feestplan2
18 05 1998
Aandelen abn-amro 45 stuks a gld 48,35 =2175,75 gld
Nu bericht gehad van dexia. KRIJG NU €35.60 PER AANDEEL
ABN-AMRO.
Dus de opbrengst is €1602,00
NU komt het:voor de opbrengst van de aandelen ABN AMRO EN EVENTUELE FRACTIES RBS was de resttant hoofdsom €3691,28.
Deze restant hoofdsom is nu door de opbrengst verlaagd naar
€ 2086,78.
heb ik hier tien jaar rente overbetaald?
aankoop €988,97 nu betalen €2086,78.
hoe kan dit?
graag zinnig antwoord?
bvd ged.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] hoe zit dit feestplan 2.
-
flipvanderwaal
Re: hoe zit dit feestplan 2.
Omdat het een feestplan betreft!
Ook ged.
Ik heb hevig zitten rekenen, Er zit zo wie so een rekenfout in , van € 2,50.
de ene keer heb je € 1604,50 en op papier een bedrag van € 1602,--
Daarbij denk ik dat het bedrag wat dexia nu bied voor de aandelen ABN AMRO aandelen € 35,60 het bedrag is wat gebruikt is bij de overname van ABN-AMRO.
Heb je ook een vraag gehad wat je met de aandelen wilde, verkopen of overgaan naar de nieuwe maatschappij?
Dexia als juridisch eigenaar heeft naar ik vermoed het aanbod van € 35,60 geaccepteerd, en gaat dat dus nu als waarde doorberekenen, en het verschil in waarde aan de aandelenlease persoon,U dus, doorberekenen, zodat zij dus geen financieel verlies ondervinden.
verder kan ik geen punten vinden omdat er te weinig gegevens zijn.
Janny
Ik heb hevig zitten rekenen, Er zit zo wie so een rekenfout in , van € 2,50.
de ene keer heb je € 1604,50 en op papier een bedrag van € 1602,--
Daarbij denk ik dat het bedrag wat dexia nu bied voor de aandelen ABN AMRO aandelen € 35,60 het bedrag is wat gebruikt is bij de overname van ABN-AMRO.
Heb je ook een vraag gehad wat je met de aandelen wilde, verkopen of overgaan naar de nieuwe maatschappij?
Dexia als juridisch eigenaar heeft naar ik vermoed het aanbod van € 35,60 geaccepteerd, en gaat dat dus nu als waarde doorberekenen, en het verschil in waarde aan de aandelenlease persoon,U dus, doorberekenen, zodat zij dus geen financieel verlies ondervinden.
verder kan ik geen punten vinden omdat er te weinig gegevens zijn.
Janny
-
Procesvoerder
Voorbeeld Feestplan II d.d. 17-04-1998 over 120 maanden:
21 x ABN Amro, à fl. 53,31 = fl. 1.119,51
7 x ING à fl. 136,10 = fl. 952,70
7 x KON.OLIE à fl. 115,29 = fl. 807,03
7 x UNILEVER à fl. 149,95 = fl. 1.049,65
Dit contract staat op 20-11-2007 volgens inlichtingen van Dexia op een kleine winst.
De betreffende gedupeerde heeft geen betalingsachterstand en betaalt door tot einde contract op 17-4-2008.
Wel is voor opt-out gekozen en is hij aangesloten bij Leaseproces.
Betrokkene was in 1998 student met uitwonendenbeurs en studiefinanciering zonder verder inkomen. Hij hoefde geen belastingaangifte te doen tot 2001 en heeft dus ook nooit van de renteaftrek gebruik kunnen maken.
Inmiddels zijn door Dexia de 21 aandelen ABN AMRO verkocht voor € 35,80 per stuk - dus totaal € 747,60 + 6 aandelen RBS - hetgeen in mindering is gebracht op de hoofdsom. Het maandelijkse leasebedrag is hierdoor gedaald tot € 11,02.
21 x ABN Amro, à fl. 53,31 = fl. 1.119,51
7 x ING à fl. 136,10 = fl. 952,70
7 x KON.OLIE à fl. 115,29 = fl. 807,03
7 x UNILEVER à fl. 149,95 = fl. 1.049,65
Dit contract staat op 20-11-2007 volgens inlichtingen van Dexia op een kleine winst.
