypotheek op te gaan nemen om in ieder geval van de hele stress af te zijn.
Dan ben ik in ieder geval van Dexia af maar aan de andere kant wil ik ook de hele verdere procedure afwachten of misschien zelf een advocaat inschakelen.
En waarom zou ik ergens voor gaan betalen waar ik helemaal niets voor terug zie, ik had het liever in mijn huis gestoken, dan heb je er nog wat voor.
Ik weet niet meer wat ik moet doen.
Ik ben inmiddels wel lid geworden en Leaseverlies want ik moest toch iets doen maar het knaagt allemaal wel aan mij.
Het is heel makkelijk, dexia weet heel goed wat ze doet.
Je hebt een contract van bv 15 jaar.
De eerste 5 jaar izijn gebonden aan war regeltjes, daana ben je vrijer.
Dexia behoeft je dus geen aanbod te doen omdat je contract niet afgelopen is.
DExia wil echter van de hele rompslomp af en niet over 10 jaar nog eens met de restschuldproblematiek komen te zitten.
Daarom deden ze mij"aanbod" om nu uit te stappen.
Ik kan de tweede hypotheek financieel rondkrijgen maar ik vertik het om een groot bedrag te gaan lenen terwijl ik daar niets voor terug zie.
Ik ik sta voor de keus, voorzover je het een keus kunt noemen. zelf maandelijks € 657,00 gaan betalen, niets betalen en gewoon afwachten of afkopen met daarbij het risico dat geen rechten meer heb als er eventueel een uitspraak dat er onrechtmatig gehandeld is door de verkopers van dit product.
Kijk eens op de site van leaseleed.nl, indien je de overwaarde door toedoen van die gladjakkers van Spaar Select hebt genomen.
Zij kunnen je wellicht verder helpen.
Ik ben niet met Spaar Select in aanraking gekomen maar via een tussenpersoon, Intrafin in Amersfoort.
Zij hebben mij dit product verkocht en van de overwaarde belegd via Labouchere.
Na het brief van Dexia over de Hardheidsclausule heb met Intrafin contact opgenomen en zij adviseren mij om het aanbod van Dexia te accepteren. Omdat ik dit niet vertrouwde heb ik bij Pay-back nagevraagd wat ik als beste kan doen.
Pay-back gaf mij het advies om niet in te gaan op de Hardheidsclausule want dan zou ik van alle gerechtelijke procedures af moeten zien.
Ik blijf het een groot schandaal vinden dat dit zo maar mag.
Intrafin zegt dat zij geen schuld heeft en zegt dat Labouchere mij op de hoogte had moeten stellen van de risico's die ik kon lopen.
Dat is nooit gebeurd en ik zit inmiddels met een hoge schuld en nu maar hopen en bidden dat de beurzen dusdanig stijgen dat ik in 2006 in ieder geval gelijk sta maar dan moet hij nog flink stijgen.
Ik wist van niets en dacht dat alles ok was.
Inmiddels blijkt dus wel anders en ik hoop dat er een uitspraak zal komen dat dit product nooit verkocht had mogen worden en dat de overeenkomst ontbonden wordt.
1 - als je nog wat spaargeld heb gok je er op dat de beurs blijf steugen en betaaal je (onder protest) het zeer hoge maandbedrag.
hopelijk is er een besliising gevallen voordat je blut bent.
2 - als je echt geen geld hebt is het overmacht en betaal je gewoon niks meer.
Als je nu weer een lening gaat afsluiten om de restschuld te betalen of om je maandtermijn te kunnnen betalen kom je van het ene probleenm in het andere, nooit doen dus.
Kijk ook eens op de site van Leaseleed, speciaal voor zeer ghrote verliezen.
succes, jan2