LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Acceptgirokosten bij internetbankieren

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
olvo
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 okt 2006 12:05

Re: Acceptgirokosten bij internetbankieren

Ongelezen bericht door olvo »

Hallo allemaal,
Volgens een Europeese regelgeving moet een bedrijf 3 betaalwijzen aan bieden. (bron AD Geld & Recht)
1: Automatische incasso.
2: Accepgiro
3: Elektronisch bankieren.
Maar aangezien de KPN deze regelgeving NIET respcteert en met klem van de hand wijst.
Dus heb ik het volgende gedaan stuur de acceptgiro terug met de begronding dat ik die niet gebruik voor betaling. Ook heb ik de KPN aan geschreven om mij alleen een factuur te sturen zonder de acceptgiro. Dit kon niet volgens KPN.
Verder heb ik gevraagd om de factuur via een E-mail te sturen.
Dit kon dus ook niet. :roll:
Bij energieberdijf ESSENT kan dit ook en ZONDER bijkomende kosten.
Het gaat mij niet om het geld maar ik kan me voorstellen dat deze extra kosten voor sommige mensen een exrta belasting is. Hier 1,25 en daar 1,00 of 1,50 euro tel dit maar eens bij elkaar op jaar bassis.
:wink:
Groeten olvo
[/b]

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Acceptgirokosten bij internetbankieren

Ongelezen bericht door Ron58 »

Bij KPN kan wel meer niet, als je opzegt en je hebt van een maand abonnement tegoed, omdat je immers een paar maanden vooruit betaalt, dan krijg je een factuur met nóg twee maanden vooruit betalen, waardoor je dus 3 maanden betaalt waarin je geen klant meer bent.
Bij de factuur dáárna krijg je je geld eindelijk terug: "dit is nou eenmaal zo in ons systeem en dat kan niet anders, betaalt u maar gewoon, u krijgt het echt wel terug"

Wie is er nu de baas bij KPN, het systeem, of de systeembehéérder??

Dit hebben twee kennissen al meegemaakt, zelf ben ik per deze week ook bij KPN weg, zal mij benieuwen of het bij mij ook zo loopt, een extra 2-maanden factuur betalen terwijl ik juist geld van hen tegoed hebt, dat vertik ik.

Johnnydegroot
Berichten: 77
Lid geworden op: 25 apr 2006 16:36

Re: Acceptgirokosten bij internetbankieren

Ongelezen bericht door Johnnydegroot »

Ben zelf net weg bij KPN, maar hoefde geen twee maanden vooruit meer te betalen. Bij mijn vorige lijnopzegging (zakelijk) was dat wel zo. Niet gedaan, en het is gewoon verrekend met de eindafrekening.

Nu krijg ik opeens een nooit eerder vertoonde kostenpost "Kosten n.a.v. opzegtermijn" waarmee ze het net zo draaien dat je alsnog iets bij moet betalen i.p.v. terugkrijgt. Bezwaar gemaakt, maar nog niets gehoord.

Voor energiebedrijven geldt de Europese regel dat ze GEEN acceptgirokosten in rekening mogen brengen, tenzij ze tenminste 3 betaalmogelijkheden aanbieden. Toen ik daar bij Essent bezwaar over maakte kreeg ik als reactie dat ze het contract opzegden. Achteraf niet erg, want ik betaal nu ruim 200,- per jaar minder, maar wel stijlloos. Ze hebben blijkbaar toch nog teveel klanten in het bestand zitten. Of deze regel voor andere bedrijven ook geldt weet ik niet.

Het verwerken van een acceptgiro kost 0,20. Het in rekening brengen van 1,25 is dus niets anders dan een schandalige woekerwinst maken op een verder geautomatiseerd proces.

KPN vindt ik op wel meer manieren schandalig bezig. Het lijkt wel een kat in het nauw, dus ik ben benieuwd naar de nieuwste jaarcijfers. Emailen voor 9,95 per maand. Dat slaat nergens op, ik email nu gewoon binnen m'n abonnement, dus niet voor 9,95 extra!