De betreffende gedupeerde heeft geen betalingsachterstand en betaalt door tot einde contract op 17-4-2008.
Wel is voor opt-out gekozen en is hij aangesloten bij Leaseproces.
Betrokkene was in 1998 student met uitwonendenbeurs en studiefinanciering zonder verder inkomen. Hij hoefde geen belastingaangifte te doen tot 2001 en heeft dus ook nooit van de renteaftrek gebruik kunnen maken.
Inmiddels zijn door Dexia de 21 aandelen ABN AMRO verkocht voor € 35,80 per stuk - dus totaal € 747,60 + 6 aandelen RBS - hetgeen in mindering is gebracht op de hoofdsom. Het maandelijkse leasebedrag is hierdoor gedaald tot € 11,02.
Procesvoerder,
Echter dat je aangeeft dat dit feestplan op winst staat, is voor mij de vraag, en wel omdat je ook aangeeft dat je over het aankoopbedrag
een jaarlijkse rente van 15.8% p jaar betaald.
en voor mij ,een simpel mens, is het pas winst als ik meer terug krijg dan ik uitgeef. Dus indien je meer terug krijgt dan de:Totale leasesom fl. 9.744,09 ,is er voor mij pas sprake van winst.
Terwijl Dexia van winst spreek wanneer de verkoopprijs boven de aankoopprijs ligt. Bij het spreken door dexia over op winst staan, laten ze het bedrag van Rente tijdens looptijd fl. 5.815,20 buiten beschouwing.
Maar de rente incasseren zij daarnaast wel als inkomen, maar wordt door gedupeerde gezien als verlies. Pas wanneer de verkoop boven de totale leasesom uitkomt spreek ik van winst de andere opties zijn mooie berekeningen, maar leveren niets op. Omdat ik ze wel betaal.
Je schrijft dat je wel voor opt-out gekozen en is hij aangesloten bij Leaseproces. . Zijn de kosten straks niet hoger dan het gewin.?
Janny
Je info is duidelijk. en geeft aan dat ik op de goede weg zat.Rente tijdens looptijd fl. 5.815,20 (effectief 15,8% p.j.)
Echter dat je aangeeft dat dit feestplan op winst staat, is voor mij de vraag, en wel omdat je ook aangeeft dat je over het aankoopbedrag
een jaarlijkse rente van 15.8% p jaar betaald.
en voor mij ,een simpel mens, is het pas winst als ik meer terug krijg dan ik uitgeef. Dus indien je meer terug krijgt dan de:Totale leasesom fl. 9.744,09 ,is er voor mij pas sprake van winst.
Terwijl Dexia van winst spreek wanneer de verkoopprijs boven de aankoopprijs ligt. Bij het spreken door dexia over op winst staan, laten ze het bedrag van Rente tijdens looptijd fl. 5.815,20 buiten beschouwing.
Je schrijft dat je wel voor opt-out gekozen en is hij aangesloten bij Leaseproces. . Zijn de kosten straks niet hoger dan het gewin.?
Janny
-
Procesvoerder
Dit contract is niet van mij, maar van mijn zoon. Janny. Uiteraard is er sprake van verlies als je de opbrengst van de aandelen tegenover de betaalde rente zet. Indien Leaseproces kans ziet een gedeelte van de rente (die wij gewoonlijk "inleg" noemen) terug te halen, betaalt LP zichzelf.
Procesvoerder,
Ik begrijp je helemaal. we zitten wat dat betreft op een golflengte.
Succes, en misschien dat de rechter het feit van je zoon nog student was wil bekijken als onverantwoord om daaraan dit contract te verkopen.
De zorgplicht van de verkoper en de draagkracht van de student. De onze hadden alTijd de hand als een kommetje. tekorten dus.
\Janny
Ik begrijp je helemaal. we zitten wat dat betreft op een golflengte.
Succes, en misschien dat de rechter het feit van je zoon nog student was wil bekijken als onverantwoord om daaraan dit contract te verkopen.
De zorgplicht van de verkoper en de draagkracht van de student. De onze hadden alTijd de hand als een kommetje. tekorten dus.
\Janny