LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] slaap van lexapro

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
ilse oomen
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2007 22:24

slaap van lexapro

Ongelezen bericht door ilse oomen »

Hallo Ik slik lexapro al zo'n 5 weken, en krijg nu het idee dat het de harde kanten van het leven er afhaald. Maar ik slaap zo veel gemiddeld zo'n 10 uur per nacht. Ik moet dus echt mijn wekker zetten anders slaap ik gewoon door. Herkend iemand dit?

gr ilse

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: slaap van lexapro

Ongelezen bericht door james86 »

Hallo,

Ik slik ook lexapro en die slaperigheid herken ik erg. Als ik thuis blijf kan ik ook zo savonds om 8 uur al liggen te slapen. Maar als ik afleiding heb gaat het prima hoor. Maar slaperigheid komt zo'n beetje bij elke antidepressiva voor. Het word na een tijdje wel minder hoor. En aangezien we deze medicatie om een reden slikken, is het voor ons misschien wel nodig om een tijdje goed te kunnen slapen :P

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: slaap van lexapro

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Anti-depressiva en slaapmiddelen.


Om even een misverstand toch uit de wereld te helpen;
van anti-depressiva en ook van slaapmiddelen slaapt men nooit goed.
Ja, men gaat onder zeil en wat makkelijker omdat deze middelen ook de spieren ontspannen,nodig om makkelijker te gaan slapen.

Maar een slaap bestaat uit meer!
Tijdens een normale gezonde slaap komen er meerdere zg REM-slaapperiodes (Rapid Eye Movements) de periode waarin men droomt.
Deze droomslaap waarvan men overigens nog niet precies weet hoe dit gaat blijkt men wel nodig te hebben.
Men denkt dat de dagelijkse indrukken die men heeft in die slaap geordend worden.
Dingen die men niet hoeft te onthouden zoals geuren en smaak worden kennelijk ergens diep weggeborgen maar in het geheugen kennelijk toch opgeslagen want wie kent niet die plotselinge zaken van: "hé, dat heb ik eerder meegemaakt".

Wie deze REM-slaap mist wordt ook moe wakker.
Het kenmerk van het gebruik van anti-depressiva en slaapmiddelen is bij het (te snel) stoppen o.a. dat die REM-slaap verhevigd terug komt met vaak angstdromen.

't Is maar dat u dit goed in de gaten houdt.

Grootvader

paula renes
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 nov 2007 14:34

Re: slaap van lexapro

Ongelezen bericht door paula renes »

gebruik sinds 2 weken lexapro (helpt nog niet echt) ook gebruik ik imigran tegen migraine volgens mijn huisarts kan dit wel samen. heeft iemand ervaring met deze twee medicijnen?
ik heb erg veel slaap en ben vreselijk moe en ook heb ik veel hoofdpijn. hopelijk gaat het snel wat beter.

paula

Gesloten