| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kapotte Telefoon
Kapotte Telefoon
Hallo,
Ik heb sinds 3 maanden een samsung U600 welke ik besteld heb via www.belnu.nl. Deze mobiel is een maand geleden kapot gegaan. Het display is zwart geworden, en geeft dus geen beeld meer. Na hem opgestuurd te hebben wordt mij verteld dat de schade niet onder de garantie valt, en ik 150 euro moet betalen. Ik ben hier woedend om. De mobiel was toen 2 maanden oud en er is niets mee gebeurd. Ik heb mij laten informeren dat als de mobiel nog geen 6 maanden oud is, dat de instantie die mij de telefoon verschaft heeft moet aantonen dat het mijn schuld is en niet die van samsung of die van hun. Kunnen zij dat niet, dan moeten zij een nieuwe telefoon geven of hem kosteloos laten repareren. Is dit zo? Mocht het zo zijn, dan moet ik dus een nieuwe krijgen, of moet hij gerepareerd worden. Want een logische fout van mij zou zijn dat er een kras of zelfs breuk op de printplaat zou zitten. Maar deze is er dus niet. Er is totaal geen aanleiding waardoor ik het gedaan zou kunnen hebben.
Verder heb ik al een stuk of 5 mails gestuurd naar BelNu, maar zij weigeren te reageren. Telefonisch wordt alleen gezegd: Sorry hij wordt niet vergoed, en verder niets. Wat kan ik nog doen?
Mvg
Ik heb sinds 3 maanden een samsung U600 welke ik besteld heb via www.belnu.nl. Deze mobiel is een maand geleden kapot gegaan. Het display is zwart geworden, en geeft dus geen beeld meer. Na hem opgestuurd te hebben wordt mij verteld dat de schade niet onder de garantie valt, en ik 150 euro moet betalen. Ik ben hier woedend om. De mobiel was toen 2 maanden oud en er is niets mee gebeurd. Ik heb mij laten informeren dat als de mobiel nog geen 6 maanden oud is, dat de instantie die mij de telefoon verschaft heeft moet aantonen dat het mijn schuld is en niet die van samsung of die van hun. Kunnen zij dat niet, dan moeten zij een nieuwe telefoon geven of hem kosteloos laten repareren. Is dit zo? Mocht het zo zijn, dan moet ik dus een nieuwe krijgen, of moet hij gerepareerd worden. Want een logische fout van mij zou zijn dat er een kras of zelfs breuk op de printplaat zou zitten. Maar deze is er dus niet. Er is totaal geen aanleiding waardoor ik het gedaan zou kunnen hebben.
Verder heb ik al een stuk of 5 mails gestuurd naar BelNu, maar zij weigeren te reageren. Telefonisch wordt alleen gezegd: Sorry hij wordt niet vergoed, en verder niets. Wat kan ik nog doen?
Mvg
Re: Kapotte Telefoon
Ik neem aan dat je geen barst in je display had en dat echt alleen het scherm niet meer werkte.
Mocht er bijvoorbeeld een scheur in de printplaat zitten, of waterschade zijn dan moeten hier foto's van te verkrijgen zijn.
Mocht dit het geval zijn dan valt dit niet onder de garantie en worden er kosten berekend dat geld ook als je een barst in je display hebt, dit omdat de schade door invloed van buitenaf is veroorzaakt en valt daarom niet onder de garantie.
Ze moeten in ieder geval een reden geven waarom jou toestel defect is en waarom er kosten berekend worden.
Succes
Mocht er bijvoorbeeld een scheur in de printplaat zitten, of waterschade zijn dan moeten hier foto's van te verkrijgen zijn.
Mocht dit het geval zijn dan valt dit niet onder de garantie en worden er kosten berekend dat geld ook als je een barst in je display hebt, dit omdat de schade door invloed van buitenaf is veroorzaakt en valt daarom niet onder de garantie.
Ze moeten in ieder geval een reden geven waarom jou toestel defect is en waarom er kosten berekend worden.
Succes
Re: Kapotte Telefoon
Nee de mobiel is nog helemaal heel aan de buitenkant, geen krasje, geen barst, helemaal niets. Is ook nog nooit in aanraking met water geweest. Het beeldscherm is zeg maar voor de helft zwart en de andere helft trilt. Dus ik kan er niets meer mee doen omdat ik niets kan zien. Maar hij werkt nog wel gewoon in principe. En de printplaat is dus nog helemaal heel...alleen echt binnenin moet het display vervangen worden. En ze eisen hiervoor 150 euro van mij...dat mag toch helemaal niet? Daarvoor is de garantie toch..?
