Ik heb helaas een teleurstellende ervaring met de service verlening van UPC.
![Mad :x](./images/smilies/icon_mad.gif)
Onlangs mijn factuur online bekeken, en geconstateerd dat er een eenmalig bedrag van 32,77Euro in rekening gebracht was onder vermelding van: "Afmaken doe het zelf installatie ( type 2 ).
Na contact te hebben opgenomen met de afdeling facturen wist de dame van UPC mij te vertellen dat dit bedrag in rekening gebracht was na een bezoek van een monteur op 15 october 2007.
Ik vertelde de dame dat die afspraak inderdaad gemaakt was ivm problemen met mijn IP connectiviteit ( digitale TV ), maar dat de monteur nooit langs geweest is, terwijl ik de hele dag op hem heb zitten wachten.
Hierop kreeg ik als antwoord dat ik het bedrag toch verschuldigd ben, had ik maar hierover contact op moeten nemen met UPC klantenservice.
Als reden hiervoor gaf ik dat ik het die dag even gehad had met UPC vanwege het wachten, en dat ik op korte termijn toch geen afspraak meer wilde maken ivm vakantie.
De dame van UPC gaf hierna aan dat ik die dag na 19:00uur toch had moeten bellen met de klantenservice.
Met andere woorden u heeft pech gehad er kan nu niets meer aan gedaan worden, dit is nu eenmaal het UPC beleid dat gevoerd wordt.
Ook een opmerking van mijn kant waarom de monteur dan geen briefje door de brievenbus gegooit heeft als ik niet thuis geweest zou zijn, werd "begripvol" beantwoord met: ja meneer dat had hij inderdaad misschien wel kunnen doen.
Mijn vraag is nu aan de mensen op dit forum: Staat er in de algemene bepalingen van UPC dat je verplicht bent binnen een bepaalde tijd terug te bellen als een monteur niet op komt dagen. Ik heb hierover niets terug kunnen vinden.
Ik heb wel gelezen dat er een Garantie plan is waarbij in het geval van een niet nagekomen afspraak ,of het niet binnen 24 uur afzeggen van een afspraak door UPC de klant recht heeft op een vergoeding van ongeveer 25 Euro.
Tevens vraag ik mij af of er meer mensen zijn met deze ervaring, en of UPC dit allemaal zomaar kan doen. Ik voel mij door UPC gedupeerd omdat ik nu opdraai voor de kosten van niet geleverde diensten.
Ik zou graag wat tips en adviezen willen hebben om mij te kunnen weren tegen dit onrecht, want ik wil graag mijn 32,77Euro excl. BTW terug van UPC.
Mt vr gr Martin
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)