LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Terreur, Bedreiging, Agressie, Geluidsoverlast
Re: Terreur, Bedreiging, Agressie, Geluidsoverlast
Buurman,
Kanovaarder,inderdaaad,ben ik mee eens van wat u zegt.Het verschaft immers werk en zogenaamde eigen eer van:'Kijk eens hoe goed wij ons best doen.
13 November heb ik een gesprek met de Woonstichting om 14:00 en het RIBW is daar aanwezig en Pameijer.Nu heb ik slachtofferhulp gebeld vanmiddag en gevraagd of mijn tussen persoon daar aanwezig kan zijn,want het is wel lekker makkelijk van de Woonstichting en RIBW.Ik zit dan in hun ruimte met de Woonstichting om mij te denken te kunnen overhalen.Want het maakt hun niet uit,ze hebben tenslotte eigenbelang bij dat gesprek,alleen al is het alleen maar voor geld.
Dat soort mensen die naast mij woont heeft een drang en in die drang zijn ze erg sterk,omdat ze dat vol kunnen houden.
Ze zullen wel verbaasd zijn,als ik met iemand van Slachtoffer hulp komt,want dit verwachten ze niet.Ik laat mij niet over rulen door hun gesprek,want ik vertik het.Ook moet maar de Politie erbij komen die die nacht bij mij thuis was,toen de buurman met die vriend terreur uit oefende op mij en de ruiten.
Ik accepteer het niet,want hij er uit of ik.Dan moet de woonstichting er maar voor zorgen dat ik een ander huis krijg.Ik heb hier niet omgevraagd
Kanovaarder,inderdaaad,ben ik mee eens van wat u zegt.Het verschaft immers werk en zogenaamde eigen eer van:'Kijk eens hoe goed wij ons best doen.
13 November heb ik een gesprek met de Woonstichting om 14:00 en het RIBW is daar aanwezig en Pameijer.Nu heb ik slachtofferhulp gebeld vanmiddag en gevraagd of mijn tussen persoon daar aanwezig kan zijn,want het is wel lekker makkelijk van de Woonstichting en RIBW.Ik zit dan in hun ruimte met de Woonstichting om mij te denken te kunnen overhalen.Want het maakt hun niet uit,ze hebben tenslotte eigenbelang bij dat gesprek,alleen al is het alleen maar voor geld.
Dat soort mensen die naast mij woont heeft een drang en in die drang zijn ze erg sterk,omdat ze dat vol kunnen houden.
Ze zullen wel verbaasd zijn,als ik met iemand van Slachtoffer hulp komt,want dit verwachten ze niet.Ik laat mij niet over rulen door hun gesprek,want ik vertik het.Ook moet maar de Politie erbij komen die die nacht bij mij thuis was,toen de buurman met die vriend terreur uit oefende op mij en de ruiten.
Ik accepteer het niet,want hij er uit of ik.Dan moet de woonstichting er maar voor zorgen dat ik een ander huis krijg.Ik heb hier niet omgevraagd
Ik heb ook geen medelijden met mijzelf daar schiet je niets mee op.Het is een kwestie van je recht halen,dat je ongestoord kan leven en dat je je veillig voelt niet konstant denken van:'Wat voor bui heeft hij als ik thuis kom.
-
De buurman en uw huisbaas.
Wat u wel verder nog kunt doen om de druk op de ketel op te voeren is aan uw huisbaas te zeggen dat zolang die ernstige overlast blijft u de huur niet langer zult betalen maar storten op een nieuwe eigen rekening.
Uw huisbaas is namelijk verplicht u ongestoord woongenot te bieden en dat biedt zij op dit ogenblik niet!
Contact met de woonbond gehad?
Nee? Doe het dan nu
Ja? Doe het dan nog een keer en vraag hoe dit tijdelijke stoppen van de huur verder wel wordt afgehandeld in dit soort ernstige zaken.
