LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Romameubel.com

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
consumentjes
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 okt 2007 14:41

Romameubel.com

Ongelezen bericht door consumentjes »

Zijn er mensen met ervaringen met Romameubel.com ?

Even de meningen peilen we staan op het punt een grote aankoop te doen. :)


Ik schrok eerst even toen ik ROMA zag staan maare dat ging over adverentieverkopen e.d. dit is een meubelconcern in den haag en tilburg...

escobar
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 dec 2005 16:53

Re: Romameubel.com

Ongelezen bericht door escobar »

ik weet wel dat de eigenaar een zigeuner is, :?

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Romameubel.com

Ongelezen bericht door caruso »

Heb even op de site gekeken, drie dingen vallen op:

Gecopieërde logo's van Visa en Mastercard!
Garantievoorwaarden? Ondoorzichtig en niet duidelijk.
Niet aangesloten bij branche-organisatie en geschillencommisie.

Eén ding is wel duidelijk: nooit zaken mee doen!

escobar
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 dec 2005 16:53

Re: Romameubel.com

Ongelezen bericht door escobar »

toch verkopen ze wel veel meubels ( zegt men ) :?:

escobar
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 dec 2005 16:53

Re: Romameubel.com

Ongelezen bericht door escobar »

leuk Ron, maar wat heeft dit te maken met roma meubelen ? :?

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Romameubel.com

Ongelezen bericht door caruso »

herhaald verzoek aan onze moderator om de postings van ron1872 te verwijderen en persoon te bannen!
Of slapen jullie weer?
Hoezo, selectief modereerbeleid!

consumentjes
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 okt 2007 14:41

Re: Romameubel.com

Ongelezen bericht door consumentjes »

Romameubel heeft niets met zigeuners te maken.

Roma is in het Turks de omschrijving voor Rome,de meubels zijn vaak Italiaanse stijl,maar worden met mdf garantie geproduceerd in Turkije.

Het voordeel voor ons westerlingen hier is dat de meubels aanzienlijk goedkoper zijn door goedkopere houtinkoop en arbeidslonen aldaar,en daarom vaak met gefronste wenkbrauwen worden bekeken.

Vaak zitten deze mensen in voor veel mensen misschien niet zo leuke wijken,achterstandswijken,maar dat zegt natuurlijk niks over de kwaliteit vinden wij.

We hebben wat van deze sets bekeken,betast en uitgebreid gecontroleerd,mijn man heeft 14 jaar in een meubelzaak gewerkt en constateerd 100% MDF kwaliteit.

We zijn geweest,en voor dit soort meubelsets betaal je bij grote boeren zoals klerkx en morres e.d.het dubbele.

Volgens mij is hier niks mis mee.Het blijkt dat voor dezelfde prijs de meubels thuisbezorgd worden maar ook GEMONTEERD worden !
Mijn man schat dit klusje op zeker 4 uur werk.

We hebben zelfs kunnen onderhandelen over de prijs en gewoon 200 euro korting gekregen,iets wat je bij een Nederlandse meubelzaak niet hoeft te proberen,dan wordt je uitgelachen midden in de zaak.

jerico
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 jan 2008 11:03

Re: Romameubel.com

Ongelezen bericht door jerico »

hallo,
wij hebben onze aankopen ook bij roma gedaan.
voor 5000 aan spulletjes gekocht.
nu hebben we een klacht over onze stoelen en bankstel.
al vanaf begin november '07.
van het weekend maar eens 3 kwartier gereden om probleem toch eens op te lossen.
telefonisch is een slechte service.

het volgende is een probleem 2 zit vlakken leer bankstel binnen 6 mnd erg in gedrukt (dit terwijl we het nie tvaak gebruiken).
van de 6 stoelen 4 rug leuningen goed los en 1 stoel waar de vering aan de onderkant uit komt plus 1 poot een scheurvan boven na beneden.

