LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brutaliteit van Lasercards-service

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
maryanne12
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2007 22:01

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door maryanne12 »

OOk ik ben via een aankoop bij lasercards terechtgekomen, nooit een card gehad en nu schrijven ze ieder maand 10 euro van mijn rekening :evil:
Ik krijg ze telefonisch niet te pakken en op mijn e-mail reageren ze niet :twisted:
Ik wil er vanaf maar hoe!!!
Ik laat het geld iedere maand terugstorten en nu dreigen ze vandaag met een BKR melding!!!
Moet ik nu bang worden!!!
wie kan mij verder helpen?

Ex-beheerder
Berichten: 238
Lid geworden op: 20 mei 2004 05:46

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door Ex-beheerder »

Om verdere incasso te voorkomen moet u eerst een brief zenden, dat Lasercards onrechtmatig incasseert en dat volgende incasso's illegaal zijn en hierna aangifte gedaan zal worden wegens illegaal incasseren.

Tegelijkertijd laat u bij uw bank deze incassant blokkeren. Meld daar het bij u bekende nummer in en meld tevens dat dit ook geldt voor de volgende rek.nrs: 937374113 en 957338260.

Deze blokkering meldt u per email en zend deze tevens per fax naar Laser: Faxnummer: 073-6459805.

Daarna schrijft u een brief aan de directie met uw klacht over de onwettige incasso. U meldt in uw brief dat u deze klacht indient, alvorens u een klacht kan indienen bij de Kifid, een officiele klachteninstituur waaraan Laser zich ook aan heeft verbonden.

Dit is de procedure die ik gevolgd heb, waarna er een excuus brief kwam van de directie en er zou een correctie plaatsvinden. De correctie heb ik inmiddels in huis. Laser blijft een zooitje, want ik ontvang nog maandelijks een brief dat ik hun geld schuldig ben. Daar ik nu een brief heb van de directie en een o,oo afschrift, interesseert het me niet meer. Het geeft wel aan dat het een stelletje *****'s zijn en voor een kredietinstelling een buitengewoon slechte administratie heeft.

Tevens heb ik me voorgenomen om nooit, maar dan ook nooit meer iets te kopen bij Dixons, die hebben mij de kaart aangesmeerd en geen volledige info gegeven. Heb daar de klacht ook neergelegd en tot nu toe ( sinds enkele maanden) alleen een bevestiging van ontvangst gekregen. Iedere winkel gewoon boycotten die zaken doet met Laser of Primeline.

pokbroom
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2007 13:06

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door pokbroom »

Hallo,je gewoon een visa card opsturen(ongevraagd)en dan gewoon 14,95 EURO van je rekening afschrijven zonder dat ik ze daarvoor gemachtigd heb.Kan dat gewoon echt te gek voor woorden en dan bellen met ze (35 cent per gesprek +de kosten van mobiel bellen)en dan gewoon een 20 tot 25 minuten laten wachten.Krijg je ze eindelijk te pakken kunnen ze je nog niks meedelen.Bedrag gelijk laten stoneren bij de bank.Bah wat een eng bedrijf. gr Linda

Ex-beheerder
Berichten: 238
Lid geworden op: 20 mei 2004 05:46

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door Ex-beheerder »

Helaas kan dat, omdat je getekend hebt voor een overeenkomst met zeer kleine lettertjes. Daarin ga je akkoord voor het automatisch afschrijven van tegoeden, zijnde cardprotectie en jaarkosten.
Nee...dat vertellen ze echt niet bij BCC, Dixons, Scheer en Foppen en al die andere zaken, die reclame maken met betaling in tien termijnen zonder rente.Zodra Lasercard of Primeline hierbij betrokken is, niet intrappen, het duurt gigantisch lang voor dat je dat teruggedraaid krijgt en intussen proberen ze automatisch te incasseren, zelfs als je de incasso officieel hebt ingetrokken. Blijven opletten en direct storneren en blijven faxen, emailen, schrijven etc.

Keety
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 nov 2007 12:59

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door Keety »

Ook ik kreeg eind oktober een rekeningoverzicht van lasercard in de bus. Heb bij scheer en foppen in mei een tv gekocht en begonnen gelijk met "als je over twee maand betaald krijg je 10% korting"! Waarop ik gelijk heb gevraagd wat voor kosten en voorwaarden daar aan verbonden waren. helemaal niks werd er gezegd. Tot ik deze brief kreeg, ik wil hier echt zo snel mogelijk vanaf!! Heb al boos met de scheer en foppen gebeld maar zij zeggen dat ik bij lasercard moet zijn. Ik heb trouwens mijn creditcard (waar ik helemaal niet om gevraagd heb)nog nooit ontvangen! wat moet ik doen?

anne18
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 nov 2007 09:53

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door anne18 »

Bij mij is er een automatische incasso op gang gekomen van E10 per maand. Zal echt niet weten wat dit is. Heb in de winkel niets gekocht, eigenlijk gebruik ik hem niet zo vaak. Pas wat mee betaald in restaurant, en een boek gekocht van internet, maar kan me niet voorstellen dat dit zoiets veroorzaakt.
Door de verhalen op de site heb ik de 1e incasso geblokkeerd.
Krijg ik gisteren een aanmaning. ZO ONTZETTEND SLECHT. Er staat namelijk alleen in dat je eventjes moet dokken, MAAR NIET WAT JE EIGENLIJK BETAALT EN WAAROM! Dat zou er toch tenminste in moeten staat!!!!