Wellicht is er iemand ook van die bond die naast slachtofferhulp ook wel bij dit gesprek aanwezig wil zijn om de rechtmatigheid van uw huisbaas aan te spreken.
Sterkte.
En goh wat ben ik blij in een straat te wonen waar alle bewoners heel erg goed met elkaar omgaan; tot een jaarlijkse barbeque toe!
Grootvader
Wat u wel verder nog kunt doen om de druk op de ketel op te voeren is aan uw huisbaas te zeggen dat zolang die ernstige overlast blijft u de huur niet langer zult betalen maar storten op een nieuwe eigen rekening.
Uw huisbaas is namelijk verplicht u ongestoord woongenot te bieden en dat biedt zij op dit ogenblik niet!
Contact met de woonbond gehad?
Nee? Doe het dan nu
Ja? Doe het dan nog een keer en vraag hoe dit tijdelijke stoppen van de huur verder wel wordt afgehandeld in dit soort ernstige zaken.
Wellicht is er iemand ook van die bond die naast slachtofferhulp ook wel bij dit gesprek aanwezig wil zijn om de rechtmatigheid van uw huisbaas aan te spreken.
Sterkte.
En goh wat ben ik blij in een straat te wonen waar alle bewoners heel erg goed met elkaar omgaan; tot een jaarlijkse barbeque toe!
Grootvader
SJZ,ik zou zeggen laat hem naast jou wonen als je dan zogenaamd begripvol bent.Ik wil dat wel voor je regelen,maar geef dan even je adress op en Telefoonummer,misschien kan je hem wel in huis nemen.
Ik wil dat graag voor je regelen,vandaag nog.Maar dat doe je natuurlijk niet ,let maar op,dat doe je niet
1. Ik heb natuurlijk nooit gezegd dat ik begripvol ben voor mensen die hun buren terroriseren.
2. Wil jij regelen dat hij mijn buurman wordt? Liever niet, ik gun niemand dus ook mezelf niet zo'n buurman.
3. De huizen naast mij staan geen van beiden te koop, dus je kunt geen huis voor hem kopen.
Nee,maar je zou hem dan ook niet bij je in laten wonen.Ik gun het namelijk ook niemand
Het is vanavond weer helemaal mis hier me de buurman, het is weer de hele avond tering herrie. Ik zit nu met oordopjes in dit bericht te typen.
Morgen ga ik er serieus werk van maken de maat is nu vol.
Aanbellen bij de buurman is zinloos, hij doet gewoon niet open.
Op de woningbouw site las ik dit
------
Overlast melden
“Heb buurtoverlast door baldadige jongeren”
“De ramen van het flatgebouw zijn slecht gelapt”
“Wij hebben geluidsoverlast van de bovenburen”
“Het trappenhuis lijkt wel een fietsenstalling”
“Kinderspeelplaats wordt gebruikt als hondentoilet”
“Heb een hoog oplopend conflict met m’n buren”
Zomaar een paar voorbeelden waar Domijn in de dagelijkse praktijk mee te maken krijgt. En waar we wat mee doen. Nu, of als de oplossing niet direct voorhanden is, op termijn. Maar er wordt wat aan gedaan. Ook wanneer externe partijen zoals gemeente of politie moeten worden ingeschakeld om tot resultaat te komen. Domijn is betrokken bij de wijk en zet zich maximaal in om de wijk plezierig en leefbaar te houden maken.
Vul hier uw gegevens in en één van onze medewerkers zal contact met u opnemen.
-----
hopelijk kan er dus iets voor mij gedaan worden anders onstaat er een onleefbare situatie hier
Morgen ga ik er serieus werk van maken de maat is nu vol.
Aanbellen bij de buurman is zinloos, hij doet gewoon niet open.