nu komen ze met de oplossing voor "ons" om etgemoet te komen...
als we 75€ per stoel bij betalen krijgen we NOG betere kwaliteit stoelen voor terug (oftewel of we even 450€ willen bij leggen).
m, nvriend weer te happerig en nou 50€.
hij moest er overleggen (wat niet gebeurt is toen ik weer belde).
werd door een 2de juist slecht behandeld (deze is voor de service en pleegde ik telefoontjes mee en smsjes,zo werken ze daar).
vandaag m,n stoute schoenen aangetrokken en gezegd dat ik geen geld wil bij leggen voor stoelen die nog geen half jaar oud waren en dus gebruik wil maken van m,n jaar garantie.
kon dus niet!!
nu een betere fabriek word gezegd en bla bla.

is het niet normaal dat je als het niet gemaakt kan worden dan je geld terug...
hij vermelde me al wel dat e rvele klachten waren over de stoelen en ze nu weg mochten voor 100€ zonder garantie...

ik ga hie rm,n geld voor teug proberen te halen en anders moeten ze zde alsnog maar maken(wat volgens hun niet kan waarom dan een jaar garantie...)

iemand een betere oplossing..

het noorden
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jul 2008 18:05

Re: Romameubel.com

Ongelezen bericht door het noorden »

In november 2007 compleet interieur gekocht bij Roma meubelen in Tilburg woor een behoorlijk hoog bedrag
Bij aflevering in maart 2008 bleek dat men de achterwand van een zeer dure vitrinekast was vergeten, geen nood even naar de Gamma en de kast is compleet.
Vervolgens blijkt de achterwand te klein te zijn en rammelt, bovendien in een exclusieve vitrinekast behoren de originele onderdelen te zitten en niet even boodschappen doen bij de Gamma om de klus te klaren.
De eethoek is een fiasco, de tafel vertoonden direct al krassen, de stoelen zijn ongelijk van breedte en het stoffenpatroon is niet gelijk.
De salontafel kon niet worden gemonteerd omdat de onderdelen niet op elkaat pasten. na veel gebel en geboor is de tafel in elkaar gezet.
het kleurenpatroon van de eettafel is anders dan die van de salontafel.
het betreft een serie meubelen van een bepaalde categorie maar het klopt niet met elkaar.
Verder heeft men het interieur beschadigd door het transporteren, uitpakken en monteren.
Inmiddels zijn we 4 maanden bezig om Roma meubelen aansprakelijk te stellen doch taal noch teken. Als je belt krijg je een zg. 06 nummer en zoek het verder maar uit.
Een waslijst met klachten, tig- keer geschreven, gebeld, gefaxt, E-mail het haalt allemaal niets uit.
We gaan nu rechtsmaatregelen nemen om Roma meubelen aan de tafel te krijgen en in te lichten wat de consequenties zijn van deze wel zeer slechte benadering en omgang met klanten.
Ben zeer benieuwd naar andere ervaringen.
het noorden.

ron300462
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 dec 2007 20:02

Re: Romameubel.com

Ongelezen bericht door ron300462 »

Ze adverteren al maanden met een leren bankstel met stuntprijs van 995,- euro, op verschillende advertentiesites, we hebben de proef op de som genomen en zijn gaan kijken/zitten, kan niet anders zeggen dat we keuig geholpen zijn, en de de winkel een nette indruk maakte, we zijn zonder een beslissing te nemen naar huis gegaan, toch na 2 dagen besloten om ( mits op voorraad, zoals de advetentie suggereert ) het te kopen, dus gebeld, alleen bleek het bankstel nu geen 995,- meer te kosten maar 1095,- euro, als reden wordt opgegeven dat de leverancier het bankstel duurder heeft gemaakt.

Ik vindt dit een rare gang van zaken, en dus een rare zaak, waar ik weinig tot geen vertrouwen in heb.
Tevens heb ik het andere filiaal van ze gebeld, deze schijnt het wel te leveren voor 995,- Het zal allemaal wel.

Dit geeft toch wel aan hoe de zaak moet zijn, doe er je voordeel mee.

Wen9983
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 mar 2009 16:11

Re: Romameubel.com

Ongelezen bericht door Wen9983 »

Ik heb 7 Feb 2009 een aankopen gedaan van 1545 euro.