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Acceptgirokosten bij internetbankieren

Ongelezen bericht door Ron58 »

Nu krijg ik opeens een nooit eerder vertoonde kostenpost "Kosten n.a.v. opzegtermijn" waarmee ze het net zo draaien dat je alsnog iets bij moet betalen i.p.v. terugkrijgt. Bezwaar gemaakt, maar nog niets gehoord.
Ik lees net online de eindafrekening en zie daar dezelfde kosten op staan.

RONDUIT SCHOFTERIG!!!!

Een bedrag van 2,94 voor vervroegde opzegging apparatuur en 15,86 kosten n.a.v. opzegtermijn.
Samen 18,80 euro excl. BTW.

Inmiddels heb ik tegen beter weten in toch KPN gebeld, de opzegtermijn gaat over telefonie, je eigen nummer porteren kost één a twee weken, terwijl je een maand opzegtermijn hebt, voor de rest van die maand krijg je een rekening.
Niemand die je dit van te voren vertelt, xs4all zegt toe deze info in de aanmeldingsprocedure te gaan vermelden, maar kan voor mij niets doen.
KPN wil alleen de 2,94 voor apparatuur crediteren, maar de dame aan de telefoon laat me vervolgens een kwartier wachten en komt terug om te vragen of ik nog een momentje heb. Ze is stomverbaasd als ik daarop enigszins boos wordt, want als ik nog even wacht ben ik meer aan belkosten kwijt dan ik terugkrijg.
"Ja, maar u wilde het toch zelf gecrediteerd hebben?? daarvoor moet u wel even aan de lijn blijven"

Ik heb haar gezegd dat ze het verder maar moest bekijken en ik heb
opgehangen.
De druppel die de emmer deed overlopen heb ik bij KPN al lang gehad, ik ga er niet voor niets weg, maar kennelijk kunnen ze je niet laten gaan zonder een trap na.

KPN staat m.i. voor Kan Nooit Probleemloos

Johnnydegroot
Berichten: 77
Lid geworden op: 25 apr 2006 16:36

Re: Acceptgirokosten bij internetbankieren

Ongelezen bericht door Johnnydegroot »

Ja, de groeten. Dan moet KPN maar tegen de nieuwe provider zeggen dat ze die maand in acht nemen. Nu wordt je dus door het lullige gedrag van KPN geconfronteerd met extra kosten. Dat heb ik ook in de brief gezet die KPN inmiddels wel ontvangen zal hebben.

Nu ben ik weg, dus kunnen ze me toch niet meer afsluiten, maar betalen kunnen ze echt vergeten, en m'n mobiele nummer gaat daar ook subiet weg!

Waarom krijg je voor de rest van de maand een rekening? Dat abonnementsgeld heb je immers al vooruit betaald. Die is lekker, ze brengen dus gewoon een deel van de maand twee keer in rekening. Dat noem ik nog eens lef hebben!

Overigens heb ik ook gelijk de 1,25 acceptgirokosten aangekaart. Hebben ze niet vantevoren gemeld, dus hoef ik mijns inziens ook niet te betalen.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Acceptgirokosten bij internetbankieren

Ongelezen bericht door Ron58 »

Waarom krijg je voor de rest van de maand een rekening? Dat abonnementsgeld heb je immers al vooruit betaald. Die is lekker, ze brengen dus gewoon een deel van de maand twee keer in rekening. Dat noem ik nog eens lef hebben!
Nee, ze crediteren eerst het vooruitbetaalde abonnementsgeld en berekenen vervolgens die kosten, je betaalt dus geen twee keer.

Overal wordt je strikt aan je opzegtermijn gehouden, ben je een dag te laat met opzeggen, dan zit je er weer een periode aan vast.

Zoals ik het nu zie is het lood om oud ijzer, ze laten je drie weken eerder los, maar berekenen kosten, in mijn geval zijn die kosten zo'n beetje hetzelfde als wat ik aan abonnement betaald zou hebben wanneer ze me aan die maand hadden gehouden.

