LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teleurstellend service beleid UPC, wie kan mij helpen?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
martin van der Waal
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 nov 2007 16:56

Teleurstellend service beleid UPC, wie kan mij helpen?

Ongelezen bericht door martin van der Waal »

Hallo beste mensen,

Ik heb helaas een teleurstellende ervaring met de service verlening van UPC. :x
Onlangs mijn factuur online bekeken, en geconstateerd dat er een eenmalig bedrag van 32,77Euro in rekening gebracht was onder vermelding van: "Afmaken doe het zelf installatie ( type 2 ).
Na contact te hebben opgenomen met de afdeling facturen wist de dame van UPC mij te vertellen dat dit bedrag in rekening gebracht was na een bezoek van een monteur op 15 october 2007.
Ik vertelde de dame dat die afspraak inderdaad gemaakt was ivm problemen met mijn IP connectiviteit ( digitale TV ), maar dat de monteur nooit langs geweest is, terwijl ik de hele dag op hem heb zitten wachten.
Hierop kreeg ik als antwoord dat ik het bedrag toch verschuldigd ben, had ik maar hierover contact op moeten nemen met UPC klantenservice.
Als reden hiervoor gaf ik dat ik het die dag even gehad had met UPC vanwege het wachten, en dat ik op korte termijn toch geen afspraak meer wilde maken ivm vakantie.
De dame van UPC gaf hierna aan dat ik die dag na 19:00uur toch had moeten bellen met de klantenservice.
Met andere woorden u heeft pech gehad er kan nu niets meer aan gedaan worden, dit is nu eenmaal het UPC beleid dat gevoerd wordt.
Ook een opmerking van mijn kant waarom de monteur dan geen briefje door de brievenbus gegooit heeft als ik niet thuis geweest zou zijn, werd "begripvol" beantwoord met: ja meneer dat had hij inderdaad misschien wel kunnen doen.

Mijn vraag is nu aan de mensen op dit forum: Staat er in de algemene bepalingen van UPC dat je verplicht bent binnen een bepaalde tijd terug te bellen als een monteur niet op komt dagen. Ik heb hierover niets terug kunnen vinden.
Ik heb wel gelezen dat er een Garantie plan is waarbij in het geval van een niet nagekomen afspraak ,of het niet binnen 24 uur afzeggen van een afspraak door UPC de klant recht heeft op een vergoeding van ongeveer 25 Euro.

Tevens vraag ik mij af of er meer mensen zijn met deze ervaring, en of UPC dit allemaal zomaar kan doen. Ik voel mij door UPC gedupeerd omdat ik nu opdraai voor de kosten van niet geleverde diensten.
Ik zou graag wat tips en adviezen willen hebben om mij te kunnen weren tegen dit onrecht, want ik wil graag mijn 32,77Euro excl. BTW terug van UPC.

Mt vr gr Martin :cry:
Laatst gewijzigd door martin van der Waal op 09 nov 2007 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Teleurstellend service beleid UPC, wie kan mij helpen?

Ongelezen bericht door Ron58 »

Een typisch voorbeeld over hoe UPC de regels aanpast zoals het haar uitkomt.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Teleurstellend service beleid UPC, wie kan mij helpen?

Ongelezen bericht door agro »

Ik zou graag wat tips en adviezen willen hebben om mij te kunnen weren tegen dit onrecht,
Opzeggen die handel zal enige remedie zijn.
want ik wil graag mijn 22,77Euro excl. BTW terug van UPC.
Daar zal je naar kunnen fluiten.
en of UPC dit allemaal zomaar kan doen
Dit kunnen ze ongestraft doen omdat de bedragen te klein zijn om actie te kunnen voeren, het kost je altijd meer dan dat het je opleverd.
Een vos verliest wel zijn haren (in geval van upc zijn oude logo) maar nooit zijn streken.

Jezper-UPC
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 okt 2007 16:32

Re: Teleurstellend service beleid UPC, wie kan mij helpen?