Duidelijk afgesproken dat ik 26 feb me meubels geleverd wilde hebben en een week later gaat de telefoon "ja mevrouw we komen uw meubels leveren" waarop ik nee gezegt heb want het huis was nog niet klaar.

Nou goed alles werd 26 feb geleverd en alles is beschadigd !!!
Dressoir is kapot, tv kast kapot, Salon tafel, en de eettafel.

Ik belde hier voor naar de winkel en ik moest maar foto's mailen waarop ik gezegt heb nee ik wil dat iemand van jullie zelf langs komt om dit te constateren.

Uit eindelijk moest ik zelf de planning bellen voor een afspraak en uit eindelijk een week later zou er iemand langs komen.
Die dag dat ze langs zouden komen belde ik om 16:20 naar de winkel met de vraag hoelaat ik men kon verwachten.
Het zou een uurtje nog duren dus uit eindelijk heb ik om 18:00 weer gebeld waar ze bleven en werd er gezegt "ja ze komen er zo aan" ik zeg ja ik ben bijna 2 uur verder maar ik moet ook de deur nog uit waarop ik een grote mond kreeg met de woorden "ja uhhh mevrouwtje wat wil je nou dat ik ff tegen je zeg" waarop ik zei ik wil dat u even op een andere toon tegen mij praat aangezien ik hier niet van gediend ben waarop de man de hoorn erop gooide.

Uit eindelijk om 18:30 kwamen er 2 mannen en namen de schade op (1 kwam nog met een peuk in zijn mond zo binnen lopen en het as van zijn peuk viel op me nieuwe vloer en hij ruimde niks op !!!)

Tot op de dag van vandaag bel ik en bel ik maar niemand beantwoord de telefoon en ik heb nog steeds niks vernomen van Roma meubel terwijl ik een hele nieuwe set meubels van ze zou krijgen.

Ik vind het een stelletje aso bakken daar en heb heel erg veel spijt ervan dat ik daar mijn meubels gekocht heb.
Voor mij dus NOOIT meer Roma meubel !!!

Mensen die het overwegen om te doen kan ik alleen maar adviseren om het niet te doen want nadat je betaald heb worden ze heel erg aso en kan je de boom in van ze en word je als een stuk vuil behandeld.

jerico
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 jan 2008 11:03

Re: Romameubel.com

Ongelezen bericht door jerico »

hallo wen9983,
heb jij al iets vernomen van je meubels?
ik had destijds dus de probleem met m,n eethoek stoelen.
uiteindelijk kreeg ik 6 nieuwe(zonder deknopen :? en vervolgens na bellen die kl*te antwoord apparaat of hij is vol :evil: )
ze bellen gewoon NIET terug.
sinds vorig jaar ook weer m,n nieuwe stoelen gammel,terwijl daar een "nieuwe"construktie voor was gemaakt.
word er gek van want zo vervalt de garantie snel!
mvg j.

Wen9983
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 mar 2009 16:11

Re: Romameubel.com

Ongelezen bericht door Wen9983 »

Ik heb zeker iets vernomen van Roma Meubel...
Ik "nieuwe" meubels gekregen maar ook die waren kapot.

Ik belde dus gelijk met de winkel waarop ik te horen kreeg dat hij de monteur wilde bellen en die heeft vrolijk aan de man in de winkel verteld dat het hoorde in de tafel.

Nou het lijkt mij niet horen als er een stukje uit de tafel is en dat er ook een stukje van de tv meubel af is.

De man zei door de telefoon dat ik er naief ben en niet op ieder slakje zout moet leggen.
Waarop ik antwoorde van hallo ik koop voor 1600 euro meubels bij je dus mag ik dan verwachten dat het goed is ?!?

Vervolgens moest ik dus foto's maken van de meubel die kapot zijn en mailen dus dat heb ik gelijk gedaan maar tot op heden heb ik nog steeds niks vernomen.