Het was net zaterdag, dus kon ook niet bellen. Morgen maar even bellen naar Laser Services om te vragen of ze me kunnen vertellen wat dit is. Maar ik heb geen goede hoop door de verhalen op dit forum.
Wat voelt dat frusterend, als er gewoon geld wordt geincasseerd zonder een duidelijke reden! Ik ben nu al zo boos, dat ik de creditcard ga opzeggen. Dag Visa!

Is deze zaak al behandeld door Tros Radar?

Ex-beheerder
Berichten: 238
Lid geworden op: 20 mei 2004 05:46

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door Ex-beheerder »

Nee, helaas is dit nog niet opgepakt door Radar, ondanks de consumenten die wekelijks hier intrappen. In hele, hele kleine lettertjes staat dat er automatisch geincasseerd wordt, indien er niet meer dan € 500,- per jaar met deze kaart wordt uitgegeven. Telefonisch contact heeft geen zin, want je wordt direct afgebluft met deze kleine lettertjes en tja, je bent volwassen en je hebt hier voor getekend, dus helaas pindakaas. Zo is het bij mij gegaan en daarna heb ik de hierboven genoemde procedure gevolgd. Ik heb nu geen last meer van ze, maar uitgestelde betaling zonder extra kosten bestaat gewoon dus niet of je moet heel alert zijn en eerst die kleine lettertjes (onmogelijk) lezen.

Succes met je kruisvaart, want dat is het.

Trouwens, die € 10, - wordt nog wel verklaard. Na de afschrijving krijg je een overzicht en dan weet je waarvoor je betaalt. Zal wel protectie zijn en eerdaags wordt er weer afgeschreven. Als je het dan storneert, dan gebruiken ze een ander rekeningnummer, maar ze blijven het stug proberen, dus blijf alert!

anne18
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 nov 2007 09:53

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door anne18 »

Bedankt voor je reactie!

Het 'grappige' (idd tussen aanhalingstekens) is nog wel dat ik een GREENCARD heb van Visa.

Met hele grote letters adverteren ze dat na 1 bijdrage je heel je leven een gratis creditcard hebt, mits je 1 transactie per jaar hebt.

En wat zijn is het goed voor het milieu, duurzaamheid etc etc,
maar voor de mensen die 'm gebruiken .... NIET DUS.

Ze zouden met dit soort praktijken ook niet dit soort reclame mogen maken.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door G7 »

Ik heb op een soortgelijk onderwerp ooit al eens gereageerd.

Hadden vorig voor kerst 2 computers en een printer gekocht, met ook die aanbieding van nu halen over 3 maanden betalen, mits je een visacard nam via Its. Heb ik gedaan en kreeg te nimmer en te nooit die card. Problemen met de aanmaak, vanwege overweldigend succes, zei men bij, wat later bleek Primeline/Lasercard te zijn.

Heb gewoon de computers na de 3 maanden kontant betaalt mèt die 10% korting eraf en in die tussen tijd verscheidene malen kontakt met dat bedrijf gehad over, waar mijn visacard bleef. Weer hetzelfde smoesje, problemen met de aanmaak van de pasjes.

Heb toen zelf maar de knoop doogehakt om alles te annuleren en dat was binnen 2 dagen schriftelijk bevestigd.

Ik heb dus wel die 10% korting gehad, maar nooit die visacard en heb er verder ook geen kosten aan gehad. Maar ook nooit een visacard eraan overgehouden. Voor mij..... nooit meer.

Ex-beheerder
Berichten: 238
Lid geworden op: 20 mei 2004 05:46

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door Ex-beheerder »

Volgens mij heeft het niet direct met de Visa organisatie te maken en kan je dus naast de F&S, Dixons, Its etc. bij Lasercard/Primeline de combi bedrijf / Visa card hebben. Dan is Lasercard/Primeline slechts een kredietverstrekker met Visa als dekking voor creditcard-betalingen.