Ik bespaar me de tijd en ergernis maar, ik laat het erbij.
Bij eerdere blunders van KPN heb ik drie klachtenbrieven geschreven, waarvan één over de afhandeling van de eerdere klachten, met uitzondering van een ontvangstbevestiging heb ik nooit meer iets gehoord.

Als ik het enigszins kan vermijden zal ik nooit meer een product van KPN afnemen.

rattaplan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2004 09:24

Re: Acceptgirokosten bij internetbankieren

Ongelezen bericht door rattaplan »

Volgens mij heeft iedereen toch kennis genomen van de (betalings)voorwaarden bij het afsluiten van een produkt?
Ik heb alles via automatische incasso lopen. Alle rekeningen worden afgeschreven binnen 1 week vanaf de 25e van de maand. Enige uitzondering hierop is UPC. (18e).

Ik weet wat ik heb afgesloten en zorg dat er hiervoor genoeg op mijn rekening staat.

Zonder te oordelen valt me wel vaak op (in vrienden- en kennissenkring bijvoorbeeld) dat het wel vaak een bepaald type mensen betreft dat moeite heeft met de automatische incasso's. Hierbij schijnt het elke maand een verrassing te zijn dat er weer rekeningen moeten worden betaald. tevens wordt is betalen via acceptgiro lekker makkelijk want dan kunnen ze de rekening nog een keertje een maandje opschuiven. Zoals deze maand bijvoorbeeld."nee de Nuon moet maar ff een maandje wachten deze maand, want december is al duur genoeg met alle kado's en vuurwerk dat moet worden aangeschaft". :shock:

Tja... :lol:

wwre
Berichten: 50
Lid geworden op: 01 dec 2007 12:14

Re: Acceptgirokosten bij internetbankieren

Ongelezen bericht door wwre »

Rattaplan heeft de beweegreden voor de wenselijkheid duidelijk niet begrepen.

Afgezien van dat, geef je wel een leuk voorbeeld. Als Energiebedrijf X incasseert en zij doet dat omstreeks 20e van de maand, maar mijn inkomstenstroom komt op de 24e of 25e binnen, dan betekent dat ik dat geld dus een maand (minus 4 dagen) van te voren moet reserveren.

Voorbeeld: Energiebedrijf X incasseert 26 augustus het termijnbedrag voor de maand september, dan kan ik dat financieren met de inkomsten van 24 augustus. Echter als Energiebedrijf X incasseert op 20 augustus, dan kan ik dat dus niet financieren met de inkomsten van 24 augustus omdat het er simpelweg nog niet is en ben ik gedwongen dit te financieren met de inkomsten van 24 juli.

Kortom: ik moet het geld een maand (minus 4 dagen) van te voren reserveren. Nadeel spreekt voor zich, maar voordeel is echter dat je als je het afnemen van de dienst staakt je al een maand vooruit hebt betaald en dus de laatste maand niet hoeft te betalen (je hebt het al betaald) maar wel kan verbruiken. Dit voordeel is echter vooral psychologisch, want financieel blijft het nadelig. Probleem met Energiebedrijf X is echter, dat hij energie levert en laat dat nou net een product/dienst zijn die je je leve lang (waarschijnlijk) nodig zal hebben. Wanneer geniet je dus van dit psychologische voordeel? Juist, op het moment van overlijden, dan staakt immers de afname van GWL.

Komt er dus op neer dat je doordat Energiebedrijf X een incassadatum van 4 dagen "te vroeg" hanteert, je een termijnbedrag extra betaald en nooit meer terugkrijgt.

rattaplan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2004 09:24

Re: Acceptgirokosten bij internetbankieren

Ongelezen bericht door rattaplan »

wanneer je je salaris oid krijgt is niet relevant. Voor het zelfde geldt werk je via een uitzendburo en krijg per maand betaald of je hebt bijvoorbeeld een wajong-uitkering die op de 10e van de maand binnen komt daarnaast ontvang een aanvullende wwb-uitkering die de 25e wordt overgemaakt en de nodige subsidies/toeslagen die je ook door de maand heen ontvangt. Het punt blijft dat je gewoon moet zorgen dat je genoeg geld hebt om de rekening te betalen.