Ongelezen bericht door Jezper-UPC »

Beste martin van der Waal,

De voorwaarden zoals u deze benoemd in uw verhaal komen niet geheel overeen met de daadwerkelijke voorwaarden van UPC. Graag neem ik de situatie onder de loep. Zou u zo vriendelijk willen zijn uw klantgegevens(klantnummer of postcodeen huisnummer is voldoende) te mailen naar webcare@upc? Ik kijk dan graag wat ik voor u kan betekenen.

MVG,

Webcare UPC

martin van der Waal
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 nov 2007 16:56

Re: Teleurstellend service beleid UPC, wie kan mij helpen?

Ongelezen bericht door martin van der Waal »

Hallo beste mensen,

Gisteren via de mail mijn gegevens doorgestuurd aan Webcare UPC.
Vandaag hebben zij mij al terug gebeld, en ben netjes te woord gestaan.
De zaak wordt nu door Webcare UPC onderzocht.
Als het goed is wordt ik over 3 dagen terug gebeld, en hoop op een positieve afloop.

Wordt vervolgt!

Mt vr gr Martin. :D

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Teleurstellend service beleid UPC, wie kan mij helpen?

Ongelezen bericht door agro »

De nieuwe methode van upc.

Een zogenaamde klant (lees upc medewerker) komt zogenaamd bij de helpdesk niet verder, en plaatst hier zogenaamd een klacht.
Vervolgens komt zijn maat en moet de eerste zogenaamd zijn gegevens mailen.
Daarna volgt dan een prima afwikkeling welke hier lang en breed op het forum uitgemeten wordt, en de mededeling upc toch zo geweldig is, en prima is opgelost.

martin van der Waal
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 nov 2007 16:56

Re: Teleurstellend service beleid UPC, wie kan mij helpen?

Ongelezen bericht door martin van der Waal »

Hallo Agro,

Ik kan nu natuurlijk ook gaan beweren dat jij volgens mij bij een concurent van UPC werkt, en via dit forum zieltjes probeert te winnen door zoveel mogelijk olie op het vuur te gooien bij klachten die gaan over UPC. Je email adres verklaart mijns inziens al een hoop.( -[email protected]- )
Erg gefrustreerd en onvolwassen als je je email adres zo samensteld als je mijn mening vraagt. :oops:

Ik zal je dan ook maar voor eens en altijd uit de droom helpen, ik ben GEEN UPC medewerker.

Ik heb zo hier en daar wat reacties van je gelezen hier op het Forum, en ik het valt me op dat je in je reacties alleen maar alles en iedereen loopt af te kraken. Ik kan me niet voorstellen dat mensen je nog enigszins serieus nemen.
Je reacties zijn van dien aard dat je de mensen hier op het forum geen steek verder helpt met hun problemen. Ik ben hier om eventueel verder geholpen te worden met mijn probleem, en niet om negatieve kletsverhaaltjes te lezen, waar ik echt niet op zit te wachten.
Als je de hele dag niets anders te doen heb ga dan lekker sporten of wat nuttigs met je leven doen. Val mij niet lastig met je schizofrene negatieve kletspraat. Je levert namelijk totaal geen enige positieve bijdrage op dit forum.Wat mij betreft hoef je niet meer de moeite te nemen nog op deze posting te reageren. Je domme reacties worden namelijk niet gewaardeerd.
En tot slot maak mij niet uit voor een leugenaar!!! :evil:

Ps. Voor de rest van de forumbezoekers: Ook ik vind het jammer dat mijn klacht niet meteen op een redelijke manier is behandeld, en vandaar dat ik ook teleurgesteld ben. Elke klacht geeft natuurlijk altijd een negatief beeld van een bedrijf.
Maar als UPC of welk ander bedrijf dan ook uiteindelijk de klacht behandelen en ( ik hoop ) ook naar tevredenheid oplossen dan mag dat ook verteld worden.
Maar ik loop niet verder op de zaken vooruit die nog komen gaan, en wacht alsnog de verdere reactie van UPC af.
Als er negatieve of positieve zaken te melden zijn laat ik dit alsnog nog op het forum weten.