Op zich is dat allemaal niet zo heel erg, mits de detaillist maar de juiste info verstrekt. Ik ben er alleen maar aangekomen daar Dixons vertelde dat ik de betaling zonder kosten in tien keer kon betalen. Als het geen geld kost, dan hoef je ook geen geld op te nemen en ben je na 10 maanden er vanaf. Althans zo wordt het voorgespiegeld. Dat je aan een creditcard vastzit met protectiekosten etc. dat wordt even niet verteld. Ik heb dus na twee betalingen in ene keer het restant betaald en er bij laten zetten....laatste en definitieve betaling. Maar ze bleven gewoon incasseren en ik weer terugboeken. Enfin, na een heleboel emails, faxen en brieven ben ik er nu ...pfffff.....eindelijk vanaf.

Keety
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 nov 2007 12:59

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door Keety »

Dat we er ingestonken zijn ok, maar je moet zo'n kaart toch kunnen opzeggen? Dat recht heb je toch???

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door Cesar »

Wat let je?????
Of staat er een saldo open?
Ik heb gewoon de boel opgezegd omdat ik er niet van gediend was.
In principe zijn dit koppelverkopen.

grubbel
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2007 22:57

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door grubbel »

Ik zit nu ook met Primeline en Lasercards opgescheept. Begin 2007 kocht ik bij Scheer&Foppen een koelkast en deze zou ik na drie maanden betalen. Ik heb expliciet gevraagd wat het zou kosten en het zou helemaal niets kosten. Een paar weken later schreef Primeline ineens om onduidelijke redenen 14,95 af. Ik heb geklaagd bij Scheer&Foppen en zij zouden het geld terugstorten. Dat is tot op heden niet gebeurd. Daarna hoorde ik lange tijd niets en afgelopen maand schreef Primeline ineens weer 14,95 af voor een Lasercard die ik zou hebben. Zo'n kaart heb ik nooit ontvangen en deze wens ik ook niet te ontvangen. Het geld heb ik terug laten storten door mijn bank. Als ik de vorige reacties lees, staat me nog heel wat te wachten. Zucht.

IngeGordijn
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2007 21:48

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door IngeGordijn »

LaSer Services blijkt ongeveer 1 maand geleden overgegaan te zijn op een nieuw incasso-systeem. Hierdoor wordt gebruik gemaakt van een nieuw bankrekeningnummer nl 957338260 (ipv 937374113). Ook de afspraken die je met LaSer Services hebt gemaakt (bv altijd het volledige uitstaande bedrag incasseren) worden niet meer nagekomen en kan het zijn dat je betalingsachterstand krijgt.
DUS LET OP !!
Hebben meer mensen hier last van ??

Ex-beheerder
Berichten: 238
Lid geworden op: 20 mei 2004 05:46

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door Ex-beheerder »

Dit nummer had ik al in een eerdere post gemeld om ook te blokkeren, daar Lasercard/Primeline beschikt over meerdere nummers. Blokkeer of storneer je je bedrag, dan schakelen ze gewoon over op een ander nummer en STELEN ze alsnog je geld. Zelfs na het sturen van de rode kaart.
Mijns inziens is het onbevoegd afhalen van geld van je rekening gewoon diefstal. Dit heb ik Lasercard ook medegedeeld en geschreven dat er bij een nieuwe incasso een aanklacht wegens diefstal wordt ingediend.

boosoplaser
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 nov 2007 08:59

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door boosoplaser »

gelukkig, eigenlijk niet, maar er zijn meer lotgenoten. Van de week heb ik wat verdwaalde poststukken opgehaald in ons oude huis. Hier zat ook een brief van Laser Services bij ... zei me niets, dacht dat het reclame was.

Het bleek een bericht te zijn dat het niet mogelijk was geweest om een bedrag van € 9,94 te incasseren. (dit is ook nog nooit gebeurd ook). Vreemd, dacht eigenlijk gelijk aan een oplichtingsactie ofzo, want er werd een rekeningnummer genoemd, en dit kwam niet overeen met het nummer op de acceptgiro. Dus ja, internet op en zoeken op Laser en incasso kwam ik gelukkig direct terecht op deze pagina en werd me meer duidelijk.

2 jaar geleden hebben we een laptop gekocht met uitgestelde betaling. Binnen een half jaar alles weer terugbetaald en klaar, dachten we. In eerste instantie dacht ik, laat maar zo ... komt wel goed, als ze gaan zeuren hoor ik het wel.

Krijg ik dus gisterenavond om een uur of 7 's avonds het volgende bericht op mijn mobiele telefoon:

"Uw betaling is nog niet binnen, betaal direct en voorkom verdere problemen!! Of bel met (073) 6459837"

Ik zit hier natuurlijk niet op te wachten, maar ik vind eigenlijk dat ik nu wel aangifte kan doen van bedreiging!! Ik betaal uiteraard niets, ik hoef ook niets te storneren, want blijkbaar hebben ze een oud rekeningnummer van me en ook nog eens een oud adres.