Re: Kapotte Telefoon
Nee dat mag inderdaad niet, dan moeten ze vertellen waar de kosten voor zijn en wat er defect is aan het toestel.
En zeggen zij bijv toch dat het waterschade of iets is, dan moeten ze je een foto kunnen overleggen.
En als er voor de rest niets met het toestel aan de hand is dan moet dat gewoon onder de garantie gerepareerd worden.
Het ziet er naar uit dat je toestel naar mijn idee een software probleem heeft, en software problemen vallen gewoon onder de garantie.
En zeggen zij bijv toch dat het waterschade of iets is, dan moeten ze je een foto kunnen overleggen.
En als er voor de rest niets met het toestel aan de hand is dan moet dat gewoon onder de garantie gerepareerd worden.
Het ziet er naar uit dat je toestel naar mijn idee een software probleem heeft, en software problemen vallen gewoon onder de garantie.
Re: Kapotte Telefoon
Nog een suggestie misschien wat ik kan doen?
Ik ben namelijk al weken bezig met zeuren, want ze doen er maar niets aan. Als ik bel (kost me nog geld ook) zeggen ze: Sorry ik kan niets voor u doen, het is gewoon op uw kosten, wat ik ze ook zeg. En als ik email dan reageren ze gewoon niet..en dat is niet 2x, nee ik heb al meer dan 10 mails gestuurd. Dus ze doen er gewoon niets aan, wat ik ook doe..
Ik ben namelijk al weken bezig met zeuren, want ze doen er maar niets aan. Als ik bel (kost me nog geld ook) zeggen ze: Sorry ik kan niets voor u doen, het is gewoon op uw kosten, wat ik ze ook zeg. En als ik email dan reageren ze gewoon niet..en dat is niet 2x, nee ik heb al meer dan 10 mails gestuurd. Dus ze doen er gewoon niets aan, wat ik ook doe..
Re: Kapotte Telefoon
Weet je toevallig bij welk repaircentre het toestel is?
En heb je daar een reparatie nummer van?
Ik zou dan namelijk even contact met hun op nemen om te vragen wat er precies met het toestel aan de hand is.
En heb je daar een reparatie nummer van?
Ik zou dan namelijk even contact met hun op nemen om te vragen wat er precies met het toestel aan de hand is.
Re: Kapotte Telefoon
Nee, BelNu vertelde me alleen dat het een onafhankelijk repaircentre was. Meer wilden zij niet kwijt. Ik zit nu al weken zonder mobiel en ik heb hem toch echt nodig. En ik heb niet het geld om zomaar even een nieuwe te kopen, maar ik denk dat ik echt alles al geprobeerd heb. Wat kan ik nog doen?
Re: Kapotte Telefoon
Dan kun je denk alleen nog je rechtsbijstand inschakelen, of stuur ze als laatste poging nog een aangetekende brief met daarin je verhaal.
Re: Kapotte Telefoon
De ene helft zwart de andere trilt....Klinkt mij iin de oren als een barst in het binnenste scherm. Dit wordt veroorzaakt door klemschade en is een bekend probleem bij de U600. Ik heb er verscheidene met deze klacht terug gehad en waarschuw nu dus alle klanten dat ze erg gevoelig zijn voor klemschade in het binnenste scherm.
Klemschade kan al veroorzaakt worden door het toestel in je broek te dragen of in een tas te stoppen.De U600 heeft maar een klein tikje nodig waar je zelf niks van hoeft te merken maar waardoor het binnenscherm toch barst.
Ik heb deze klacht ook al bij samsung neer gelegd.Klemschade valt namelijk niet onder de garantie.Samsung heeft dit al een keer eerder gehad met een door hun geproduceerd toestel. Zij hebben hiervoor destijds een andere regeling getroffen.
Misschien een idee om de klacht ook rechtstreeks bij samsung neer te leggen?
Klemschade kan al veroorzaakt worden door het toestel in je broek te dragen of in een tas te stoppen.De U600 heeft maar een klein tikje nodig waar je zelf niks van hoeft te merken maar waardoor het binnenscherm toch barst.
Ik heb deze klacht ook al bij samsung neer gelegd.Klemschade valt namelijk niet onder de garantie.Samsung heeft dit al een keer eerder gehad met een door hun geproduceerd toestel. Zij hebben hiervoor destijds een andere regeling getroffen.