En trouwens het gaat hier in principe maar om 1 maand (ofwel) 4 dagen. Mijn inziens verschuif jij het naar de volgende maand teerwijl ik dan zeg dat je het binnen de huidige maand valt.

Kijk dat van te voren betalen ben ik het ook niet altijd mee eens, maar ik kan het wel goed begrijpen. Je neemt een produkt af en als bedrijf zijnde moet je elke maand maar steeds achter je geld aan. Dit brengt ook een hoop kosten met zich mee,
En wees eerlijk welke datum van automatisch incasso er ook wordt gekozen, er zijn altijd weer mensen die zeggen dat dat in hun geval niet goed uitkomt.

wwre
Berichten: 50
Lid geworden op: 01 dec 2007 12:14

Re: Acceptgirokosten bij internetbankieren

Ongelezen bericht door wwre »

Het punt blijft dat je gewoon moet zorgen dat je genoeg geld hebt om de rekening te betalen.

En trouwens het gaat hier in principe maar om 1 maand (ofwel) 4 dagen. Mijn inziens verschuif jij het naar de volgende maand teerwijl ik dan zeg dat je het binnen de huidige maand valt.
Dat is wel degelijk relevant, want daarmee financier ik nl. die uitgaven. Dat probeerde ik zojuist uit te leggen. En je betaald niet in een bepaalde maand, dat is een illusie. Je betaalt in een bepaalde (zoals ik het noem) 'liquide periode' en die liquiditeit moet je financieren. Die liquiditeit onstaat zodra er inkomen binnenkomt, dan heb je nl. je arbeid geliquideerd in geld. Je spreekt dus niet over maanden, maar over 24e tot de andere 24e of als je het wekelijks krijgt van de ene week tot de andere.

Als ik elke maand op de 24e mijn inkomen krijg, en in april start ik met de afname van energie (voor het gemak). Dan moet ik in maart starten met de bevoorschotting van april. Om te betalen moet ik dus voldoende arbeid geliquideerd hebben (maw genoeg salaris over hebben) om het te betalen. Als de incasso dan op de 20 maart valt kan ik dus niet genieten van de liquiditeit op 24 maart, maar moet ik dat dus ergens anders vandaan halen. En dat kan alleen als ik terugval op 24 februari. Ik betaal dus, boekhoudkundig, op de 24 februari al voor een incasso op 20 maart. Ik kan het nl. nergens anders mee financieren op 20 maart. En dat is een "liquide periode" eerder dan het zou zijn als ze 24 maart zouden incasseren, of eigenlijk 21 maart want incasso's van rekeningen met een saldotekort hebben 3 dagen wachttijd voordat deze automatisch gestorneerd worden. En zo'n liquide periode is meestal 1 maand, maar kan ook inderdaad anders zijn.

Dus "genoeg geld op je rekening hebben" moet je financieren, en ik financier dat het liefst een maand (liquide periode) later dan eerder, aangezien ik met dergelijke oneindige bevoorschottingen dit elke maand moet financieren totdat ik de afname van GWL stop zet. En dat is pas op het moment van overlijden, maar dan heb ik er geen fluit meer aan.

Dus stel ik overlijd dan op 31 mei datzelfde jaar (simpel voorbeeld), dan moet ik bij bovenstaand voorbeeld de volgende maanden een incasso financieren:

februari t/m mei. (4 maanden)

Als de incassodatum de 24e zou zijn geweest:
maart t/m mei. (3 maanden)

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Acceptgirokosten bij internetbankieren

Ongelezen bericht door Ron58 »

Rattaplan, alles wat vaker dan 1 of 2 keer per jaar betaald moet worden loopt bij mij per automatische incasso, dit is nooit een verassing want ik weet wat er gebeurt.
Alleen KPN had het verbruid, aangezien ze de datum van de 27 elke keer iets vervroegden, op een gegeven moment zaten ze op de 9e van de maand, dat is bijna 3 maanden vóóruit.
Als iemand mijn vertrouwen zo beschaamd trek ik de machtiging in, zo simpel is het.