Mt vr gr Martin van der Waal.( klant van UPC )

MaffeDarkie
Berichten: 142
Lid geworden op: 06 mei 2007 04:02

Re: Teleurstellend service beleid UPC, wie kan mij helpen?

Ongelezen bericht door MaffeDarkie »

Ach Martin, iedereen is een leugenaar op dit forum behalve deze personen. Zelf lijken ze inderdaad voor de concurrent te werken en lijkt het erop alsof ze voor ieder negatief berichtje aardig wat centen verdienen.

Vandaag de dag ben ik van geen van dergelijke personen ook maar één positief 'behulpzaam' bericht tegengekomen. Helaas hebben dergelijke personen als motto 'Eens een dief, altijd een dief' en 'nobody is perfect, i'm nobody'. Tevens blijven ze in de herhaling vallen (alsof men niets beters meer kan bedenken) het is maar wat je een leven noemt en leuk vind.

Ik hoop voor je dat je problemen inmiddels of op z'n minst op zeer korte termijn opgelost zullen zijn. Mij heeft men gigantisch goed geholpen met het ontbinden van mijn contract nadat de technische problemen welke ik had niet opgelost konden worden. Mocht je eventueel nog eens problemen hebben en er echt niet uitkomen, dan kun je altijd blijven doordrammen en vragen om een supervisor, die in Maastricht (Serge, Peter e.d.) zijn altijd zeer behulpzaam gebleken.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Teleurstellend service beleid UPC, wie kan mij helpen?

Ongelezen bericht door agro »

als je mijn mening vraagt
Ik vraag je mening niet.
Ik kan nu natuurlijk ook gaan beweren dat jij volgens mij bij een concurent van UPC werkt,
Zou je kunnen doen, moet je zeker doen als het je oplucht.
ga dan lekker sporten of wat nuttigs met je leven doen
Wat geeft jou het recht je te bemoeien met hoe anderen hun tijd indelen?
.( klant van UPC )
Wordt verstandig en maak er EX Klant van.
ik ben GEEN UPC medewerker
Tuurlijk niet.
Ik heb zo hier en daar wat reacties van je gelezen hier op het Forum,
Alleen die in je straatje passen om tot de conclusie te komen welke je weergeeft bijkbaar, en die ook nog niet eens inhoudelijk.
Je levert namelijk totaal geen enige positieve bijdrage op dit forum.
Als je niet verder kijkt dan je neus lang is, en alleen leest wat je vooringenomen mening staaft zou je tot die conclusie kunnen komen.

martin van der Waal
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 nov 2007 16:56

Re: Teleurstellend service beleid UPC, wie kan mij helpen?

Ongelezen bericht door martin van der Waal »

Agro,

Het blijkt dat je niet echt goed kan lezen. Je reactie is zoals gewoonlijk weer een cliché, maar dat was voorspelbaar.

Ik dacht dat ik je "vriendelijk doch dringend" verzocht had niet meer op mijn posting te reageren.
Ik vind dat je zeer onvolwassen te werk gaat, getuige je reactie.
Als de rest van de forum bezoekers er geen bezwaar tegen hebben is dit de laatse keer dat ik reageer op deze meneer.
De enige remedie om van dit soort mensen op het forum af te komen is gewoon niet reageren, dan gaat de lol er snel af bij die lui. Laat ik in dit geval de wijste van ons twee zijn, en de zinloze discussie met deze meneer laten voor wat hij is. Ik denk dat dit forum voor ander doeleinden bestemd is, in plaats van dit gezwam.

Maffe Darkie bedankt voor je bijval en je tip. :wink:

Mt vr gr Martin.
Laatst gewijzigd door martin van der Waal op 12 nov 2007 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Teleurstellend service beleid UPC, wie kan mij helpen?