Op de woningbouw site las ik dit
------
Overlast melden
“Heb buurtoverlast door baldadige jongeren”
“De ramen van het flatgebouw zijn slecht gelapt”
“Wij hebben geluidsoverlast van de bovenburen”
“Het trappenhuis lijkt wel een fietsenstalling”
“Kinderspeelplaats wordt gebruikt als hondentoilet”
“Heb een hoog oplopend conflict met m’n buren”
Zomaar een paar voorbeelden waar Domijn in de dagelijkse praktijk mee te maken krijgt. En waar we wat mee doen. Nu, of als de oplossing niet direct voorhanden is, op termijn. Maar er wordt wat aan gedaan. Ook wanneer externe partijen zoals gemeente of politie moeten worden ingeschakeld om tot resultaat te komen. Domijn is betrokken bij de wijk en zet zich maximaal in om de wijk plezierig en leefbaar te houden maken.
Vul hier uw gegevens in en één van onze medewerkers zal contact met u opnemen.
-----
hopelijk kan er dus iets voor mij gedaan worden anders onstaat er een onleefbare situatie hier
Ik hoop Ronaldm dat het opgelost wordt.Het is een heel gedoe om bijvb iemand eruit te zetten.Er komt ook een juidisch aspect bij voor dat iemand eruit gezet kan worden.Ik weet gewoon dat het balen is,als je in zo situatie zit
Ik zou op 13-11 een geprek met hebben met de Woonstichting,maar ik heb de wijkagent gebeld,of hij erbij aanwezig zou willen zijn.Hij heeft de Woonstichting gebeld naar aanleiding van dat gesprek wat ik zou hebben.Hij liet mij weten dat morgen eerst de Woonstichting een ges[rek met hem gaat hebben om te weten wie hij is.Daarna,vindt er een gespek met mij plaats.
Misschien is het wel beter ook dat eerst een gesprek met hem plaats vindt.
Ik zou op 13-11 een geprek met hebben met de Woonstichting,maar ik heb de wijkagent gebeld,of hij erbij aanwezig zou willen zijn.Hij heeft de Woonstichting gebeld naar aanleiding van dat gesprek wat ik zou hebben.Hij liet mij weten dat morgen eerst de Woonstichting een ges[rek met hem gaat hebben om te weten wie hij is.Daarna,vindt er een gespek met mij plaats.
Misschien is het wel beter ook dat eerst een gesprek met hem plaats vindt.
-
En nog even een vraag aan dutch2007
Heb je ook contact opgenomen met Woonbond.nl ??
Hebben die niet aangegeven hoe je je juridisch het beste kan laten bijstaan?
En komt het tot een gesprek hou dan de poot stijf en zeg in dit gesprek dat zolang er overlast blijft bestaan die niet wordt opgelost door uw huisbaas dat u de huur op een apart te openen rekening zal storten.
De rechter zal dan uiteindelijk beslissen wat de derving aan ongestoord woongenot en aan schade in geld uitgedrukt uiteindelijk heeft gekost.
Het restant huur minus geldtoewijzing aan u kunt u dan alsnog op de rekening van de verhuurder storten.
Een laatste redmiddel voor een huurder maar wel geoorloofd als pressiemiddel.
Sterkte!
Grootvader
Heb je ook contact opgenomen met Woonbond.nl ??
Hebben die niet aangegeven hoe je je juridisch het beste kan laten bijstaan?
En komt het tot een gesprek hou dan de poot stijf en zeg in dit gesprek dat zolang er overlast blijft bestaan die niet wordt opgelost door uw huisbaas dat u de huur op een apart te openen rekening zal storten.
De rechter zal dan uiteindelijk beslissen wat de derving aan ongestoord woongenot en aan schade in geld uitgedrukt uiteindelijk heeft gekost.
Het restant huur minus geldtoewijzing aan u kunt u dan alsnog op de rekening van de verhuurder storten.
Een laatste redmiddel voor een huurder maar wel geoorloofd als pressiemiddel.
Sterkte!