Als je alle reacties goed gelezen had zou je de plank nu niet zo finaal misslaan. :lol: :lol:

rattaplan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2004 09:24

Re: Acceptgirokosten bij internetbankieren

Ongelezen bericht door rattaplan »

Ik snap je punt natuurlijk.. maar jij wil dat het bedrijf waar jij je produkt afneemt zich aanpast aan jouw (hoe het jou het beste uitkomt) liquide periode. Dat lijkt mij niet reeel.

Wanneer (en of je uberhaupt) je inkomen hebt doet niet ter zake, wel dat je tijdig zoals afgesproken je rekening betaalt.

Ik begrijp dat je het liefst een maand later financieert, alleen dezelfde redenatie die jij hanteert over het bevoorschotten hanteert het bedrijf natuurlijk ook. jij wil niet dat je van te voren betaalt en het risico loopt, bij overlijden bijvoorbeeld, dat je teveel hebt betaald oid. het bedrijf wil niet moeten afwachten of ze hun geld nog wel krijgen.
Dus stel ik overlijd dan op 31 mei datzelfde jaar (simpel voorbeeld), dan moet ik bij bovenstaand voorbeeld de volgende maanden een incasso financieren:

februari t/m mei. (4 maanden)

Als de incassodatum de 24e zou zijn geweest:
maart t/m mei. (3 maanden)
e.e.a. wordt toch berekent over de verbruiksperiode, dus teveel betalen doe je niet.

rattaplan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2004 09:24

Re: Acceptgirokosten bij internetbankieren

Ongelezen bericht door rattaplan »

Ron58
Geplaatst op: 07 Dec 2007 13:26 Onderwerp:


Rattaplan, alles wat vaker dan 1 of 2 keer per jaar betaald moet worden loopt bij mij per automatische incasso, dit is nooit een verassing want ik weet wat er gebeurt.
Alleen KPN had het verbruid, aangezien ze de datum van de 27 elke keer iets vervroegden, op een gegeven moment zaten ze op de 9e van de maand, dat is bijna 3 maanden vóóruit.
Als iemand mijn vertrouwen zo beschaamd trek ik de machtiging in, zo simpel is het.

Als je alle reacties goed gelezen had zou je de plank nu niet zo finaal misslaan.
Ron58, je bedoelt dat de KPN je vertrouwen heeft beschaamd, dan ga je naar een andere aanbieder, simpel toch. Heeft mijn inziens niet echt wat te maken met automatische incasso.

Als je je nu als nieuwe klant aanmeldt bij kpn met automatische incasso dan weet je dus dat er rond de 9e van de maand wordt afgeschreven. Lijkt mij duidelijk. Wil je dit niet zoek je een andere aanbieder.

Mr. Floppy
Berichten: 268
Lid geworden op: 07 jul 2007 10:25

Re: Acceptgirokosten bij internetbankieren

Ongelezen bericht door Mr. Floppy »

@rattaplan en anderen,
Lees het topic eens vanaf het begin.
Dan weet je waarover het topic in eerste instantie over gaat.

En het gaat helemaal niet over nieuwe klanten die van tevoren weten waar ze aan toezijn.
Het gaat over bestaande klanten waarvan de voorwaarden ineens gewijzigd worden.
Laatst gewijzigd door Mr. Floppy op 07 dec 2007 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Acceptgirokosten bij internetbankieren

Ongelezen bericht door Ron58 »

Ron58, je bedoelt dat de KPN je vertrouwen heeft beschaamd, dan ga je naar een andere aanbieder, simpel toch. Heeft mijn inziens niet echt wat te maken met automatische incasso.
Je blijft volharden in niet lezen van eerdere bijdragen.

