LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verhuiskostenvergoeding!!

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
misty_lady
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 nov 2007 17:19

verhuiskostenvergoeding!!

Ongelezen bericht door misty_lady »

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje,
eind 2008 moet ik mijn woning uit vanwege sloopplannen, per februari 2007 heb ik al recht op verhuiskostenvergoeding a ong 5000 euro, maar ik hoorde vandaag van mijn buurvrouw dat de woningbouwvereniging heeft gezegd als je gaat samenwonen heb je daar geen recht op. Nu is het zo dat omdat ik MOET verhuizen ik maar zolang bij mijn vriend intrek en we daarna samen voor een grotere woning gaan kijken. Wie heeft een antwoord voor mij,

- heb ik wel gewoon recht op verhuiskostenvergoeding, ook bij tijdelijk intrekken partner.
- kan de woningbouwvereniging moeilijk doen en zo ja welk recht heb ik dan?

Ps ik heb al op veel verschillende sites gekeken en gezocht, maar ik kan op deze vraag nergens een antwoord vinden.

Goudkuipje
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 mei 2007 19:22

Re: verhuiskostenvergoeding!!

Ongelezen bericht door Goudkuipje »

Volgens mij moeten ze je gewoon dat geld geven. Je verhuisd toch??
Maakt in princiepe niet uit waarheen. Als je van een huur naar een koopwoning gaat dan krijg je ook dat geld. Waarom niet gewoon ff informeren bij je woningbouwvereniging???

misty_lady
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 nov 2007 17:19

Re: verhuiskostenvergoeding!!

Ongelezen bericht door misty_lady »

zoals ik heb begrepen van mijn buurvrouw heeft de WB gezegd omdat ik in een genesteld huis terechtkom zou ik maar recht hebben op 1200 a 1500 euro. Ik kan het me nl ook niet voorstellen, de WB wil me toch eruit hebben, dan moeten ze ook betalen...

Bosjesman
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 feb 2007 14:09

Re: verhuiskostenvergoeding!!

Ongelezen bericht door Bosjesman »

Nee, ze moeten de wettelijke tegemoetkoming bij gedwongen verhuizing betalen.
- als je weer bij je ouders gaat wonen, krijg je dan ook minder?
- en als je een gemeubileerd huis moet gaan huren, krijg je dan ook minder?
Zou lekker worden, het is een verhuiskostentegemoetkoming bij gedwongen verhuizing, de regelingn is gewoon wettelijk, eronderuit komen lukt niet. Vraag je verhuurder even, lijkt me beter dan onderlinge praatjes 'van de buurvrouw horen zeggen' .

Als je corporatie moeilijk doet, even richting het juridisch loket gaan (www.jl.nl)

Succes en laat je niet ****en

Goudkuipje
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 mei 2007 19:22

Re: verhuiskostenvergoeding!!

Ongelezen bericht door Goudkuipje »

Bosjesman heeft 100% gelijk. Tis een wettelijke regeling. Dus het bedrag, bepaald door de wet moet ook voor 100% uitbetaald worden en geen cent minder.

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: verhuiskostenvergoeding!!

Ongelezen bericht door Frankkk »

@Bosjesman: niet om betweterig te zijn, maar om de weg te wijzen:

www.jl.nl moet zijn: www.hetjl.nl (Het Juridisch Loket).

Bosjesman
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 feb 2007 14:09

Re: verhuiskostenvergoeding!!

Ongelezen bericht door Bosjesman »

je hebt helemaal gelijk!


Gesloten