Ongelezen bericht door agro »

is dit de laatse keer dat ik reageer op deze meneer zijn reacties
Er zijn er meer die dat al verschillende malen hebben beloofd, maar die komen ook hun beloftes niet na.
dan kun je altijd blijven doordrammen en vragen om een supervisor
Goeie tip, gooien ze meteen de hoorn op de haak.

Enne ze zijn weer terug bij kassa in de top 3, na een afwezigheid van een paar maanden, nog even en ze staan weer op de vanouds bezette eerste plaats.
Bijna vanaf de oprichting 1997 continue in de top 3 gestaan met een onderbreking van slechts een paar maanden.


ArnoldJ
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 nov 2007 14:33

Re: Teleurstellend service beleid UPC, wie kan mij helpen?

Ongelezen bericht door ArnoldJ »

Onbegrijpelijk dat er nog steeds mensen zijn die abonnee worden van UPC, of hun abonnement nog steeds niet hebben opgezegd.
Hebben zij soms jaren in een grot gewoond en daardoor nog nooit van de problemen van UPC gehoord?
Wakker worden mensen!!!!

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Teleurstellend service beleid UPC, wie kan mij helpen?

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Mischien zijn er mensen zijn die geen problemen met upc hebben.
Wakker worden Arnoldj!!!!!!!

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Teleurstellend service beleid UPC, wie kan mij helpen?

Ongelezen bericht door agro »

Mischien zijn er mensen zijn die geen problemen met upc hebben.
Mogelijk ja, maar das dan bijkbaar wel zo uniek, dat degene die dat treft het met alle geweld van de daken moet schreeuwen, al of niet in opdracht omdat die er mogelijk loonslaaf is.
Niet voor niets staan ze weer in de top 3 van kassa, waar ze al bijna 10 jaar zo goed als onafgebroken hebben ingestaan.
Wat dat betreft hebben ze in ieder geval alle records gebroken, alleen dat al zegt meer dan genoeg over de firma list en bedrog.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Teleurstellend service beleid UPC, wie kan mij helpen?

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Volgens mij had ik het niet tegen jou (of voel je je aangesproken).
Denk je nou echt dat alle tevreden upc klanten ook echt hier op het forum zitten, NEEEEEEEEE maar als jij denk van wel succes ermee.

MaffeDarkie
Berichten: 142
Lid geworden op: 06 mei 2007 04:02

Re: Teleurstellend service beleid UPC, wie kan mij helpen?

Ongelezen bericht door MaffeDarkie »

Mogelijk ja, maar das dan bijkbaar wel zo uniek, dat degene die dat treft het met alle geweld van de daken moet schreeuwen, al of niet in opdracht omdat die er mogelijk loonslaaf is.
Draai het nu eens om hoe deze mensen jou uitspraken zien? Loonslaaf van planet misschien? Van de daken schreeuwen dat je 'zelfs nadat je jaren geen klant meer bent' UPC zo slecht is? En als het jou niet zint mensen uit te maken voor leugenaar of dat deze mensen zelfs voor UPC werken? Wie schreeuwt er hier nu het hardst agro?
Niet voor niets staan ze weer in de top 3 van kassa, waar ze al bijna 10 jaar zo goed als onafgebroken hebben ingestaan.
Wat dat betreft hebben ze in ieder geval alle records gebroken, alleen dat al zegt meer dan genoeg over de firma list en bedrog.
Bron s.v.p. ? De Top3 van Kassa betreft momenteel namelijk:

1e TNT
2e KPN (hetnet, planet etc. etc)
3e @home

Even het plaatje van Kassa 2 (12-11-2007)
http://www.dave-dekker.nl/top3.jpg

Waar haal je het vandaan dat UPC er weer in staat?