KPN bepaalt eenzijdig nieuwe regels, een paar jaar geleden moesten we ineens 4 maanden tegelijk betalen omdat men vóóruit abonnementsgeld wilde hebben in plaats van achteraf, vervolgens gaan we de datum nog bijna een maand vervroegen.
Als mensen hierop hun automatisch incasso intrekken gaan we weer de voorwaarden aanpassen en 1,25 rekenen.

Er is bij mij nog meer fout gegaan met KPN, maar daar heb ik het nu niet over, deze kosten voor automatisch incasso , WAAR DIT HELE TOPIC OVER GAAT, zijn voor mij de druppel.

Ik ben, vooruitlopend op jouw goede raad, inderdaad opgestapt bij KPN.
Als trap na krijg je dan ook nog kosten wegens "huur van apparatuur" die ik nooit van hen gehad heb.
Dit brengen ze in mindering op het bedrag wat ik terugkrijg voor de vooruitbetaalde maanden, ik heb dus geen enkel stuk gereedschap om dit aan te pakken, ik kan het niet inhouden op mijn betaling want ik krijg geld van hén.
Het enige gereedschap wat je hebt is de rechter, en daar is het bedrag weer te klein voor, dit weten ze dondersgoed.

Ik stap niet zomaar op voor 1,25 in de twee maanden, het gaat om de hele mentaliteit achter elke stap die KPN doet.
Dit bedrijf is diep gezakt en staat niet voor niets al maanden in de top drie van de klachtenlijst bij Kassa.

Ze hebben de vlag overgenomen van UPC, welke jaren de slechtste was, maar zelfs UPC heeft nog het fatsoen hun betalingsperiode (kabeltv) te incasseren in de eerste maand van die periode en niet nog een maand daarvoor.
UPC heeft van mij nog gewoon een machtiging :lol:

wwre
Berichten: 50
Lid geworden op: 01 dec 2007 12:14

Re: Acceptgirokosten bij internetbankieren

Ongelezen bericht door wwre »

jij wil niet dat je van te voren betaalt en het risico loopt, bij overlijden bijvoorbeeld, dat je teveel hebt betaald oid. het bedrijf wil niet moeten afwachten of ze hun geld nog wel krijgen.
Dat eigenlijk ook niet, maar daar doel ik niet op. Maar ik heb liever dat ze de voorschot van april op 25 maart incasseren dan op 20 maart, omdat ik dan (in mijn ogen) boekhoudkundig niet 1 maand, maar 2 maanden bevoorschot. Ik moet namelijk op 24 februari een deel van mijn inkomen vasthouden voor de incasso op 20 maart. Daar gaat het mij om. Bevoorschotting van april wil ik NA de inkomstendatum van maart hebben, en niet tussen die van februari en maart in.

Dat lijkt mij geen onreeel standpunt, aangezien mij dat een gehele liquide periode voordeel geeft maar een bedrijf als Energiebedrijf X slechts 5 dagen nadeel en de bevoorschotting nog steeds in mijn voorbeeld voor de verbuikrsperiode is voldaan.

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Acceptgirokosten bij internetbankieren

Ongelezen bericht door roerganger »

Ik heb vandaag het hele topic gelezen, ook de topicstarter, en ik moet zeggen dat ik volkomen achter Rataplan sta.

Je weet van tevoren exact wat je per maand aan vaste lasten hebt, huur, gas, licht enzovoorts. Voor telefoonkosten en andere variabele lasten kun je een wat ruime marge nemen. Verbruik je minder, dan heb je een klein extraatje.

Zorg er voor dat het totale bedrag dat op je voor die vaste lasten nodig hebt niet aan iets anders uitgegeven wordt. Dan is er niks aan het handje als er geincasseerd wordt. Moet je je geld dan 4 weken laten staan omdat er 4 dagen vóór de storting van je salaris pas geld wordt afgeschreven? In dat geval kun je uiteraard kiezen voor een acceptgiro.

