LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aangetekende brief ontvangen v Dexia, was niet thuis

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

aangetekende brief ontvangen v Dexia, was niet thuis

Ongelezen bericht door Sonja »

Was niet thuis , moet hem dus halen op het postkantoor.
Tekenen voor ontvangst.
Zal ik dat doen, of gewoon niet ophalen.
Met dat tekenen voor ontvanst verplicht ik me tot niets toch?
Of wel...

Sonja.

:evil: :twisted: :twisted: :twisted: :?

Karin
Berichten: 354
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:33

Re: aangetekende brief ontvangen v Dexia, was niet thuis

Ongelezen bericht door Karin »

Sonja,

staat er niet op dat formuliertje dat de brief opnieuw aangeboden zal worden? Meestal is dat wel het geval met aangetekende stukken, dus kun je rustig afwachten.
Met dat tekenen voor ontvangst verplicht je je uiteraard tot niets, maar je hebt wel kennis genomen van iets wat zij je willen mededelen.
(Kan nooit positief zijn...)
Ik denk dat ik niet de moeite zou nemen om naar het postkantoor te gaan om alleen maar ellende te kunnen lezen.
Zou ook de achterliggende gedachte hebben op deze manier de boel te traineren.
M.a.w.: laat Dexia maar eens bewijzen dat ze me van een bepaald feit op de hoogte gesteld hebben. Ben ik niet op de hoogte, dan kunnen zij ook niet tot actie overgaan.
Of is dit al te rechtlijnig gedacht en een soort struisvogelpolitiek?


Groeten, Karin

emmep
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jul 2003 06:36

Re: aangetekende brief ontvangen v Dexia, was niet thuis

Ongelezen bericht door emmep »

Of is dit al te rechtlijnig gedacht en een soort struisvogelpolitiek?

Nee, een goede politiek, het is namelijk de zelfde politiek die Dexia heeft. Je nergens iets van aantrekken en je eigen weg gaan.

Iemand er al over nagedacht om rekeningen naar Dexia te sturen? Om de inleg met rente terug te vragen. Zoniet te dreigen met een incasso en een deurwaarder.


In de bijzondere voorwaarden van deze overeenkomst lid 2 staat er dat (laatste alinea) legio-lease het risico draagt van het verloren gaan van de waarden totdat deze eigendom van lessee zijn geworden !! Aangezien de dingen nooit het eigendom van mijn vrouw zijn geweest en nooit zijn geworden, moet zij volgens Dexia nu ineens wel de zorg van de waarden overnemen :o ??

Hannes
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 jul 2003 16:56

Re: aangetekende brief ontvangen v Dexia, was niet thuis

Ongelezen bericht door Hannes »

Wat Karin schrijft is correct het is toch alleen maar een standaardbrief met dreigementen. Laar maar lekker liggen op het postkantoor. Heb je er ook geen last van.

Je weet toch wel wat erin staat, betalen of BKR-melding, incassobureaus en nog meer van die troep. Ik ontving van de week een aangetekende heb wel voor ontvangst getekend en verscheurd waar de postmevrouw bij stond.

frederica
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 jul 2003 17:32

Re: aangetekende brief ontvangen v Dexia, was niet thuis

Ongelezen bericht door frederica »

Wij hebben ook aangetekende brieven ontvangen, ik weet niet meer precies hoeveel ik dacht dat het er twee waren, die we dus nooit op hebben gehaald. Daarna maanden niets meer gehoord en nu zijn we dus met GGN in de clinch.

Wij stellen nu dus ook dat we slechts 1x zijn aangemaand en dat was al binnen 14 dagen na het aflopen van het contract. Vervolgens heel lang niets meer gehoord en tussendoor nog 2x een telefoontje ontvangen waar omtrent een betalingsregeling wat verzandde in een wellus-nietus verhaal. Ik heb dus ook geen idee wat er in die brieven heeft gestaan. Waarschijnlijk de dreiging dat als we niet binnen korte termijn zouden betalen dat er incasso zou worden ingeschakeld. Ondanks dat we deze brieven dus nooit opgehaald en dus nooit ontvangen hebben zijn ze toch tot die stap overgegaan.

Ik denk dat het lood om oud ijzer is of je ze wel of niet ophaalt. Misschien dat je door op die brieven te reageren de incassoprocedure van je af kunt houden of iig uit te stellen, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

willem
Berichten: 107
Lid geworden op: 23 jul 2003 13:43

Re: aangetekende brief ontvangen v Dexia, was niet thuis

Ongelezen bericht door willem »

Sonja,

Mijnsinziens kun je de brief beter ophalen ook al weet je al wat er instaat.
Daarna via een aangetekende brief reageren en zeggen, dat je eerst de lopende rechtzaak af wilt wachten alvorens je ook maar een cent betaalt.

Wil

Anmereto
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 jul 2003 13:48

Re: aangetekende brief ontvangen v Dexia, was niet thuis

Ongelezen bericht door Anmereto »

Hi Sonja,

Voor mij hetzelfde verhaal als van Frederica dus maak je geen zorgen.

Groeten,

A.

Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

Re: aangetekende brief ontvangen v Dexia, was niet thuis

Ongelezen bericht door Sonja »

Dank jullie wel voor reactie.
Ik heb al 3 of 4 weken geleden een aangetekende brief verstuurd, dus
weer eentje lijkt me best veel.
De brief ligt nog op het postkantoor.
Ik weet niet of ik hem ophaal, heb nog 3 weken de tijd.