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Gr. BoosopLaser

Ex-beheerder
Berichten: 238
Lid geworden op: 20 mei 2004 05:46

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door Ex-beheerder »

Nu begint het geLaz(s)er pas! Je bent volgens de voorwaarden...kijk maar eens naar de kleine lettertjes... betalingsplichtig, want je hebt de creditcard niet gebruikt om iets aan te schaffen, dus moet je gewoon de betalingen voldoen.
Dit is hun visie dus. Ik zou het er niet op aan laten komen, want dan wordt die paar euro's verhoogd met incassokosten. Dus ik zou wel actie ondernemen. Zie vorige posts.

boosoplaser
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 nov 2007 08:59

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door boosoplaser »

Nou, ik heb maar gebeld naar het opgegeven nummer ... kreeg eigenlijk direct een mevrouw aan de telefoon. Direct op zeer hoge poten laten weten dat ik niet gediend ben van dit soort sms-jes en bedreigingen en dat ik bij de politie aangifte ga doen. Ik heb haar uiteindelijk mijn telefoonnummer gegeven waardoor ze mijn 'dossier' erbij kon halen ... nog hogere poten natuurlijk, want 'ik wil geen dossier bij die oplichters'.

Ze wist me uiteindelijk te vertellen dat er een nieuw computersysteem actief is geworden waardoor alle, ook oude, nette, klanten een incasso hebben gekregen. Ze heeft met geen woord gerept over voorwaarden en een creditcard oid, maar ik denk dat ik dat nog kan verwachten, want ze ging alles doorgeven aan de betreffende afdeling.

Tja, en op de vraag waarom er dergelijke smsjes gestuurd worden, zonder afzender of inhoud, kon ze mij alleen maar antwoorden dat dat gedaan wordt omdat als er LASER in staat de wanbetalers niet reageren en dat dan de 'goede onder de kwade moeten lijden'.

Nou, ik houd jullie op de hoogte ... ik ben benieuwd.

Ron57
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 nov 2007 13:23

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door Ron57 »

Ook ik wil graag een bijdrage doen in deze discussie.
Afgelopen week werd bij mij ook (zonder vooraankonidiging) een bedrag automatisch afgeschreven door lasercards service. Ze hadden nog de brutaliteit om er bij te stellen dat het volgens afspraak van 14 november jl. was, terwijl ik met die boevenbende nog nooit contact heb gehad. Enkele dagen later kreeg ik ook nog een factuur waaruit bleek dat het de jaarlijkse bijdrage voor een visa-card was.
Ik heb direct het bedrag bij de bank laten storneren. Een klacht laten indienen via de bank. Ze ge-emailed en de factuur teruggezonden.
Uit de vele reacties blijkt dat ze niet bepaald fijnzinnig omgaan, maar in ieder geval voor eventuele latere acties van hun kant staat mijn protest in ieder geval vast.
Ook wij zijn vermoedelijk in hun bestand terecht gekomen omdat wij 5 jaar geleden een klantenkaart hebben geaccepteerd van een kampeerartikelen zaak, waarbij de mogelijkheid bestond om ook die kaart als visa-card te kunnen gebruiken. Waar we overigens nimmer gebruik van hebben gemaakt. Soms kregen we wel reclame van ze, maar nog nooit rekeningen e.d. De klantenkaart gebruiken we al lang niet meer en hebben ook nimmer aankopen daarmee gedaan.
De brutaliteit van lasercards om niettemin automatische incasso toe te passen vind ik schandalig en grenzen aan oplichting.
Ik zal de handel van wandel van dat bedrijf goed blijven volgen en ik hoop dat een programma als TrosRadar ze ook eens publiekelijk aan de schandpaal nagelt.

Sterkte voor alle slachtoffers van de zoveelste zakkenvuller

Girafje
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2007 11:58

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door Girafje »

Ik heb een creditcard van lasercards aangeschaft omdat deze gratis is bij besteding van 500 euro of meer op jaarbasis. Maar wat heb ik daar een spijt van zeg: niet kloppende rekeningoverzichten, er wordt niets automatisch afgeschreven terwijl ik graag maandelijks het totale bedrag wil afboeken, mijn limiet klopt niet en ze zijn ook nog eens zeer slecht bereikbaar. Zelfs twee weken lang totaal onbereikbaar, omdat de verbinding gewoon automatisch werd verbroken. Pas toen het ik nummer belde dat je kan bellen bij verlies of diefstal kreeg ik iemand aan de lijn. Moest wel eerst duidelijk laten merken dat ik echt pissig was want ze proberen je aan het lijntje te houden. Ik ga als alles is afgeschreven de kaart opzeggen. Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren. Tros: besteed aub een keer aandacht aan dit bedrijf dat kennelijk de zaken totaal niet op orde heeft!

Gesloten