Zelf krijg ik mijn geld (WAO) tussen de 12e en de 15e. De zorgverzekeraar wil dat ik de premie vóór de 10e betaal. Wel, de acceptgiro gaat de 10e de deur uit, en op de dag dat mijn geld op mijn rekening gestort wordt, wordt de premie ook meteen afgeschreven. Net op tijd, want ik meen dat VGZ rond de 20e pas kijkt wie er wel of niet betaald heeft. Het heeft tenminste nooit tot problemen geleid. Als ik dit automatisch zou laten doen moet het geld voor de premie idd 3 tot 4 weken op mijn rekening blijven staan.

Het probleem is juist dat mensen vaak in de winkel dingen zien liggen die ze eigenlijk wel heel graag willen hebben, dat vervolgens kopen, en dan is er ineens - o schrik! - geen geld meer voor de vaste lasten. En dan moeten de vaste lasten maar een maandje later betaald worden. Het ene gat wordt vervolgens met het andere gat gedicht.

Dat is niet het probleem van het bedrijf; dat is het probleem dat mensen niet genoeg zelfdiscipline hebben.

jacob11
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mei 2006 15:55

Re: Acceptgirokosten bij internetbankieren

Ongelezen bericht door jacob11 »

zo zie je maar weer we hebben niets meer te vertellen over ons eigengeld je word alleen maar uitgebuit door die zakkenvullers
moeten zeker weer een nieuwe auto kopen.... :evil:

Mr. Floppy
Berichten: 268
Lid geworden op: 07 jul 2007 10:25

Re: Acceptgirokosten bij internetbankieren

Ongelezen bericht door Mr. Floppy »

roerganger schreef:
Ik heb vandaag het hele topic gelezen, ook de topicstarter, en ik moet zeggen dat ik volkomen achter Rataplan sta.
En toch ga je het dan over dingen hebben die helemaal niets met het topic te maken hebben. :wink:
Het gaat erover dat er ineens kosten in rekening gebracht worden voor de acceptgiro, en dat dat niet terecht is.

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Acceptgirokosten bij internetbankieren

Ongelezen bericht door roerganger »

Klopt, maar de hele discussie is een beetje on-topic geworden

Wat die acceptgirokosten betreft: Ik ben er ook niet blij mee. Maar meer posters hier schreven het al: wat als er geen kosten in rekening worden gebracht voor de acceptgiro, maar als er een korting wordt verleend voor elektronisch/automatisch betalen? Zouden mensen dan ook klagen?

Aangezien meer mensen dit geschreven hebben vond ik het niet nodig hier verder op in te gaan.

Verder...

Als die acceptgirokosten nou het enige probleem waren... wat te denken van die 0900-nummers van bedrijven waar je eindeloos in de wacht wordt gehouden voor 10 tot 20 cent per minuut? Daar is ook het nodige over geschreven hier op TrosRadar.

Een en ander is gewoon een gevolg van het feit dat bedrijven geen service meer verlenen, maar iedere poep en scheet moet in de administratie met winst vermeld worden, is er op een afdeling een zeker verlies (omdat het nu eenmaal een service-afdeling is), dan is dat gezichtsverlies voor de afdelingsmanager en zijn personeel, en dat wil men niet.

En dús moet er voor een acceptgiro betaald worden, zodat de afdeling in kwestie een bijdrage kan leveren aan de winst van het bedrijf, in plaats van dat er een korting wordt gegeven op automatisch betalen, want dat gaat weer ten koste van de winst van de afdeling waar de automatische betalingen verricht worden. En dat wil díe afdeling weer niet.

Kosten voor een acceptgiro zijn puur bedoeld als inkomstenbron voor een specifieke afdeling van een bedrijf, meer is het niet. Daar doe je niks aan. Puur een boekhoudkundige kwestie.

Gesloten