Overigens heeft UPC er al enige tijd niet meer in gestaan voorzover ik mij meen te herinneren. Daarnaast betrof het in geval van de vermeldingen in de Top3 slechts één product en niet alle. De laatste keer was het namelijk gebaseerd op de mediabox die iedereen door de strot geduwd kreeg, en w.t.f. heeft dat met facturen, contracten, internet, analoge televisie/radio te maken?
Volgens mij had ik het niet tegen jou (of voel je je aangesproken).
Denk je nou echt dat alle tevreden upc klanten ook echt hier op het forum zitten, NEEEEEEEEE maar als jij denk van wel succes ermee.
Verstand komt voor sommige mensen met de tijd. Het lezen gaat sommige mensen tegenwoordig ook niet al te gemakkelijk af. Laat staan het respecteren van iemand zijn of haar keuze. Ik durf geen getallen te noemen, maar ik denk dat het aantal klachten in tegenstelling tot jaren geleden bij UPC heel wat minder geworden is.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Teleurstellend service beleid UPC, wie kan mij helpen?

Ongelezen bericht door agro »

Verstand komt voor sommige mensen met de tijd.
Voor sommigen die niet willen inzien wat een bagger upc is komt het blijkbaar nooit.
Loonslaaf van planet misschien
Voor jou een vraag voor mij een weet. :lol:
Van de daken schreeuwen dat je 'zelfs nadat je jaren geen klant meer bent' UPC zo slecht is
Ongeveer een half jaar geleden de firma list en bedrog helemaal de deur uit gedaan met tv, en niet jaren geleden, heb nu pracht van een schotel, meer zenders betere kwaliteit voor een lager bedrag, wat wil je nog meer, en bovendien op elke tv elke willekeurige zender te ontvangen d.m.v. cardsharing.
Heb onlangs weer eens zo een muts van upc aan de telefoon gehad, (voor terugbetaling borg modem) waarbij ik constateerde dat er in het geheel niks is veranderd bij de firma list en bedrog.

Jezper-UPC
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 okt 2007 16:32

Re: Teleurstellend service beleid UPC, wie kan mij helpen?

Ongelezen bericht door Jezper-UPC »

@ agro: Ik heb een en ander nagekeken en begrijp dat je van mening bent dat je nog steeds recht hebt op teruggave van borg i.v.m de beeindiging van het internetabonnement in 2003. Volgens onze gegevens is de borg van het modem in 2003 gecorrigeerd. Deze correctie is vervolgens verrekend met nieuwe facturen die je van ons hebt ontvangen.

Deze 'welles/nietes discussie' speelt al erg lang en UPC is er kennelijk niet in geslaagd jouw klachten en vragen naar tevredenheid op te lossen of te beantwoorden. We vinden het erg vervelend dat dit inmiddels zo'n slepende kwestie is geworden en hiervoor bieden we onze verontschuldigingen aan. Graag willen we bekijken of we deze kwestie alsnog naar tevredenheid op kunnen lossen. Uiteraard zijn we bereid hierover contact met je op te nemen. Indien je hier prijs op stelt dan verzoek ik je ons via het inmiddels bekende e-mailadres ([email protected]) te laten weten op welk telefoonnummer we je kunnen bereiken.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Teleurstellend service beleid UPC, wie kan mij helpen?

Ongelezen bericht door agro »

Ik heb een en ander nagekeken en begrijp dat je van mening bent dat je nog steeds recht hebt op teruggave van borg i.v.m de beeindiging van het internetabonnement in 2003. Volgens onze gegevens is de borg van het modem in 2003 gecorrigeerd. Deze correctie is vervolgens verrekend met nieuwe facturen die je van ons hebt ontvangen.
Volgens jullie is mij telefonisch medegedeeld dat het inderdaad is verrekend, maar dat is dan wel gebeurt ongeveer een half jaar voordat het abonnement is beeindigd. ra ra????
Uiteraard zijn we bereid hierover contact met je op te nemen. Indien je hier prijs op stelt dan verzoek ik je ons via het inmiddels bekende e-mailadres ([email protected]) te laten weten op welk telefoonnummer we je kunnen bereiken.
Als je zogenaamd in mijn gegevens hebt kunnen kijken is ook het telefoonnummer je bekend, dit is nog nooit gewijzigd.
Als je kan beweren dat reeds is afgewikkeld heb je ook mijn gegevens en kan je mij bellen.

Gesloten