LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kinderen ook Eigen Risico?

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Kinderen ook Eigen Risico?

Ongelezen bericht door D1RK »

Mijn kind was gratis verzekerd en kreeg dus ook geen €255,- terug, maar VGZ stuurde de offerte met wel €150,- eigen risico!
Dus ook eigen risico bij kinderen!

Betekend dat kinderen hoewel ze niets betalen en gratis waren nu wel dit eigen risico krijgen?
Dit betekend dat er voor een gezin van €510,- maximale teruggave en nu maar €100,- goedkoper er geen €300,- Eigenrisico maar nog meer bijkomt?

Is dit een foutje VGZ of staat het bij U ook op de polis van 2008?

dees
Berichten: 56
Lid geworden op: 17 sep 2005 19:47

Re: Kinderen ook Eigen Risico?

Ongelezen bericht door dees »

Ik heb net bij Zilveren Kruis Achmea gekeken,en daar staat:
Nieuw in 2008: Verplicht eigen risico.
Vanaf 2008 is het wettelijk bepaald dat elke verzekerde
van 18 jaar of ouder een verplicht eigen risico heeft van
150 euro.
Als dat bij VGZ staat,dan zal het wel een foutje zijn.

Rema
Berichten: 184
Lid geworden op: 23 feb 2007 22:13

Re: Kinderen ook Eigen Risico?

Ongelezen bericht door Rema »

Kan ik me niet voorstellen, kinderen zijn gratis meeverzekerd, dan kunnen ze ook geen eigen risico vragen van een kind.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Kinderen ook Eigen Risico?

Ongelezen bericht door D1RK »

Ik heb de folder gelezen, kinderen gratis, maar in de offerte staat deze fout, dat ik weg ga naar andere maakt niet uit, maar VGZ geeft dus een foute Offerte, dus let op of ze niets afboeken, en bewaar het foldertje!

Omdat ze slecht berijkbaar waren en vragen~klachten matig oploste verander ik van verzekeraar, (Unive is wel samen maar toch beter)
Dus zal ik niet klagen, maar als mijn kind fout staat kan het dus meer voorkomen, vermoedelijk een foutje omdat van No Claim naar Eigen Risico iets verkeerd is gegaan!

Pas in 2008 kun je zien of alleen de Polis of dat ze het echt fout doen!

Goudkuipje
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 mei 2007 19:22

Re: Kinderen ook Eigen Risico?

Ongelezen bericht door Goudkuipje »

Zal ongetwijfeld een fout zijn op de polis. Net ff bij mijn vrouw op de polis nagekeken waar mijn zoontje bij staat. Hij is 7. Geen premie en ook voor hem geen eigen bijdrage. Bij twijfel je verzekeringsmaatschappij bellen.

Mathilde D.
Berichten: 2158
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Kinderen ook Eigen Risico?

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Het is een fout van VGZ. Hoe kan zoiets toch gebeuren? Zou dit een truc zijn om mensen die het niet door hebben ervan te weerhouden om medische hulp voor hun kind in te roepen? Er zijn altijd wel een paar mensen die natuurlijk geloven wat er op de polis staat: dat lijkt me normaal. Dus wordt VGZ daar beter van.

Ik zou zeggen: Ga weg bij die lui die niet eens een fatsoenlijke polis kunnen aanmaken. Ze zijn het niet waard om daar klant te blijven.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Kinderen ook Eigen Risico?

Ongelezen bericht door D1RK »

Ik ben al weg, en daarom niet gemeld, maar ze hadden het zelf ook door en stuurden vandaag een excuus brief.

Dus hoewel ik al weg was, toch netjes dat ze zelf zonder enige aktie hun eigen foutje herstelde, maar ik heb er wel begrip voor, veel regelwerk wegens veranderde voorwaarden, en dan kan er meer mis gaan!

VGZ, ondanks dat ik weg ga, toch een warme douche?

Mathilde D.
Berichten: 2158
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Kinderen ook Eigen Risico?

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

VGZ, ondanks dat ik weg ga, toch een warme douche?
Hoezo, warme douche, zij maakten toch die fout?

Een fout rechtzetten is niet meer dan normaal, dat is beslist geen warme douche waard.

Gesloten