Er staat in het briefje van de post trouwens bij, dat het pakje/brief
op verzoek van de afzender retour gestuurd kan worden....
Ik kan hem dus terugsturen......

Haaaaaaa.... :evil: :evil: :evil:

rob v.d.
Berichten: 69
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:19

Re: aangetekende brief ontvangen v Dexia, was niet thuis

Ongelezen bericht door rob v.d. »

Toch is er maanden terug al eens een posting geweest van Sara Etty waarin beargumenteerd gesteld werd dat het geen enkele zin had een aangetekende brief niet te accepteren. Ik kan het bericht alleen niet meer vinden ......

rob v.d.
Berichten: 69
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:19

Re: aangetekende brief ontvangen v Dexia, was niet thuis

Ongelezen bericht door rob v.d. »

Het bericht van Sara heb ik ook na zoeken niet kunnen vinden, maar wel dit bericht:
Geplaatst op 25 Feb 2003 06:21 door Pep

--------------------------------------------------------------------------------

Beste Ron,

Die stukken moet je sowieso ophalen. Je verzwakt niet je positie door die stukken op te halen. Omdat het aangetekend is, hebben hun het bewijs dat ze het in elk geval gestuurd hebben. Door ondertekening bij het Postkantoor teken je alleen voor de ontvangst ervan, nog niet dat je erop ingaat. Wees daar absoluut niet bang voor.

Sterkte ermee jongen.

Karin
Berichten: 354
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:33

Re: aangetekende brief ontvangen v Dexia, was niet thuis

Ongelezen bericht door Karin »

Hoi Rob,

Ik denk dat je voor een groot gedeelte gelijk hebt, maar aan de andere kant....
Stel, je bent 6 weken op vakantie (of voor mijn part opgenomen in een rusthuis vanwege de Dexia-sores). Bij thuiskomst ligt er een briefje van de post met de mededeling dat er tevergeefs een aangetekend stuk is aangeboden. Dat stuk is dan al lang weer terug naar de afzender. Die kan dan wel zeggen dat hij bewijs heeft dat het verstuurd is, maar voorlopig ben jij nooit op de hoogte gesteld van de inhoud.
Word je dan toch geacht van die inhoud op de hoogte te zijn?

De vraag is inderdaad of je er verstandig aan doet om de door mij reeds genoemde struisvogelpolitiek toe te passen. Mogelijk is het beter om je te kunnen voorbereiden op de zetten die Dexia van plan is te gaan doen.
Wat is wijheid? Als je niet in staat bent om Dexia op een degelijke manier te pareren, is de tijdswinst misschien zeer welkom, maar heb je de beschikking over juridische bijstand, dan is het waarschijnlijk handig om direct tot de tegenaanval, c.q. verweer over te gaan.

Groeten,Karin

Anmereto
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 jul 2003 13:48

Re: aangetekende brief ontvangen v Dexia, was niet thuis

Ongelezen bericht door Anmereto »

Ik denk gewoon alle post in ontvangst nemen en erop reageren. Althans voor de mensen van SLV en er zal voor zover ik het weet persoonlijk geprocedeerd moeten worden, of de kans daarop is in ieder geval aanwezig.

Dan kun je maar beter initiatieven nemen en jezelf indekken, lijkt mij.

Anmereto.

rob v.d.
Berichten: 69
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:19

Re: aangetekende brief ontvangen v Dexia, was niet thuis

Ongelezen bericht door rob v.d. »

Hallo Karin,
Uiteraard kan ik alleen voor mezelf spreken: maar ik denk dat de onwetendheid over hetgeen Dexia mij had willen laten weten meer aan mij zou knagen dan de concrete wetenschap uit hun aangetekende brief. In de laatste situatie schep je in ieder geval voor jezelf de gelegenheid te anticiperen op de acties van Dexia. Maar een ieder zal uiteraard voor zichzelf moeten beslissen of men de aangetekende brief aanneemt.
Groet, Rob

Karin
Berichten: 354
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:33

Re: aangetekende brief ontvangen v Dexia, was niet thuis

Ongelezen bericht door Karin »

Dag Rob,

Dat is zo ongeveer wat ik al aangaf; waar doe je verstandig aan?
Waarschijnlijk zou ik ook de inhoud van die brief willen weten, maar aan de andere kant kan ik ook wel raden wat er in staat.
In eerste instantie kwam het idee bij me op van : 'Laat barsten, die rotzakken'
Het is inderdaad puur persoonlijk hoe je met deze dingen omgaat; wat kun je aan, wanneer is de grens bereikt dat je er gewoon niets meer over horen kunt.
Hoe dan ook, volgens mij zijn beide opties, brief aannemen of niet, niet echt aantrekkelijk....

Het wordt tijd dat er licht komt in deze hele affaire. Steeds meer mensen gaan op de toppen van hun zenuwen leven en hebben geen reëel toekomstbeeld meer. Logisch, want de dreiging van de andere kant wordt steeds groter, wat wel blijkt uit de dagvaarding voor Monique. Vanuit Amsterdam gaat men onverdroten voort met de incassomaatregelen, voorstel van Zalm of niet.
Laten we hopen dat op 20 augustus de duistere praktijken van Dexia, c.q. Legio Lease, breed uitgemeten in het licht van de schijnwerpers komen.

Vriendelijke groet, Karin

Gesloten