Misschien een idee om de klacht ook rechtstreeks bij samsung neer te leggen?
Re: Kapotte Telefoon
het display = het binnenste scherm 
echter is het naar mijn mening niet te bewijzen dat dit een gebruikersfout is aangezien er aan de buitenkant niets te zien is. Ik heb de klacht ook al bij samsung neergelegd maar zij zeggen dat ik het via belnu moet regelen.
echter is het naar mijn mening niet te bewijzen dat dit een gebruikersfout is aangezien er aan de buitenkant niets te zien is. Ik heb de klacht ook al bij samsung neergelegd maar zij zeggen dat ik het via belnu moet regelen.
Re: Kapotte Telefoon
Klemschade wat in de binnenkant zit kan veroorzaakt worden door de gebruiker.Het buitenste scherm hoeft dan niet perse stuk te zijn. (die zijn vaak sterker dan het binnenscherm)
Het was meer een meedenker van mijn kant met de tip dat het veelvuldig voorkomt bij de U600 en dat het (inmiddels) kenbaar gemaakt is bij de samsungvertegenwoordigers.
Het was meer een meedenker van mijn kant met de tip dat het veelvuldig voorkomt bij de U600 en dat het (inmiddels) kenbaar gemaakt is bij de samsungvertegenwoordigers.
Re: Kapotte Telefoon
okee in ieder geval bedankt!
maar er is toch een regel dat als het binnen 6 maanden gebeurt dat zij moeten aantonen dat het mijn schuld is, en ik dus niet hoef aan te tonen dat het NIET mijn schuld is. En hoe willen ze dat dan gaan doen?
maar er is toch een regel dat als het binnen 6 maanden gebeurt dat zij moeten aantonen dat het mijn schuld is, en ik dus niet hoef aan te tonen dat het NIET mijn schuld is. En hoe willen ze dat dan gaan doen?
Re: Kapotte Telefoon
Klemschade is altijd schade veroorzaakt van buitenaf...Dat is dus eigenlijk al het bewijs. Je hoeft daar zelf niks van gemerkt te hebben. Alleen aangezien de vele gevallen van klemschade bij de U600 waar ik al mee geconfronteerd ben is het mijns inziens toch iets waar de fabrikant bij fabricage niet goed over nagedacht heeft....Je kan je toestel slecht in een doosje gevuld met watten vervoeren.Dat zou natuurlijk van den zotte zijn.
Ik kan je geen oplossing bieden maar wellicht dat bovenstaande meegenomen kan worden naar samsung en Belnu?
Je kan een rapport opvragen van het repaircenter.Zij moeten daarin kunnen aantonen (eventueel met foto's) wat de schade is en de eventuele oorzaak daarvan.Belnu of het repaircenter moet die rapporten overhandigen als jij daarom vraagt.Je kan ook een second opinion vragen.
Ik kan je geen oplossing bieden maar wellicht dat bovenstaande meegenomen kan worden naar samsung en Belnu?
Je kan een rapport opvragen van het repaircenter.Zij moeten daarin kunnen aantonen (eventueel met foto's) wat de schade is en de eventuele oorzaak daarvan.Belnu of het repaircenter moet die rapporten overhandigen als jij daarom vraagt.Je kan ook een second opinion vragen.
Re: Kapotte Telefoon
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb vorige maand via tele2 een abonnement afgesloten met een Samsung U600.
Hij is nu binnen een maand al kapot. Klemschade zegt de repairwinkel van KPN. Het zou mijn €137,50,- gaan kosten. Omdat dit niet bij de garantie inzit.
Dit is toch raar dat als je telefoon alleen in je broekzak zit en kapot gaat. Moet ik nou een klacht gaan neerleggen bij Samsung of niet?
Hij is nu binnen een maand al kapot. Klemschade zegt de repairwinkel van KPN. Het zou mijn €137,50,- gaan kosten. Omdat dit niet bij de garantie inzit.
Dit is toch raar dat als je telefoon alleen in je broekzak zit en kapot gaat. Moet ik nou een klacht gaan neerleggen bij Samsung of niet?
Re: Kapotte Telefoon
Ik ben bang dat het weinig nut heeft, ik ben een maand of 5 bezig geweest, en het is me niet gelukt met welke 'bedreigingen' dan ook (Justitie, verzekeringen, garantie, etc.) Uiteindelijk ben ik maar naar een winkeltje gegaan waar het me 70 euro kostte ipv 150. Maar zeker een dikke duim naar beneden voor samsung dit geintje.