Grootvader
Ik heb de Woonbond ingeschakeld en zij gaan aktie ondernemen.Ik zou vandaag voor een geprek gaan maar de Pameijer en de Woonstichting hebben een gesprek gehad met hem.Ik krijg eind van de week een bericht thuis van de Woonstichting,dat ik een gesprek heb met ze.Dan neem ik de Woningbond mee en Slachtofferhulp
De buurman is net thuis gekomen van geprek merk ik,en sloeg de deur hard dicht,dus dan weet je het wel.Nu maar afwachten wat er vanavond gebeurt
Kanovaarder bedankt voor je hulp en je weisheid
De buurman is net thuis gekomen van geprek merk ik,en sloeg de deur hard dicht,dus dan weet je het wel.Nu maar afwachten wat er vanavond gebeurt
Kanovaarder bedankt voor je hulp en je weisheid
-
Ik geloof niet dat het zo makkelijk is een psycholoog met een kluitje in het riet te sturen. Het probleem met gestoorde figuren is echter dat ze de atmosfeer en je woongenot verzieken en dat de woningbouwvereniging en begeleiders meestal niet meer weten wat ze met zo iemand aanmoeten. Dit soort mensen heeft niets te verliezen en wordt wel min of meer beschermd door begeleiders omdat "juridische problemen de integratie alleen maar bemoeilijken." Helaas kan je ook iemand vrijwel niet gedwongen opnemen (of euthanaseren ). En mocht je zelf je geduld verliezen en hem een mep verkopen dan komt de politie de je zou moeten beschermen JOU oppakken.Nee,niet op die manier,als iemand zijn problemen op een ander bot viert en bewust er niet aan mee wil werken.Er komt hulp aan zijn deur en meneer blijft boven in zijn slaapkamer staan achter zijn gordijn staan gluren en lacht.Die begeleiders bellen aan en denken dat hij niet thuis is.Ze pakken hun Mobiel en gaan iemand bellen.Toen dit gebeurde woonde hij nog maar 5 maanden naast mij.Meneer die liegt bewust.Dan kan je wel zeggen bijvb die man is ontoerekenings vatbaar,maar hij weet dat hij gewoon kan de boel manupileren.ik denk dan:'Het zijn pschycholgen ,dan moet je weten ongeveer waar die persoon toe in staat is.Die Pschychologen laten zich met een rietje in het kluit sturen.
Ja,dat is zo.Als ik hem een dreun zou geven dan ben ik de klos.Dan sla ik mij zelf 10 x.Dinsdag 27 November heeft die buurman een gesprek met de Woonstichting met Pameijer.die zou 13 November hebben plaats gevonden.De Pameijerstichting vertelde de Woonstichting dat ze geen bericht hadden ontvangen.Het is vreemd zeer vreemd,maar goed,het is weer afwachten.Het is niet prettig om zo iemand naast je te heben.Ik hoop dat hij weggaat.Als hij niet vertrekt,dan onderneem ik stappen hier tegen.
dutch ik kom zelf ook uit oud-beijerland mag ik vragen met wie jij een gesprek hebt gehad van union want 99% van die amtenaren van union liegen dat et gedrukt staat dus wees op je hoede en laat je niet gek maken
gr mausjj
gr mausjj
Binnenkort heb ik een gesprek met de Woonstichting.Ik vertrouw het ook niet,daarvoor gaat er iemand mee.
-
Aan dutch,
Nou, ik hoop oprecht dat je in ieder geval een rustiger jaar tegemoet gaat.
Grootvader
Nou, ik hoop oprecht dat je in ieder geval een rustiger jaar tegemoet gaat.
Grootvader
Ik herken de problemen, heb ze een aantal jaren geleden zelf ook ondervonden door een overlastveroorzakende bovenbuurman. Met het Meldpunt Extreme Overlast van de gemeente, de politie en de woningcorporatie werd de zaak uiteindelijk opgelost en de overlastveroorzaker werd elders gehuisvest. Het kost wel veel geduld.