Van de week dus weer even bellen...ik weet niet of ik hier een telefoon nummer mag neerzetten maar ik heb een 06 nummer...dus als er mensen zijn die intresse hebben dan hoor ik het wel en zet ik het nummer neer.

jerico
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 jan 2008 11:03

Re: Romameubel.com

Ongelezen bericht door jerico »

en wen...
de problemen nu opgelost??
vandaag ondekte ik dat er een soort(weet het eigenlijk niet)toplaag van de bank afkomt.
ik heb ze dan ook gemaild(bellenop de zaak en 06 van f heeft geen nut of neemt niet op of ik moet in het smsje uitleggen wat er scheelt,spreek ook uit ervaring,helaas).
dus ben benieuwd,van m'n nieuwe weer wankele stoelen ok nooit meer iets gehoord!

to be continued. :?

Wen9983
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 mar 2009 16:11

Re: Romameubel.com

Ongelezen bericht door Wen9983 »

Hoi,

Nee ik heb nooit meer iets vernomen.
Na meerdere mailtjes en telefoontjes waar bij ik geen gehoord kreeg heb
ik de moed maar opgegeven.

het noorden
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jul 2008 18:05

Re: Romameubel.com

Ongelezen bericht door het noorden »

De gehele kwestie is behandeld door een rechtbank en Roma meubel heeft het gehele aankoopbedrag terug betaald.
Bijna 2 jaar heeft de gehele procedure geduurd.
Tevens ook het CBW ingelicht.

harrykok20
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2010 01:43

Re: Romameubel.com

Ongelezen bericht door harrykok20 »

Nou nou... men kan ook overdrijven.
Ik heb paar maanden terug een bankstel gekocht met een nachtkastje, dressoir en een kast. Ik heb mooi 150 euro korting gekregen, ik werd netjes gebeld en gevraagd wanneer ik mijn bestellingen afgeleverd zou willen. Ze waren zeer vriendelijk ik heb mijn spullen en ben er erg tevreden mee.
Er zijn mensen hier die maar wat zetten wat volgens mij toch echt niet waar is.
ten eerste: dat ze asociaal zijn geweest aan de telefoon, geloof ik niet en al is het zo vind ik het nog best logisch als hij zegt dat de mensen er zo aankomen om je banken af te leveren en jij zegt dat je geen tijd te veel hebt is het wel logisch dat ze zo reageren. :wink:
Ten tweede: over dat de eigenaar een zigeuner is, is ook niks van waar. Toevallig was hij zelf ook in de zaak toen wij daar waren.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Romameubel.com

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ik heb paar maanden terug een bankstel gekocht met een nachtkastje, dressoir en een kast. Ik heb mooi 150 euro korting gekregen
Dat is natuurlijk een lachertje. 10 tot 20% op de adviesprijs is gewoon tegenwoordig. Volgens mij bent U zelf van de Roma.

Wen9983
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 mar 2009 16:11

Re: Romameubel.com

Ongelezen bericht door Wen9983 »

haha en dat is nou het mooie van Roma...ze laten mensen geloven dat ze korting hebben gekregen maar in feite is alles daar duur koop omdat alles van ellende in elkaar valt.

jerico
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 jan 2008 11:03

Re: Romameubel.com

Ongelezen bericht door jerico »

het zijn idd geen zigeuners!!
maar ook geen nl.
een zekere ben is er destijds al weg gegaan van ellende!!
me stoelen hebben we met boekensteunen vast gemaakt (lekker stevig..) en nog zijn er 3 waarbij het frame los zit...
ook bij ons was " de baas" nogal grof als het niet in hun straatje paste.
maar welk bedrijf werkt nu met smsjes.... want zo moest ik kontact zoeken want in de winkel wisten ze nooit ergens van af..
me bankstel ziet er op 1 zit plaats niet uit,gewoon het bovenlaagje losgelaten en weer gebeld en weer ge smst en weer me boor gemaakt en weer maar zo gelaten (want dat is de bedoeling neem ik aan.
mss dat ik ook eens iemand in ga schakelen,ik ga eens kijken wat me rechten zijn....

Gesloten