Ik heb op 9/6/07 een Nokia 6021 GSM gekocht bij BCC te Amersfoort.
Op 31/10/07 is het apparaat door mij bij BCC ingeleverd voor reparatie omdat naar zeggen van de verkoper vermoedelijk de software van de GSM gereset moest worden. Pas 5 weken later (mijn abonnement loopt dan gewoon door) wordt ik door een medewerker van BCC gebeld. Deze vertelde mij dat de GSM niet meer gerepareerd kan worden i.v.m. vocht. (Het toestel is nooit vochtig geweest maar dat is kennelijk wel een een voudig excuus om niet meer te repareren). De verkoopmedewerker legt mij vervolgens de keus voor om de niet te repareren GSM terug te kopen voor 45 euro of om kostenloos afstand te doen van de GSM. Dit vind ik werkelijk te zot voor woorden. Het apparaat valt notabene nog in de garantieperiode en is nooit met vocht in aanraking geweest. Om m'n eigendom terug te krijgen moet ik 45 euro betalen. Nokia en BCC worden hier rijk van door hen geleverde apparatuur die niet deugt. Dit kan toch niet de bedoeling zijn? Zowel Nokia las BCC beschikken niet over een fatsoenlijke klachtenprocedure. Althans op de sites kom je hier niets van tegen.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nokia GSM, stuk in de garantieperiode
Re: Nokia GSM, stuk in de garantieperiode
Vochtschade kan al veroorzaakt worden door het toestel in je broekzak te hebben (zweet)...
Je kan een rapport opvragen bij bcc met foto's van het binnenwerk.Ze moeten het bewijs kunnen leveren aan je. Vraag anders een second opinion bij een ander repaircenter.
Je kan een rapport opvragen bij bcc met foto's van het binnenwerk.Ze moeten het bewijs kunnen leveren aan je. Vraag anders een second opinion bij een ander repaircenter.
-
Administrat0r
Re: Nokia GSM, stuk in de garantieperiode
Schriftelijke klachtbrief schrijven en zet daarin dat je het niet eens bent met de uitkomst van het onderzoek en kosteloos terugwilt zodat je hem voor een tegenexpertise kan aanbieden bij een Nokia Care Centre.
Schrijf ook een e-mail naar Nokia met je verhaal en geef BCC een koude douche voor hun service.
Schrijf ook een e-mail naar Nokia met je verhaal en geef BCC een koude douche voor hun service.