Wat van belang is: de politie is verplicht om elke keer dat zij langskomt en ook de overlast constateert een zogeheten 'mutatie' te maken. Met een aantal van deze mutaties heeft de woningcorporatie meer armslag om de overlastveroorzaker op te zeggen of elders te huisvesten. Neem contact daarover op met uw wijkagent of buurtregisseur. Veel sterkte!
Wat van belang is: de politie is verplicht om elke keer dat zij langskomt en ook de overlast constateert een zogeheten 'mutatie' te maken. Met een aantal van deze mutaties heeft de woningcorporatie meer armslag om de overlastveroorzaker op te zeggen of elders te huisvesten. Neem contact daarover op met uw wijkagent of buurtregisseur. Veel sterkte!
Ik ben er mee bezig in iedergeval met de woonstichting.Meneer die naast mij woont belde gisteravond aan mijn voordeur.Ik heb niet gereageerd er op,dus niet de deur opengedaan.Ok ben later wel even naar buiten gegaan om een vuilniszak in de Container te doen.Toen ik bij de Container was kwam de buurman naar buiten en zei:'Je was thuis,maar je deed je deur niet open.Ik zei,dat was jij dus.Hij wordt opgenomen op 20 December en dat wilde hij mij vertellen aan de deur,want op 24 December moet hij voorkomen.Natuurlijk,als hij op genomen is,kunnen Bouman stichting ontoerekeningsvatbaar verklaren zodat hij hier kan blijven wonen.Op 19 December heb ik in iedergeval een gesprek met een medewerkster van slachtoffer hulp en gaan we naar de woonsstichting.Help dit niet,neem ik verderen stappen.
We wachten maar af.
We wachten maar af.
-
Burenoverlast.
In ieder geval zo te lezen deze komende dagen tenminste wat rust.
Maak daar gebruik van.
Hou je taai,( hoorde ik dezer dagen kalkoenen kakelen ).
En hou ook je poot stijf als men hem toch weer daarna naast u wil laten wonen.
Ik wacht het vervolg af.
In dit geval heel serieus fijne en vooral rustige kerstdagen gewenst en een beter (nieuw)jaar dan je tot nu toe hebt gehad.
Grootvader
In ieder geval zo te lezen deze komende dagen tenminste wat rust.
Maak daar gebruik van.
Hou je taai,( hoorde ik dezer dagen kalkoenen kakelen ).
En hou ook je poot stijf als men hem toch weer daarna naast u wil laten wonen.
Ik wacht het vervolg af.
In dit geval heel serieus fijne en vooral rustige kerstdagen gewenst en een beter (nieuw)jaar dan je tot nu toe hebt gehad.
Grootvader
Dutch2007, erg veel sterkte.
Ook wij hebben zoiets gehad, een buurman die 's nachts ruiten ingooide en met hakbijlen over straat liep, zijn veel mensen midden in de nacht voor gevlucht. (Ik kan je vertellen, maandan daarna schrikte ik nog wakker omdat je bang bent dat je wéér gerinkel van kapotte ramen hoort)
Aantal keren politie gebeld, zijn toen ook met honden geweest etc.
Uiteindelijk hebben we het gewonnen en moest de man zijn woning uit.
Daarna is hij nog een keer teruggekomen om herrie te maken, maar gelukkig vanaf toen rust.
Heel veel succes, ik weet hoe het voelt!
Ook wij hebben zoiets gehad, een buurman die 's nachts ruiten ingooide en met hakbijlen over straat liep, zijn veel mensen midden in de nacht voor gevlucht. (Ik kan je vertellen, maandan daarna schrikte ik nog wakker omdat je bang bent dat je wéér gerinkel van kapotte ramen hoort)
Aantal keren politie gebeld, zijn toen ook met honden geweest etc.
Uiteindelijk hebben we het gewonnen en moest de man zijn woning uit.
Daarna is hij nog een keer teruggekomen om herrie te maken, maar gelukkig vanaf toen rust.
Heel veel succes, ik weet hoe het voelt!